Как си говорят Германия и Русия?

| от |

Кое е по-важно: колко фолксвагена слизат от конвейрите в Русия или как Москва се отнася към човешките права? Берлин е на кръстопът по този въпрос. Впрочем, отношенията между Русия и Германия не изглеждат никак добре, смята Дойче веле.

merkelputin

Едва ли някой все още се съмнява колко важни са отношенията между Германия и Русия – най-малкото защото диалогът между Берлин и Москва има важно геополитическо значение дори отвъд границите на двете държави, например за политическата и за енергийната стабилност в Европа. Всичко това пролича много ясно и на поредното издание на така наречения „Петербургски диалог“, провело се в германския град Касел. В този формат двете страни разговарят от 2001 година по инициатива на тогавашния канцлер Герхард Шрьодер и президента Владимир Путин. Този диалог е много важен и поради още една причина – според списание Шпигел, в момента двустранните отношения са толкова лоши, колкото отдавна не са били.

Не случайно в току-що подписания коалиционен договор за бъдещото германско правителство на Русия е отделено най-голямо място в сравнение с останалите държави – цяла глава. Нека да припомним, че преди година консерваторите и зелените в Бундестага приеха една много критична резолюция за състоянието на човешките права в Русия. Тогава Москва реагира изключително остро, атакува германския пълномощник за отношенията с Русия и изпрати полицаи да претърсят офисите на германски фондации. В момента социалдемократите в Германия твърдят, че в коалиционните преговори са успели да наложат своето виждане и партията на Ангела Меркел е готова да смекчи курса към Русия.

Конфликтът ценности – интереси

Спорът между привържениците на по-твърдия и на по-мекия курс към Русия в Германия не е от вчера. От едната страна са онези, които смятат, че политиката трябва да се ориентира според интересите. Формулирано съвсем просто: важно е това, че 6 000 германски фирми развиват отличен бизнес в Русия, че там от поточните линии слизат все повече фолксвагени, че руските енергийни доставки са стабилни. Тук няма как да не се сетим за един от съавторите на Петербургския диалог Герхард Шрьодер, който само седмици след като напусна канцлерския пост зае високоплатена позиция в една от структурите на руския държавен концерн „Газпром“. Впрочем, неговото правителство преди това беше дало много щедра финансова гаранция за сделки с „Газпром“.

Срещу тази политика на интересите възразяват онези, които смятат, че в политиката са важни преди всичко ценностите. Тъкмо част от ценностите обаче, които в Германия и европейските страни отдавна са утвърдени и не подлежат на обсъждане, за сегашното руско ръководство сякаш изглеждат второстепенни: гражданското общество, свободата на словото и печата, правата на малцинствата и на опозицията, в крайна сметка и върховенството на закона.

Този конфликт между ценности и интереси продължава да съществува и след поредното издание на „Петербургския диалог“ в Касел.

merkelputin2

Какви са прогнозите?

Любопитно е, че социалдемократът Франк-Валтер Щайнмайер, който беше външен министър при Шрьодер, навярно ще поеме същия пост и в новия германски кабинет. А тъкмо Щайнмайер водеше много мека политика по отношение на Москва, заради която включително и негови съпартийци често го упрекваха. От „фракцията“ на Щайнмайер е и съпредседателят на Германо-руския диалог Лотар де Мезиер – последният премиер на бившата ГДР. В едно интервю де Мезиер казва следното: „Руснаците остават с впечатлението, че ние, германците, се държим с тях като с отхвърлена любовница.“ След което де Мезиер многозначително цитира известния стих на Тютчев: „Умом Россию не понять…“ В български превод: „Русия с ум не ще прозреш, не ще я вместиш в обща мяра – Русия за да разбереш, единствено е нужна вяра.“

В момента обаче, както вече стана въпрос, вярата към Русия е дефицитна.

 
 

Останете си в леглото тази неделя с Рита Ора

| от chr.bg |

Рита Ора засне поредната си провокативна фотосесия, този път за руското издание на списание In Style.

27-годишната певица позира гола на корицата в легло, „облечена“ в нищо друго освен черни ръкавици, които стигат над лакътя й.

Знаем, че певицата, която зарадва българските си почитатели с концерт това лято във Варна, никога не е имала проблем с голотата си, а ние лично сме много доволни от това.

Малко по-рано тази година Ора отново беше гола, но този път за корицата на сп. Clash.

