Как един американски ситком превзе Китай

| от |

В момента в Китай се води ожесточена битка между къпкейкове и комунисти. Интересното е обаче, че къпкейковете изглежда печелят (поне за момента). Докато идеята на китайския президент Си Дзинпин „Китайската Мечта“ за съживяване на икономиката не се приема от всички еднозначно, американският ситком 2 Broke Girls дава на китайците един друг тип мечта, а именно да отворят магазинче за къпкейкове.

The Chinese Cupcake Dream - Two Broke Girls 1

Сериалът започва да се излъчва в САЩ през Октомври 2011 г и разказва за Макс и Керолайн, две млади сервитьорки в малък ресторант в Ню Йорк, които спестяват, за да отворят магазинче за къпкейкове. Шоуто се появява в YouKu, китайската версия на YouTube, година по-късно и бързо става най-гледаното американско предаване на сайта с над 81 милиона гледания.

Изглежда китайските зрители предпочитат 2 Broke Girls пред „Китайската Мечта“, защото е по-лесно да се идентифицират с Макс и Керолайн, които работят много за малко пари. По официални данни средностатистическият китаец е имал годишен доход от $3500 долара през 2012. Много фенове коментират шоуто в Weibo, китайската версия на Twitter, и споделят желанието си да бъдат повече като двете момичета. „Те може да са бедни, но работят заедно в името на една обща мечта,“ е доста често срещан коментар сред феновете.

The Chinese Cupcake Dream - Two Broke Girls 2

Разликата в доходите е изключително наболяла тема в Китай. Много от хората се притесняват, че даже и с упорита работа и труд те няма да могат да постигнат едно определено ниво на сигурност, защото цените постоянно растат, а корупцията не спада. За тях 2 Broke Girls е символ на меритокрацията. Милионите млади китайци се възхищават на оптимизма и позитивното мислене на героите от сериала, въпреки че те постоянно се сблъскват с нови и нови проблеми.

Когато Си обявява новата си икономическа програма, наречена „Китайската Мечта“, през 2012, той цели да „възстанови духа на китайския народ.“ Но независимо, че тази китайска мечта има много елементи на американската, тя е пропита със заблуден национализъм и авторитаризъм. Целта ѝ е да подобри темповете на ръст на БВП, а не живота на хората. Много от висшите кадри на ККП насърчават предприемачеството, но единствено в името на държавното благо.

Но хората в Китай не искат да работят за държавното благо, а за един по-добър живот. И много от тях се питат „Защо да не се боря за живота, който АЗ искам да живея?“

The Chinese Cupcake Dream - Two Broke Girls YouKujpg

 
 

Бракониер беше осъден да гледа „Bambi“

| от chronicle.bg |

Бракониер беше осъден да гледа „Bambi“ периодично до края на присъдата си. „Bambi“ е петият пълнометражен филм на Walt Disney Pictures, излязал преди 76 години, през 1942. Историята за малкото еленче изглежда издържа теста на времето и днес е една от класиките на анимационното студио.

Бамби се помни като сладък персонаж и важна фигура от поп културата, но във филма в изключително трогателна сцена майката на еленчето умира убита от ловец. Това е един от най-тъжните и мрачни моменти в цялата филмография на Disney, редом със смъртта на Муфаса в „The Lion King“ и историята на Ели и Карл от „Up“.

Дейвид Бери-Младши беше заставен да гледа филма „Bambi“, докато не изтече присъдата му за бракониерство.

Бракониерството не е точно рядко срещано престъпление, но делото срещу Дейвид е с особена тежест, защото действията му са продължавали с години като през това време той е убил хиляди елени за трофеи. Това е едно от най-големите дела за бракониерство в щата Мисури.

Бери ще прекара 1 година в затвора, а след това ще е на пробация още 120 дни заради незаконно притежание на оръжие. Той трябва да гледа „Bambi“ всеки месец от присъдата си по решение на съда, започвайки преди 23 декември. Още двама човека бяха осъдени в делото, но няма да гледат с Бари.

В последно време Disney преправя старите си класики в нови игрални филми. Феновете вече видяха „Cinderella“, „Beauty and the Beast“ и „The Jungle Book“, а догодина очакваме „Dumbo“, „Aladdin“ и „The Lion King“. По-нататък: „The Little Mermaid“, „Mulan“ и „The Sword in the Stone“. За съжаление „Bambi“ все още не е сред планираните.

Трябва да похвалим съда за макар и екстравагантно, изключително уместното му решение. Въпреки че повечето хора биха се радвали да гледат филм на Disney, докато са в затвора, на бракониера „Bambi“ ще втръсне сравнително бързо. Надяваме се популярната тъжна сцена във филма да го вразуми от бъдещи подобни нарушения.

 
 

Веднага вижте Кейт Бланшет в трейлъра на „Where’d You Go Bernadette“

| от chronicle.bg |

След 13-те роли във филма Manifesto, The House with a Clock in Its Walls и Ocean’s 8, не знаем какво да очакваме вече от великана в съвременното кино, Кейт Бланшет. Можем само да наострим уши и да очакваме с нетърпение следващия й филм и да гледаме новия му трейлър.

