Левски няма резервен вариант за Херо

| от |

Наставникът на Левски Георги Иванов даде ексклузивно интервю за Българската национална телевизия. В него силният човек на „Герена“ говори за проблемите с черното тото, бъдещето на клуба, отношенията с Димитър Димитров и назряващата война с Българския футболен съюз.

- Смятате ли, че акцията, свързана с черното тото у нас на МВР и УЕФА в крайна сметка ще доведе до конкретни резултати?

– Надявам се. Ако наистина има виновни, нека те да си понесат наказанията. В случая това, което чета по вестниците за Камбуров, Котев и Тунчев, не ми се струва вярно. Работил съм с част от тези играчи, например Киро (Кирил Котев, б.а.), е страхотен професионалист и достоен човек. Големият проблем в манипулирането на мачове в България е свързан предимно с юношеските и младежките групи. Държавата трябва да стигне до края, за да го изкорени изцяло. По-добре да се стигне до подобен инцидент, да се бръкне дълбоко в раната и виновниците да понесат заслуженото, вместо всички да продължаваме с приказките, че черно тото има, но нищо конкретно.

- Радвате ли се, че Левски остана встрани от тази буря?

– Убеден съм, че Левски не участва в уредени мачове. Няма шанс футболистите, минали през „Герена“ да бъдат свързани с подобни истории. По-скоро проблемът е в по-малките клубове, които се издържат чрез черно тото и играчи, които не получават редовно заплатата си.

- Каква е ситуацията в Левски в края на 2014-а година?

– Ако трябва да погледнем глобално на нещата през цялата година, можем да разделим случващото се на няколко етапа. Първо – краят на миналия сезон, когато трябваше да влезем в друг режим, а именно намаляване на бюджета с 40% заради финансовия феърплей. Бюджетът се намали наполовина, събрахме нови футболисти, които се нуждаеха от време за сработка. В същото време се направиха и треньорски рокади, имахме колебания в началото на новия сезон, след това се стабилизирахме, но за кратко. В последните мачове имаме израстване в игрови план, но резултатите ни не са добри. Аз казах още когато се завърнах в Левски – има няколко бъдещи етапи, които трябва да следваме – да сглобим боеспособен отбор, да преценим колко хора ще ни трябват за зимата и до лятото тимът да е завършен и готов за нещо значимо в Европа. За съжаление финансовите параметри в клуба са намалени и намирането на нови футболисти да е доста по-трудно.

- Имате ли съмнения, че Левски ще пропусне европейските клубни турнири за втора поредна година.

– Това зависи само от нас. Има мачове, които трябва да спечелим – четири в редовния сезон. След това има 12 мача в плейофите. Левски има потенциал да бъде в тройката.

- Не ви ли дразни да гледате отстрани как се води битка за шампионската титла между ЦСКА и Лудогорец?

– Ние изпуснахме шанса си да се борим за титлата след мача с Лудогорец. Победихме ги и имахме два на пръв поглед леки мача с Марек и Локомотив Пловдив, но загубихме 4 точки и амбициите ни за по-челно класиране се изпариха. Независимо, че и в двата мача доминирахме, не показахме нужното самочувствие.

- На терена трудно понасяхте загубите, а сега, когато сте треньор, още по-трудно ли е?

– Единственото удоволствие за добре свършена работа е победата. Амбицията ми е доста голяма, винаги се стремя да постигам успех. Трябва обаче да отдадем заслуженото и на Лудогорец – през последните три години този отбор се развива изключително добре, непосилно за останалите клубове в България.

- Имате ли усещане за безизходица от настоящата криза на „Герена“?

– Много трудно е за сам човек да издържа футболен отбор. Тодор Батков прави добри неща на „Герена“. Левски има сериозен бюджет. Всеки месец се дават между 400 и 500 хиляди лева. Надявам се да намерим още хора, които да дърпат каруцата, заедно с него.

- Появиха се информации, че лично вие помагата с финанси?

– Няма такова нещо. Изцяло финансирането в клуба е от страна на Тодор Батков.

- Не ви ли е идвало наум в даден момент да си кажете: стига и да хвърлите оставка?

– Аз съм млад човек и имам и желанието и силите да се боря с всички трудности. Може би след 10 години бих работил трудно в подобни условия. В трудностите обаче човек се учи и при подобен сценарии в бъдеще ще знам как да се справя по-бързо. За мен всеки мач е урок, от който извличам максимална полза.

