Какво търсеха българите в Google през 2013 г.

| от |

google.За първи път тази година Google обявява Интернет търсенията през годината в България и Топ резултатите за 2013 в различни категории.

Анализът обхваща цялата 2013 и това какви личности, теми, събития и места за били от интерес за хората по цялото земно кълбо и за първи път резултатите и за България.

Резултатите от търсенията в България през 2013 година сочат, че българите доста сериозно следят различни телевизонни шоу и реалити формати, информирани са за известните личности както в локален, така и в глобален мащаб и се интересуват от разнообразни теми като това „какво е любовта” и „как да отслабна”, но и „какво е ЕРП”  и как да инсталират различни продукти. Не на последно място, следят  различни спортни събития като най- обичани са тениса, бокса и футбола.

Най-търсените думи през 2013:

1. Огледален свят
2. Пол Уокър
3. Gangnam style
4. Гласът на България
5. Къртицата
6. Harlem shake
7. Чочо Попйорданов
8. VIP Brother 2013
9. Избори 2013
10. Google Street View

Най-търсените хора за 2013:

1. Пол Уокър
2. Чочо Попйорданов
3. Делян Пеевски
4. Bon Jovi
5. Grigor Dimitrov
6. Цветелина Грахич
7. Еделвайс
8. Млад Меринджей
9. Златко Баретата
10. Ахмед Доган

Събитията за 2013:

1. Избори 2013
2. Мис България 2013
3. Земетресение
4. Цифровизация
5. Почивни дни 2013
6. Великден 2013
7. Матури 2013
8. Избори 2013 резултати
9. Протести
10. Чочо Попйорданов почина

Спортните събития на 2013:

1. Australian Open 2013
2. Кличко Поветкин
3. Roland Garros 2013
4. Купа на конфедерациите
5. Левски Лудогорец
6. България Дания
7. Левски Славия
8. Eurobasket 2013
9. Wimbledon 2013
10. България Армения

Най-търсените песни за 2013:

Gangnam style
Harlem shake
Azis – Evala
Tranquila
Boracay
Galena – Dai mi
Galena I Fiki
Гъмзата – Сефте
Министър на веселието
La la la

Най-търсените телевизионни шоу програми за 2013:

Къртицата
Гласът на българия
Vip brother 2013
X factor
Национална лотария
Референдум
Предай нататък
Господари на ефира
Dancing stars
Музикална академия

Най-търсените телевизионни сериали през 2013:

Огледален свят
Цветовете на любовта
Революция Z
Отмъщението
Сезони на любовта
Времето лети
Velikolepniat vek
Дървото на живота
Фамилията
Съдби на кръстопът

 
 

Това ли е новият Samsung Galaxy S10

| от chronicle.bg |

Samsung ще представи Galaxy S10, както и други продукти, следващия месец на редовното си събитие Unpacked. Тогава очакваме да видим и напълно работеща версия на сгъваемия телефон на компанията.

Трите апарата на снимката са трите модела на главния им смартфон – S10E, S10 и S10+.

Новият Galaxy се очаква да има OLED дисплей, в който ще се намира и вграденият скенер за пръстови отпечатъци. С помощта на Verizon компанията може да предложи и 5G версия в САЩ.

На снимката телефоните са в прозрачни кейсове като вляво е S10E, вдясно е S10+, а посредата – S10. Виждаме, че динствено S10E има 2 камери, другите модели имат по 3.

Samsung вижда по-ниски продажби на S9 през изминалата година, заради „предвидимите“ обновления в модела. Затова тази година очакваме компанията да е силно мотивирана за нещо смело и ново.

 
 

На крачка сме от практичен летящ костюм

| от chronicle.bg |

От години във военните среди се полагат усилия за развитие на технологиите, които да помагат на войниците, в най-разнообразни посоки. Ричард Браунинг, основател и изпълнителен директор на Gravity Industries, разходи реактивния си костюм по тренировъчната площадка на UK Royal Commando в Лимпсоун, Великобритания

Браунинг започва компанията през 2017 година. Костюмът се казва Daedalus Mark 1 и използва 6 малки реактивни двигателя – 2 на гърба и по 2 на всяка ръка – които позволяват контролиран полет.

В момента костюмът изглежда като от филм на Marvel. Костюмът има и специална каска с дисплей, на който се вижда информация за горивото и други данни.

Технологията все още не е готова за ползване от армия или цивилни, но не изглежда далеч от финалния си вид. Шумът от двигателите е един от най-забележимите проблеми за изглаждане, например. Очакваме съвсем скоро подобна играчка да се появи и на „цивилния“ пазар.

 
 

Проблемът не е в котките, а във вас

| от chronicle.bg |

Ако смятате котките за антисоциални, по-вероятно вие се държите гадно.

Изследователи от Университета в Орегон откриват, че котките всъщност искат да си взаимодействат с хората и особено с тези, които обичат да ги галят. „Забелязахме, че котките прекарват двойно повече време с хората, които им обръщат внимание и си играят с тях, отколкото към тези, които не проявяват интерес“, казва Кристин Витали, докторант по поведение на животните.

В едно от предишните си изследвания Витали открива, че котките ще предпочетат взаимодействие с хора, пред храна или играчки. 

„От експериментите установихме, че котките просто се нуждаят от свободата да си тръгнат, когато искат.“

В изследването бяха използвани 23 домашни котки и 23 от приюти и учените забелязаха, че котките от приюти много повече търсят човешкото внимание, което може би показва, че в приютите животинките са пренебрегвани. Джон Брадшоу, биолог от Университета в Бристол, който изследва котешкото поведени от дълго време, казва, че не трябва да се съсредоточаваме много върху разликите между двете групи, защото само домашните котки са били на своя територия по време на изследването. „Котките се държат много различни в зависимост дали познават мястото или не.“

Той добавя също, че до голяма степен котките са като хората – някои са сдържани, но повечето са приятелски настроени. 

 
 

Съвсем скоро ще можем да създаваме петиции във Facebook

| от chronicle.bg |

Съвсем скоро ще можем да създаваме петиции във Facebook. Опцията се казва „Community Actions“ и ще позволява да се свързваме с местните управници, за да разбират по-лесно обществените желания и нагласи.

Опцията ще излезе първо в САЩ и ще се съдържа в това да направим петиция и да тагнем в нея хора или организации, към които тя би се отнасяла. Поддръжниците на петицията ще могат да я обсъждат с останалите, а също така ще могат и да организират събития и набиране на средства.

Facebook вече е известен със организационната си силата собено в САЩ – например групата Pantsuit Nation или The Women’s March. В последните години социалната мрежа все повече осъзнава своята политическа мощ, давайки място за мнения и организация на толкова много хора. „Даваме на хората възможност на хората да предлагат промени в обществото си и да си партнират в избора на техни представители.“

От TechCrunch обаче подчертава, че през последните години недоброжелатели също се възползваха силно от възможностите на Facebook. Въпреки взетите мерки е лесно да си представим как с петициите също може да се злоупотреби. Както и с мерките за безопасност, които могат да се използват пък за спирането или забавянето на положителна инициатива.