Лъжеш като… дизелов автомобил на Volkswagen

| от chronicle.bg по AutoCafe, AFP, Le Figaro |

Най-големият автомобилен производител в света Volkswagen попадна в епицентъра на огромен световен скандал, след като призна, че е произвел 11 милиона коли, снабдени с дизелови двигатели и устройства за заобикаляне на екологичните норми.

Скандалът гръмна миналата седмица, след като властите в Щатите наредиха на Vokswagen да започне сервизна акция, която обхваща половин милион автомобили, които са били снабдени с устройство, което заблуждава редите за измерване на емисиите вредни газове. Става въпрос за стойности, надхвърлящи 40 пъти допустимите нива, а „звездите“ в предстоящото разследване са дизеловите модели на Volkswagen и Audi, продавани в Щатите, съобщава AutoCafe.

Сервизната акция, както и задаващите се глоби, може да струват на Volkswagen над 18 милиарда долара само в Америка, а проблематичните модели са популярните Jetta, Beetle, Audi A3 на Audi и Golf от моделните години между 2009 и 2014, както и VW Passat от 2014-2015. Става въпрос за коли, оборудвани с 2-литровите 4-цилиндровите дизелови двигатели на марката, рекламирани като „чисти дизели“.

„Използването на устройство, позволяващо на автомобилите да заобикалят стандартите за вредни емисии противоречи на закона и е заплаха за здравето на обществото“, се казва в съобщението на Агенцията за опазване на околната среда на САЩ.

Компанията е инсталирала електронно устройство, което засича кога автомобилът е подложен на тест за вредни емисии и веднага намалява нивата им. По време на ежедневната употреба на автомобилите от собствениците им вредните емисии на автомобилите не са били ограничавани.

През 2014 корейските автомобилни производители Hyundai и KIA бяха глобени с 300 милиона долара заради това, че бяха обявили неточни данни за разхода на горива на 1,2 милиона произведени от тях автомобили.

vw2

Федералните власти в САЩ дадоха ултиматум на Volkswagen да обясни как се получило разминаването във вредните емисии по време на тестове и в ежедневната употреба иначе компанията ще загуби право да продава новите си дизелови модели в Америка. Точно с това обяснение гръмна бомбата, тъй като софтуеърът, контролиращ изпускането на вредни емисии излезе на бял свят.

Шефовете на Volkswagen наредиха вътрешно разследване на скандала, а новият изпълнителен директор на компанията Мартин Винтеркорн заяви, че „дълбоко съжалява“ за нарушаването на правилата в Щатите за нивата на вредните емисии.

Оттук нататък нещата се развиха лавинообразно – VW спря продажбите в САЩ на проблематичните модели, Щатите започнаха криминално разследване на аферата. Шефът на Volkswagen за САЩ, Михаел Хорн, призна, че са „сгафили тотално“ с използването на софтуера.

Акциите на Volkswagen се сринаха с близо 20% във вторник на борсата във Франкфурт, след като в понеделник акциите се обезцениха с 19 пункта.

В САЩ продажбите на дизелови автомобили на VW формират 20% от общите продажби на компанията. Федералните власти имат право да наложат на VW глоба от 37 500 долара за всеки един автомобил, нарушил екологичните правила, откъдето идват и стряскащите 18 милиарда долара.

Анализаторите в САЩ очакват поредица дела срещу Volkswagen заради рекламите, които убеждават клиентите, че купуват екологични дизелови автомобили.

Кризата идва е неудобен за VW момент, тъй като компанията тъкмо представя в САЩ фейслифта на Passat за 2016 година. Големите шефове, които трябваше да участват на церемонията, в последния момент отказаха присъствие.

Скандалът има последствия и в Европа – в Германия предстои началото на разследване на данните за нивата вредни емисии, отделяни от дизеловите автомобили на Volkswagen, но в същото време стана ясно, че на Стария континент се използват по-модерни начини в сравнение със САЩ за измерване на отровните газове.

BBC съобщава, че високопоставени правителствени източници са заявили пред него, че транспортното министерство на Великобритания ще призове Европейската комисия да бъде „проактивна“ в разследването на скандала с Volkswagen.

Междувременно германският канцлер Ангела Меркел призова за „пълна прозрачност“ от страна на Volkswagen в разясняването на случая.

„Транспортния министър (на Германия) е в близък контакт с компанията и се надявам фактите да излязат на светло колкото е възможно по-скоро“, посочи Меркел.

По-рано френският финансов министър Мишел Сапен призова публично за разследване от страна на Брюксел. Френският министър на икономиката Еманюел Макрон поиска от фирмата да изясни обстоятелствата около създалата се ситуация максимално бързо. Най-късно до утре Франция ще реши да започне ли собствено разследване срещу концерна, каза още Макрон за Le Figaro.

Италия ще започне разследване, съобщи италианският министър на транспорта, цитиран от АФП.

Днес компанията призна, че е произвела 11 милиона автомобила, които са оборудвани с проблематичните 2-литрови 4-цилиндрови дизелови мотори, които работят с електронен блок и софтуеър, който може да заобикаля екологичните норми при проверка. Компанията направи уточнението, че в повечето случаи този софтуеър не оказва влияние върху работата на двигателя и призна, че е заделила 6,5 милиарда евро, за покриване на разходите, свързани с кризата в Щатите.

