Ливърпул и британския посланик с благотворителен жест преди мача

| от |

Треньори от фондацията на Ливърпул заедно с посланика на Великобритания в България, Н. Пр. Джонатан Алън, проведоха тренировка, след което и футболен мач, за да повишат информираността относно предизвикателствата, с които се срещат децата в България.

Четиридесет деца от страната се включиха в мача – сред тях и такива от държавните домове за медико-социална грижа, деца с увреждания или от малцинствените общности. УНИЦЕФ България беше основен партньор в инициативата, предаде topsport.bg.

Тренировката се проведе в рамките на визитата на Ливърпул в София, за срещата от Шампионската лига с българския шампион Лудогорец. На 25 ноември съпругата на британския посланик – Елизабет Алън, беше домакин на събитие, като част от партньорството с УНИЦЕФ България, чиято цел беше повишаване на информираността относно проблемите на най-уязвимите деца в страната.

Сред тези предизвикателства са прилагане на Стратегията за замяна на Домовете за медико-социална грижа за деца с алтернативни форми на семейна и щадяща грижа; предотвратяване на детските изоставяния; както и интеграция в рамките на общността на децата със специални потребности и тези, принадлежащи към етнически малцинства.

Фондацията на Ливърпул сподели опита си относно благотворителните дейности, насочени към деца в Обединеното Кралство. Гости на самото мероприятие бяха футболисти от британския отбор, представители българския тим Лудогорец, както и на държавни институции, неправителствения сектор и бизнеса.

Като част от инициативата футболните клубове Ливърпул и Лудогорец дариха сувенири с автографи, които почитателите имаха възможността да спечелят на томбола. Всеки отбор дари фланелки и футболни топки с подписите на някои от най-легендарните играчи, както и органичен брой от най-новото издание на плей-стейшън играта ФИФА 2015. Събраните средства са предназначени за кампаниите на УНИЦЕФ в подкрепа на най-нуждаещите се деца в България. Посланикът на Великобритания в България, Н. Пр. Джонатан Алън каза:

„За мен е огромно удоволствие да посрещна футболен клуб Ливърпул и неговата благотворителна фондация в България. Това е една прекрасна възможност да се увеличи информираността на обществото за проблемите на децата, както и да се обмени опит между двете страни в областта на детската грижа, социалните услуги и образованието. Подкрепата за младите хора да достигнат пълния си потенциал е условие за успеха и развитието на всяка държава по света.“

Таня Радочай, Представител на УНИЦЕФ за България, коментира: „Играчите, отборите и футболът като цяло има силата да достига до огромна публика и да мотивира множество хора да правят повече в подкрепа на децата. От друга страна, ние в УНИЦЕФ сме наясно какво точно трябва да се направи и как да постигнем дълготрайни резултати. Така че заедно съставляваме един наистина добър отбор! Накратко – целта ни е една и съща: да обединим силата на различни играчи, за да постигнем най-добрите резултати. Заедно, ние бележим успехи в името на децата и по този начин всички са победители!“

Андреа Купър, Ръководител на благотворителната дейност във фондацията на Ливърпул, каза:

„За нас е удоволствие да сме част от това събитие – и благодарим за любезното домакинство на Джонатан и Елизабет Алън, както и за партньорството с УНИЦЕФ. Нашата мисия е да вдъхновим хората за положителна промяна както за тях самите, така и за останалите – чрез всеотдайната им подкрепа за футболен клуб Ливърпул. Нашите професионални треньори наистина се включиха с удоволствие в тренировката с деца от България. Подобри кампании провеждаме във Великобритания през последните 20 години.“

Благотворителният търг, който беше организиран в рамките на посещението на Ливърпул в София, изпраща послание за важността на ранното детско развитие. Всяко дете – независимо от пол, етническа принадлежност или увреждания – заслужава най-добрия старт в живота. Само по този начин децата могат да развият пълния си потенциал – да постигнат по-добри резултати в училище и да имат равни шансове да се превърнат в здрави и продуктивни членове на обществото, след като пораснат. България е постигнала определен напредък в подсигуряването на уязвимите деца – особено тези от домовете за медико-социални грижи – с възможности да растат в любяща семейна среда.

Трябват обаче повече усилия по предотвратяване изоставянията на бебета, по който показател България се нарежда на едно от първите места в Европейския съюз. В този смисъл, футболната тренировката беше замислена и осъществена по такъв начин, че да се изтъкне това, което децата могат да направят, а не това, което не могат.

