Как да не заговаряш жена

| от chronicle.bg, по QZ |

Сещате ли се за всички романтични комедии, в които главните герои – мъж и жена, се заговарят случайно в книжарница/кафене/градския транспорт/магазина?

Например в романтичната комедия They Came Together Ейми Полър казва на Пол Ръд: „Харесваш художествена литература? Аз също!“. Двамата герои се срещат в кварталната книжарница.

Като изключим, че е напълно нереалистично, този похват в популярната култура кара цяло поколение мъже да си мисли, че всяка ситуация, независимо колко е всекидневна, носи романтичен потенциал. Тази култура ни кара да вярваме, че светът е буре, пълно с любовни възможности, а всяка жена може да падне в краката ни след остроумна забележка.

Момчета, забравете за това.

Жената трябва да се чувства свободна да си седи с книга в метрото или да пазарува в магазина, без някой да иска нещо от нея. Тя трябва да може спокойно да излезе навън, без да се подготвя психически да бъде атакувана „чара“ на всички околни мъже. Жената трябва да живее нормално, а не да бъде превръщана героиня в ситком, за която главният герой (вие) е готов да открадне синя валдхорна, за да спечели сърцето й (като в How I Met Your Mother).

Трябва да има същите възможности за спокойствие, каквито и мъжете.

Наскоро в своята колонка в Jezebel Кара Браун разказва как двама мъже, независимо един от друг, се опитват да я заговорят, докато чете на публично място. Това се случва в рамките на само 48 часа. Тя очаква, че хората биха разчели ясните знаци, че иска да бъде оставена намира. Браун дава пример за това как, ако жена каже на мъж, че наистина иска да бъде оставена на спокойствие, то вероятно ще последва грубо отношение и настояване разговорът да продължи. „Наречете ме оптимист, но вярвам, че един зрял мъж разбира от намеци, без да му бъде казвано като на малко дете, което още не знае кога да каже „моля“ и „благодаря“.

И за това вина има Холивуд – вероятно най-яркият манифест за патриархална култура.

Хиляди филми, телевизионни предавания и книги са вкоренили у мъжа идеята за ефикасността на постоянството. Ако жена, например, отвърне на мъжкия интерес с липса на такъв, то тя може да бъде „убедена“ да размисли с комбинация от чар и остроумие.

Тази култура, която изисква твърде дълго от жените да бъдат пасивни в тези ситуации, допринася за начина, по който те са третирани на публични места – от заговаряне в книжарници, през подвикване на улицата, до изнасилване.

Мъжете сме тези, които трябва да променят това виждане, да избягаме от идеята, че ние сме ловци, а жените трябва да бъдат преследвани. Но това ще отнеме време. Засега е достатъчно дори да се сдобием с чувство на елементарен такт.

Ако искате да заговорите жена, но не знаете дали е подходящо, започнете с анализ на ситуацията. Тя бърза ли? Заета ли е с нещо? Ако все пак я заговорите и тя не реагира позитивно, разберете какво има предвид. Това да продължите да настоявате, със сигурност няма да е ефективно, нито ще промени представата й за вас.

Ако се налага, ползвайте онлайн приложения за срещи.

Там контекстът и знаците са ясни. Ако предпочитате срещите на живо, отидете на speed-dating или поискайте от приятел да ви уреди. И в двата случая двете страни са съгласни да флиртуват и намеренията са известни.

Накратко: не е нормално да навлизате в чуждото лично пространство. Светът не е клуб за срещи, а хората понякога просто имат нужда да напазаруват и не влизат в книжарници, за да бъдат сваляни. Колкото и скучно да звучи, не живеем в романтична комедия.

 
 
1 Коментар
  • Slavi Nakov

    Авторът е тотално заблуден луд руски учен.
    Мнението му е безкрайно заблуждаващо и бих искал всеки да се усъмни в думите му и да помисли преди да бъде заблуден.
    Жените били много натоварени от това, че ги заговарят мъже ли?
    Ето го решението: да излязат без грим, в удобни дрехи, без високи токчета. Гарантирам, че никой повече няма да ги притеснява. Обаче кой ги е накарал тези жени да се контят така? И какво целят с това? Реторичен въпрос, на който авторът не отговаря.
    „Вижте жените дали са свободни преди да ги заговорите“ се обяснява авторът. Ти колко често си видял хора, в частност жени в града да се шляят безцелно? Дори да са на разходка, хората имат цел и посока, а не стърчат като тръстика с явната надежда някой да ги заговори.
    Т.е. този някой трябва да излезе от зоната си на комфорт и да преодолее себе си и евентуалния удар върху егото му да заговори незаинтересована жена, а ти – Санчо Панса, му казваш да не го прави. Извинявай, но ти си пълен лузър!
    „Не притеснявайте жените“ се обяснява авторът. Ти женски адвокат ли си? Да не би да знаеш какво мислят жените? Някаква приятелка ти се оплака? И ти го прие за чиста монета?
    Та всички не случайно казват, че жените не знаят какво искат, а самите жени си го признават – това е защото емоцията води жените, а емоцията е лош съветник с невероятно променлив характер. Сега искат да бъдат оставени на мира, след 5 минути искат друго – примерно колкото се може повече мъже да ги заговарят, за да имат богат избор от ухажори.
    Толкова си елементарен и повърхностен! Но в това няма нищо лошо да си си такъв, проблемът се появява, когато откровено почнеш да лъжеш от незнание, да заблуждаваш и да манипулираш другите хора. Вместо да си си беше затраял и заврял в мишата си дупка.
    Да започнем с анализ на ситуацията преди да заговорим жена? Та много ясно, че всеки прави този анализ преди да премине към действие, иначе ще бъде идиот. Проблемът всъщност дори е, че много малко мъже действат! И после жените се оплакват, че няма истински мъже.
    Колко си нещастен! Повръща ми се от лъжеавтори и некадърници, които тровят пространството с некомпетентността си и променят мнения от извратеното си скотоумие.
    =============
    За обобщение: Статията е на изключително елементарно ниво от автор, пълен лаик в сферата.
    Моля, това, че авторът е пълен *LOSER*, нека не ви заблуждава да тръгнете по неговия губещ акъл!

