Какво искат британците?

| от |

Мнозина британци се страхуват от отпадането на европейските трудови ограничения за българи и румънци. Други пък са изцяло разочаровани от ЕС. Някои британски политици извличат големи ползи от антиевропейските настроения, пише Дойче веле.

uk-eu-doors-web

„В Страсбург може и да не смеят да споменават думата „евроскептицизъм“, но за мен това си е съвсем нормално и разумно определение за идентичността на дадена страна“, заяви председателят на Британската партия за независимост Найджъл Фараж в началото на ноември в реч пред Европейския парламент. „Искаме да живеем и да работим в една Европа на националните демократични държави, искаме да насърчаваме търговията и сътрудничеството. Само че националните граници трябва да продължат да се контролират – това е логичното и разумно поведение на всяка национална държава“, изтъкна Фараж. Неговата партия е смятана за популистка и дясноориентирана, но тя съвсем не е единствената във Великобритания, която печели от антиевропейските настроения на много от гражданите.

Nigel+Farage

„Британски работни места за британците“

През 2007 тогавашният министър-председател Гордън Браун даде паметното обещание, че „британските работни места ще бъдат за британците“. Оттогава насам по време на лов за гласове мнозина политици – както десни, така и леви – се възползват от антиевропейската позиция на много от своите сънародници. Консервативният премиер Дейвид Камерън на свой ред заявява, че Великобритания трябва да обучи своите младежи толкова добре, че те да могат да бъдат конкурентоспособни в глобализирания свят и да не се разчита на работниците от Източна Европа.

„Днес има фабрики, в които половината от работниците са от Полша, Литва или Латвия“, отбелязва още Камерън. От януари 2014 пък в ЕС отпадат напълно и ограниченията за работа за българи и румънци – на този фон на британските политици не им е никак трудно да насаждат страх у сънародниците си, че работните им места могат да бъдат отнети от източноевропейците.

„Правителството продължава да твърди, че по отношение на отварянето на британските граници за българи и румънци не може да бъде променено нищо. Крайно време е от правителството да бъде потърсена отговорност“, казва Фараж. Той цитира данни от едно европейско проучване, съгласно които във Великобритания имало около 600 000 икономически „неактивни“ източноевропейци. Лидерът на Британската партия за независимост посочва също така, че Великобритания плащала детски надбавки за 50 000 деца, които изобщо не живеели в страната, а това струвало на британците един милион паунда седмично.

uk-immigration-lorry

Уклонът към популизъм

Във времената, в които много от британските семейства изпитват финансови затруднения, тези цифри – независимо дали отговарят на истината или не – изострят допълнително настроенията срещу евентуалната заплаха от Изток. „Притокът на мигранти ще бъде водеща тема за европейските избори през 2014″, прогнозира Найджъл Фараж. Според него това е една от най-важните теми, когато става дума и за оставането на Великобритания в ЕС.

Премиерът Камерън отдавна има проблеми както с критично настроеното към Европа крило на своята собствена партия, така и с нарастващата популярност на Британската партия за независимост. От 2010 година насам в страната се обсъжда идеята за референдум, на който британците да се произнесат по въпроса дали да останат в Европейския съюз или не. От правителството обаче заявяват, че едва след 2015-та може да се стигне до подобен референдум.

„Много от британците са разочаровани от отделни аспекти на ЕС, например от прекалената регулация и разходите на европейския бюджет“, казва политологът Крис Хауърт. Коментаторът на „Файненшъл Таймс“ Джон Макдермот пък пише, че освен това популистите набирали скорост покрай все повече спадащото доверие на британското население към политическите елити.

UK-Representation-to-the-EU

Защо Великобритания трябва да остане в ЕС

Британският съюз на работодателите се противопоставя на широко разпространената антипатия към Европа. В годишния си доклад организацията пледира за оставане на Великобритания в Общността. Данните на работодателския съюз сочат, че членството в ЕС носи на всяко британско домакинство до 3 000 паунда годишно, т.е. предимствата надделяват над недостатъците. „Достъпът до европейските пазари с общо 500 милиона потребители е огромен плюс за британската икономика“, пише Съюзът на работодателите в своя доклад и допълва, че същевременно членството в ЕС допълнително е укрепило имиджа на Великобритания като водещ финансов център.

„Великобритания има силно влияние в Брюксел, въпреки че мнозина мислят точно обратното. И това ще остане така, докато разиграваме добре картите си“, казва генералният директор на Съюза на работодателите Джон Кридланд. „Европейският вътрешен пазар е голям успех за Великобритания, която би могла да запази водещото си място на световната сцена само като част от Общността“, убеден е той.