„Where’d You Go Bernadette“ е дело на режисьора Ричард Линклейтър, който взема едноименния роман на Мариа Семпъл от 2012 г. и взима в главната роля Бланшет.

Актрисата влиза в ролята на омъжен архитект, който има дете, съпруг и всичко, за което всяка съвременна жена може да мечтае. В момента, в който мистериозно изчезва обаче, става ясно, че стремежите ни понякога могат да се простират далеч от идиличния, но прозаичен семеен живот. Бернадет не оставя много избор на 15-годишната си дъщеря освен сама да тръгне и да я търси.

В ролята на дъщерята влиза Ема Нелсън, а в поддържащия актьорски състав са Били Крадъп, Кристън Уиг, Джуди Гриър и др. Сценарият е дело на номинираните за „Оскар“ Майкъл Х. Уебър и Скот Ньойщадлер, автори на сценариите на „The Spectacular Now“ и „The Disaster Artist“.

За самата Бланшет, тази лента е поредният скок в независимото кино след изброените в началото филми, които се представиха повече от добре в бокс офиса.

„Where’d You Go Bernadette?“ би трябвало да излезе на 22 март 2019 г. Ние, като всеки средностатистически човек, обожаваме Кейт Бланшет, затова няма да пропуснем този трейлър.

 
 

Игра на „топло и студено“: открий деликатесите с Джина

| от chronicle.bg |

Декември е най-вкусният месец в годината – с аромат на печена пуйка, борови иглички и балончета от шампанско.

За да ви спестим време, разгледахме каталога на Kaufland и изпратихме тайния ни агент Джина на маратон по бързо ориентиране сред омари, скариди, шоколад, салчичон и много хамон! Мммм.

Нашият агент под прикритие имаше 20 минути, в които да напълни количката си с top of the top и creme de la creme от Kaufland.

Джина всъщност е от Солун, което означава две неща – че харесва хубавата храна и си пада по морски деликатеси.

Между другото, ако се чудите кои са дните с най-много клиенти за търговската верига, то това са 23-ти и 30-ти декември. Така че за да сте подготвени и да не ви се налага да чакате на големи опашки, направете си план. В Kaufland има 22 000 артикула, а по празниците – допълнителни над 1300 предложения.

Оказва се, че и в храната има доста мода. Хамонът от луксозната марка на Kaufland – EXQUISIT, който веригата предлага ексклузивно по празниците, бележи троен ръст в продажбите през 2018 г. в сравнение с 2017-а. В последните години нараства значително и продажбата на пуйки. До момента те са с 22% повече, отколкото за цялата 2017 г.

Специалната задача на Джина беше да намери някои от 100-те продукта на Kaufland, които са за ценители. Селектирани от три континента – Европа, Северна и Южна Америка, те включват висококачествени месни специалитети като уругвайски говежди ростбиф, испански и италиански колбаси, сурово сушена шварцвалдска шунка, френски терини – от заек, глиган и патешко месо, пастети и деликатеси от гъши дроб.

Допълнителната празнична брошура е валидна само до 31 декември.

Джина се справи особено добре с канадския омар и маринованите белени скариди, които откри за отрицателно време.

И нещо, което ще ви е полезно да знаете преди Бъдни вечер, е, че в свежата витрина на веригата можете да намерите готови всички традиционни ястия за постната трапеза.

Освен да и пожелаем добър апетит…

1170x1753 (3)
STAR FISH – Мариновани скариди

1170x1753 (2)
ГУРМЕНИЦА – Пеперончини със сирене в олио

1170x1755 (1)
NORDIC SEA FOOD – Омар, който перфектно се допълва с пенливо вино LUNCIEN LALAPDIER

1170x1753
Коледа, изпълнена със свежест с над 120 вида плодове и зеленчуци

1170x1753 (1)

Снимки: Мирослава Дерменджиева

Грим: Росина Георгиева

Гардероб: Marc O’Polo

 
 

Плановете на Netflix за 2019 година

| от chronicle.bg |

Стрийминг гигантът Netflix иска да пусне 90 филма на година, всеки с блокбъстърски бюджет от около $200 милиона. От много време вече Netflix пуска свое съдържание и изглежда, че плановете на компанията в тази посока само ще се разрастват.

Netflix смазва кабелната телевизия и кината. 

Информацията за плановете идват от ръководителя по оригинално съдържание, Скот Стъбър, който иска да всее паника сред конкуренцията: „Смятаме да заснемем 55 авторски филма с бюджет до $200 милиона всеки. Добавяме и документални и анимационни филми към това число и то става около 90 продукции на година.“ За сравнение Universal, едно от най-изявените студия в Холивуд, прави по 30 филма годишно.

През последните няколко години Netflix успява да увеличи бюджета си за ново съдържание. Въпреки че не всичко е успешно и тази година някои проекти като „Luke Cage“, „Iron Fist“ и „Daredevil“ трябваше да бъдат свалени, компанията все още има много за гледане. Очакваме „Stranger Things“ сезон 3, с което със сигурност ще бъдат привлечени още потребители. Конкуренцията обаче идва в лицето на Hulu, Prime Video, DC Universe и предстоящия Disney Plus.