Котешки езичета

| от |

Помните ли онези хубави бисквитки, които се слагаха в мелбите.

Котешките езичета идват от Австрия или Германия и се появяват в 17 век. В оригиналната немска рецепта са дълги 5 до 8 см и са покрити с шоколад. През 1892 за първи път се използва името Katzenzungen.

А ето една много лесна рецепта за домашно производство.

За около 30 броя :

120 гр. брашно

90 гр. масло

90 гр. пудра захар

2 белтъка

щипка сол

Извадете маслото от хладилника около час преди употреба.

Загрейте предварително фурната на 180 градуса.

Смесете поомекналото масло с пудрата захар до получаването на кремообразна смес. Разбийте белтъците на сняг, след което ги добавете към маслото и захарта. Добавете брашното. Смесвайте до получаването на еднородно тесто.

Върху леко намазнена хартия за печене наредете оформените бисквити на достатъчно разстояние една от друга. Печете около 6 минути в загрятата фурна до получаване на златист цвят.

89514659_p

 

 
 

Какво ново в новата Honda CR-V?

| от chronicle.bg |

След като хибридната версия на новото поколение на Honda CR-V пристигна в България непосредствено след старта на европейските продажби на модела, можем накратко да представим какво е новото в последния автомобил на марката.

Новият екологичен CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система Multi Mode Drive (i-MMD), съчетаваща 2,0-литров i-VTEC бензинов двигател с цикъл на Atkinson и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост. i-MMD не работи с конвенционална трансмисия, а вместо това функционира чрез далеч по-компактен агрегат, осигуряващ директна връзка между задвижващите части и плавното предаване на въртящия момент.

Новата хибридна система i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) се състои от два електрически двигателя. Единият електрически мотор е с максимална мощност 184 к.с. Той има двойна роля – задвижва автомобила в съответния режим, или генерира електроенергия, тъй като е свързан с електрическия мотор-генератор. Последният на свой ред създава електроенергия, а тя се добавя към акумулаторните батерии, и така се автомобилът се движи в електрически режим. В този случай той ускорява изключително бързо. В крайна сметка резултатът от всичко това е уникалното съчетание от екологичността на електрическия двигател с показателите на бензиновия и вътрешното пространство на конвенционален автомобил.

Възможни са три режима – напълно електрически, хибриден (ползва електроенергията от генератора към задвижващия мотор, допълнително количество идва от батериите), и такъв, в който превес има двигателят с вътрешно горене. Всъщност бутон за смяна на различните режими няма, системата изчислява прецизно кой е най-подходящият за даден момент.

Хибридната система не се нуждае от конвенционална трансмисия и е оборудвана с 1-степенен съединител с фиксирано предавателно отношение, който създава директна връзка между подвижните компоненти и по този начин се осигурява плавно предаване на въртящ момент през цялата система.

В електрически режим задвижващият мотор черпи енергия единствено от батериите и така е осигурено задвижване с нулеви вредни емисии. В хибриден режим бензиновият двигател осигурява енергия за електрическия мотор-генератор, който на свой ред отдава мощност към задвижващия електромотор. Излишната мощност се връща обратно през генератора, за да дозареди батериите. В нормален режим колелата биват задвижвани от бензиновия силов агрегат, като при необходимост допълнителна доза мощност може да дойде от електромотора.

 
 

Трейлърът на „Frozen 2″ вече е тук (и е доста мрачен)

| от chronicle.bg |

Трейлърът на „Frozen 2″ е тук и изглежда доста по-тъмен от първия филм.

Във видеото виждаме принцеса Елса, която се опитва да влезе в бурните води на морето, използвайки силите си. Тя обаче не успява да пребори водата, което загатва за мрачния характер на филма. Останалата част от кадрите – на Арендейл, на Анна с меч и на Кристоф, който язди лоса си – също не изглежда да носят оптимистичната нотка на оригиналния „Frozen“.

Frozen2HERO

Трейлърът не издава много за сюжета освен, че Елса (Идина Мензел), Анна (Кристен Бел), Кристоф (Джонатан Гроф), Олаф (Джош Гад) и верният Свен се завръщат.

Все още нямаме и синопсис от Disney, но знаем, че Еван Рейчъл Ууд и Стърлинг К. Браун също ще се присъединят към актьорския състав в неизвестени роли.

„Frozen“ излезе през 2013 година и ни разказа прекрасната история на принцеса Анна, която, с помощта на Кристоф, Свен и Олаф, успява да намери сестра си, която бяга от царството си, уплашена от ледените си сили.

Филмът моментално стана хит, както и най-печелившата финансово анимация в историята. Той спечели и 2 Оскара – за най-добра пълнометражна анимация и най-добра песен („Let It Go“, която побърка родителите на малки момиченца, които трябваше да я слушат нон стоп вече години наред).

Премиерата на „Frozen 2″ е на 22 ноември.

 
 

Трейлърът на Killing Eve, сезон 2, направи празника още по-хубав

| от chronicle.bg |

Какво значение има кой от всичките празници празнуваме на 14 февруари, когато точно на тази дата, сякаш за да иронизира всички нейни сладникавости, излиза трейлърът на втория сезон на хитовия сериал „Killing Eve“. Един от най-добрите сериали на миналата година се завръща с пълна сила, а трейлърът превърна вчерашния ден в празник за всички негови фенове.

Сериалът разказва за Ив (Сандра О), агент на МИ-6, и психопатката и убиец Виланел (Джоди Коумър).

„Когато обичаш някого, понякога стигаш до лудости“, казва ни краткото промо. Новият трейлър включва кадри от финалния епизод на първия сезон, където Виланел изчезва, а Ив няма идея дали тя е жива или мъртва. Сега Ив има задачата да намери Виланел преди някой друг.

Освен че първият сезон може да се похвали със завидно висок рейтинг, Сандра О спечели „Златен глобус“, награда „Изборът на критиците“, и награда на Гилдията на актьорите за най-добра актриса в драматичен сериал. А Фийби Уолър Бридж взе „Еми“ за работата си по сценария.

Премиерата на втория сезон е на 7 април. Ето и трейлъра.

 
 

NASA обяви края на роувъра Opportunity

| от chronicle.bg |

NASA оповести трагичната кончина на роувъра Opportunity, който е на Марс, след като 8 месеца не установи контакт с него. През юни миналата година на червената планета се разразява пясъчна буря, която явно е повредила робота. От тогава Хюстън се е опитал да установи контакт 800 пъти, но без успех. Пясъкът от бурята може да е покрил соларните панели на машината и така тя да не може да се презареди.

Вчера вечерта NASA направи последен опит да се свърже.

„Един от най-успешните и трайни подвизи в междупланетарното изследване, нашият роувър Opportunity, трябва да приключи след почти 15 години на повърхността на Марс. Той беше създаден да издържи 90 марсиански дни, ето видео от мисията му.“

Администраторът на NASA, Джим Бриденщайн, написа в Twitter: „След над 800 опита да се свържем с Opportunity, днес обявяваме края на края на успешната марсианска мисия. Opportunity надживя предвижданията ни с повече от 14 години.“

NASA изпрати роувърите близнаци Opportunity и Spirit през 2003 година, за да изследват повърхността на Марс. Spirit не работи вече няколко години. Opportunity обаче продължи да функционира много след предвиждания срок на годност.

В канала си YouTube NASA често предава на живо: