Кампания „Малките неща имат голямо значение“ започна в Пловдив

| от |

Скулптури, представляващи 3 гигантски предмета от ежедневието – лъжица за хранене, връзки за обувки и дамска обувка бяха поставени в Пловдив по повод кампанията „Малките неща имат голямо значение“, която се осъществява с подкрепата на Община Пловдив и в партньорство с УМБАЛ „Каспела“. Две от скулптурите се намират на площад „Централен“, а едната – във фоайето на УМБАЛ „Каспела“.

Всеки от предметите разкрива различен битов проблем на човек, страдащ от ревматично заболяване. Целта на нетрадиционната кампания на Асоциацията на пациентите с ревматоиден артрит и Организацията на пациентите с ревматологични заболявания в България е да насочи общественото внимание към ревматичните заболявания и да покаже как те променят живота на хората, страдащи от тях. Кампанията има за цел да акцентира върху изключително голямото значение от ранна диагностика още при появата на първите симптоми, за да се предотвратят по-тежки последици и инвалидизация.

Инициативата стартира с пресконференция в Общината Пловдив, по време на която пациентските организации призоваха хората да не забравят, че малките неща имат огромно значение и не бива да ги приемаме за даденост.

„Приоритет в политиката на община Пловдив са инициативи, свързани с превенция на различни заболявания. Кметът инж.Иван Тотев винаги е подхождал с разбиране и съпричастност към инициативи на неправителствени организации, които информират  гражданите за социално-значими и други заболявания“, заяви д-р Рада Бояджиева от община Пловдив. Тя приветства неправителствените организации, които са се ангажирали с една нетрадиционна инициатива, която ще предложат на гражданите и на гостите на град Пловдив, за да  помогнат на хората да търсят навреме диагноза и лечение за успешно осигуряване на по-добро качество на живот.

„В Европа над 10 милиона души страдат от ревматични заболявания, в България техния брой надхвърля 140  хиляди души“, съобщи проф. Анастас Баталов, ръководител на катедра „Ревматология” в Медицинския университет в Пловдив и ръководител на университетската клиника по ревматология в УМБАЛ „Каспела“. По думите му  автоимунното заболяване засяга все по-често млади хора, късно се диагностицира и на практика лечението му продължава до живот.

„Едва ли много от нас се замислят какво означава да не можеш да завържеш маратонките си, защото гръбнакът ти е скован от болест на Бехтерев или пък какво е за една жена никога повече да не може да носи обувки на висок ток. Какво е да не можеш повече да се храниш с лъжица, защото ставите ти са изкривени. Всички тези усещания са част от живота на хората с ревматични заболявания. На болните бих казала, че колкото по-добре са запознати с артрита и колкото по-позитивна нагласа имат, толкова по успешно ще се борят с него.“ – сподели Роза Чеглайска, председател на Асоциацията на пациентите с ревматоиден артрит

 „Отдавна искам да осъществим такава голяма и интересна кампания за информираност, с която повече хора да научат за съществуването на ревматичните заболявания и последиците от тях.”, добави  Боряна Ботева, председател на ОПРЗБ.

Скулптурите ще останат изложени в продължение на два месеца – до 25-ти януари 2015 г., за да могат повече хора да ги видят и да се включат в кампанията, която паралелно ще тече и във Фейсбук на страницата „Прегърни ме със сърце“ – https://www.facebook.com/Hug.with.soul.

