Левски – ЦСКА : каквото и да става, това е дербито!

| от |
Днес двата най-титулувани отбора в България Левски и ЦСКА се изравят  един срещу друг в двубой от 13-и кръг в „А“ група.
До края на сезона двата отбора  ще се срещнат още 5 пъти. Факт е, че „сини“ и „червени“ имат много проблеми, но и за двата отбора няма друга алтернатива освен да преследват шампиона Лудогорец, а това минава през задължителни 3 точки днес. Разликата между двата отбора в класирането е 4 точки в полза на ЦСКА. „
Picture_6_3

Сега и в двата клуба сa в криза.  Левски беше поет от 5 треньори от началото на сезона. Грандиозният рекорд дойде след още по-грандиозен скандал, който съпътстваше назначението на Ивайло Петев на „Герена“. Двукратният шампион с Лудогорец напусна съблечен и опозорен Левски и се наложи Тони Здравков да вади отбора от кризата. Де факто именно дербито ще е първият сериозен изпит на Здравков, а именно заради това „сините“ са доста трудни за анализ преди мача с ЦСКА. Каквото и да говорят двамата треньори, се очаква схемата и тактиката на отборите да е една и съща -4-5-1 с дебнене и контраатаки.

В сблъсъка на линиите нещата изглеждат доста равностойно, а това е още едно доказателство, че към днешна дата гледаш Левски, виждаш ЦСКА…

Най-вероятно Левски, както и ЦСКА ще играят в дербито с някаква разновидност на схемата 4-5-1. Тоест ще хвърлят много сили в средата на терена. При „сините“ именно халфовата линия е най-добре развитата и балансирана в отбора. Безспорният №1 е Гари Родригес. Холандецът буквално лети по лявото крило, но напоследък играе доста егоистично. Въпреки това той отново ще бъде най-силното оръжие на Левски на терена. С привличането на Мирослав Иванов и Ларсен Туре полузащитата на „сините“ вдигна доста класата си, защото двамата са доста разностранни футболисти. Те могат да пробиват по фланга на високо ниво, да бият опасно към вратата, да се борят умело за топката, а освен това са доста креативни. Владимир Гаджев също притежава изброените по-горе качества, а освен това вече започна да ги показва. Националът вдигна доста нивото на играта си в последно време, а това се отрази на цялостната визия на Левски. Очаква се разбивачът в центъра на „сините“ да бъде Станислав Ангелов. Пелето със сигурност ще играе, но все още не е сигурно дали в защита или в средата на терена. Даниел Димов също е сред евентуалните титуляри. И той покачи формата си в последно време, а за това помогнаха именно Деко и Type, които не се крият от топката и са готови да поемат отговорност във всеки един момент.

dolapchiev

Стойчо разполага с четирима различни нападатели. Мамади Сидибе техничен и мощен. Той не е класическият голмайстор, но е много полезен с по-бързи съотборници до себе си. Бившият играч на Стоук Сити взима много високи топки, печели доста единоборства, заради което е ценен от Стойчо Младенов. Християн Кировски е по-бърз и определено има по-сериозен нюх към гола. Той е ценен, когато ЦСКА трябва да играе на контраатака. Бруно Морейра разполага с прилична техника, но все още не може да оправдае очакванията. Своя шанс чака и Григор Долапчиев, който има нещо, което конкурентите му за титулярно място нямат – любовта на феновете, които винаги скандират името му и искат той да играе. До момента Гришата вече показа, че когато Стойчо му даде шанс, винаги се възползва от него.

12964664759847

Към днешна дата Левски има само един стойностен нападател – Цветан Генков. „Сините“ разполагат и с тежкия таран Димитър Макриев, но той е в ужасна форма, която е унищожила иначе доказаните му качества. В тази връзка е ясно на 100 процента, че атаката на Левски ще се води от бившия голмайстор на Локо (Сф). Той е попадение в лятната селекция на „сините“ и най-често е в основата на най-опасното пред вратата на съперника. Генков играе, с много желание и хъс., Той направи отличен дебют с Гари Родригес, който ще бъде най-голямата заплаха за ЦСКА в дербито.