 
 

Защо майка купи стотици подаръци на децата си

| от chronicle.bg |

Майката на 3 дечица, чието име запазваме в тайна, заяви, че няма да остави обществото да я накара „да се чувства виновна“ заради многото подаръци, които купи на децата си. Тя сподели видео във Facebook със стотици плюшени играчки, видео игри, колела и други глезотии, като каза, че ги е купувала в продължение на месеци. Всеки от тях е бил скриван в един от 14-те шкафа в дома й. Изненадващо – нито едно от децата не ги е намерило.

SEI_44779091-a9f3

SEI_44779088-b69b

Покупките са отнели на грижовната майка 5 месеца след като от опит научава да не оставя коледното пазаруване за последния момент. Отново във Facebook тя обясни: „По принцип не съм толкова организирана. Преди няколко години оставих пазаруването за последните 4 дни преди Коледа и се паникьосах. Тогава се заклех, че никога няма да го направя пак.“

Тя обаче признава, че много се е изненадала, когато видяла колко много неща е взела. Снимки й бяха публикувани в групата „Christmas Facebook page“. Там тя написа „Най-накрая извадих от шкафовете, каквото бях купувала с месеци. Споменах ли, че НЕНАВИЖДАМ да опаковам подаръци.“ Някои коментираха очевидната трудност да се опаковат толкова много неща, докато други изказаха шока си от целия харч.

SEI_44779090-97ad

Майка, която живее в Австралия, защити делото си: „Обществото ще те накара да вярваш, че не е правилно да глезиш децата си и ще те накара да се чувстваш виновен.“ Повечето от коментарите по темата за от хора, впечатлени от мисленето на жената: „Иска ми се и аз да бях толкова умна като те и да купувам подаръците през годината“, „Бързам цяла седмица да купя подаръци за четирите си деца. Твоите много ще се зарадват и съм сигурна, че сърцето ти ще се пръсне като ги гледаш как се радват“ и „Твоите деца, твоите пари, твоя работа. Радвай се, че можеш да си позволиш да им купиш играчки. Децата растат много бързо.“

 
 

Винаги има време за мъже

| от chronicle.bg |

Устройство само с една функция? Защо някой би искал да притежава подобно нещо?

Колкото и да е непопулярно в днешно време човек да има “джаджа”, която върши само едно нещо, ръчните часовници (в класическия им вариант, не smart), продължават да съществуват. Нещо повече – стават все по-популярни, може би като завръщане към “доброто старо време”, когато нещата бяха прости и разбирахме колко е часа, гледайки часовника, а не телефона.

Ако е дошло време за първи път да избирате мъжки ръчен часовник за себе си или за подарък, има няколко неща, за които е важно да помислите предварително.

Механичен или Кварцов е новото Android или iOS

А дори има и автоматични… Става въпрос за механизма, който задвижва часовника, и изборът на всеки един от вариантите си има своите предимства и недостатъци.

Механични ръчни часовници, които трябва да бъдат ръчно навивани, се срещат все по-рядко. Много по-популярни са автоматичните, които се навиват от естествените движения на ръката през деня. Те притежават особеното очарование на аналоговите времена, в които човешкият контакт е това, което кара нещата да оживяват и не случайно се свързват с класа и стил. Едни от най-престижните марки ръчни часовници се фокусират именно върху производството на този тип механизъм. Механичните часовници на практика са вечни. Ако въобще можем да говорим за недостатък – той е, че няма как да бъдат калибрирани със същата точност като кварцовите и е възможно отклонение от няколко секунди.

SNIMKA 2

При кварцовите часовници механизмът е електронен и се задвижват с батерия. Те със сигурност са и по-масово разпространен избор, включително и заради достъпността, точността и издържливостта си. При тях обаче ще трябва да се грижите за смяна на батерията на всеки 18-24 месеца.

Размерът има значение

Когато сте решили какъв часовник ще подхожда на личния ви стил и индивидуалност, важно е да изберете и правилния размер. Дори и да сте запленени от часовници с огромен корпус и циферблат, важно е да не забравяте, че те ще стоят върху вашата ръка, а не върху тази на модела от снимката. Изпробвайте. Намерете часовника, който не закрива цялата горна част на китката ви, но и не се “загубва” в ръката ви.
Всичко е дизайн

Колкото и предимства да има даден мъжки часовник, все пак задължително е и да ви харесва. Изборът от модели е огромен, и след като се ориентирате какви качества трябва да има новата ви придобивка, остава да намерите и този, който ще стои като истинско бижу на китката ви.