- Коя беше най-голямата грешка на Георги Иванов през този сезон?

– Доста са. Всеки ден взимам решения. Всеки провал на друг човек е приеман като мой провал. Конкретно – грешка беше назначението на Пепе Мурсия. Той не можа да се адаптира и да подготви отбора нито тактически, нито физически.

- Повдедохте ли война срещу БФС и в частност – Борислав Михайлов?

– Не съм искал да се стига дотук. Виждате обаче, че в крайна сметка само Левски плащаше безумно високи глоби. Имаше тендециозно отношение към нас от страна на БФС. Когато се събраха на извънредно заседание, за да накажат само мен, остана привкус на нещо гнило и задкулисно. Л

- Темата Димитър Димитров. Съвсем скоро предстои среща с него. Какво да очакваме?

– Тази тема се превръща в банална. Аз имах желание Димитър Димитров да започне работа в Левски още преди назначението на Мурсия. След това се видяхме през август. В крайна сметка обаче, решението ще бъде негово. Идеята, която той имаше, беше по някакъв начин да развива отбора. Това са претенциите му – не са финансови или лични. Той иска да се бори за шампионската титла. Проблемът е, че Левски не може да обещае това, което Херо иска. Нямам вариант „Б“ на треньор за Левски освен Херо. Не сме направили и планове за подготовка, защото чакаме отговорът му

- Готов ли сте да продължите да водите Левски?

– До този момент работих с идеята, че Димитър Димитров ще води Левски от януари. Затова преди да се видим и да обсъдим ситуацията, не мога да обещая нищо.

- Ще бъдат ли платени заплатите на „сините“ футболисти?

-Съвсем скоро Тодор Батков ще плати по 60% от две заплати на играчите, а след Нова година ще изчистим всички останали плащания.

Интервю на Радостин Любомиров

 
 

История на една от най-престижните кинонагради – „Златна палма“

| от chr.bg |

Знаковата награда „Златна палма“ за най-добър филм на Международния кинофестивал в Кан, Франция, е помогнала на неизвестни режисьори да намерят своето място на глобалната филмова карта, тласнала е напред кариерите на утвърдени кинодейци и е превърнала филмови продукции в класики. По повод 71-вото издание на кинофестивала в Кан, ви предлагаме кратка история на престижното отличие.

Първата награда „Златна палма“ през 1955 г. печели американският режисьор Делбърт Ман за романтичната си драма „Марти“. През въпросната година отличието заменя фестивалната Голяма награда, присъждана в периода между 1939 и 1954 г.

Оттогава някои от най-известните филми в света са отличавани със „Златна палма“ – „Шофьор на такси“ на Мартин Скорсезе, „Апокалипсис сега“ на Франсис Форд Копола, „Човекът от желязо“ на Анджей Вайда, „Секс, лъжи и видео“ на Стивън Содърбърг, „Гепардът“ на Лукино Висконти.

Считана за една от най-престижните награди в света на киното, „Златна палма“ обикновено се присъжда за цялостната работа на даден кинодеец или за филм, откриващ нови киноперспективи.

Спечелването на „Златна палма“ не гарантира непременно касов успех, но определено е крачка напред към номинация за „Оскар“ – най-престижната филмова награда в света, както е добре известно на режисьори като Терънс Малик, Михаел Ханеке, Роман Полански, Джейн Кемпиън.

Новозеландката Джей Кемпиън заема специално място в историята на Кан – тя е единствената жена режисьор, печелила „Златна палма“.

Само девет кинодейци членуват в друг ексклузивен фестивален клуб – на двукратните носители на „Златна палма“.

Миналата година Рубен Йостлунд стана първият шведски режисьор, удостоен със „Златна палма“, откакто отличието се връчва от 1955 г.

Миналогодишният трофей беше инкрустиран със 167 диаманта по случай 70-годишнината на кинофестивала в Кан, припомня агенцията.

Тази година 21 филма ще се съревновават за наградата „Златна палма“. Фестивалът ще започне на 8 май, а носителят на топ отличието, избран от жури с председател актрисата Кейт Бланшет, ще стане известен на 19 май.

 
 

Ди Каприо и Спилбърг ще работят заедно по нов филм

| от chr.bg |

Леонардо ди Каприо и Стивън Спилбърг преговарят, за евентуална съвместна работа над биографичен филм за бившия американски президент Юлисис Грант.

Ди Каприо и Дженифър Дейвисън са кандидати да продуцират филма.

