Какво има в главата на… Радан Кънев?

| от |

Следим родните политически вождове и техните представяния. Днес ще надникнем в главата на Радан Кънев, лидерът на ДСБ, за да видим какво се крие вътре.

 
 

Скалата има трета дъщеричка

| от chr.bg |

Дуейн Джонсън – Скалата оповести раждането на третата си дъщеря.

45-годишният Джонсън лично се е похвалил с третото си женско отроче, публикувайки в сайта Инстаграм снимка на новороденото, положено върху татуираните му гърди.

Актьорът е споделил, че се чувства “благословен и горд” да приветства на този свят дъщеря си Тиана Джиа Джонсън. Щастливият татко не е спестил и възторжените си похвали към дългогодишната си партньорка Лорън Хашиян, родила бебето “като истинска рок звезда”.

Skin to skin. Our mana. Blessed and proud to bring another strong girl into this world. Tiana Gia Johnson came into this world like a force of nature and Mama @laurenhashianofficial labored and delivered like a true rockstar. I was raised and surrounded by strong, loving women all my life, but after participating in baby Tia’s delivery, it’s hard to express the new level of love, respect and admiration I have for @laurenhashianofficial and all mamas and women out there. Word to the wise gentlemen, it’s critical to be by your lady’s head when she’s delivering, being as supportive as you can.. holding hands, holding legs, whatever you can do. But, if you really want to understand the single most powerful and primal moment life will ever offer – watch your child being born. Its a life changer and the respect and admiration you have for a woman, will forever be boundless. And to my third and youngest daughter, Tiana Gia – like I did when your two older sisters Simone Alexandra and Jasmine Lia were born, you have my word, I’ll love, protect, guide and make ya laugh for the rest of my life. Your crazy dad has many responsibilities and wears many hats in this big ol’ world, but being your dad will always be the one I’m most proud to wear. Oh and one more thing.. you’re gonna love rollin’ in daddy’s pick up truck. #TianaGiaJohnson #3rdDaughter #BlessesAndGratefulMan #ImInTROUBLE

Публикация, споделена от therock (@therock) на

Дуейн Джонсън е отправил и призив към всички татковци да подкрепят активно партньорките и съпругите си по време на родилния процес. “Ако искате да разбере кой е най-силният и най-важен момент в човешкия живот, гледайте как се ражда детето ви”, призовава актьорът.

Малката Тиана Джиа е второто дете на Дуейн Джонсън и Лорън Хашиян. Двойката има по-голямо момиченце, 2-годишната Джасмин Лиа.

От бившата си съпруга Дани Гарсия актьорът има 16-годишна дъщеря, Симон Александра.

През декември миналата година Дуейн Джонсън лично се похвали, че за трети път ще става женски татко.

 
 

Петя Дубарова – бодливото цвете на българската поезия

| от chr.bg |

Тя е гъвкава, млада, петнайсетгодишна, тя е толкова млада за пръв път до днес, несравнима е с цвят на напъпила вишна. Нямам плахост и кротост, и сладък финес. Носи тъмния чар на червена лъвица, цяла в пищния хаос на джунгли и дни, а е всъщност и морска, и в тези зеници властно вдига морето зелени стени. Носи синята кръв на жена индианка, с бясна сила в нея ври Оцеолова власт. Вижте, вижте сърцето на нейната сянка – „многосърца, стоцветна, различна съм аз“, а е само една – и за пръв път е млада, като грабната в миг от дървото сълза, като пламък, изригнал от девствена клада, като лумнала бързо нагоре лоза.

Ще расте, ще натрупа във себе си дните и живота във трудния негов синтез, ала своята сила петнайсетгодишна ще запази такава, каквато е днес.

Какъв по-красив начин да опишем Петя Дубарова от този, с който тя сама се описва в стихотворението си „За петнадесетгодишните“. По случай рождения й ден днес събрахме няколко от най-ярките й думи, защото именно думите й са причината да я обичаме толкова много:

 

„Нищожно нещо е човекът! Нищожно! Цял живот пъпли, бори се, създава нещо, но винаги в рамките на своето просто човешко съществувание – него той не може да надхвърли. Виж, ако всеки човек беше по едно слънце, по една планета?!“

***

„Най-парадоксалното у мен е, че страданието ми носи щастие. Има нещо велико в страданието, нещо извисяващо… Как си представям страданието – неонова светлина, две необикновено красиви очи, тъжно-спокойни, незагледани, някаква доброта, молба, признание в тях, от неона изглеждат черни, а може би са кафяви, сини – не! Тъжно съгласие, не примирение, а съгласие с вече изживяното! И две ръце, голи до лактите, които стискат висока чаша бира. Това е страдание. Аз съм виждала страданието. То е било съвсем близо до мен – на съседната маса. И как съм го пожелавала само!“

***

„Не искам да живея в заслепление. Всичко е така опорочено, някъде отвътре, от дълбокото на живота лъха нещо гнило. Но искам да вярвам, че има и достойни хора, хора чисти и необикновени. Ако има, то те са нещастници.“

***

Към слънцето с пресъхнали очи,

съсипан, прежаднял ще се катериш.

