shareit

Лунен хороскоп за 31 декември

| от |

horoskop

Луна в Стрелец – елемент Огън до 18.00 часа

Родените през първата половина на зодия Стрелец, Луната ще направи точен съвпад със Слънцето им и те може да почувстват безпричинно напрежение, известна нервност и емоционална нестабилност.

Луната действа не само на родените под знака Стрелец, но и на останалите зодии. Не се изненадвайте, ако започнете да гледате на живота по-оптимистично, жизнерадостно,  с повишена щедрост към другите, благожелателност, може да имате стремежът към покровителство, а също желанието да пофилософствате.

Препоръчва се: пътувания, екскурзии, запознаване с културата на чужди страни, обсъждане на философски проблеми. Ефективно е обучението и преподаването. Ок за решаване на юридически проблеми, за начало на съдебно дело, начало на сътрудничество с чуждестранни фирми. Перспективни са всички занимания, свързани с животни, спорт (особено конният), както и дресировка на кучета. Ок за лечение на болести на белите дробове, ефективни са всички дихателни практики.

Не се препоръчва: хирургична намеса в областта на бедрата, тазовата област, седалищният нерв, кръста и бедрената кост, разбира се, ако не е наложително – възстановяването може да бъде по-продължително. Неподходящо време за начало на строителство,  за работа свързани с обработката на камъни.

Какво ви е отношението към парите, когато Луната е в Стрелец?

Разходете се из магазините с половинката, за да се ориентира как стоят нещата, а не да пита в края на месеца къде се дянаха парите. Но засега положението не е фатално и не се налага да прибягвате към „неприкосновения запас“, който направихте, когато Луната беше в Скорпион. Обратно, може да опитате късмета си на лотария, рулетка, или карти. И въобще не бива да се учудвате на появата на неочаквани пари, които днес ще ви донесат само късмет.

Луната, пребивава зодиакален знак Козирог, родените през първата половина на зодия Козирог, Луната ще направи точен съвпад със Слънцето им и те може да почувстват безпричинно напрежение, известна нервност и емоционална нестабилност.

Луната действа не само на родените под знака на Козирог, но и на останалите  зодии. Не се изненадвайте, ако изведнъж станете много сериозни, засилва се самоконтролът, предпазливостта, честолюбието, търпението, консерватизмът, отговорността, организираността. Какви положителни качества… направо да не повярва човек… Но заедно с това, може да появят хладност или скъперничество в проявата на емоции или желание да се усамоти. Е, явно няма съвършенни вибрации от Луната.

Имате ОК за планиране и началото на продължителна, упорита работа, съблюдаването на трудовата дисциплина. Предполагам всички имат нещо отдавна отлагано, сега е момента да го свършите. Периодът е благоприятен за общуване с влиятелни хора от по-старото поколение, за строителство, за покупко-продажби на недвижими имоти, земеделски участъци. В здравословен план, ако имате предразположение към болежки в костите, възможно е да се обострят. ОК за лечение на язви, гастрити и други заболявания на стомаха.

Луна в Козирог след 18.00 часа

ОК за маски на лицето

ОК за козметични процедури.

ОК  за рязане, оформяне и лакиране на нокти.

ОК  за боядисване и къдрене на коса.

Подходящо за шопинг терапия е:

ОК за покупка на обувки.

ОК за покупка на дрехи.

ОК за покупка на недвижими имоти.

Днес няма да сте разточителни и всичко, което си купите ще имате практическа полза от него.

Не се препоръчва: хирургична намеса в областта на коленете, сухожилията и други кости. Разбира се, ако е наложително, не се притеснявайте от фатални последици, само след оперативната намеса, възстановяването може да бъде по-бавно. Ако трябва да организирате семейно тържество, трябва да го отложите за по-подходяща Луна, тъй като гостите ви може да се държат малко сковано. Времето е неподходящо за постъпване на работа, за молби към началството, още по–малко към органите на властта, за получаване на парични дотации, кредити, заеми. Избягвайте силното натоварване на коленете. Лечението, ваденето и протезирането на зъби отложете за по-подходяща Луна.

Какво е отношението ви към парите, когато Луната е в Козирог?

Не се поддавайте на изкушение да приемете предложение за бърза и лека печалба,  особено ако от вас се изискват парични вложения. Възможно е да получите финансово подкрепление в резултат на допълнителна или временна работа, но която вече сте изработили. Приемете предложение за работа дори и ако не очаквате високи доходи, защото това ще изиграе положителна роля в близкото бъдеще.

