Изработват ново поколение стъкло – дисплеят остава цял при падане на телефона

| от |

Един от най-големите проблеми на смартфоните е, че ако устройството падне с десплея към земята, това най-често означава пукнато стъкло и разходи за подмяната му.

На това му се вижда краят или поне така обещават от компанията Corning. Тя произвежда популярното стъкло, наречено Gorilla Glass, което се използва от водещи производители на мобилни устройства като Samsung, LG, Microsoft, Motorla.

Според компанията третото поколение на Gorilla Glass вече е достигнало такава устойчивост, че не би трябвало да е проблем, ако телефонът е в джоба заедно с ключовете – дисплеят няма да пострада и да е надраскан.

Затова Corning сега е насочила усилията си към следващото поколение на стъклото, като целта е то да е устойчиво при падане на мобилните устройства. Според онлайн изданието TheVerge направените тестове до момента показват, че Gorilla Glass 4 издържа на падания от височина един метър в до 80% от случаите. Така показателят за устойчивост бил подобрен повече от два пъти.

Не мога да кажа, че гарантирано сме премахнали счупванията при падане, но ги намаляваме много сериозно, заявил Клиф Хънд, президент на Corning East Asia. Той уточнява, че по-здравото стъкло не носи негативи за потребителите и оптичните му качества са непроменени.

Според него 80% не удовлетворяват компанията напълно. Затова ще продължи да се работи по подобряване на здравината на стъклата, за да може да се достигне до 100% устойчивост. Компанията работела и по намаляването на отблясъците при пряка слънчева светлина и по производството на извити стъкла.

Хънд допълва, че според компанията на този етап стъклото е по-добър избор от сапфира. “От гледна точка на устойчивост на визуални драскотини сапфирът е на върха. Но ако има дори леки увреждания или стрес, тогава изостава спрямо Gorilla с много”, коментира той.

Освен това засега производството на сапфир в достатъчно големи количества за милиони устройства е много трудно и скъпо. / 24 часа

 
 

Как да диагностицираме Паркинсон рано

| от chr.bg |

Южнокорейски учени откриха нов метод за ранна диагностика на болестта на Паркинсон чрез анализ на ретината на окото, пише сайтът Нюз медикъл.

Екипът на д-р Джи Янг Ли от Сеулския национален университет установи, че ранният стадий на споменатото тежко заболяване е съпроводен с измиране на клетки на главния мозък. При този процес се наблюдава изтъняване на ретината на окото. Тази беше констатирана от южнокорейските учени за пръв път в историята на медицината. По думите на Джи Янг Ли откритието на екипа й ще позволи ранното диагностициране на болестта на Паркинсон чрез очен преглед.

В експериментите са участвали 49 възрастни пациенти със симптоми на болестта на Паркинсон и 54 възрастни южнокорейци без подобни оплаквания. Чрез анализ на ретината учените безпогрешно могли да определят кои са здравите и кои са болните.

 
 

5 неща, които не знаете за Коко Шанел

| от chronicle.bg, по Vouge |

Габриел (“Коко”) Шанел е казала: „Модата е преходна, но стилът е вечен“. На 19 август се навършват 135 години от рождението на известната модна икона. Дори век по-късно легендата за тази стилна дама продължава да вълнува хората по света.

По случай тази дата ви предлагаме пет малко известни факта за живота на Коко Шанел.

1. Започва кариерата си, като прави шапки – прости и сламени, без украсите, популярни по онова време. Тя казва, че жените са носели огромни самуни на главите си, конструкции от пера, импровизирали с плодове и пера. „Най-лошото от всичко, което ме отврати, беше, че техните шапки не пасваха на главите им“, казва тя. Отваря първия си магазин през 1910 година и го нарича Chanel Modes. Продава шапки, които не просто стават пример за стил, но и остават нейна запазена марка.