Но слънцето жестоко ще мълчи

и нищо ново няма да намериш.

***

Бих желала в този миг да стъпвам

в пясък побелял от доброта,

длани от морето да отдръпвам,

длани побелели от солта.

***

Аз знам, море, ти винаги прощаваш,

обидите потапяш в хладна сол

и болките червени изтърпяваш.

Следите им заравяш в пясък гол.

Сега разбирам твоето господство,

и сила, и лилава красота:

дължат се те на твойто благородство.

 
 

Първи впечатления от премиерата на „Геният: Пикасо“

| от Дилян Ценов |

Netflix е в стихията си и бълва оригинални сериали на конвейер. „Историята на прислужницата“ излиза само след дни. Телевизията е навсякъде. Ние обаче бяхме насочили мерника на една продукция още от миналата година, когато Джефри Ръш направи хит в първия сезон на сериала с лаконичното заглавие „Геният“. National Geographic вдигна летвата много високо с първия сезон добре направения биографичен сериал, разказващ историята на Алберт Айщайн.

Съвсем естествено очаквахме същото и от втория сезон, посветен на най-влиятелният художник на миналия век – Пабло Пикасо. В неделя в ефира на NG от 21:55 (и следващите недели) българските зрители видяха първите два епизода, в които роденият в Малага (също като Пикасо) Антонио Бандерас се превъплъщава в главната роля.

Най-малкото, което засега можем да кажем за сериала е, че той има завиден потенциал не просто да бъде добър развлекателен продукт, а и да предложи нещо друго, освен масово търсените хляб и зрелище – информация. За същината на изкуството, артиста като психология и настройка към света и разбира се, прочит на живота на Пикасо за удовлетворение на воайорите. Нещо, което е рядкост за продукция, предназначена за масовия зрител.

Ето няколко неща, които ни направиха впечатление от премиерните два епизода на втория сезон на „Геният: Пикасо“.

seriesDetail

Антонио Бандерас и компания

Цялостно трябва да изчакаме да видим всичките десет епизода, за да кажем дали вторият сезон стъпва подобаващо в обувките на първия. Не е необходимо обаче да го гледаме целия, за да кажем, че Антонио Бандерас е достоен заместник на Джефри Ръш в главната роля. Испанецът е Пабло Пикасо и това си личи по всичко – самочувствието, жестовете, начинът на говорене, дрехите. Всичко в изпълнението на Бандерас говори за майсторска актьорска игра на границата с хамелеонството. Предимство при него е и, че е роден в същия град, в който и Пикасо (Малага) и най-малкото може много лесно да улови някои типични за испанската народопсихология черти. Но неговият партньор, Алекс Рич, в ролята на младия артист се справя също толкова добре. Целият актьорски състав, в това число и немалкото жени, повечето любовници, не остават длъжни на историята. Най-напред засега поставяме Саманта Коли в ролята на Дора Маар - любовница и муза на великия артист.

Костюмите на Соноо Мишра и декорът

genius_s2_13-e1515862845653

Както във всяка периодична драма, не можем да си затворим очите пред добре свършената работа на дизайнерите – тези на костюмите и тези на снимачната площадка. Когато историята предразполага изобилие (от дрехи, от сцени, от характерности) е много лесно костюмите да станат кичозни, а декорът бутафорен. Тук всичко е премерено и вкарано в прилични граници, така че актьорите, диалога и всичко останало, да не потъва в испанския хаос и разхвърляното ателие на Пикасо. Точно обратното – декорът на Арвиндър Гриуол и костюмите на Соноо Мишра са завръщане към началото на двайсети век в Испания, а след това умело ни пренасят в Париж преди времето на „Лудите 20″.

Историята на Пикасо

genius_s2_73

Хем е лесно, хем е много опасна територия да се разхождаш по такъв терен. Историята на един най-влиятелният художник на ХХ век може да изглежда апетитно, но за да бъде разказана добре, трябва да се намери точната граница. Частица от нас няма как да не бъде повлияна дори само от факта, че става въпрос за почти митологичната личност на Пабло Пикасо – известен с безброй неща, освен с чудовищния си талант. Тук са трудното детство в Малага, напускането на родния град, отношенията с бащата, първите години в Париж, менторството на Гъртруд Стайн и разбира се… стотиците жени, които минават през леглото на художника. История, която сама по себе си  грабва.