Оценка ЦСКА 6,5 Оценка Левски 7.

„А“ група: 130 мача; 51 победи за Левски, 43 победи за ЦСКА, 36 равни; голова разлика 187:176 в полза на Левски.
Купа на България: 36 мача; 20 победи за Левски, 9 победи за ЦСКА, 7 равни; голова разлика 77:52 в полза на Левски.
Суперкупа: 2 мача; 2 равенства; голова разлика 1:1.
Други: 12 мача; 6 победи за Левски, 6 победи за ЦСКА; голова разлика 13:26 в полза на ЦСКА.
teodora_stefanova
Теодора Стефанова, известна като Врачката на Берлускони, предрече победа за ЦСКА във Вечното дерби с Левски. Според нея герой ще стане Бруно Морейра.“Мачът ЦСКА – Левски ще бъде равностоен. В първите десет минути Левски ще бъде по-активен и ще създаде две опасни положения, след които може да се стигне до гол“, смята Теодора.“След това обаче ЦСКА ще вземе предимството и ще доминира. И в двата отбора напрежението е твърде голямо, но по-големи нерви ще демонстрират играчите на „сините“. Със сигурност ще има червен картон и той ще бъде за Левски.““ЦСКА ще вкара гол буквално в последната секунда и той ще бъде дело на португалеца Бруно Морейра“, добави Стефанова пред вестник „7 дни спорт“.“Що се отнася до съдийството, ще има много спорни решения. Очаквам някой от футболистите да играе с ръка и да се стигне до дузпа. През второто полувреме Левски ще се стреми на всяка цена да върне попадението, но в стремежа си ще направят няколко сериозни пропуска.“

 
 

Кои сериали ще гледаме това лято

| от chronicle.bg |

Тазгодишният летен каталог със сериали може спокойно да бъде утеха на всички, в чийто график отсъстват честите и дълги пътувания и излизанията навън. Сериалите на лято 2018 г. са достатъчна причина да си останете вкъщи с чиста съвест и да оползотворите свободното време пред телевизора. Още повече, че дори при хубаво време, продукциите, които сме подбрали днес, са за предпочитане пред външния свят.

За да приключи подобаващо телевизионния 2017-2018 г. сезон Netflix е приготвил няколко дългоочаквани премиери за това лято. Но не всичко приключва  с Netflix. HBO, Hulu, Amazon, NBC, Paramount Network – всички тези разпространители пазят редица силни оръжия в коланите си, някои от които ще излязат на малкия екран и през ранната есен. С няколко думи – богат и неограничен избор през летния сезон.

И понеже лятото чука на вратата, и някои прекрасни сериали вече текат в ефира, подбрахме шест такива, които ще видим в следващите месеци. Вижте в галерията горе какво ще гледаме на малкия екран през лято 2018 г.

 
 

10-те най-яки гангстери в историята на киното

| от chr.bg |

Рядко, но се случва качествен мофиотски филм да се появи на екрана и да ни грабне с невероятно майстворство. Не е лесно за един актьор да изиграе подобна роля. Филмите за гангстери датират откакто въобще има кино и актьорите няма как да не бъдат сравнявани с едни от най-добрите в жанра.

Например, Джони Деп изигра Уайти Бълджър в „Black Mass“. Тази роля може би спаси кариерата му от тотален крах. Но за него определено беше огромен риск, защото образът е толкова иконичен. За да се пресъздадат толкова силни хора, трябват много сериозни актьори и затова днес ще обърнем внимание на най-добрите от най-добрите.

 
 

КНСБ: „Опа, грешка, сори, на четиричленно семейство му трябват 2,40лв. на месец“

| от chronicle.bg |

„Вярно, че обявихме, че 2340лв. са достатъчно за четирима души, за да си живеят добре, но се оказа, че сме допуснали грешка в изчисленията и всъщност на едно семейство са му необходими 2,40лв. на месец“, казаха от КНСБ.

На въпрос на адекватен журналист дали тази сума не е малко занижена, представителите на синдиката отговориха:

„Всъщност не. 2,40 е цената на 30литра домашно вино, а след щателни проучвания нашите експерти установиха, че българите реално нямат потребност от друго. Българската пирамида на Маслоу е малко по-различна, защото нашенците открай време са корави“.

