Китайският фактор в Холивуд

| от |

През последните години, Холивуд често обича да използва китайски елементи в продукциите си. В началото това бяха различни места в Китай, традиционни костюми, китайски йероглифи и китайски лица. Впоследствие се въвеждат сюжети и различни източници на вдъхновение. „Кунгфу Панда“, „Мулан“ и други вдъхновени от Китай филми, бяха показани на голям екран по целия свят благодарение на Холивуд. В някои популярни филми като „Мисията невъзможна 3″ са използвани китайски места за снимките и поканени да участват китайски актьори.

Някои учени считат, че умелото експлоатиране на пазара от Холивуд, ще помогне за по-доброто разпространение на китайската култура. Едновременно с това, други експерти подчертават, че чуждестранните режисьори и сценаристи могат да покажат само повърхностния слой на китайската култура, а не нейната същност. Драги слушатели, вие какво мислите по този въпрос? Според Вас, каква е причината Холивуд да използва китайски елементи в продукциите си?

mulan-bluray2

По тези въпроси има различни мнения:

Страна А: Холивуд е фабрика на мечтите за целия свят. Китайските елементи са част от световната култура.

Разнообразието е най-голямата специфика на Холивуд. Той винаги търси най-добрите истории, без значение откъде идват те. Разцветът на холивудските филми се дължи на диверсификацията. Чрез привличането на почти всички известни кинотворци от целия свят, стиловете на американските филми са обобщение на филмите от различните страни по света. Много страни са дали отлични режисьори, продуценти, актьори, оператори и други, включително Великобритания, Франция, Италия, Австралия и други.

Италианският кинаджия Серджо Леоне например, успява в средата на 60те години да направи още по-известен един типично американски жанр – уестърна. От 50-те години много отлични австралийски актьори започнаха да развиват кариера в Холивуд. След като тези филмови дейци от различни страни участват в Холивуд, е съвсем естествено фабриката за мечти да бъде повлияна от техните култури. Холивуд обича китайските елементи, което се дължи на стремежа му за разнообразие. Китайският културолог Чън Бин счита, че Холивуд е събрал световната култура. Той не изключва и не отхвърля никоя култура.

Нека да направим преглед на китайските елементи в холивудските продукции. Първоначално популярност добиват удивителните бойни изкуства, които се приемат най-добре от западните зрители. Кунгфу се радва на особено интерес сред публиката, типични примери са „Кунг-фу Панда“ и „Забраненото кралство“.

Впоследствие започват да се снимат филми в самия Китай. Част от „Мисията невъзможна 3″ е заснета в Шанхай. Филмът „Цветният воал“ е заснет в Шанхай и провинция Гуейлин.

Следващият етап е привличането на китайски актьори. Джет Ли, Джеки Чан, Чоу Юнфат, Джан Дзъи често се появяват на големия екран в продукции на Холивуд. Малко по малко в сюжетите започват да се използват истории и легенди от китайската култура като например анимационния филм „Мулан“. Някои дори считат, че филмът „Генезис“ е използвал елементи от част от Книгата на философа Джуандзъ „Джуаншън сънува пеперуда“.

От всичко това става ясно, че използването на китайски елементи, като се започне от традиционни костюми, места за снимане, йероглифи, лица, до сюжети и истории, е източник на вдъхновение.

Страна Б: „Китайската формула“ на Холивуд не е изцяло вредна за китайската култура. За разпространението й може да се използва Холивуд като средство.

Те считат, че истинската цел на Холивуд чрез използването на китайски елементи е да трупа печалби. Филмът „Кунгфу панда“ излезе през юни 2008 г, което съвпадна с Олимпиадата в Пекин и за първи път ушу бе определено за специална олимпийска дисциплина. В крайна сметка „Кунгфу панда“ разби рекорда на боксофиса в Китай при анимационните филми, който в продължение на 13 години се държеше от „Цар лъв“. Той също се представи добре в световен мащаб.

panda

От гледна точка на пазара, крайната цел е печалбата. Професорът по кино и телевизионни изкуства Ли Даосин казва, че китайската култура все повече участва в глобализацията и китайските елементи във филмите трябва да се увеличат. В чуждестранните филми се използват все повече китайски елементи, на което се дължи ръста на печалбите в китайския боксофис с 35% всяка година.

Китай вече е вторият по големина филмов пазар в света. Повече от 70% от пазарния дял на Холивуд идва от чужбина. Китайският пазар е изключително важен, особено за 3D IMAX. От една страна, влиянието на китайската култура и икономика се увеличават; от друга, Холивуд използва китайски елементи, за да разшири пазара в Китай. Холивуд се учи как по-добре да общува с Китай. Въпреки съществуващите въпроси, Холивуд притежава голямо влияние в света.

mulan

Страна В: Разпространението на културата се нуждае от усилията на съответните ведомства в Китай.

Когато чуждестранни режисьори разработват сюжети с китайска тематика, има два аспекта. От една страна, през погледа на чужденците, китайската култура ще се приеме по-лесно от западните зрители. От друга, международните режисьори изразяват своето разбиране към китайската култура, което в повечето случаи е едностранчиво, възможно е да предадат информация, която не е пълна или пропуска съществени елементи.