Нина Добрев учи американците на български сленг

| от chronicle.bg |

След Антонио Бандерас (Испания), Салма Хайек (Мексико) и Алисия Викандер (Швеция) е ред на една актриса с български произход да се включи в платформата на списание „Vanity Fair“, Slang School, в която чуждестранни личности обясняват на американската аудитория сленга на родните си страни.

В 3-минутното видео Нина Добрев запознава американците с фрази като „Не ми прави селски номера“, „Дреме ми на шапката“, „Да бе, да бе“ и с думи като „гадже“, „Наздраве“ и „брат“. Някои от думите и фразите се оказват непознати и за самата Добрев, която емигрира заедно с родителите си от България в Канада на 2-годишна възраст.

Вижте цялото видео и очарователния начин, по който Добрев произнася и обяснява българските фрази.

 
 

Глен Клоуз за Скарлет Йохансон: „Всеки трябва да може да играе всеки“

| от chronicle.bg |

Великата Глен Клоуз получи последната си от общо шест номинации за „Оскар“ преди 5 години. Ролята й беше на жена, която се представя за мъж, за да се издигне в ирландското общество на XIX век. Актрисата се справи брилянтно с ролята си. От екипа на филма „Алберт Нобс“ още тогава заявяват, че ролята на Глен Клоуз не е на транссексуална.

По повод последните полемики в развлекателната индустрия относно това кои актьори, какви роли могат да играят, актрисата от „Опасни връзки“ коментира, че разбира напрежението, образувало се около Скарлет Йохансон. Преди седмици Йохансон получи редица критики, защото беше избрана да играе транссексуална роля. В резултат на тези критики тя беше принудена да се оттегли от проекта.

Мнението ми е, че хора, които продуцират и режисират филми на такава тематика, трябва да осигурят работа на транссексуалните актьори… но също така трябва да имат възможността да вземат най-добрия човек„, казва Глен Клоуз, цитирана от IndieWire. „Актьорството е занаят… и лично аз смятам, че всеки трябва да може да играе всеки.

Миналия месец стана ясно, че Йохансон ще играе известният Данте „Текс“ Гил във филма „Rub & Tug“ – реална личност, която живее през 70-те години на миналия век, държи  масажистки салон и таен публичен дом. След това редица транссексуални актьори критикуваха избора на хетеросексуална актриса за ролята на транссексуален персонаж. След малко повече от седмица Скарлет Йохансон се оттегли от филма, а все още не е избран неин заместник за ролята.

На този фон продължават да се чуват гласове, които настояват ролите на хомосексуални и транссексуални да бъдат играни само от такива актьори. Такъв е случаят с Руби Роуз отпреди няколко дена. Актрисата, която се определя като „gender fluid“ беше избрана да играе Batwoman, чийто персонаж е на еврейка лесбийка. Руби Роуз беше заклеймена в социалните мрежи,  а настояванията са за ролята на еврейка лесбийка да бъде избрана актриса еврейка и лесбийка. В резултат Роуз изтри профила си в Twitter.

В същото време някои актриси, като Глен Клоуз, с подобни изказвания доказват, че все още има трезви умове в развлекателната индустрия, които разбират същността на истинското актьорско майсторство.

 
 

Лятото гори с ангелите на Еманюел д’Анджело

| от chronicle.bg |

Еманюел д’Анджело е един от най-нашумелите фотографи в света на звездите и Инстаграм.

Профилът на италианеца е може би сред най-апетитните Инстаграм местенца, в които човек може да се потопи за глътка красота през лятото. Все пак, не всеки фотограф може да се похвали с това, че Емили Ратайковски и Бела Хадид са склонили да застанат пред обектива му.

Той успява да улови едни по-интимни моменти на моделите си; такива, които трудно ще видим по рекламните билбордове.

Вижте 15 от най-яките снимки в Инстаграм профила му, а ако искате, последвайте и самия профил тук.

 
 

Итън Пек ще бъде новия Спок в в „Стар трек: Дискавъри“

| от chronicle.bg |

Итън Пек беше избран за ролята на Спок във втория сезон на сериала „Стар трек: Дискавъри“, съобщи АФП.

Внукът на легендарния Грегъри Пек, който е на 32 години, наследява Закари Куинто и Ленард Нимой в ролята на фантастичния Спок със смесена кръв, получил от майка си човешките емоции, а от баща си – извънземната логика.

Излъчването на втория сезон на „Стар трек: Дискавъри“ трябва да започне в началото на 2019 г.

Итън Пек има роли в няколко филма и редица сериали, сред които „Шеметни години“, „10 неща, които мразя у теб“, „Чиракът на магьосника“, „Клюкарката“, „Дилъри на време“, „Проклятието на спящата красавица“, „I Ship It“.

6ee08d45f7a94d4c6fda9ee84833054a687ddf77