Колкото до сценария…

Не просто история, която грабва, но и която е разказана добре. Увлекателно. Заслугата е на Кенет Билър и Ноа Пинк, които са сценаристи. Сценарият, макар и да дотежава с постоянното преплитане на двете сюжетни линии (младия и възрастния Пикасо), е умело концентриране не 91-годишния живот, в който ако се вгледаме сериозно всеки период от творчеството е продукт за сериал.

genius-picasso-tile-2e7e209ejpeg

Режисурата на Рон Хауърд и Минки Спиро

И естествено, нищо от горенаписаното нямаше да си струва ако не беше режисурата на първите два епизода – първият от Рон Хауърд и вторият от Минки Спиро. Двамата успяват да синтезират всичко около две идеи различни, но същевременно подчинени на общата история. А тя е да разкажат какво крие в себе си този специално човек, когото светът единодушно нарича „гении“. Изкуството ли е на първо място или семейството? Свързани ли са двете неща или за творецът няма връзка, а съществува само едното? Къде е любовта и изобщо каква форма има тя? Може ли да вирее в традиционната форма, каквато си я представяме. Самият факт, че зрителят си задава тези въпроси е показател за добре свършената работа и за наличието на сериал, който с премиерата си даде висока заявка.

Ако задържи така ние ще му стискаме палци септември да обере някоя друга награда „Еми“. 

Следващите епизоди на „Геният: Пикасо“ са тази неделя от 21:55 по National Geographic. 

 
 

„Такси 5″ е начело на българския боксофис

| от chr.bg |

Екшън-комедията „Такси 5″ се изкачи на първа позиция при най-гледаните филми у нас, сочат обобщените данни от киносалоните след миналия уикенд.

Познатата история за полицай, таксиметров шофьор и криминален проблем, с който се справят, развиваща се по улиците на Марсилия с познатото такси с екстри, е гледана от 36 425 зрители и има 321 735 лева приходи за десетте дни по екраните у нас.

На втора позиция е „Rampage: Унищожителите“. Екшънът по видеоиграта от 80-те на миналия век с Дуейн Джонсън в главната роля е вече десет дни по екраните у нас и за това време са го гледали 29 058 зрители и има 316 517 лева приходи.

Трето място е за премиерния трилър „Истина или предизвикателство“. Мексиканската разходка на група младежи, която се превръща в игра на живот и смърт, е гледана от 4 607 зрители и има 42 502 лева приходи за първите три дни у нас.

Четвърто място е за игрално-анимационния „Зайчето Питър“. За месец на екраните историята на обителите на една зеленчукова градина и собственикът на къщата до нея е гледана от 65 358 зрители и има 529 339 лева приходи.

Пета позиция в топ 10 е за другата премиера от миналия уикенд – „Пчеличката Мая: Игрите на меда“. Европейската анимация, продължение на едноименния филм от 2014 година, в която Мая трябва да се включи в Игрите на меда, за да спаси кошера си, е гледана от 4 113 зрители и има 36 056 лева приходи за първите три дни у нас.

На шесто място е трилърът „Нито звук“. Историята за оцелели на Земята, които живеят в гробна тишина заради чудовища, които нападат след издаването на какъвто и да е звук, е вече десет дни по екраните у нас и за това време е гледана от 12 505 зрители и има 122 885 лева приходи.

Седмо място е за екшън-фантастиката „Играч първи, приготви се“, създадена по романа на Ърнест Клайн. Приключението на Уейд Уотс, който влиза във виртуалната утопия, за да намери „великденското яйце“, е гледано от вече 34 830 зрители и има 383 239 лева приходи за месец на екраните у нас.

Осма позиция е за комедията „Секс на куково лято“. За трите седмици у нас опитите на трима родители да спрат осъществяването на първия сексуален контакт на дъщерите им по време на абитуриентската нощ са гледани от 16 986 зрители и имат 150 428 лева приходи.

Девето място е за третата премиера от миналия уикенд – „Слънце в полунощ“. Романтичната драма за 17-годишната Кати, която има рядко заболяване и излиза само през нощта и се запознава с Чарли, е гледана от 1 445 зрители и има 13 325 лева приходи за първите три дни у нас.

На десето място е анимацията „Открадната принцеса“. Украинската приказка с рицари, принцеса и магьосници е вече три седмици по екраните у нас и е гледана от 11 649 зрители и има 92 778 лева приходи.

Българската премиера от миналия уикенд – военната драма „Врагове“ на режисьора Светослав Овчаров, е на дванайсто място по зрителски интерес. Създаденият по действителен случай черно-бял филм за времето на Балканската война е гледан от 933 зрители и има 6 016 лева приходи за първите си три дни на екраните.