Според изчисленията 60 стотинки са достатъчни за една човешка единица, за да живее нормално.

„Ако някой получава под тази сума, можем да помислим и за социални помощи. С по-малко от 60 стотинки на месец в България не може да се живее нормално. Все пак едно пакетче дъвки е 1,10, а един билет за градския транспорт – 1,60.“, категорични са от ведомството.

2,40лв. е оптималната сума за четиричленно домакинство. Тя покрива всички базисни потребности, без да разглезва.

„А какво правим тези, чиито жени искат да ходят по молове?“, пита един от четиримата протестиращи пред парламента, който застана зад идеята, че за да се отглеждат българчета, е необходимо главата на семейството да взима поне 48лв. заплата.

„Моловете са зло. По-добре насочете жената към по-здравословни забавления“, отговориха от Института по изследване добруването на българите.

*Текстът е художественица измислица – плод на въображението на автора

 
 

Калин Вельов: Искаме да представим магията на българските женски гласове

| от chr.bg |

След като „Магическите гласове на България“ спечелиха публиката в Страсбург и Берлин, мултимедийният музикален спектакъл ще има своята българска премиера на 30 май от 20:00 часа в Театър Азарян, НДК. Мултимедийният спектакъл е своеобразен разказ за това какво се е случило през годините с българската музика и женските гласове на България – от автентичните народни песни през фолклорните обработки и белкантото до съвременната филмова музика и смесването на елементи на български фолклор със съвременни електронни жанрове.

С Калин Вельов си говорим за спектакъла, за музиката и за музикалните формати.

Разкажи ни повече за проекта „Магическите гласове на България“?

Идеята е на Героги Тошев, а целта на събитието е да представи магията на българските женски гласове. От една страна говорим за най-древната музикална форма – това е фолклорът, от друга страна говорим за едно масивно световно българско присъствие в класиката, в операта. Фолклорните гласове се представят от Нина Николина и още четири момичета, с които ще минем през различни фолклорни области и периоди. Също така, през призмата на Pendara ethno project, които е електронният ни проект, смесваме по-модерен стил електронна музика с фолклорни мотиви. Имаме и само акапелни изпълнения.

Спектакъла обхваща около един век от музикалната история. На сцената сме 6 или 7 артиста, а иначе целият екип е повече от 10 човека – организатори, пиари, мултимедиен екип…

Мултимедиата в какво се изразява?

Тя съчетава кадри от стари български обичаи и ритуали, пейзажи от България, от фолклорни фестивали, както и от оперни изяви, ликовете на наши оперни прими, които са световно известни. Ние представихме и в Страсбург, където чуждата аудитория силно се впечатлява от фолклора ни.

Чужденците знаят ли на какво идват или не са запознати с нестинарството, с музиката?

Някои от тях не са запознати и определно реагират на тов анещо като на нещо ново. Други знаят и просто виждат един различен прочит.

Този спектакъл е част и от културната програма на българското председателство и се случва с подкрепата на Министерството на културата. Благодарение на това е засилен и интереса и представянето на този спектакъл в чужбина – имаме представяния в Гермния, във Франция.

От колко време е жив този проект?

Една част от него – Pendara ethno project – стартирахме с Николина още преди 15 години в Холандия, където учех по това време. Още тогава имахме идеята да съчетаем български фолклор с модерни електронни бийтове и я осъществихме заедно с холаднски диджеи. Първият ни албум издадохме преди 2 години, а този спектакъл е един вид надграждане.

А за представянето ни на Евровизия тази година какво мислиш?

Смятах, че имаме шанс, въпреки че песента ни не звучи супер комерсиална, супер хитова. Същевременно е едно модерно парче и е факт, че се класирахме за финала. Конкуренцията не беше слаба, имаше много хубави песни. Аз съм приятно изненадан от албанското участие, много силна рок песен. Белгийката имаше много качествена песен и изпълнение, арменците също.