 
 

Двете най-важни правила за супергерои на Брайън Кранстън

| от chronicle.bg |

Брайън Кранстън все още не е играл в някой блокбъстър по комикс, но съвсем няма против. Скоро той каза пред Screen Geek, че от дълго време е хвърлил око на мутанта от X-Men – Mister Sinister – и би го изиграл, ако някога Marvel го вкарат във филм. Кранстън допълни още, че персонажа изпълнява и двете изисквания, които той има, за да изиграе супергерой.

„Бих искал да играя антагонист, една идея по-умен от протагониста; да не е тъп, за да позволи лесна победа – това е скучно и фрустриращо за гледане.“

И добавя: „Не искам да играя персонаж, който вече е игран няколко пъти, не искам да бъда сравнява и така нататък. Искам да направя нещо, което не е правено до сега“

Персонажът Mister Sinister вече е засяган във филм на Marvel. Една от сцените след финалните кадри на „X-Men: Apocalypse“ се отнася до служителите на Essex Corp, с които Mister Sinister има връзка, а името му се споменава и в „Deadpool 2″. Той е трябвало и да участва в предстоящия „The New Mutants“, но частта му в последствие е била махната от сценария.

Последният високобюджетен филм на Кранстън е „Power Rangers“, където той играе Зордон. Също така го видяхме и в „Last Flag Flying“ на Ричард Линклейтър и го чухме в „Isle of Dogs“ на Уес Андeрсън. Следващият филм на Брайън е „The Upside“ с премиера на 11 януари 2019 година.

 
 

Най-арогантните звезди от шоу бизнеса

| от chr.bg |

В Холивуд с малко самоувереност можеш да стигнеш далеч, а с много самоувереност – още по-далеч. Огромното его вече е част от длъжностната характеристика на актьори и актриси, а някои от тях са „ненадминати професионалисти“ в това отношение.

„Аз съм актриса, а всички актриси си мислят, че са избраните“, казва Скарлет Йохансон в интервю за Daily Mail през 2013 година. „Това е част от огромното ни его, което ни прави успешни в едно житейско отношение и неуспешни в друго.“ И има право…

В галерията ни днес събрахме най-арогантните холивудски хора. Моля, насладете се на нелепостта!

 
 

Календарът на Hooters за 2019г., който всички искаме

| от chronicle.bg |

Все още ни делят близо два месеца и половина до новата година, но тя изглежда повече от обещаващо.

Или поне такива надежди ни дава новият календар на Hooters, който тази година включва 200 от най-сексапилните сервитьорки в САЩ.

Освен, че ще краси множество страни по света (надяваме се нито една на някой автосервиз), каузата има и благотворителна страна. 1 долар от всяка покупка ще бъде отделян за кампании за борба срещу рака на гърдата.

И тъй като снимките говорят по-добре за себе си, оставяме ви в тяхната компания. Напълно в стила на Hooters, не мислите ли?

 
 

Новата серия Huawei Mate 20 вече е тук

| от chronicle.bg |

Новата серия смартфони на Huawei, Mate 20, беше една от най-дългоочакваните тази година. След като беше представена на 16 октомври в Лондон, потребителите вече могат сами да се докоснат до нея. Новата си флагманската серия включва смартфоните Mate 20 и Mate 20 Pro.

Серията Huawei Mate 20 е работи с първата в света 7-нанометрова едночипова система Kirin 980 и извежда мобилния изкуствен интелект на по-високо ниво благодарение на своята двойна невронна мрежа, тройна камера Leica с ултраширокоъгълен обектив и видео функции с изкуствен интелект.

Моделите предлагат и ново SuperCharge зарядно устройство с мощност от 40 W, както и базираната на Android Pie операционна система EMUI 9. Серията Mate 20 e налична с дисплеи в няколко различни размера – 6,39 инча, 6,53 инча и 7,2 инча.

От два дена вече двата дългоочаквани моделa могат да се разгледат на живо в центъра за обслужване на клиенти на Huawei на ул. Леге № 6. Всеки заинтересован потребител може свободно да тества моделите преди официалната им премиера в България.

Сред ключовите характеристики на серията Mate 20 са:

Едночипова система Kirin 980, ускоряваща ежедневните базирани на изкуствен интелект задачи.

Нова тройна Leica камера с ултраширокоъгълен обектив, за снимки с разширено зрително поле и безпрецедентна детайлност.

Ясно фокусирани макро снимки на обекти, намиращи се на до 2,5 см от камерата.

Видео функции с изкуствен интелект, позволяващи заснемането на клипове с професионално качество.

Батерия, която може да издържи повече от един ден интензивна употреба без зареждане.

Най-доброто зарядно устройство в този клас, осигуряващо светкавично зареждане на устройствата от серията Mate 20.

Безжично зареждане на други устройства, включително смартфони, директно от батерията на Mate 20 Pro.

В България смартфоните Mate 20 и Mate 20 Pro ще се предлагат от 22 октомври.