shareit

Известни журналисти и медийни експерти в Комисията по журналистическа етика

| от |

Дванадесет нови членове на националната Комисия по журналистическа етика започват работа през януари. Те ще разглеждат жалби за нарушения на Етичния кодекс на българските медии, приет през 2004-та година, ще отправят принципни препоръки за добрите професионални стандарти и ще бъдат посредник между медиите и гражданското общество.

Новите членове на комисията са известните журналисти Бойко Василев (БНТ), Гена Трайкова (bTV), Даниела Тренчева (Нова телевизия), Иван Бедров (Клуб Z), Илия Вълков (Дарик радио), Весислава Антонова (Капитал), Невена Праматарова (БНР) и Ивайло Цветков. В нея влизат още медийните експерти: адв. Александър Кашъмов, проф. Нели Огнянова и доц. Райна Николова. 12-ият член е Петя Миронова, която е и председател на Комисията по етика в Съюза на българските журналисти (СБЖ).

Членовете на Комисията бяха избрани от съвета на учредителите на Фондация „Национален съвет по журналистическа етика“, в която влизат представители на едни от най-влиятелните медийни организации в България – Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори – АБРО, Съюзът на издателите в България, СБЖ, Центърът за развитие на медиите. Той е създаден през 2005-а г. и в него досега работеха две комисии – по етика в печатните и по етика в електронните медии.

След като анализира досегашната практика в саморегулацията, взе предвид развитието на медийната среда през изминалите 9 години и проведе консултации с представители на журналистическата гилдия и медийни експерти, Съветът на учредителите реши, че занапред по-ефективно ще бъде всички жалби да се разглеждат от една комисия с широка медийна и професионална представителност.

Покана да номинират членове на Комисията беше изпратена до повече от 500 медии, медийни организации и журналистически дружества.

Във Фондация „Национален съвет за журналистическа етика“ са убедени, че работата в единна Етична комисия и с доказани експерти, каквито са избраните членове, отговаря по най-добрия начин на изискванията на мултиплатформената медийна среда.

Прилагането на Етичния кодекс на българските медии не препятства въвеждането на детайлни вътрешни етични правила, каквито съществуват в отделните медийни организации.

Новоизбраната национална Етична комисия се явява най-авторитетната и подходяща платформа за прилагане на стандартите в електронни, печатни и интернет медии. / БНР

 
 
Коментарите са изключени