Според Дедлайн, Спилбърг е склонен отново да работи с Ди Каприо над първия им съвместен проект от заснемането на филма „Хвани ме, ако можеш“ (2002 г.).

Грант, който е починал през 1885 г. на 63-годишна възраст, е служил два мандата като президент на САЩ, след като поел президентството от Андрю Джонсън. Докато бил президент, Грант стабилизирал икономиката и направил опит да смаже Ку-Клукс-Клан.

Филмът ще бъде адаптиран по биографичната книга „Грант“ на Рон Черноу. Сценарист ще е Дейвид Джеймс Кели.

„Лайънстейт“ и „Апиън уей“ са придобили филмовите права над книгата през ноември 2017-а.

Леонардо ди Каприо ще има натоварен график, тъй като по-рано бе оповестено, че ще участва във филма „Имало едно време в Холивуд“ на Куентин Тарантино.

 
 

Мадона с първи сингъл от 3 години насам!

| от chr.bg |

Американската поп икона Мадона обяви, че ще издава нов синъл. Той е първият ѝ от три години насам. Съобщението за новата песен, озаглавена „Beautiful Game“, Кралицата на попа направи в социалните мрежи.

Мадона е работила с дългогодишния си френски продуцент Мируей по парчето. Двамата си партнираха и за песните „Confessions on the Dance Floor“ ( 2005), „American Life“ (2003), „Music“ (2000), както и за песента „Die Another Day“ от филма за Джеймс Бонд от 2002 г. „Не умирай днес“.

На обложката на сингъла изпълнителката носи корона с религиозни символи, подобна на тази, която носеше на червения килим на бала в музея на изкуството „Метрополитън“ в Ню Йорк преди седмица.

Религиозният мотив не е нещо изненадващо за Мадона. Нейният хит „Like a Prayer“ предизвика скандал през 1989 г. Критиците твърдяха, че видеото към песента използва образа на Христос по богохулен начин.

По-рано тази година 59-годишната звезда обяви, че записва нова музика в студио в Лондон. Тя разкри, че планира да тръгне на турне през 2018 година.

#friday #mood #yep

Публикация, споделена от Madonna (@madonna) на

 
 

Арнолд Шварценегер стана кръстник на виенски трамвай

| от chr.bg |

Арнолд Шварценегер беше в австрийската столица като гост на  Втората международната среща на върха за климатичните промени, която се проведе на 15 май в двореца Хофбург и събра 1200 представители от над 50 страни. Повод за участието му във форума е неговата инициатива за борба с климатичните промени, създадена през 2010 г. под мотото „Less Talk – More Action“. След участието си на форума той се качи задно със заместник-кмета на града Ули Сима на един от трамваите, украсени с лика му. Впечатлен от честта, която му е оказана, Шварценегер постави автограф върху трамвая и стана негов своеобразен кръстник. „Виена се счита за столица на обществения транспорт, а той е един от най-добрите начини за опазвате на околната среда. Радвам се, че усилията ни са забелязани от международната общност и Виена се е превърнала в глобален център за защита на околната среда.“ – заяви Сима по време на съвместното пътуване с „железния Арни“.

Австрийската столица за девета поредна година е начело на класацията на Мърсър като град с най-добро качество на живота. Една от причините за това отличие е и ефикасният  обществен транспорт, чиято мрежа се разширява непрекъснато. От септември 2016 г. метролиния U1 има 4,6-километрово продължение до Оберла, а проектът за пресичане на линиите U2 и U5 е в разгара си. Пътуването с обществен транспорт или с велосипед става все по-предпочитано от жителите и гостите на града. За периода 2010 -2015 г. населението на Виена е нараснало с 6,4% от около 1,7 млн. до около 1,8 млн. жители. На фона на това демографско развитие намаляването на движението на моторни превозни средства е особено впечатляващо. От 2010 г. насам автомобилният трафик е намалял значително особено в централните райони на Виена. Обратна е тенденцията при велосипедистите – броят им се е увеличил. Все повече виенчани избират да оставят колата си вкъщи. В цяла Виена автомобилният трафик през последните години е намалял с 6,3 %,  а в централните райони с 11,2%. През 2017 г. средствата на обществения транспорт в австрийската столица са превозили 962 млн. пътници, което е пореден рекорд за Виена. Притежателите на годишни карти през миналата година са 800 000 и са значително повече от леките автомобили в движение, а цената на годишната карта за цялата мрежа на градския транспорт е 365 евро.