Ревматичните заболявания представляват широка гама от ставни и извънставни заболявания. Основна сред тях е групата на възпалителните ставни заболявания, от които най-често срещани са ревматоидният артрит (РА), псориатичният артрит (ПсА) и анкилозиращият спондилит, по-известен у нас като болест на Бехтерев. Тези заболявания имат голямо социално значение, защото засягат хора в активна възраст, имат широко разпространение, влошават сериозно качеството на живот на болните и водят до загуба на трудоспособност и тежка инвалидизация. Общото при тях е автоимунната им генеза – имунната система „обърква“ собствените тъкани с чужди и предприема атака срещу тях. Причината за тяхното развитие е неизвестна, поради което засега те не могат да се излекуват окончателно. Ревматоидният артрит, псориатичният артрит и болестта на Бехтерев са заболявания, при които освен ставните прояви може да има и системни прояви – засягане на очите, кожата, белия дроб, сърцето, съдовете, бъбреците По неофициални данни в България има около 60 000 болни от РА, около 30-40 хил. са с ПсА и около 20 хил. с болест на Бехтерев.

 
 

Най-нехаресваното видео в YouTube е на… YouTube

| от chronicle.bg |

Имиджът на  YouTube пострада тежко след като едно от собствените видеа на компанията стана най-нехаресваното видео на целия сайт. Потребителите на платформата показаха силното си недоволство от тазгодишния YouTube Rewind заради чувството на нелепост и предателство, което създава.

YouTube Rewind е видео, което сайтът пуска към края на всяка година, за да обобщи какво какво се е случило на него и какво е било популярно за последните 12 месеца. Традицията започна през 2010 като ретроспекция към най-популярните видеа на сайта за годината.

„YouTube Rewind 2018: Everyone Controls Rewind“ („YouTube Пренавиване 2018: Всеки Контролира Пренавиването“) беше пуснато на 6 декември и за една седмица получи 10 милиона нехаресвания (дислайкове). То е дълго около 8 минути и в него можем да видим звезди като Уил Смит, Джон Оливър и Тревър Ноа, както и много от най-популятните ютюбъри. Един от тях, Маркъс Браунли, в свое видео казва:

„Та YouYube Rewind се превърна в това: „Ей, вижте колко подходящи за рекламиране канали имаме, на които можете да похарчите парите си – никой от тях не псува и спокойно можете да рекламирате при тях.“

Феликс Килберг, по-известен като PewDiePie – собственика на (все още) най-големият канал на сайта, не беше включен във видеото за поредна година. Той защити тезата на Браунли в свое видео като каза, че той и другите участници в Rewind 2018 не заслужават негативността да се прехвърли върху тях. Феликс допълни и че е „почти радостен“, че не участва.

Друг супер популярен влогър, Кейси Найстат, признава, че иска да се въздържи от коментар, но казва, че видеото „не е чудесно“. „Идеята не беше да се направи 8-минутен парад на неловкостта, а да се подчертае алтруистичния характер на платформата.“

С тазгодишното си видео YouTube показва, че поставя на първо място рекламодателите, а потребителите остават на второ. Предстои на да видим дали тази бизнес философия ще се промени през 2019.

 
 

Веднага вижте Кейт Бланшет в трейлъра на „Where’d You Go Bernadette“

| от chronicle.bg |

След 13-те роли във филма Manifesto, The House with a Clock in Its Walls и Ocean’s 8, не знаем какво да очакваме вече от великана в съвременното кино, Кейт Бланшет. Можем само да наострим уши и да очакваме с нетърпение следващия й филм и да гледаме новия му трейлър.

„Where’d You Go Bernadette“ е дело на режисьора Ричард Линклейтър, който взема едноименния роман на Мариа Семпъл от 2012 г. и взима в главната роля Бланшет.

Актрисата влиза в ролята на омъжен архитект, който има дете, съпруг и всичко, за което всяка съвременна жена може да мечтае. В момента, в който мистериозно изчезва обаче, става ясно, че стремежите ни понякога могат да се простират далеч от идиличния, но прозаичен семеен живот. Бернадет не оставя много избор на 15-годишната си дъщеря освен сама да тръгне и да я търси.

В ролята на дъщерята влиза Ема Нелсън, а в поддържащия актьорски състав са Били Крадъп, Кристън Уиг, Джуди Гриър и др. Сценарият е дело на номинираните за „Оскар“ Майкъл Х. Уебър и Скот Ньойщадлер, автори на сценариите на „The Spectacular Now“ и „The Disaster Artist“.