29-ти Лунен ден след 06.29 часа

Днес е неблагоприятен ден, дори в астрологията го наричат Сатанински ден,  затова пазете силите си. Прогонете мрачните мисли. Възможно е някакво объркване, хаос на жизнените процеси на човешкият организъм, затова намалете физическото натоварване. Секса също. Избягвайте да взимате важни решения. Отложете деловите срещи и интервютата за работа. Ако сънувате кошмари – не им вярвайте. Сънищата през този лунен ден не се сбъдват.

Родените в този ден животът ще им е сложен, ще срещат много изпитания, но те ще ги каляват. Убедени са, че съдбата им праща изпитания, което могат да преодолеят.

Приключенията сами ги намират. Трябва да преодолеят страха от неизвестното. Ще живеят дълго, може  да са скептици, дори цинични имат доста противници животът им е постоянна борба.

Ако сте на важна среща, бижу с камъни турмалин, черен опал, черна перла, обсидиан – ще ви донесе късмет.

Между 09.40 – 11.00 часа, ако ви споходи някаква щура идея, не я пренебрегвайте – обърнете й внимание, тя ви е дар от Космоса, независимо, че може да сте в обедна почивка.

Между 11.00 и 12.10 часа, може да загубите нещо – не се разсейвайте в този период и дръжте най – малко чантата си под око.

Между 12.10 и 13.20 часа, ако не канализирате правилно марсовата енергия, може да се скарате с някого, затова е подходящо в този момент да отидете на фитнес или друга активна дейност.

 
 
Коментарите са изключени

Музикалните улици – когато пукнатините в пътя са там нарочно

| от |

Откакто автомобилът се превърна в движеща сила в глобалната култура, пътните инженери търсят начини да ограничат рисковете, свързани с шофирането.

Някои градове използват ограничения на скоростта и гъвкави ленти (които могат да сменят посоката на движение в зависимост колко е часа), за да коригират и контролират потока на трафика през пиковите часове. Много магистрали имат оребрени участъци, за да накарат автомобилите да вибрират, предупреждавайки за предстоящи завои или внезапни спирания или за да предупредят шофьорите, че карат твърде близо до мантинелата.

На няколко места по света обаче, последните се използват и за различен ефект. 

Чрез дълбочината и разстоянието на оребренията, инженерите могат да контролират тона и ритъма на вибрациите, които се произвеждат, когато водачът преминава над тях. Ако приемем, че автомобил се движи с постоянна скорост, по-близкото разстояние между оребренията правят тона по-висок, а по-далечното разстояние – по-нисък.

Във видеото хората от National Geographic показват как се използва този подход, за да се насърчат шофьорите да намалят скоростта си по един от най-емблематичните пътища в Америка: Road 66.

Шофьорите обаче трябва да карат точно по ограничението 45 мили в час (70 км/ч), за да чуят мелодията в правилното темпо и тоналност.

Не всички музикални пътища обаче са създадени да коригират поведението на пътя. Първият известен ни музикален път е създаден в Дания през 1995 г. Той е направен от двама музиканти и е се казва Асфалтофонът. За разлика от повечето музикални пътища, този използва издатини, а не вдлъбнатини, за да създава вибрации.

Около десетилетие по-късно в Япония шофьор на булдозер случайно прави вдлъбнатини на пътя и осъзнава, че с правилното им поставяне, тази техниката може да се използва за създаване на музика. Национален изследователски институт усъвършенства подхода на шофьора и създава четири различни мелодични пътища в цялата страна с надеждата, че ще привлекат туристи.

Спазването на ограничението на скоростта, за да чуете мелодията може и да забави хората, но също така може да ги накара да извадят телефон и да снимат клипче. Или пък да увеличат и да я чуят мелодията пискливо, защото им е по-забавно… Внимавайте.

 
 
Коментарите са изключени

Защо старите книги и вестници пожълтяват

| от |

Смята, че хартията е изобретена около 100 г. пр. н. е. в Китай. Първоначално е правена от мокър коноп, но се ползват и дървесна кора, бамбук и други растителни влакна. Хартия скоро се разпространи в Азия, като първо се използва само за важни официални документи, но тъй като процесът става по-ефективен и по-евтин, тя става и далеч по-разпространена.

Хартията за първи път навлиза в Европа някъде около 11 век. Историците смятат, че най-старият известен хартиен документ от християнската част на Запада е „Missal of Silos“ от Испания, който е книга, съдържаща текстове, които трябва да се четат по време на масата. Хартията на тази книга е направена от вид лен. Като цяло, хартията, книгите и печатарството ще се развиват през следващите осемстотин години: печатницата на Гутенберг ще се появи в средата на 15 век, а хартията ще се прави най-често от лен, парцали, памук или други растителни влакна. Това ще продължи до средата на 19 век, когато хартията вече ще започне да се прави от дървесина.

