Как се тестват автомобили в Рюселхайм

| от chronicle.bg |

Новият Opel Astra в звукозаписно студио? На пръв поглед изглежда точно така. Най-новият модел на Opel от компактния клас е разположен в стая със синкава светлина и облицовки по стените наподобяващи кори за яйца. Множество свръхмодерни технически устройства са насочени към автомобила. Съоръжението, което изглежда като огромно студио, в което се правят записи на последните хитове, на практика е центърът EMC на Opel в Рюселсхайм. EMC е съкращение от английското словосъчетание electro-magnetic compatibility или „електромагнитна съвместимост“.

Всеки автомобил трябва да премине през тези специално оборудвани стаи по пътя си към удостоверяване за серийно производство и инженерите от екипа на ръководителя на EMC Мартин Уагнър проверяват всички системи – от инфоразвлекателните до тези за безопасност и асистенции – за защитата от интерференции.

Новата Astra разполага с доста такива системи. Като например, авангардните адаптивни IntelliLux LED® матрични светлини, позволяващи шофиране на дълги светлини без опасност от заслепяване извън градските зони, новият персонален асистент за свързаност и услуги Opel OnStar и новите инфоразвлекателни системи IntelliLink съвместими с Apple CarPlay и Android Auto.

Първото, което прави впечатление в тестовата лаборатория са елементите с форма на кора за яйца, покриващи всички стени са основа за всички измервания. Те спират отраженията на електромагнитните вълни в стаята. “Можем да постигнем надеждно измерване и анализ защото тези материали поглъщат разсейващите вълни,” отбелязва Уагнър. Благодарение на тях може да бъде осъществено същинското изследване по време на теста за „имунитет“ и реакция на системи като Opel OnStar, при което екипът на EMC наблюдава Astra, която целенасочено е подложена на високоенергийно електромагнитно поле. Това става от специална контролна лаборатория, като системи от камери изпращат видео изображения на интериора на автомобила чрез фибро оптични кабели. “По този начин можем да проверим дали различните дисплеи и контролни прибори работят без проблеми в условията на тази електромагнитна буря,” отбелязва Уагнър.

При тестването на автомобил от EMC обаче това е само един от критериите. В допълнение към оптичните проверки се следят всички автомобилни компоненти и контролни устройства свързани с CAN bus системи. “Специалните софтуерни пакети правят специално избрани сигнали видими на монитора,” отбелязва Уагнър, обяснявайки как данните се трансформират в изображения, скали и таблици. Това прави CAN bus комуникацията ясна и обяснима от инженерите. Те одобряват продукта, само когато всички данни потвърждават перфектна и неподвластна на интерференции бордова електроника: “Нашето „морско свинче“ – в този случай новата Astra – сега е тествана от EMC и готова за клиентите във всяко едно отношение свързано с електрониката.”

 
 
Коментарите са изключени за Как се тестват автомобили в Рюселхайм