SNIMKA 3
SNIMKA 4
Този модел на Orient е от серията Sun and Moon – впечатляващо елегантен и качествен механичен ръчен часовник с „отворено сърце“ – Semi-Skeleton. Стоманеният му корпус е обгърнат от розово злато, а стъклото от сапфир-кристал би издържало всеки опит за надраскване.

За феновете на приключения и по-екстремни преживявания има и модели, които съчетават дизайн с функционалност – спортно-елегантните модели Orient Divers. Корпусът и верижката на този модел са от неръждаема стомана, а към оранжевият циферблат е включен и допълнителен циферблат за резервно захранване за бързи проверки на мощността, както и дата на блендата. Този изключително здрав и функционален часовник издържа на дълбочина до 200 метра и се навива от движенията на ръката, за да е част от всеки ваш вълнуващ момент.

SNIMKA 5

Ако все още не сте намерили точния модел за вас, потърсете вдъхновение с изтънчения и прецизен дух на старите японски майстори, създатели на марката часовници Orient.

 
 

Момиче узна, че е бременно чак след 8 месеца

| от chronicle.bg |

Сафрон Хефер гледа плоския си стомах на снимката долу и въобще не подозира, че е в шестия месец. Въпреки че не й идва и й се хапва постоянно, тя не осъзнава, че е бременна, докато докторът не й казва след 2 месеца. Сафрон е на 18 години и не показва никакви знаци, че е бременна, докато сестра не препозиционира бебето – тогава се появява и коремчето й.

SEI_44690897-cec5-e1545041784602

Шест седмици по-късно Сафрон ражда Оскар. 

Докторите откриват, че бебето е изправено в утробата й и затова младата майка няма коремче. Самата тя казва: „Беше изненада за всички. Майка ми беше шокирана, както и аз. Не вярвах, че е възможно (да не знаеш, че си бременна), докато не ми се случи. Чувала съм подобни истории, но винаги съм си мислела, че жените знаят. Докато не ми се случи, нямах представа какво е. Докато бях бременна без да знам, все още си ходех на фитнес и на солариум. В деня, в който разбрах, бях на фитнес с майка ми и правих клекове. Смеехме се, че коремчето ми добива странна триъгълна форма като изпълнявам упражненията. Въобще не ни дойде на ум – дори майка ми каза,че въобще не се е замисляла,че може да съм бременна.“

Когато Оскар беше поставен в правилна позиция Сафрон казва: „Видях сестрата как го обръща и изведнъж коремчето ми се изду като балон. Стана огромно. А Оскар е перфектен. Ако си представите перфектното бебе – това е той. Също е и много спокоен – само седи, спи и се гушка. Очарователен е. Обожавам да съм майка. Онсовното, което ме радва, е да го виждам щастлив. Когато се усмихва и се смее, знаеш, че си свършил добра работа.“

 
 

Ед Шийрън счупи нов рекорд

| от chronicle.bg |

Ед Шийрън счупи рекорда за най-много пари изкарани от турне за една година. През последните 12 месеца той печели 342 милиона паунда (740 милиона лева), което е почти по милион на ден. Така той надмина и близката си приятелка Тейлър Суифт, която с турнето си Reputation заработи общо 244 милиона паунда (528 милиона лева). Концертът на хитовия изпълнител ще излезе в Netflix на 31 декември.

В топ 10 са още Бионсе и Джей Зи с доходи от 201М паунда след общото им турне, както и Пинк, Бруно Марс и рок легендите The Rolling Stones и U2. Цифрите идват само от продажбата на билети и не включват други източници на доходи като приходи от албуми, мърчъндайз и спонсори.

U2 държат предишния рекорд с 250M от турнето си Joshua Tree през 2017 година. На тяхно име все още е и рекордът за най-доходно турне въобще – 360, което им носи 581М от 2009 до 2011.

През октомври се появи информацията, че Шийрън е платил почти 1М повече в данъци от гиганта Amazon, въпреки че изкарва 74 пъти по-малко от от компанията. Неговата сметка към Великобритания е над 5,29М, докато на Amazon е 4,5М. Същевременно звездата изкарва 27М, а онлайн магазина – 2 милиарда паунда.