Charles Fenerty - c.1870's (Nova Scotia, Canada)

Чарлз Фенерти

През 1844 г. двама господа създават процеса на изработка на хартия от дървената. Семейството на канадския изобретател Чарлз Фенерти притежава серия мелници в Нова Скотия. Познавайки добре дървесината и нейните качества, той осъзна, че тя може да бъде добър заместител на много по-скъпия памук, от който се прави хартия. Фенерти експериментира с дървесна целулоза и на 26 октомври 1844 г. той изпраща хартията си в най-добрият вестник на Халифакс – „The Acadian Recorder“, с бележка, в която изтъква колко е здрава и евтина дървесна хартия. В рамките на седмици вестникът сменя хартия с тази на Фенерти.

Фридрих Готлоб Келер

В същото време немският тъкач Фридрих Готлоб Келер работи върху машина за рязане на дърва, когато открива същото нещо, което и Фенерти – че от дървесината, направена на каша, може да се направи по-евтина хартия, отколкото памука. Той прави мостра и през 1845 г. получава патент за изобретението си в Германия. Всъщност някои историци дори твърдят, че Келер е създателят на хартията от дърво, а не Фенерти, поради факта, че той получава патент, а канадецът – не.

В рамките на тридесет години дървената целулозна хартия беше цялата ярост от двете страни на езерцето. Докато хартията от дървесна маса е била по-евтина и също толкова трайна като памучните или други ленени хартии, имало и недостатъци. Най-важното е, че дървесната целулозна хартия е много по-податлива на въздействие от кислород и слънчева светлина.

Various products made from paper

Дървесината се състои предимно от две полимерни вещества – целулоза и лигнин. Целулозата е най-разпространеният органичен материал в природата. Освен това е безцветна и отразява светлината изключително добре, вместо да я абсорбира (което я прави непрозрачна); следователно хората виждат целулозата като бяла.

Тя обаче е податлива на окисляване, макар и не толкова, колкото лигнинът. Окисляването причинява загуба на електрон(и) и отслабва материала. Така целулозата може да започне до поглъща част от светлината, което да я направи да изглежда по-тъмна, по-малко бяла. Но това не е причината за пожълтяването на старата хартия.

Лигнинът е другото вещество в състава хартия и най-вече във вестниците. Лигнинът е съединение в дървесината, което всъщност я прави по-здрава и твърда. Според д-р Хоу-Мин Чанг от Университета в Рали, „Без лигнин едно дърво може да нарасне до около 1,80 метра“. По същество лигнинът е нещо като „лепило“, което слепя по-добре целулозните влакна и така дървото става много по-твърдо и да може да се издига по-високо, издържайки на външни елементи като вятър.

Лигнинът е с тъмен цвят (кафяви хартиени торби, кафяви картонени кутии – при тях лигнинът се оставя за допълнителна здравина). Той също е силно податлив на окисляване. Излагането на кислород (особено когато се комбинира със слънчева светлина) променя молекулната структура на лигнина, причинявайки промяна в начина, по който съединението абсорбира и отразява светлината. В резултат на това веществото добива жълто-кафяв цвят.

Тъй като вестникарската хартия се прави по-икономично, във вестниците има значително повече лигнин, отколкото например в хартия за книги, която минава през процес на избелване за отстраняване на голяма част от веществото. Крайният резултат е, че с времето вестниците придобиват жълтеникаво-кафяв цвят.

И то сравнително бързо. Понеже хартията на книгите е по-качествена, тоест, отстранен е повече лигнин при много по-интензивния процес на избелване, пожълтяването не се случва толкова бързо. Въпреки това обаче, химикалите, използвани за избелването, могат да доведат до това целулозата да е по-податлива на окисляване, допринасяйки за обезцветяването.

Днес, за да се избегне това окисляване, много важни документи са написани на хартия без киселина и с ниско количество на лигнин.

Що се отнася до старите исторически документи – за сега няма начин да се възстановят след нанесените щети, но може да се предотвратят по-нататъшни. Най-важно е те да се съхраняват  на хладно, сухо и тъмно място. Както музеите съхраняват исторически документи в помещения с контролирана температура и слабо осветление. Ако някой иска да изкара хартията на открито, за да я види, тя се поставя зад защитено от UV светлина стъкло.

