Лего автомобил на въздушно задвижване

| от |

Двама дизайнери направили от 500 000 лего кубчета автомобил, който се движи.1

Лего колата е конструирана в Румъния, а след това е била транспортирана в Мелбърн, където били монтирани двигателя и окачването. Моторът е направен от стандартни кубчета лего и е с въздушно задвижване!3

Дизайнът на автомобила е направен от Стив Самартино от Мелбърн, който се занимава с маркетинг и от младият технологични гений Паул Ойда от Румъния. Това, което е особено интересно е, че техният проект е финансиран с помощта на само един туит!

„Ако някой се интересува да вложи 500 до 1000 долара в проект, който е фантастичен и първи и света, нека ми се обади“, написал Самартино , а офертите веднага започнали да пристигат.

5

Лего колата развива скорост от 20 до 30 километра в час, а нейните създатели са заявили, че автомобилът вероятно може да се движи и по-бързо но те не са ускорявали, защото ги е страх от „Лего експлозия,“ която би унищожила прототипа!

7

 
 

Красноречивото пълно заглавие на филма на Харли Куин

| от chronicle.bg |

Марго Роби показва пълното заглавие за спинофа на Харли Куин, „Birds of Prey“. Роби стана поп икона с ролята на злодейката на DC  в „Suicide Squad“, която вдъхнови хиляди фенове за Хелоуин и Comic-con. Във филма ще играят още Мери Елизабет Уинстед като Хънтрес и Джърни Смолет-Бел като Блак Кнери. Режисьор е Кати Ян („Dead Pigs“) като това прави „Birds of Prey“ първият изцяло женски филм на DC.

Кастът стана изключително бързо през последните няколко месеца: Ела Джей Баско ще играе Касандра Кейн, Юън Макгрегър е лошият Блак Маск.

Харли Куин, Хънтрес и Блак Кнери (както и детектива Рене Монтоя, в ролята Роузи Перес) се обединяват, за да защитават Касандра Кейн. Кати Ян каза в интервю, че филмът следва желанието на Харли за собствен екип. Снимките започват през януари 2019, а премиерата засега е предвиждана за февруари 2020 година.

Роби показа снимка на сценария заедно с пълното заглавие в Instagram. To e Birds of Prey (And The Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn) – Хищни птици (и фентастичната еманципация на една Харли Куин)


Вижте тази публикация в Instagram.

Публикация, споделена от @ margotrobbie на

Снимката има около 1,2 милиона лайка от почти 15-те милиона последователи на актрисата. Именно еманципацията е това, което много фенове искат още от филма с Жокера, където той се държеше отвратително с нея. Отношението му беше оприличено на домашно насилие.

„Birds of Prey“ бележи освобождаването на Харли и от Жокера, и от Аманда Уолър.

 
 

Александър Сано, Яна Маринова и компания в трейлъра на „Диви и щастливи“

| от chronicle.bg |

Стига с „Дъмбо“ на Тим Бъртън – време е за малко родно кино. След филмите си „Вила Роза“ и най-скорошният, „Привличане“, режисьорът Мартин Макариев е готов да ни поднесе следващия си проект.

Той носи заглавието „Диви и щастливи“ и отново ни среща с вече познатите ни актьори от малкия и големия български екран.

Романтичната екшън комедия, заснета във Варна, е с участието на Александър Сано, Луиза Григорова-Макариев, Дария Симеонова и Димо Алексиев, както и със специалното участие на набиращия популярност британски актьор Базил Ейденбенц.

След работата си по „Привличане“ сценаристът Борислав Захариев отново пише сценария за филма на Макариев. А какво точно ще видим в него? Това предстои да разберем.

Първият тийзър трейлър обещава полицейски гонки, бунтарски дух и изобщо… всички са диви и щастливи. Уверете се сами.

 
 

Как да се държим възпитано като падне сняг

| от |

Всяка година едно и също – падне един сняг и хората забравят, че са хора. Всички стават зверове на ръба на оцеляването и всякакво възпитание отлита като щъркел. Граждани, недейте така. Ние сме едно голямо щастливо семейство и трябва да се подкрепяме.

Затова за всички забравили, следва припомняне как да бъдем вежливи в така рязко създалата се поледица. Моля придържайте се към тези норми, защото иначе е гадно.

Когато ходим по улицата

Сняг е, когато тротоарите станат еднолентови и двупосочни. Тогава трябва да се разминем и няма друг начин – най-прецакани са младите мъже. Те са в дъното на йерархията от хора, на които се прави път. Понеже равенството си е равенство, ама ботушките са ни нови, място се прави на жените. Докато се разминавате мъжът има едно наум, че многоуважаемата може да се подхлъзне и затова е готов с бърза реакция да я хване, но само за лакътя. Там е най-не-ерогенното място у женското тяло и съответно има най-малка опасност от изнасилване.