 
 

Древната красота на актрисите андрогини

| от chr.bg |

През 2015 година една от най-големите модни къщи на планетата „Живанши“ обяви, че звездата на пролетната й колекция няма да е някое 19-годишно момиче. Звездата ще бъде Джулия Робъртс в цялата й безгримова и минималистична красота. На всичкото отгоре я решават в момчешки стил.

С годините Джулия е била водеща фигура на андрогинния* поход в холивудските среди като така прекроява стандартите за красота. Тя не е единствената, която харесва мъжко облекло. В галерията ни днес сме събрали няколко, седем по-точно, момичета, които са още по-секси в мъжки облекла и го знаят.

*Андрогинност e термин, който се отнася до комбинацията на мъжествени и женствени черти и характеристики.

 
 

6 причини да живеете в Лозенец

| от Цветелина Вътева |

Когато бях малка, прабаба ми и прадядо ми живееха в Лозенец. Не знам дали знаеха, че живеят в луксозен квартал, гледаха кокошки в двора, бяха садили хортензии по пътеката, която се спускаше към къщата и не се чудеха защо улицата им се нарича „Цветна градина“.

По лозенските наклони баща ми се е пребивал с мотор на паветата. Пак по тая „Цветна градина“ вуйчото на татко ми бил първият, който започнал да минава с чисто новия си Вартбург 311, модел от 56-а: хората цъкали възмутено с език, че се кара кола там, все пак на улицата си играели децата, не била място за автомобили…

На мястото на хортензиите и кокошките днес има паркинг и гаражи, а на мястото на къщата им – блок от т.нар. ново строителство, когато беше ново в началото на 21 век. Целият блок е напукан, мезонетът на последния етаж е запустял, а пред входа към паркинга става по минимум един скандал на 15 минути, защото някой е паркирал отпред и жителите не могат да си влязат/излязат.

Прабаба ми и прадядо ми починаха отдавна, а аз ползвам апартамента за купони. Като чуят хората, че е в Лозенец, всички казват: „А, супер, в центъра, много ми е удобно там, идвам“.

Дали е точно „центъра“ не зная, но сигурно и вие харесвате Лозенец. Да надраскаме 6 примерни причини защо:

Обичате да изпадате в нервна криза всеки път, когато трябва да паркирате

Ако животът ви е прекалено спокоен и скуката ви ломи, Лозенец е едно добро място за вас. Много е вероятно да се наложите да си извадите картон, че живеете там, за да паркирате безплатно в рамките на Зелена зона. Разбира се, рискът все пак от ЦГМ да ви сложат скоба си е налице. Ако пък паркирате просто така, ще оскубете косите си в рамките на 2 успоредни паркирания между Ford F350 и Mercedes G-Class. Имате си гараж и няма проблем? Няма, да. Докато някой не ви го запуши, което ще се случва в 9 от 10 пъти, когато решите да излезете с колата.

Харесва ви шегата с „Луксозенец“

Изпитвате мрачно удовлетворение, когато хората ви бъзикат, че живеете в „Луксозенец“. Знаете, че го казват с известна ирония, но луксът си е лукс, с колкото и сарказъм да го поръсиш.

Харесвате изгледа към кучешкия парк, обрамчен от 10 блока

Кучешкият парк, който сега наричат „Южен парк 2″ е онова пространство зад музея „Земята и хората“, където все още има алеи с пясък, поляни и хълмчета. Там денонощно тичат кучета, а през юли се прави A to Jazz фестивала. Ако живеете в онази част на Лозенец, която се пада срещу басейна „Спартак“ и бул. Черни връх, ще можете да виждате парченце от него. И то в модерна рамка от блокове с не толкова модерни импровизирани простори с гащи.

Обичате да си кълчите глезена в паве

Кварталът се разрасна и се застрои, но паветата по повечето улици си останаха. Може би ви напомнят за калдъръмите на Копривщица или за стария град на Пловдив. Романтиката е по-мощна от тази в любовната сцена на „Цар Лъв“, където Симба и Нала танцуват под един водопад…докато не си заклещите обущата между две павета и не се озовете на екстензия в Пирогов. Там романтиката е на малко по-ниско ниво.

Израснали сте в Козлодуй и държите сега да сте на един х(върле)й от НДК

Може още да наричате НДК „ендекато на културата“ и това още да ви е смешно, но си държите да сте наблизо. След като сте прекарали детството и ранната си младост сред закачки дали имате скрити крайници по тялото, защото живеете близо до АЕЦ, а зли състуденти в Студентски град са римували „Козлодуй“ с какво ли не, вече не искате и да чувате за родното си място. Искате да сте близо до центъра. Ако може – баш в центъра.

Харесвате полицаите от IV РПУ

И те, като другите, няма да ви свършат работа ако се наложи, но пред IV-о поне има градинка.