2. Chanel No. 5 е един от първите аромати, наречени на нейно име, а петицата се отнася до щастливото й число. Според „легендата“ през 1920 година Шанел наема Ърнест Бо – роден в Русия френски гражданин и бивш парфюмер на руските царе, да създаде първия й парфюм. След 10 месеца работа, Бо й представя 10 различни флакончета, номерирани от едно до пет и от 20 до 24. Шанел избира петият, може би заради някакво суеверно усещане. „Представих колекцията си рокли на 5 май, петия месец в годината и ще оставим този парфюм да запази петицата в името си; ще му донесе късмет“, казва тя тогава на Бо. И наистина носи късмет. До 1929 година това вече е най-продаваният парфюм в света и един от най-непреходните аромати в историята. Дори днес някъде по света нов флакон се купува на всеки 30 секунди.

коко шанел

3. Според един от най-известните цитати на Шанел, всяка жена трябва да има перли. Но самата дизайнерка често е носела смесица от истински и фалшиви перли. В средата на 20-те години на миналия век тя пуска колекция бижута, направени от верижки, мъниста и стъкло, с което прави революция в пазара на бижута. Твърди се, че Шанел е осъзнала нуждата на жените от по-достъпни финансово бижута, които по-лесно да могат да носят. „Бижутата не са направени, за да придават на жените аура на богатство, а да ги направят красиви“, е казала Шанел веднъж.

4. През 1929 година Коко Шанел създава си дамска чанта, която предизвиква скандал за времето си. Причината – има дръжка за през рамото – нещо, считано за непристойно по това време. Шанел обаче казва, че й е писнало да носи портмонетата си в ръка и да ги губи.

5. Когато Коко Шанел откривала фалшификати на свои дизайни, тя не просто не се притеснявала от това, а ги подкрепяла. Веднъж моделиерката се натъкнала на съвсем точни копия на свои модели, създадени с по-евтини материали. Вместо да се възмути, тя решила да се възползва от безплатната реклама. Дори връщайки се в Лондон, тя организира ревю в тесен кръг, като в поканите посочва, че гостите могат не просто да водят със себе си своите шивачи, но и да правят скици и записки.

 
 

„Игълс“ детронира Краля на попa Майкъл Джексън

| от |

Американската рок група „Игълс“ детронира Краля на поп музиката Майкъл Джексън от музикалния Олимп, като оглави класацията на най-продаваните албуми в САЩ за всички времена, предадоха световните агенции.

Тавата на „Игълс“ The Greatest Hits 1971-1975″ от излизането си през 1976 г. се е разпродала в тираж от 38 милиона копия. Този показател включва и броя на прослушвания от стрийминг платформите в интернет.

Това означава, че албумът е станал платинен цели 38 пъти!

Досега лидер в класацията беше албумът на Майкъл Джексън „Трилър“. Той е бил удостояван с платинен статут 33 пъти и сега слиза на второ място в класацията на Американската звукозаписна асоциация. На трета позиция отново попада тава на „Игълс“ – „Hotel Calfornia“ от 1977 година, с платинен статус 26 пъти.

 
 

Снимките от профила на Краля на Instagram, които ще вбесят феминистките

| от chronicle.bg |

Тони Тутуни е бизнес, мултимилионер и отявлен неприятник с повече от 1,7 милиона последователи в Instagram.

Виден фен на бързите коли, частните самолети, кинтите в сак и разголените жени, Тутуни редовно разбунва духовете със снимките, които поства в социалната мрежа: най-вече онези, които представляват видно унижение на жени. Нещо като в клип на Криско и Слави Трифонов.

Тони всъщност е женен: жена му Джулиан е на 28 години и мъдро казва, че въпреки имиджа му, тя му има пълно доверие. В същото време 45-годишен Instagram крал не показва признаци на спад в желанието за мръсни партита.

Събрахме в галерията някои от по-скорошните му публикации, които със сигурност биха вбесили всяка феминистка, а и поне 50% от нефеминистките.

Always keep a short leash or they will misbehave #Wompwompwoofwoof

Публикация, споделена от Tony Toutouni (@lunatic_living) на

Ако ви харесват, може да следвате Тони в Instagram акаунта му @lunatic_living и да си представяте, че и вие живеете така. Или поне показвате на света, че живеете така.