Китайският фактор в Холивуд

| от |

През последните години, Холивуд често обича да използва китайски елементи в продукциите си. В началото това бяха различни места в Китай, традиционни костюми, китайски йероглифи и китайски лица. Впоследствие се въвеждат сюжети и различни източници на вдъхновение. „Кунгфу Панда“, „Мулан“ и други вдъхновени от Китай филми, бяха показани на голям екран по целия свят благодарение на Холивуд. В някои популярни филми като „Мисията невъзможна 3″ са използвани китайски места за снимките и поканени да участват китайски актьори.

Някои учени считат, че умелото експлоатиране на пазара от Холивуд, ще помогне за по-доброто разпространение на китайската култура. Едновременно с това, други експерти подчертават, че чуждестранните режисьори и сценаристи могат да покажат само повърхностния слой на китайската култура, а не нейната същност. Драги слушатели, вие какво мислите по този въпрос? Според Вас, каква е причината Холивуд да използва китайски елементи в продукциите си?

mulan-bluray2

По тези въпроси има различни мнения:

Страна А: Холивуд е фабрика на мечтите за целия свят. Китайските елементи са част от световната култура.

Разнообразието е най-голямата специфика на Холивуд. Той винаги търси най-добрите истории, без значение откъде идват те. Разцветът на холивудските филми се дължи на диверсификацията. Чрез привличането на почти всички известни кинотворци от целия свят, стиловете на американските филми са обобщение на филмите от различните страни по света. Много страни са дали отлични режисьори, продуценти, актьори, оператори и други, включително Великобритания, Франция, Италия, Австралия и други.

Италианският кинаджия Серджо Леоне например, успява в средата на 60те години да направи още по-известен един типично американски жанр – уестърна. От 50-те години много отлични австралийски актьори започнаха да развиват кариера в Холивуд. След като тези филмови дейци от различни страни участват в Холивуд, е съвсем естествено фабриката за мечти да бъде повлияна от техните култури. Холивуд обича китайските елементи, което се дължи на стремежа му за разнообразие. Китайският културолог Чън Бин счита, че Холивуд е събрал световната култура. Той не изключва и не отхвърля никоя култура.

Нека да направим преглед на китайските елементи в холивудските продукции. Първоначално популярност добиват удивителните бойни изкуства, които се приемат най-добре от западните зрители. Кунгфу се радва на особено интерес сред публиката, типични примери са „Кунг-фу Панда“ и „Забраненото кралство“.

Впоследствие започват да се снимат филми в самия Китай. Част от „Мисията невъзможна 3″ е заснета в Шанхай. Филмът „Цветният воал“ е заснет в Шанхай и провинция Гуейлин.

Следващият етап е привличането на китайски актьори. Джет Ли, Джеки Чан, Чоу Юнфат, Джан Дзъи често се появяват на големия екран в продукции на Холивуд. Малко по малко в сюжетите започват да се използват истории и легенди от китайската култура като например анимационния филм „Мулан“. Някои дори считат, че филмът „Генезис“ е използвал елементи от част от Книгата на философа Джуандзъ „Джуаншън сънува пеперуда“.

От всичко това става ясно, че използването на китайски елементи, като се започне от традиционни костюми, места за снимане, йероглифи, лица, до сюжети и истории, е източник на вдъхновение.

Страна Б: „Китайската формула“ на Холивуд не е изцяло вредна за китайската култура. За разпространението й може да се използва Холивуд като средство.

Те считат, че истинската цел на Холивуд чрез използването на китайски елементи е да трупа печалби. Филмът „Кунгфу панда“ излезе през юни 2008 г, което съвпадна с Олимпиадата в Пекин и за първи път ушу бе определено за специална олимпийска дисциплина. В крайна сметка „Кунгфу панда“ разби рекорда на боксофиса в Китай при анимационните филми, който в продължение на 13 години се държеше от „Цар лъв“. Той също се представи добре в световен мащаб.

panda

От гледна точка на пазара, крайната цел е печалбата. Професорът по кино и телевизионни изкуства Ли Даосин казва, че китайската култура все повече участва в глобализацията и китайските елементи във филмите трябва да се увеличат. В чуждестранните филми се използват все повече китайски елементи, на което се дължи ръста на печалбите в китайския боксофис с 35% всяка година.

Китай вече е вторият по големина филмов пазар в света. Повече от 70% от пазарния дял на Холивуд идва от чужбина. Китайският пазар е изключително важен, особено за 3D IMAX. От една страна, влиянието на китайската култура и икономика се увеличават; от друга, Холивуд използва китайски елементи, за да разшири пазара в Китай. Холивуд се учи как по-добре да общува с Китай. Въпреки съществуващите въпроси, Холивуд притежава голямо влияние в света.

mulan

Страна В: Разпространението на културата се нуждае от усилията на съответните ведомства в Китай.

