shareit

Как да изкарате работния ден след безсънна нощ навън

| от chronicle.bg по Men's Health |

Сънят е изключително важен, както неведнъж сме писали и тук. 7-8 часа на нощ е перфектното време, в което мозъкът да се „рестартира“, а тялото ви да се приготви за следващия ден.

Но пък и всеки от нас има поне по едно „смачкване“ на месец-два, а на следващия ден се проклина и се зарича „Никога повече няма да пия!“.

Вместо да правите подобни крайни обещания, които едва ли ще спазите, предлагаме ви няколко начина, с помощта на които да се възстановите след безсънна нощ навън с приятели:

Ексфолирайте лицето си добре

Проучване, публикувано в British Medical Journal, казва, че хората, които не са успели да се наспят добре, изглеждат по-зле и не чак толкова здрави (да не повярваш!). Но ето и защо – кожата изпуска токсини чрез потните жлези през нощта, а без този процес кожата става мазна и леко потъмнява.

Решението: Ексфолирйате добре лицето си, така че ще забързате кръвообращението и ще вкарате малко повече кислород в кожата си.

Излезте и бягайте

Когато не сте спали, нивата на кръвната ви захар се повишават, нивата на холестерола и на сърдечния ритъм също страдат. Единствената ви мисъл е как да си легнете по-бързо.

Затова – наплискайте лицето си със студена вода и излезте да побягате за 5-10 минути. Това ще повиши нивата на адреналина и ще ви събуди.

Ако небето е чисто, загледайте се в него. Според различни изследвания синият цвят намалява произвеждането на хормона мелатонин, който ви кара да бъдете сънени.
Яжте на малки порции през целия ден. Обилното хранене ще ви приспи още по-бързо.

И накрая – слушайте любимата си музика на работа. Това също ще ви помогне да останете преживеете до обедната почивка.

(Ако можете) поспете малко

Така наречените power naps стават все по-популярни, а който ги е пробвал, знае много добре колко добра работа вършат.

По време на обедната си почивка, намерете удобен стол, изпийте чаша кафе и поспете 15-20 минути (има специални app-ове, които ще пресметнат вместо вас колко време ще ви е нужно за power nap-а).

Кофеинът обикновено отнема около 20 минути да подейства, тъй като ще заспите без проблеми, а докато мозъкът се възстановява (колкото и малко да е) от безсънната нощ, кофеинът също ще свърши работата си и така ще успеете да изкарате и остатъка от деня.

 
 
Коментарите са изключени