Немската преса е безпощадна към Volkswagen, обвинявайки фирмата, че очерня репутацията на „Made in Germany“. Die Welt нарича скандала „Земетресението Volkswagen“. Munich Süddeutsche Zeitung говори за удар върху цялата немска икономика, Frankurter Allgemeine Zeitung за „криза на доверие“. Според Tageszeitung тези действия са не просто криминални, но и нямат общо със „здравия разум“. За Handelsblatt тази „мръсна афера“ може да се сравнява само с Ватерло. Според Börsen Zeitung компанията трябва да се концентрира върху разпределяне на наследството вместо върху планове за бъдещето.

XVM60b95fe8-612d-11e5-8803-a57faafe4483-805x293

 

Френският регионален вестник DNA пък нарече VW „петно“.

„Според устройството на VW това е електрически автомобил“

Twitter реагира на мига:

 
 

Бокс-офис класацията: „Хотел Трансилвания“ е номер 1

| от |

Третият филм от поредицата „Хотел Трансилвания“ , който отвежда граф Дракула на круиз, оглави бокс-офис класацията на Северна Америка с приходи от 44 милиона долара.

Приходите от „Хотел Трансилвания 3: Чудовищна ваканция“ са по-високи от дебюта на първия филм от поредицата (42 милиона долара), но по-слаби, отколкото на втория (48 милиона долара).

Водачът в бокс-офис класацията на Северна Америка от миналата седмица – „Ант-Мен и Осата“ остана на второ място с приходи от 28,8 милиона долара.

Новият филм с Дуейн Джонсън „Небостъргачът“ зае третото място с 25,5 милиона щатски долара – най-ниското представяне на филм със звездата напоследък.

На четвърто място в бокс-офис класацията на Северна Америка е „Феноменалните 2″ с приходи от 16,2 милиона долара през петия уикенд и общо 535,5 милиона долара на вътрешния пазар, което го нарежда на девето място в историята. Приходите от филма в света са 856,9 милиона.

„Джурасик свят 2: Рухналото кралство“ зае петото място в бокс-офис класацията на Северна Америка с приходи от 15,5 милиона през уикенда.

 
 

Ема Стоун и Уди Харелсън се събират за „Земята на зомбитата“ 2

| от chronicle.bg |

Актьорите Ема Стоун, Уди Харелсън, Джеси Айзенбърг и Абигейл Бреслин се събраха с режисьора Рубен Флайшър, за да бъде заснето продължение на излязлата през 2009 г. по екраните хорър комедия „Земята на зомбитата“.

„Това е един от онези проекти, които феновете отдавна искат да бъдат осъществени – заяви президентът на „Колумбия пикчърс“ Санфорд Панич. – Никой не иска повече от Ема, Уди, Джеси и Абигейл това да бъде направено. Те са сред най-търсените актьори. Смятам, че се снимаха във филма, защото харесват тези персонажи. Развълнувани сме, че Рубен иска отново да застане зад камерата, за да заснеме продължението му. Флайшър е режисьор и на филма „Венъм“, който скоро ще се появи по екраните.“

The Hollywood Reporter отбеляза, че е планирано снимките на „Земята на зомбитата 2″ да започнат през януари следващата година. Новият филм трябва да излезе по екраните през октомври 2019 г.

 
 

Кейт Ъптън е „бременна в Маями“

| от chronicle.bg |

Кейт Ъптън оповести, че очаква първото дете от съпруга си Джъстин Върландър, съобщи Контактмюзик.

Двадесет и шест годишният американски модел разкри щастливата вест, като на страницата си в Инстаграм качи снимка, на която се вижда, че е с издут корем и е застанала на балкона на стая в хотел West South Beach в Маями.

#PregnantinMiami @justinverlander ❤️

A post shared by Kate Upton (@kateupton) on

Кейт в момента е в Маями за събитие, организирано от списание Sports Illustrated. Тя постна същото послание и на страницата си в Twitter.

Русата красавица се омъжи за Джъстин в Италия през ноември 2017 г.

„Когато вратата се отвори и видях Кейт да върви по пътеката, се почувствах объркан“ казва Джъстин за специалния ден. Джъстин увери, че никога няма да забрави този миг. Двамата започват връзката си през 2014 г.

 
 

60 години по-късно: сценарии на Стенли Кубрик беше намерен в Уелс

| от chronicle.bg |

Почти 20 години след смъртта си, Стенли Кубрик продължава не само да впечатлява, но и по своя собствен начин да е сред нас и да „твори“. Последното доказателство за това е намерен негов сценарий, писан през 1956 г., по книгата „Огнена тайна“ от Стефан Цвайг.

Дългият 100 страници сценарии бе намерен повече от 60 години след написването си в университета в Бангор, Уелс.  Сценарият е готов и по него може да бъде заснет филм, предава IndieWire.

„Това е невероятно – всички мислеха, че този сценарий е изгубен завинаги“, заяви експертът Нейтън Ейбрамс от университета.

Кубрик работил над адаптирания по „Огнена тайна“ сценарий заедно с американския писател Колдър Уилингам, с когото продължил сътрудничеството си над излезлия през 1957 г. по екраните филм „Пътища на славата“.

Стенли Кубрик е сред най-известните режисьори от втората половина на 20-и век. Заснел е филми в различни жанрове, като „2001: Космическа одисея“, „Лолита“, „Д-р Стрейнджлав или как престанах да се страхувам и обикнах атомната бомба“, „Портокал с часовников механизъм“, „Широко затворени очи“.