 
 

Wizz Air стартира своята програма за обучение на пилоти в България

| от chr.bg |

Wizz Air днес обяви старта на своята Академия за пилоти – Wizz Air Pilot Academy, в България. Тази програма предлага на младите, които имат малък или никакъв летален опит, уникалната възможност да получат лиценз за търговски пилоти и перспективата да работят като такива в Wizz Air.

В рамките на програмата парньорските училища за пилоти – Tréner Kft в Нирегихаза, Унгария, и Egnatia Aviation в Кавала, Гърция, ще осигурят висококачествено обучение, следвайки стандартите на Wizz Air. Авиокомпанията пък ще подкрепи кадетите по програмата, отговарящи на определени условия, чрез финансиране на значителна част от техните такси за обучение, за да ги улесни по пътя към мечтаната кариера на пилот. Това финансиране е под формата на срочен заем, който кадетите ще трябва да започнат да връщат едва след като стартират кариерата си в Wizz Air.

Интегрираната тренировъчна програма се състои от 750 часа наземни курсове, 60 часа – в симулатор и 145 часа полети, в продължение на 17 до 21 месеца. По време на това начално обучение кадетите получават и развиват необходимите знания и умения, за да стартират кариерата си на пилот в Wizz Air и да подкрепят значителното разширяване на авиокомпанията.

От самото начало целта на Wizz Air Pilot Academy е да предостави достъпно и качествено обучение на всички кадети по програмата, напълно подготвяйки ги да започнат кариера в Wizz Air. От старта на академията в Полша и Румъния са започнали два курса, като първата група кадети от Полша премина първо оценяване след 5 месеца интензивно обучение със 100% успеваемост. След като завършат Академията за пилоти и всички необходими обучения, те могат да започнат работа като първи офицери в Wizz Air и да продължат да се развиват кариерно като треньори или командири на Airbus A320/A321s.

Wizz Air наскоро отпразнува присъединяването на 100-ия самолет към флотилията си и то само 14 години след като авиокомпанията стартира дейност. WIZZ ще продължи да развива мрежата си, водена от амбицията след 10 години или по-малко да се превърне в една от 5-те водещи авиокомпании в Европа с 10 000 служители и 300 самолета, превозващи 100 милиона пътници на година. Плановете за бъдещ растеж включват поръчки за доставка на още 268 самолета от ново поколение до края на 2026 г., което ще създаде допълнителни възможности за кариерно развитие на служителите на Wizz Air.

Wizz Air скоро ще започне да набира персонал в България за обучителни курсове за пилоти, които ще стартират през септември с Egnatia Aviation в Гърция и през ноември с Tréner Kft. WIZZ също така ще даде възможност на кандидатите да се срещнат с екипа на Wizz Air Pilot Academy лично на един от предстоящите Дни на отворените врати.

 

Предстоящи дни на отворените врати на Wizz Air pilot academy

ДАТА Училище за пилоти ГРАД МЯСТО
6 юли 2018 г. Tréner Kft. Варна Golden Tulip Varna
6 юли 2018 г. Egnatia Aviation София Suite Hotel Sofia
7 юли 2018 г. Egnatia Aviation Варна Golden Tulip Varna
8 юли 2018 г. Tréner Kft. София Suite Hotel Sofia
 
 

От Джейн Ръсел до Марго Роби: жените и банските през годините

| от chronicle.bg |

 

Модата в банските костюми претърпява толкова революции, колкото всеки останал аспект в модата. От времето, когато жените ходели по плажа само за разходка или чай, до наши дни, културата се е променила повече от впечатляващо.

Споменаваме този очевиден факт, защото когато погледнем как се е променил външния вид на плажуващата жена през години, пак не можем да повярваме, че преди един век  жените са ходели на плаж така:

maryal-knox-SL7

Всяко десетилетие има своя белег върху плажното облекло и то се вижда най-добре през фотоапаратите на големите фотографи, в които застават любимите актриси от миналите епохи.

В края на ХIХ век за жените на плажа е важал стриктен дрескод – рокля до коленете, която покрива тялото, обикновено черна, ограничаваща влизането в морето до потапяне на краката до коленете. След Първата световна война се появява първият цял бански костюм, наричан понякога майо, който обаче се свива след намокряне. След него идва революцията на бикините носени от Бриджит Бардо през 60-те, а после Кристи Бринкли през 70-те.

В някои случаи плажното облекло е много точен лакмус за етапа на културно развитие. В много случаи типичният бански костюм може да бъде белег на епохата. От първите дни, до момичетата на Бонд през Елизабет Тейлър и компания, днес ви показваме някои от култовите бански костюми на минали епохи. Вижте ги в галерията горе.