 
 
Коментарите са изключени

Как да виждаме повече от слепите петна зад автомобила

Стикерът, предупреждаващ, че „предметите в огледалото са по-близо, отколкото изглежда“, е полезен само когато въобще можете да видите други превозни предмети в него. Ако не можете, може би сте си нагласили огледалата неправилно. Знаем, че тази информация може да боли, но може и да е вярно. Стотици хиляди автоматични катастрофи годишно се приписват на слепите петна.

Това е често срещана грешка, която лесно може да се направи, но за щастие също толкова лесно да се поправи.

Първо обаче: правилното поставяне на вътрешното огледало е сравнително лесно – то просто трябва да отразява директно отзад, така че да виждате през задното си стъкло по време на шофиране. Това изглежда очевидно, но може да създаде проблем при настройването на страничните огледала.

Страничните огледала нямат някаква отправна точка, според която да се нагласят. Много хора са склонни да ги накланят твърде навътре, което позволява на шофьорите да виждат част от автомобила си, но увеличават слепите петна. Едно малко по-различно нагласяване може да доведе до по-безпроблемно обратно виждане.

Методът за нагаждане на огледалата по по-оптимален начин е сравнително прост. Той са базира на това, че докато шофирате, не е нужно да виждате задната част на колата си в страничните огледала.

За да нагласите огледалото от страната на водача: преместете главата си така, че да е точно до прозореца и регулирайте огледалото, така че тази страна на вашия автомобил почти да не се вижда.

След това, за да нагласите далечното огледалото: преместете главата си в центъра на автомобила и го регулирайте така, че тази страна на автомобила ви също почти да не се вижда.

Това е. А сега ето бонус как да размразим предното стъкло:

По принцип някои коли имат такава опция, но тя отнема време, а със стъргалката отнема усилие вън на студа. Някои хора пръскат стъклото с топла вода, но това може да го счупи и тогава никъде няма да ходите.

Решението е в една бутилка с пулверизатор да сипете една част вода и две части изопропилов алкохол. Точката на замръзване на този алкохол е 89 градуса. Просто напръсквате предното стъкло и сте готови.

 
 
Коментарите са изключени

Когато гасяха огъня с гранати

Повечето методи за гасене на пожари изискват екипи от пожарникари, които рискуват животите си, приближавайки се до огъня. Кофи, помпи, маркучи и пожарогасители, макар и ефективни, работят само когато тези, които ги използват, са готови да влязат в бой с пламъците. С годините обаче се развива и едно друго противопожарно устройство (по-скоро инструмент): огнената граната.

Първият известен патент за устройство за гасене на пожар е издаден през 1723 г. на Амброз Годфри, английски химик. За разлика от съвременните пожарогасители, неговото устройството е предназначено да бъде хвърлено или изтъркаляно в пламъците. То представлява съд с пожарогасителна течност и малка камера, пълна с (да…) барут. Когато се хвърли в огъня, огъня ще запали фитил, фитилът ще взриви барута и от взрива течността ще се разнесе навсякъде, загасяйки пожара.

Англия по онова време (и в частност Лондон) често се пали. Затова и страната развива различни техники и методи за борба с пожарите, включително ръчни помпи, пожарни маркучи и пожарни машини. Повечето от тези системи обаче разчитаха на готови източници на вода и екипи хора, желаещи по някаква причина да ходят при пламъците, а не като всички останали – да бягат от тях.

За да демонстрира ефикасността на устройството си, Годфри издигна триетажна дървена къща, слага в нея смола, масло, клони и пръчки, за да „увеличи бушуването на огъня, който трябва да се издигне максимално.“ След като сграда е запалена, гранатата му е хвърли на първия етажи почти веднага гаси пожара.

Изобретението на Годфри се използва известно време, макар че това не премахва необходимостта от стандартните подходи, както може би се надява. Когато през 1818 г. е патентован съвременният пожарогасител, пожарните гранати до голяма степен изчезват за няколко десетилетия.

В края на 19 век и началото на 20 век, е създадена по-компактен и сложен тип граната. За няколко десетилетия тя може да бъде намерена навсякъде – в домове, училища, фабрики, дори и в коли и влакове.

Някои от тях са направени да се счупят при удар, докато други имат механизми със спусък на пружина, която се задейства от топлината и чупи стъклото. Те обаче с времето също се изгубват.

Дори и при сложните технологии, които днес имат пожарникарите, може би все пак ще има търсене за още по-малко и далекобойно оръжие срещу пожарите. Може би дронове, които носят някаква нова форма на тези гранати.

 
 
Коментарите са изключени