Ти си свирил с Акага, Медикус, Дони и Момчил, Ку-Ку бенд, Нина Николина, Пим-пам – къде ти беше най-добре?

В интерес на истина аз съм музикант хамелеон и се чувствам добре навскъде, където има добра музикална компания. Акага сформирахме на края на музикалното училище. Всъщност аз съм кръстник на групата: сестра ми изрови името Акага от една стара книга за сказания и легенди за хан Аспарух – Акага е жрица, която е отгледала хан Аспарух. Направихме с момчетата хубави концерти и турнета. Медикус дойде по-късно и за мен беше хвърляне в истинският музикален живот. С бандата пътувахме много – тогава видях за първи път този забързан музиканстки живот. Това беше много важен периаод за мен, за да разбера как живеят музикантите и че един музикант може да се прехранва много добре със музика. Дони и китариста Лъчо бяха доста добри мениджъри. По-късно имах други фриленс изяви – с Лили Иванова през 98-99 година. Горе-долу по същото време ме поканиха и в Ку-Ку бенд; тогава имаше много големи турнета.

В момента как успяваш с толкова много проекти?

Трудно успявам, но това е същността ми, аз имам нужда от творческо разнообразие. Харесвам и електронна музика много, и българския фолклор, и латино музиката, и африканската музика, обичам и да пея, да композирам музика. Не мога да съчета всичко това в един проект и затова се занимавам с няколко.

Кои точно стилове на електронната музика?

Хаус. Различните форми на хаус. Дръм енд бейс, донякъде прогресив, дъбстеп. В холандския ми период, докато учех там, беше силно свързан с дръм енд бейса, защото една от сериозните формации, с които имаме много спечелени награди – Project 2000 – беше предимно дръм енд бейс банда.

Холандия има и огромна сцена…

Огромна! Също така там имах и немалко изпълнения в диджей клубове на нещо, което в България не е развито много – фрийстайл изпълненията на барабанист, перкусионист, певица, саксофонист с джиджей. Нещо, което там още 2000 г. започна силно да се развива нагоре.

Гледаш ли музикални формати? Защо от тях не излизат големи звезди?

Гледам и дори участвам в някои от тях. В България повечето действащи артисти сме самопродуциращи се и това е начинът за оцеляване тук. За съжаления няма силен стимул за мениджъри и продуценти, защото държавата не застава сериозно зад закона, защитаващ творците, съответно няма събиране на авторски и сродни права. Затова един продуцент не може да разчита, защото няма възвръщаемост на вложените пари. Има малко продуценти и аз им правя чест, но те не могат да продуциат 50-60 таланта. От всеки формат излизат по 20-30 таланта. В България има много таланти.

Затова ли успяват вече толквоа години тези формати да намират хора?

Да, проблемът е, че за тези хлапета ти трябва да имаш продуценти, които да инвестират хиляди левове. За да заснемеш един качествен видео клип ти трябват между 5000 и 10 000 лева. За да запишеш един ссингъл ти трябват минимум 5ооо левав, за албум ти трябват 50 000.

А в главите на много хора, когато заисваш песен, просто отиваш, пееш, някакъв човек го подрежда на компютъра и това е.

Да, но не е точно така. Хората от бранша знаят, че процесът е много сложен и отнемащ време и пари. Първо, трявба да имаш артист, второ трябва да имаш песен – някой трябва да изкомозира тази песен, някой да я аранжира, някой да я запише в студио с музиканти.По принцип продуцентът събира всичкото това нещо и накрая има готов продукт. За всичко това се плаща. След това трябва да му заснеме видео клип, за което също се плаща. Накрая трябва да реализираш песента в медиите, по радиото. Трябва говориш с тях, трябва да се направи пиар. Чак след това идват поканите за събития, за участия, за концерти. И този, който инвестира тези 20-30 000 лева, трябва да може да си ги върне и да изкара печалба, защото като отиде в магазина никой няма да му каже „Ей, ние ще ти дадем сиренето безплатно, защото ти продуцираш супер готин артист и ще те изчакаме няколко месеца, докато си върнеш парите.“ Нужно е да имаме подкрепата на цялата система, за да има стимул да се случва този творчески процес.