Когато чуждестранни режисьори разработват сюжети с китайска тематика, има два аспекта. От една страна, през погледа на чужденците, китайската култура ще се приеме по-лесно от западните зрители. От друга, международните режисьори изразяват своето разбиране към китайската култура, което в повечето случаи е едностранчиво, възможно е да предадат информация, която не е пълна или пропуска съществени елементи.

 
 

Съвсем скоро ще можем да създаваме петиции във Facebook

| от chronicle.bg |

Съвсем скоро ще можем да създаваме петиции във Facebook. Опцията се казва „Community Actions“ и ще позволява да се свързваме с местните управници, за да разбират по-лесно обществените желания и нагласи.

Опцията ще излезе първо в САЩ и ще се съдържа в това да направим петиция и да тагнем в нея хора или организации, към които тя би се отнасяла. Поддръжниците на петицията ще могат да я обсъждат с останалите, а също така ще могат и да организират събития и набиране на средства.

Facebook вече е известен със организационната си силата собено в САЩ – например групата Pantsuit Nation или The Women’s March. В последните години социалната мрежа все повече осъзнава своята политическа мощ, давайки място за мнения и организация на толкова много хора. „Даваме на хората възможност на хората да предлагат промени в обществото си и да си партнират в избора на техни представители.“

От TechCrunch обаче подчертава, че през последните години недоброжелатели също се възползваха силно от възможностите на Facebook. Въпреки взетите мерки е лесно да си представим как с петициите също може да се злоупотреби. Както и с мерките за безопасност, които могат да се използват пък за спирането или забавянето на положителна инициатива.

 
 

Снимки от сета на новия „Men in Black“

| от chronicle.bg |

„Men In Black: International“ пуснаха нови снимки от снимачната площадка, на които можем да видим и извънземни агенти.

Първият „MIB“ излиза през 1997 година с Уил Смит и Томи Лий Джоунс в главните роли. Този филм обаче се води от Крис Хемсуърт (агент H) и Теса Томпсън (ageнт M). Разбура се, извънземните свинаги са били в центъра на франчайза. Първия филм ни запозна с навика им да „приемат човешка форма“ по особено нелицеприятен начин. Те обаче могат да бъдат и агенти.

1233076 - MEN IN BLACK: INTERNATIONAL

Новите снимки, които можете да разгледате в галерията, ни показват Томпсън и Хемсуърт в традиционните черни костюми на агенти и в най-различни ситуации.

Лиъм Нийсън се присъеди към актьорския състав през май 2018 като началника на Мъжете в черно в Лондон. Ребека Фъргюсън също участва, но нейната роля все още не е известна. Ема Томпсън е агент О, роля от „Men In Black 3″.

Досега франчайзът се е развивал основно в Америка, но с оглед на думата „International“ в заглавието, сега изглежда, че агентите ще си попътуват.

 
 

На крачка сме от практичен летящ костюм

| от chronicle.bg |

От години във военните среди се полагат усилия за развитие на технологиите, които да помагат на войниците, в най-разнообразни посоки. Ричард Браунинг, основател и изпълнителен директор на Gravity Industries, разходи реактивния си костюм по тренировъчната площадка на UK Royal Commando в Лимпсоун, Великобритания

Браунинг започва компанията през 2017 година. Костюмът се казва Daedalus Mark 1 и използва 6 малки реактивни двигателя – 2 на гърба и по 2 на всяка ръка – които позволяват контролиран полет.

В момента костюмът изглежда като от филм на Marvel. Костюмът има и специална каска с дисплей, на който се вижда информация за горивото и други данни.

Технологията все още не е готова за ползване от армия или цивилни, но не изглежда далеч от финалния си вид. Шумът от двигателите е един от най-забележимите проблеми за изглаждане, например. Очакваме съвсем скоро подобна играчка да се появи и на „цивилния“ пазар.

 
 

Участието на Илън Мъск в новия адронен колайдер

| от chronicle.bg |

Изстрелвал си ракети, създал си автомобилна компания и си излизал с поп звезда. Какво още можеш да направиш? Ако сте Илън Мъск, нищо чудно да се насочите към разгадаване на един от най-големите проблеми на човека.

Милиардерът твърди, че са му предложили да построи наследника на Големия адронен колайдер в ЦЕРН, с който да се изследва по-добре популярната вече частица – Хигс бозонът.

 

В Twitter Илън написа: „Директорът на ЦЕРН ме попита дали Boring Co може да изкопае тунела за новия ГХК. Сигурно ще се спестят няколко милиарда евро.“

Хигс бозонът е субатомна частица, която дава маса на други фундаментални частици. За жалост тя се разпада изключително бързи и затова е трудно да бъде изследвана. Затова е нужен по-голям колайдер.

Новият колайдер ще е 100 километра – за сравнение настоящият е 27 километра. Той ще бъде и 10 пъти по-мощен.