Лъжеш като… дизелов автомобил на Volkswagen

| от chronicle.bg по AutoCafe, AFP, Le Figaro |

Най-големият автомобилен производител в света Volkswagen попадна в епицентъра на огромен световен скандал, след като призна, че е произвел 11 милиона коли, снабдени с дизелови двигатели и устройства за заобикаляне на екологичните норми.

Скандалът гръмна миналата седмица, след като властите в Щатите наредиха на Vokswagen да започне сервизна акция, която обхваща половин милион автомобили, които са били снабдени с устройство, което заблуждава редите за измерване на емисиите вредни газове. Става въпрос за стойности, надхвърлящи 40 пъти допустимите нива, а „звездите“ в предстоящото разследване са дизеловите модели на Volkswagen и Audi, продавани в Щатите, съобщава AutoCafe.

Сервизната акция, както и задаващите се глоби, може да струват на Volkswagen над 18 милиарда долара само в Америка, а проблематичните модели са популярните Jetta, Beetle, Audi A3 на Audi и Golf от моделните години между 2009 и 2014, както и VW Passat от 2014-2015. Става въпрос за коли, оборудвани с 2-литровите 4-цилиндровите дизелови двигатели на марката, рекламирани като „чисти дизели“.

„Използването на устройство, позволяващо на автомобилите да заобикалят стандартите за вредни емисии противоречи на закона и е заплаха за здравето на обществото“, се казва в съобщението на Агенцията за опазване на околната среда на САЩ.

Компанията е инсталирала електронно устройство, което засича кога автомобилът е подложен на тест за вредни емисии и веднага намалява нивата им. По време на ежедневната употреба на автомобилите от собствениците им вредните емисии на автомобилите не са били ограничавани.

През 2014 корейските автомобилни производители Hyundai и KIA бяха глобени с 300 милиона долара заради това, че бяха обявили неточни данни за разхода на горива на 1,2 милиона произведени от тях автомобили.

vw2

Федералните власти в САЩ дадоха ултиматум на Volkswagen да обясни как се получило разминаването във вредните емисии по време на тестове и в ежедневната употреба иначе компанията ще загуби право да продава новите си дизелови модели в Америка. Точно с това обяснение гръмна бомбата, тъй като софтуеърът, контролиращ изпускането на вредни емисии излезе на бял свят.

Шефовете на Volkswagen наредиха вътрешно разследване на скандала, а новият изпълнителен директор на компанията Мартин Винтеркорн заяви, че „дълбоко съжалява“ за нарушаването на правилата в Щатите за нивата на вредните емисии.

Оттук нататък нещата се развиха лавинообразно – VW спря продажбите в САЩ на проблематичните модели, Щатите започнаха криминално разследване на аферата. Шефът на Volkswagen за САЩ, Михаел Хорн, призна, че са „сгафили тотално“ с използването на софтуера.

Акциите на Volkswagen се сринаха с близо 20% във вторник на борсата във Франкфурт, след като в понеделник акциите се обезцениха с 19 пункта.

В САЩ продажбите на дизелови автомобили на VW формират 20% от общите продажби на компанията. Федералните власти имат право да наложат на VW глоба от 37 500 долара за всеки един автомобил, нарушил екологичните правила, откъдето идват и стряскащите 18 милиарда долара.

Анализаторите в САЩ очакват поредица дела срещу Volkswagen заради рекламите, които убеждават клиентите, че купуват екологични дизелови автомобили.

Кризата идва е неудобен за VW момент, тъй като компанията тъкмо представя в САЩ фейслифта на Passat за 2016 година. Големите шефове, които трябваше да участват на церемонията, в последния момент отказаха присъствие.

Скандалът има последствия и в Европа – в Германия предстои началото на разследване на данните за нивата вредни емисии, отделяни от дизеловите автомобили на Volkswagen, но в същото време стана ясно, че на Стария континент се използват по-модерни начини в сравнение със САЩ за измерване на отровните газове.

BBC съобщава, че високопоставени правителствени източници са заявили пред него, че транспортното министерство на Великобритания ще призове Европейската комисия да бъде „проактивна“ в разследването на скандала с Volkswagen.

Междувременно германският канцлер Ангела Меркел призова за „пълна прозрачност“ от страна на Volkswagen в разясняването на случая.

„Транспортния министър (на Германия) е в близък контакт с компанията и се надявам фактите да излязат на светло колкото е възможно по-скоро“, посочи Меркел.