А, бе, много голотия, много нещо, но нищо неочаквано от Рита. Затова, ако не ви се прави нищо тази неделя, ви предлагаме да си останете в леглото с Рита.

Порадвайте й се в галерията.

 
 

Творческо писане за мечтатели

| от chronicle.bg |

Всеки четвъртък в уютната „Кафе-книжарница на мечтите“ собственичката Петра организира курс по творческо писане. Сгушено в сърцето на Милано, очарователното кафене със старинни дървени рафтове, затрупани с книги и аромат на горещ шоколад, е идеалното място да се отпуснеш в търсене на своята мечта между страниците на някоя книга.

Петима души – всеки със своята необикновена житейска история, постепенно се сближават. Техните лични истории се преплитат, докато се стремят към собствения си щастлив край.

Заедно с ексцентричния и обаятелен учител Дилън те се впускат във вълшебния свят на книгите, за да открият магията на литературата, вкуса на мечтите, но и да се изправят пред страховете и грешките си.

 
 

Хореографът Чарлс Слендър-Уайт ще гостува в България със спектакъла си „(дез)интеграция“

| от chronicle.bg |

Един от признаците на съвременния човек, потънал в информационното общество е, че колкото повече говори за някакви проблеми, толкова повече се отдалечава от потенциалните им решения. Такъв е проблемът за интеграцията. Или по-скоро за „(дез)интеграция“, каквото е име на танцовият спектакъл, който театър „Азарян“ и Ðerida Dance Center отново ще представят на българската публиката.

Представлението „(дез)интеграция” на Чарлс Слендър-Уайт не е само спектакъл, а преживяване, целящо обмен на информация, контекст, лична история и изграждане на междукултурно разбиране чрез танца. Това е модулярен съвременен танц, свързан с ромската диаспора, расовата неопределеност, промяната на кодовете и асимилацията. Представлението е насочено към устойчивите стереотипи на ромите и разкрива опитa на създателя му – Слендър-Уайт като четвърто поколение ром-американец.

Неговият проект „(дез)интеграция” включва четири различни секции: демонстрация на стереотипен „джипси” танц от XIX в., включен в балета Дон Кихот; бързо пътешествие през пасажите на Counter Pulse theater (пространство за съвременно провокативно изкуство); лекция за ромската история, както и съвременен танц.

Хореограф на спектакъла е Чарлс Слендър-Уайт в колаборация с изпълнителите Киану Брейди, Лиан Бърнс, Михаела Бърнс, Евън Харт Марш, Катрин Нюман, Лиз-Ан Роман Робъртс, Чарлс Слендър-Уайт, Аманд Уайтхед. Музиката е дело на Дан Кантрел, светлинният дизайн се осъществява от Дарл Андрю Пакард и Чарлс Слендър-Уайт. Костюмите са творение на Мелиса Кастанеда, а драматургията е на Сет Айзън.

Представлението ще се играе на 27.10 в театър „Азарян“

 
 

Двете най-важни правила за супергерои на Брайън Кранстън

| от chronicle.bg |

Брайън Кранстън все още не е играл в някой блокбъстър по комикс, но съвсем няма против. Скоро той каза пред Screen Geek, че от дълго време е хвърлил око на мутанта от X-Men – Mister Sinister – и би го изиграл, ако някога Marvel го вкарат във филм. Кранстън допълни още, че персонажа изпълнява и двете изисквания, които той има, за да изиграе супергерой.

„Бих искал да играя антагонист, една идея по-умен от протагониста; да не е тъп, за да позволи лесна победа – това е скучно и фрустриращо за гледане.“

И добавя: „Не искам да играя персонаж, който вече е игран няколко пъти, не искам да бъда сравнява и така нататък. Искам да направя нещо, което не е правено до сега“

Персонажът Mister Sinister вече е засяган във филм на Marvel. Една от сцените след финалните кадри на „X-Men: Apocalypse“ се отнася до служителите на Essex Corp, с които Mister Sinister има връзка, а името му се споменава и в „Deadpool 2″. Той е трябвало и да участва в предстоящия „The New Mutants“, но частта му в последствие е била махната от сценария.

Последният високобюджетен филм на Кранстън е „Power Rangers“, където той играе Зордон. Също така го видяхме и в „Last Flag Flying“ на Ричард Линклейтър и го чухме в „Isle of Dogs“ на Уес Андeрсън. Следващият филм на Брайън е „The Upside“ с премиера на 11 януари 2019 година.