Йълдъз Ибрахимова не станала оперна певица заради ниския регистър на гласа й

| от |

Йълдъз Ибрахимова не станала оперна певица, защото няма репертоар за ниския регистър на гласа й – и в Музикалното  училище, и в Консерваторията била безспорен колоратурен сопран, с невероятни възможности във височините. Това „разкрива“ джазпримата в документалния филм „Цветовете на гласа“ на режисьора Росен Елезов по сценарий на Хелия Чавдарова, представен на 21-ия Фестивал на българското документално и  анимационно кино „Златен ритон“ в Пловдив.

Слушатели оприличават гласа на певицата на различни музикални  инструменти, но тя „вижда“ в багри импровизациите си. Често те са вдъхновени от картини – откривала е много изложби, разказва Йълдъз във филма. Предпочита да пее без думи – и  заради цветовите представи, и заради по-голямата свобода, стремежът към която я насочва към джаза.

Истинското щастие е само на сцената, там забравяш всякакви неприятности в живота, и въобще действителността – оставаш само с музиката, категорични са Иво Папазов – Ибряма и Йълдъз  Ибрахимова. Двамата се запознали именно чрез музиката, преди да са разменили и дума – като съвсем млади импровизирали при  снимките на филма за Ибряма „Сънувам музика“ на режисьора Анри  Кулев по сценарий на Борис Христов.

Теодосий Спасов и Марио Станчев също са между колегите и много близки приятели на певицата, които участват в „Цветовете на  гласа“.

Почти постоянно до нея са дъщеря й и майка й. Йълдъз разказва  за едни от най-болезнените моменти в живота си като смяната на името /със Сузана Ерова/ по време на „възродителния“ процес,  и най-съкровените – срещата и щастливите години със съпруга й Али Динчер, отишъл си преждевременно от рак.

Певицата живее в Турция, там са и по-голямата част от снимките, като кадрите в Кападокия, в съчетание с гласа на  Йълдъз, придават космическо измерение на внушенията на филма, по мнението на критици. А самата певица се чувства гражданин на света и казва, че е разрушила границата между Турция и България, където често се връща.

Хелия Чавдарова каза на пресконференция, че познава Йълдъз  Ибрахимова от повече от 20 години, имала е много случки и открития в тези дълго градени взаимоотношения, но истинската  провокация за нея са били старите ленти с Йълдъз, която сега е  коренно променена от младостта си според сценаристката.

„Спряхме се на трите основни превратни момента в живота й,  които можеха да преобърнат съдбата й и тя просто да не е Йълдъз – загубата на баща й още когато е на 23 години, смяната на името, когато вече има забележителна кариера, и загубата на нейния съпруг – мъжа на живота й. Това са превратности, при които си даваме сметка кои сме и какво правим. Йълдъз продължава по пътя на музиката, защото има вътрешна потребност  от това, а не за да е известна и харесвана“, коментира  Чавдарова. По думите й певицата показва, че само вътрешното  смирение и толерантността могат да ни позволят да вървим напред – без тях боксуваме.

 

С БТА

 
 

Най-красивите кадри в киното, част 2

| от chr.bg |

Понякога старанието в синематографията един кадър да не изглежда все едно леля ви е снимала сватбата минава всякакви граници. И това старание е обект на галерията ни днес.

Това част 2 от наистина стотиците, дори хиляди безумно красиви кадри в киното.

В Част 1 ви показвахме кадри от филми като Forrest Gump (1994), A Nightmare on Elm Street (1985) и Eyes Wide Shut (1999).

Сега продължаваме с прекрасния Life Of Pi (2012), The Fountain (2006), който всеки трябва да гледа, и Grand Budapest Hotel (2014), който може би всеки е гледал.

Приятно прекарване! И, да, ще има част 3 – разбира се ,че ще има част 3.

 
 

Почина британският писател В.С. Найпол

| от chr.bg |

Писателят В.С. Найпол, лауреат на нобеловата награда за литуратура за 2001 г., почина вчера на 85-годишна възраст, съобщиха британски медии, цитирани от ДПА.

Найпол е починал в дома си в Лондон, заобиколен от близките си, потвърди съпругата му, лейди Найпол.

Сър Видиядхар Сураджпрасад Найпол, роден в Тринидад на 17 август 1932 г. в семейство на индийски емигранти, е носител на наградата Букър от 1971 г., удостоен с рицарски сан от кралица Елизабет през 1990 г., автор на романите „Завой на реката“, „Дом за мистър Бисвас“, „Половин живот“.

 
 

Вим Вендерс: 7 страхотни филма на големия режисьор

| от chronicle.bg |

Вим Вендерс е един от еталоните за уникален режисьорски стил в киното. Филмите му отварят сетивата на зрителя и изострят чувствителността му и към най-дребните детайли. Роденият на днешната дата през 1945 г. режисьор е ключова фигура в Новото немско кино, номиниран е три пъти за „Оскар“, носител на „Златен лъв“ (Венеция), „Златна палма“ (Кан) и почетна „Златна мечка“ (Берлинале).

Вендерс започва като художник и според някои това допринася към склонността му към пейзажите, които виждаме почти навсякъде в кариерата му (например в „Солта на Земята“). Това, което го привлича най-много обаче, не са самите пейзажи, а хората, които ги запълват. Води го любопитството и търсенето на отговори за това как живеят хората, как страдат и се опитват да открият себе си. Тази мотивация го отвежда почти навсякъде на света, за да запамети завинаги на лента усещания, емоции и места, които в последствие променят начина, по който обикновения, но критичен зрител приема киното.

За масовата аудитория Вим Вендерс е познат с класики като „Париж, щата Тексас“ и „Крилете на желанието„. В изключително богатата си и разнообразна биография успява успешно да поддържа репутацията си  на аутсайдер, който умело работи както в голямото кино, така и в по-нишови проекти. Музиката винаги е ключ във филмите му, особено в документалните. Често присъстват артисти, на които самият той се възхищава – Пина Бауш, Себастиан Салгадо, Клуб Буена Виста.

Вендерс е майстор в редица жанрове. В биографията му има драми, документални филми, мистерии, криминални филми, любовни… има най-вече филми за житейския път и търсенето на Нещо. Днес този гигант навършва 73 години. По този повод можете да разгледате няколко негови филма, които можете да гледате отново.

 
 

Анджелина Джоли постъпи в болница

| от chr.bg |

Известната холивудска актриса Анджелина Джоли е била приета в болница с хранително разстройство на психична основа, съобщава изданието „Холивуд лайф“.

В болничното заведение Джоли ще изкара около две седмици. Междувременно тя преустановява работата си във филма в който се снима – „Господарка на злото 2″.

Актрисата отново си е внушила, че страда от излишно тегло. В резултат на това тя е станала 44 килограма при ръст от 170 сантиметра. Което било най-тревожно, Джоли продължавала да слабее.

Актрисата е била приета в същата клиника, която й била помогнала да победи анорексията преди няколко години.