По-рано френският финансов министър Мишел Сапен призова публично за разследване от страна на Брюксел. Френският министър на икономиката Еманюел Макрон поиска от фирмата да изясни обстоятелствата около създалата се ситуация максимално бързо. Най-късно до утре Франция ще реши да започне ли собствено разследване срещу концерна, каза още Макрон за Le Figaro.

Италия ще започне разследване, съобщи италианският министър на транспорта, цитиран от АФП.

Днес компанията призна, че е произвела 11 милиона автомобила, които са оборудвани с проблематичните 2-литрови 4-цилиндрови дизелови мотори, които работят с електронен блок и софтуеър, който може да заобикаля екологичните норми при проверка. Компанията направи уточнението, че в повечето случаи този софтуеър не оказва влияние върху работата на двигателя и призна, че е заделила 6,5 милиарда евро, за покриване на разходите, свързани с кризата в Щатите.

Немската преса е безпощадна към Volkswagen, обвинявайки фирмата, че очерня репутацията на „Made in Germany“. Die Welt нарича скандала „Земетресението Volkswagen“. Munich Süddeutsche Zeitung говори за удар върху цялата немска икономика, Frankurter Allgemeine Zeitung за „криза на доверие“. Според Tageszeitung тези действия са не просто криминални, но и нямат общо със „здравия разум“. За Handelsblatt тази „мръсна афера“ може да се сравнява само с Ватерло. Според Börsen Zeitung компанията трябва да се концентрира върху разпределяне на наследството вместо върху планове за бъдещето.

XVM60b95fe8-612d-11e5-8803-a57faafe4483-805x293

 

Френският регионален вестник DNA пък нарече VW „петно“.

„Според устройството на VW това е електрически автомобил“

Twitter реагира на мига:

 
 

Джъстин Бийбър и Хейли Болдуин са сключили таен брак

| от chronicle.bg |

Любопитна (може би, за някои) новина дойде от актьора Алек Болдуин. Става дума за племенницата му Хейли Болдуин, която знаем, че от известно време се среща с Джъстин Бийбър.

Според Алек Болдуин двамата обаче са направили следващата стъпка и са сключили брак.

Журналисти питаха актьора какъв съвет би дал на Бийбър и той каза: „Да продължава да работи . . . Да не спира да работи“. Той добави, че е добре семейните хора в шоубизнеса да координират графиците си, за да бъдат заедно възможно най-много време.

В четвъртък миналата седмица Джъстин Бийбър и дъщерята на Стивън Болдуин бяха забелязани в брачното отделение на градския съд в Ню Йорк, след което феновете им веднага бяха решили, че са ходили за разрешително за брак, но в петък Хейли Болдуин отрече в Instagram да има такова нещо.

 
 

10 филма с Джеръми Айрънс, които да гледате по случай рождения му ден

| от chronicle.bg |

Той може да ви заведе навсякъде. В огромното имение на свой приятел, където приятелството приема най-различни форми. В Шекспировия свят на скъперничеството. При 12-годишната Лолита. Джеръми Айрънс е всепризнат гигант и можем само да се отдадем на влиянието на тъмния и поглъщащ поглед.

За дългата си кариера е спечелил почти всяка възможна награда – „Оскар“, „Златен глобус“, SAG, „Еми“, „Тони“, наградите на редица асоциации на филмови критици, и има и номинация за „Грами“. Играл е почти всичко – от злодей в екшън, гостуваща звезда в сериали, Шекспиров герой и роля, достойна за „Оскар“.

Като повечето велики актьори, Джеръми Айрънс започва кариерата си в театъра. Дебютира в Лондон в пиесата „Godspell“ (1973), а 11 години по-късно вече има награда „Тони“ за бродуейската постановка „The Real Thing„. Дебютът му в киното е във филма „Нижински“ (1980), а големият успех идва с две следващи заглавия – филмът „Жената на френския лейтенант“ и сериала „Завръщане в Брайдсхед„, по романа на Ивлин Уо. Оттам нататък той не спира да приема предизвикателства и да подбира ролите си. Затова и го обожаваме – защото в най-върховите си години прави най-малък брой филми и приема само прецизно избрани роли – винаги сме твърдели, че това е по силите само на наистина големите.

В чест на един от любимите ни мъже от екрана, който днес става на 70 години, подбрахме 10 прекрасни негови филма – вижте ги в галерията горе.

