shareit

Колите, които ще караме през 2050-та

| от |

Първо да изясним, че и през 2050-та ще имаме коли, но нищо от научнофанастичните филми с летенето няма да се случи. Но че ще караме различни от сегашните коли въобще не трябва да бъде подлагано под съмнение.

В момента двата големи проблема с колите е броят на хората, които умират при пътнотранспортни произшествия (около 1,2 милиона годишно) и замърсяването, което създават автомобилите (от което пък също умират хора).

Предполага се, че до 2050 -та , броят на автомобилите в света ще е над 3 млрд., в момента по пътищата в света се движат около 1 милиард автомобили. Ето какво ще се различава при тях:

През 2050 -та автомобилите ще се движат без намесата на шофьора. Вече няколко компании, сред които General Motors, BMW, Volvo и Audi разработват нови технологии, които ще позволят на колата сама да управлява. Вероятно ще се работи за полуавтоматични системи, в която колата ще има пълен контрол извън града, а за градско шофиране ще се прехвърля управлението на водача. Освен по-голям ред в шофирането, се очаква, че автоматичните автомобили сериозно ще намалят разхода на гориво и броя на жертвите.

Google и Apple вече работят по дигитализирането на автомобилите, създаване на лични асистенти на водачите, които имат информация за трафика, техния дневен график, пътищата и други подобни. Това са проектите по които се работи днес, но никой не може да каже какво ще се случи след 35 години.

Изкопаемите горива няма  да бъдат напълно изчерпани, но в този период сериозно ще се увеличи броят на електрически автомобили, а ще се засили и електрическата инфраструктура, която би позволи по-бързото им зареждане. Очаква се, че до тогава батерии за автомобил да  имат капацитет от около 800 км. Решението за пътуване на дълги разстояния ще продължи да бъде двигателите с вътрешно горене .

За външния вид надеждите са, че и през 2050 -та автомобилите ще приличат на автомобили. Ще има четири седалки и колела. Най-вероятно е, че карбонат или друг лек материал ще замени желязото, а дизайнът ще се опита да извади най-ефективните и аеродинамични линии.

 
 
Коментарите са изключени