Известните призовават да гледаме „Българ“

| от |

Известният в социалните мрежи анимационен сериал „Българ“ ще се появи и под формата на дългометражен филм 3D на голям екран из кината в България от 28 ноември.

Звезди, почитатели на поредицата, дори се включиха в разпространяването за премиерата, тъй като са фенове на епизодите, които от години разсмиват в интернет.

Христо Мутафчиев призова:

„Стига сте яли безвкусни пукани на тъпи американски филми! Подкрепете българската култура и гледайте първия български анимационен 3D филм – „Българ“. Много е як!“

Ето и благодарностите на екипа в страницата на филма във Facebook.

Screenshot_1

 
 

Как се украсяват курабийки

| от chronicle.bg |

Обичате ли курабийки? Разбира се, че обичате! Сега както всичко обичано, така и те се развиват и то по много креативен начин.

В интернет през последните няколко години се появиха редица YouTube канали, които обръщат внимание специално на декорирането на курабийки за удоволствие на публиката. На тази тенденция не се обръща достатъчно внимание, а тя силно го заслужава.

Видеата с храна не са нещо ново. Има цели телевизионни канали, посветени на готвенето и гастрономията. Заради това, в момента като че ли наблюдаваме израстването на едно „ново“ изкуство до висотите на киното и музиката.

В момента могат да се намерят подобни компилации, които са дълги дори по 1 час, а акаунти, които предлагат такова забавление и в снимки освен видео, могат да бъдат намерени във всички социални мрежи. В Instagram има страници със стотици хиляди последователи, а видета в YouTube често имат милиони гледания.

 
 

На крачка сме от практичен летящ костюм

| от chronicle.bg |

От години във военните среди се полагат усилия за развитие на технологиите, които да помагат на войниците, в най-разнообразни посоки. Ричард Браунинг, основател и изпълнителен директор на Gravity Industries, разходи реактивния си костюм по тренировъчната площадка на UK Royal Commando в Лимпсоун, Великобритания

Браунинг започва компанията през 2017 година. Костюмът се казва Daedalus Mark 1 и използва 6 малки реактивни двигателя – 2 на гърба и по 2 на всяка ръка – които позволяват контролиран полет.

В момента костюмът изглежда като от филм на Marvel. Костюмът има и специална каска с дисплей, на който се вижда информация за горивото и други данни.

Технологията все още не е готова за ползване от армия или цивилни, но не изглежда далеч от финалния си вид. Шумът от двигателите е един от най-забележимите проблеми за изглаждане, например. Очакваме съвсем скоро подобна играчка да се появи и на „цивилния“ пазар.

 
 

Участието на Илън Мъск в новия адронен колайдер

| от chronicle.bg |

Изстрелвал си ракети, създал си автомобилна компания и си излизал с поп звезда. Какво още можеш да направиш? Ако сте Илън Мъск, нищо чудно да се насочите към разгадаване на един от най-големите проблеми на човека.

Милиардерът твърди, че са му предложили да построи наследника на Големия адронен колайдер в ЦЕРН, с който да се изследва по-добре популярната вече частица – Хигс бозонът.

 

В Twitter Илън написа: „Директорът на ЦЕРН ме попита дали Boring Co може да изкопае тунела за новия ГХК. Сигурно ще се спестят няколко милиарда евро.“

Хигс бозонът е субатомна частица, която дава маса на други фундаментални частици. За жалост тя се разпада изключително бързи и затова е трудно да бъде изследвана. Затова е нужен по-голям колайдер.

Новият колайдер ще е 100 километра – за сравнение настоящият е 27 километра. Той ще бъде и 10 пъти по-мощен.

 
 

Съвсем скоро ще можем да създаваме петиции във Facebook

| от chronicle.bg |

Съвсем скоро ще можем да създаваме петиции във Facebook. Опцията се казва „Community Actions“ и ще позволява да се свързваме с местните управници, за да разбират по-лесно обществените желания и нагласи.

Опцията ще излезе първо в САЩ и ще се съдържа в това да направим петиция и да тагнем в нея хора или организации, към които тя би се отнасяла. Поддръжниците на петицията ще могат да я обсъждат с останалите, а също така ще могат и да организират събития и набиране на средства.

Facebook вече е известен със организационната си силата собено в САЩ – например групата Pantsuit Nation или The Women’s March. В последните години социалната мрежа все повече осъзнава своята политическа мощ, давайки място за мнения и организация на толкова много хора. „Даваме на хората възможност на хората да предлагат промени в обществото си и да си партнират в избора на техни представители.“

От TechCrunch обаче подчертава, че през последните години недоброжелатели също се възползваха силно от възможностите на Facebook. Въпреки взетите мерки е лесно да си представим как с петициите също може да се злоупотреби. Както и с мерките за безопасност, които могат да се използват пък за спирането или забавянето на положителна инициатива.