Картичките, които оживяват

| от chronicle.bg |

Омръзнало ли ви е от еднотипните картички с нарисувани чаши с бели панделки за сватба и пухкави мечки за рожден ден? Вероятно класическите картички вече не вдъхновяват никого, поради което все повече хора предпочитат да направят нещо сами, ако ще да е сгънат лист амбалажна хартия, на което да напишат посланието, което отправят до „картичкополучателя“.

От стартиращата българска компания iGreet обаче успяха да създадат картички, които грабнаха вниманието ни.

Те са разработени чрез технологията Augmented Reality (добавена реалност), която добавя виртуални елементи към реалните изображения. За Свети Валентин компанията организира и конкурс за дизайн на любовна картичка.

Новите картички „оживяват“, ако бъдат гледани през екрана на телефон или таблет. Технологията Augmented reality, която познаваме от представлението на Явор Гърдев „Квартет“, позволява към реални обекти да бъдат добавяни виртуални изображения или аудио-визуална информация. Дизайните на картичките си iGreet изработва съвместно с български художници, като една от целите на компанията е да създаде, развие и подкрепи общност от талантливи млади дизайнери.

За да подарим подобна „жива“ картичка на наш близък, трябва само да закупим такава от уебсайта или от магазините в партньорската мрежа на компанията, както и да си свалим приложението iGreet, което е достъпно за двете най-популярни операционни системи за мобилни устройства – iOS и Android. След това остава само да насочим телефона с включено приложение към картичката и да се забавляваме. Освен картички, iGreet използва същия подход за създаването на „живи“ подложки за чаши, а в бъдеще планира да направи и други артикули с добавена реалност. За бизнес клиентите си, компанията предлага разработване на брандирани картички с персонализирани дизайн и съдържание, както и други услуги, свързани с имплементацията на добавена реалност. В перспектива целта на iGreet е да създаде цялостна платформа за Augmented Reality съдържание.

„Добавената реалност“ е иновативна концепция, която включва различни технологии за интегриране на виртуалното съдържание с реалния свят. Някои Augmented Reality приложения позволяват, например, насочвайки своя смартфон към даден магазин да видим на екрана различни продукти и промоции предлагани в него. Или пък да научим повече за историческа забележителност, гледайки я през камерата на телефона. Има различни начини за осъществяване на този ефект – чрез засичане на местоположението на телефона и посоката, в която е насочен (използвайки вградения GPS и дигитален компас) или чрез сканиране на определено изображение. В случая с картичките се използва вторият метод, което позволява към тях да бъдат добавени разнообразни анимации, ефекти, озвучаване и дори обикновени клипчета, създадени от потребителите с техните телефони.

iGreet вече си партнира с американската верига Walgreens, която разполага с над 8000 търговски обекта в САЩ и води преговори за сътрудничество с някои от най-големите производители на поздравителни картички в Германия, Австрия и Швейцария. Неотдавна списание Time включи iGreet в своята рубрика „Приложение на седмицата“, а през октомври 2015 г. компанията получи признание в Щатите, когато след представянето си на конференцията Mobile Photo Connect, iGreet се нареди сред приложенията, отличени с най-голям потенциал за развитие в статията на The Next Web. До момента стартиращата компания е получила финансиране от българския фонд за рискови инвестиции Eleven, както и от известния американски предприемач и инвеститор Тим Дрейпър.

Вижте и клип с новите картички:

 
 
Коментарите са изключени за Картичките, които оживяват