 
 

Видео от сета на „Men in Black“: Крис Хемсуърт и Теса Томпсън

| от chr.bg |

Крис Хемсуърт и Теса Томсън са в костюми за спинофа на „Men in Black“ от Sony. Филмът все още си няма официално име, но ще събере отново двете звезди от „Thor: Ragnarok“. Крис и Теса ще бъдат в черни костюми, защото са агенти на MIB базирани в Лондон – Агент H и Агент М. Ема Томпсън ще бъде Агент О, а Лиъм Нийсън ще е глава на великобританския клон на MIB. Във филма ще видим още Кумаил Нанджиани и Раф Спал.

Гари Грей от „Straight Outta Compton“ и „Fate of the Furious“ ще режисира.

Детайли около събитията във филма няма, но знаем, че двойката ще разследва убийство, което ще ги накара да обикалят света.

Както се вижда, Хемсуърт е без сако, докато Томсън е в целия си костюм. Това буди въпроса дали външният ми вид е индикатор за характера на персонажите им – единият е по-шантав, докато другият е по-строг? За жалост Агент К (Томи Лий Джоунс) и Агент J (Уил Смит) няма да участват във филма. Въпреки това изглежда, че Хемсуърт и Томпсън целят подобна динамика.

Докато са във Великобритания, не е ясно дали двамата ще се върнат в Атланта за снимките на „Avengers 4″, които започнаха този месец. Всички останали вече са на сет освен Тор и Валкири. Присъствието й в новия филм не е потвърдено все още, но фенонвете се надяват се появи заедно с любимите им извънземни Корг и Миек.

 
 

Сериалът „Забравена“ ще има втори сезон

| от chronicle.bg |

След първоначалния успех на първия сезон на сериала „Завръщане“ (Absentia) беше очаквано да видим какво още може да се случи с агент Емили Бърн. За щастие на феновете й, вече е ясно, че сериалът „Забравена“, ще се завърне през 2019. Продукцията вече е в ход, а снимките отново ще бъдат изцяло в България – основно в София, покрайнините и подбрани локации.

В главната роля отново ще видим сърбо-хърватката, известна у нас от сериала „Касъл“ – Стана Катич.

Докато е по следите на известен бостънски, сериен убиец, агентът от ФБР Емили Бърн (Катич) изчезва без следа и е обявена за мъртва. Шест години по-късно, е открита в изоставена хижа в гората, полужива и без никакъв спомен за случилото се с нея през целия период, в който е била в плен. Завръщайки се вкъщи, тя разбира, че съпругът ѝ Ник (Патрик Хюсингер) се е оженил повторно, а синът ѝ е отглеждан от друга майка, всъщност единствената, която детето познава. Твърдо решена да събере липсващите парчета от пъзела, Емили скоро се оказва въвлечена в нова серия от убийства.

Във втори сезон, след като успява да открие похитителя си и да го убие, Емили отново се опитва с всички сили да установи нормални отношения със сина си Флин и бившия си съпруг Ник. Но, обсебена от търсенето на отговори на въпросите, които остават неразкрити, тя попада на следите на сериен убиец и неусетно е въвлечена в конспирация, която този път може да струва много повече от безопасността на семейството ѝ. И във втори сезон ще видим Патрик Хюсингер в ролята на бившия съпруг на Ейми и специален агент Ник Дюран.

Zabravena_1_1

Изпълнителен продуцент и режисьор е Одед Ръскин (False Flag), заедно с Джули Глюксман, Стана Катич и Мария Фелдман, a AXN ще излъчва сериала. Режисьори на продукцията са Адам Сандерсън и Каша Адамик. Сериалът е създаден по идея на Гая Виоло и Мат Кирюлник.

Във втория сезон на „Забравена“, актьорският състав ще бъде допълнен от Матю Ле Невез (The Widow) и Наташа Литъл (The Night Manager). Ле Невез е в ролята на Кал Исак – бивш морски тюлен, склонен към обезоръжаващ оптимизъм, Кал познава демоните, които гонят Емили и се оказва лоялен и състрадателен партньор. Наташа Литъл е в ролята на специален агент Джулиан Гюнарсен – високо квалифициран и енигматичен профайлър от ФБР. Надарена с хладна ефективност, Джулиан се присъединява към бостънската служба на бюрото, след като смъртоносно терористично нападение разтърсва града. В новия сезон ще видим отново Ейнджъл Бонани, Нийл Джаксън, Кара Теобалд и Пол Фрийман.