За възрастните хора е ясно – ако инстинктивно не правите място на възрастните хора, нямам думи. Трябва да отбележим само, че има един тип дядковци, които са яли камъни и са пили от бензинколонката – те не дават някой да им пуска фандък, защото са жилави и първи ще стъпят в пряспата, „пък ти като позаякнеш малко тогава“.

При засичане на млада жена с възрастен човек случаят е специфичен. Трябва да преценим интуитивно младата жена дали е по-хубава, отколкото възрастният човек е стар. Ако жената не е много хубава, а човекът е стар, трябва да се направи място на човека. Ако жената е много хубава, а човекът е стар, но не съвсем, той трябва да направи място на нея. Ако жената е невероятно хубава, но човекът е невероятно стар и имаме патова ситуация, то жената трябва да отстъпи, защото всяка крачка на човека е щедър подарък от боговете, дори с риск да закъснее малко и да й напишат акт за неправилно паркиране на Мини купъра. Ако жената не е особено хубава, а човекът не е особено стар, важат половите правила. Това е – не знам защо, но така изглежда правилно.

И накрая идват младите мъже. При засичане на двама млади мъже, най-морално и ненакърняващо още неукрепналото им от житейски и полови успехи крехко достойнство, е да се даде половин път на човека отсреща като с единия крак се стъпи в неотъпканото, а другият остане на пътеката. Така хем сме възпитани, хем егото ни е цяло. Можем, разбира се, и двамата се обърнем с рамо един към друг и така да се разминем, но този начин е малко гей, което ни връща на момента с егото. Защото грипът от мокри крака е гаден, да, но бледнее пред това да отъркаш биреното си шкембе о това на друг мъж.

Ако две жени се засекат, да си се оправят – ние там не се бъркаме.

Когато се качваме в такси

Не седим на отворена врата да се сбогуваме с близки и приятели, да се разбираме някакви неща, да си говорим с шофьора. Отваряме, казваме за къде сме, като ни кажат онова провлачено „Аааайде“ влизаме, изтърсваме си обувките набързо и затваряме вратата. Парното на колите се захранва от акумулатора – имайте уважение към тока, за да не купи Гинка и вашата фирма и да ви уволни.

Когато влизаме в магазин

Тупкаме си крачетата не досами вратата, защото други хора също искат да влязат, а ние не сме Дженифър Лопез и целият магазин не е отворил само за нас. След това трябва да изтръскаме какъвто сняг имаме по дрехите си, за да не мокрим беззащитните стоплени хора. Минималната грижа за околните е това, което прави една държава хубава.

Когато носим чадър докато вали сняг

Не носим чадър, докато вали сняг, защото не сме вандали.

Когато караме кола

Когато се ползваме с автомобила си, винаги имаме предвид, че улицата ни пред нас в Долна Диканя не е приоритет. Също така имаме предвид, че снегоринът не може да се набие в движението в час пик и е нормално при постоянен снеговалеж да има сняг по улиците, когато отиваме и се прибираме от работа.

По този повод искаме да направим един апел към Общината. Оставете някой път града без снегорини – ей така, за да видят хората всъщност какво означава да не се чисти и евентуално (и простете наивния ни оптимизъм) да спрат да мрънкат.

 
 

Килограмът получава нова дефиниция

| от chronicle.bg |

Учените промениха начина, по който се определя какво е 1 килограм. От 1889 година до сега килограмът се определяше от тежестта на платинен блок, който се казва „Le Grand K“ и седи заключен на сигурно в Париж.

В дефиницията обаче блокът ще бъде заменен с електрически ток.

Решението бе взето на Конференцията за тежести и мерки (General Conference on Weights and Measures). „Le Grand K“ дава отклонение с около 50 части на 1 милиард, по-малко от тежестта на мигла. Това не е проблем, но ще бъде след 100 години. Затова е необходима и новата система.

Тя работи по следния начин: електромагнити създават сила. С тази сила огромни магнити, например, местят скрап гробищата за коли. Тя е пряко свързана с количеството електрически ток, преминаващ през бобините на ел. магнита. Затова има директна връзка между електричеството и тежестта.

Така учените могат да дефинират килограм (или каквото си поискат тежест) по количеството електричество необходимо за противодействие на гравитацията, която привлича тази тежест. Те дори изобретяват специална супер точна везна наречена „везната на Кибъл“, която има ел. магнити от едната страна и свободно място за тежест от другата. Електричеството през магнитите се увеличава, докато не се постигне равновесие.

По този начин 1 килограм вече е дефиниран завинаги.