За самата Бланшет, тази лента е поредният скок в независимото кино след изброените в началото филми, които се представиха повече от добре в бокс офиса.

„Where’d You Go Bernadette?“ би трябвало да излезе на 22 март 2019 г. Ние, като всеки средностатистически човек, обожаваме Кейт Бланшет, затова няма да пропуснем този трейлър.

 
 

В игралния „Lady and the Tramp“ ще играят истински кучета

| от chronicle.bg |

В римейка на „Lady and the Tramp“ от Disney ще играят истински кученца, а не компютърно анимирани. 

Disney  вече направи няколко игрални филми по класическите си анимации – „Cinderella“, „The Jungle Book“ и „Beauty and the Beast“. Очакват се и още догодина. Тези римейки обаче размиват границите между истински кадри и CGI.

„The Lion King“ е може би най-очакваният от всички. Той често е наричан „игрален“, но всъщност голяма част от него е компютърно генерирана. CGI кадрите обаче са толкова близки до реалността, че „игрален“ някак си важи като определение. С „Lady and the Tramp“ обаче случаят няма да бъде такъв – във филма хората, локациите и животните ще бъдат реално заснети.

Томас Ман, който играе собственикът на Лейди, Джим Диър, каза в интервю за Collider, че именно живите животинки са го развълнували най-много: „Наистина смятам, че сега ще видим много по-ясно изразен свят, отколкото в анимацията. Разбира се, човешките персонажи ще изглеждат абсолютно истински. Кучетата също. А кой не би искал да види две кучета да се целуват над чиния със спагети? Това мен много ме забавлява! Анимацията излиза през 1955 и разбирам хората, които казват „Не се бъркайте с оригинала“, но те не го преанимират. Така че защо не?“

„Lady and the Tramp“ е анимация по книгата на Уорд Грийн „Happy Dan, The Cynical Dog“ и разказва за Лейди, кокер шпаньол от семейство от средната класа, която се залюбва със Скитника. В римейка ролите ще озвучават съответно Теса Томсън и Джъстин Тероу. Ашли Дженсън пък ще е Джаки – женската версия на шотландския териер Джок, съсед и приятел на Лейди.

Филмът е с по-нисък бюджет и ще бъде пуснат само по Disney Plus – стрийминг платформата на Disney, която ще бъде пусната следващата есен.

 
 

Еротичен календар с горещи снимки на Путин стана хит

| от chronicle.bg |

Президентът на Русия явно е супер популярен в Япония, защото календар с негови полуголи снимки стана хит. Успехът му се дължи най-вече на мнозина младите японки, които наричат себе си „Фенките на Путин“. 

В календара можем да видим Владимир Владимирович в горещи кадри – да тренира джудо, да вдига тежести и да плакне полуголото си тяло в полузамръзнало езеро. Той дори изпреварва календари с местни звезди, за да стане най-горещият за 2019 година според  Japan Today.

Японската верига магазини Loft предлага разнообразие от календари с известни личности още от септември. 34-годишната кино звезда Кей Танака и 24-годишният състезател по кънки на лед Юзуру Ханя също са популярен избор. Тези с Путин обаче доминират и то във всичките магазини от веригата.

Част от хората, разбира се, купуват календара „иронично“ и на шега. Но в Япония се наблюдава и нарастване на хора самообявили се за фенове на Путин. Това са предимно млади жени, които признават обожанието си към руския лидер, наричайки го на галено Пуучин. Именно те може да увеличават продажбите на календара толкова значително.

Причината за симпатиите им самите те обясняват с чиста привързаност. 

Това не се случва за първи път. Календари с лика на Путин бяха хит и през 2015, 2016 и 2017. Някои от по-апетитните изображения представят лидера да лови риба гол до кръста, да си играе с кучета в снега и да и да гледа през бинокъл.

Loft има изключителни права върху продукта.