Изключват аналоговия сигнал, коя цифра ще излъчват утре?

| от |

Подаването на аналогов телевизионен сигнал спира тази нощ.

Безплатни декодери за цифрова телевизия са взели само 75 хиляди от имащите право на това 210 хиляди души.

Покритието на цифровия сигнал обхваща 95% от населението, но остават населени места без покритие. Все още не е ясно колко са те.

Според председателя на КРС Веселин Божков, това ще засегне между 350 000 и 1 000 000 души. След спирането на аналоговия сигнал, експерти от Министерството на транспорта ще изготвят анализ на териториите, които ще останат без покритие и ще бъдат разработени мерки за решаването на проблема.

Ваучерите за безплатни декодери се раздават до 30 октомври, а валидността им е до края на ноември.

Има случаи хора да продават своите безплатни ваучери за декодери, тъй като имат сателитна телевизия.

simulcast

Ако случайно решите да потърсите информация на дълго рекламирания сайт cifrovizacia.bg ще ударите на камък. Сайта си замина заедно с аналоговия сигнал, Тасева, господинът от табуретката и едни 20 милиона похарчени за реклама.

Което ме подсети за този мой текст писан на 11 април. За съжаление текста е все още актуален, дори повече. Мога да го допиша с хиляди примери между 11 април и днес. Но нима не говорим за едно и също, само сменяме имената.

Цифровизация – Бъдещето е ясно! А нормализацията кога?

Добър вечер, вие гледате новините на … Земетресение от … по скалата на Рихтер разтърси … Мъж застреля 19 души в училище в американския град… Боинг 747 на авиокомпания … с 349 души на борда … Кола бомба се взриви … Катастрофи, лекарски грешки, птичи грип, свински грип, ешерихия коли, ешерихия беси … Лека нощ! Ъ? Наскоро мой приятел каза, че в Македония новините са : БЦ е лош, лопати, черна хроника. С други думи : Те са лоши, ние барéм нещо правим, кути има и по-лошо. Българските дълго време бяха така : далаверите на Тройната коалиция, рязане на ленти, черна хроника.

А на зрителите думите на Бойко “безпрецедентна световна финансова и икономическа криза” звучат странно. Защото не са чули за нея. Защото ьТВ отдели на плейбека на Бионсе 27 минути в новинарските си емисии през деня. За резултатите от президентските избори във Франция изхарчиха 11 минути ефирно време.

За президентката на Бразилия се знае, че е от български произход. В портрета на Маргарет Тачър акцента беше не върху политиките ѝ като МП, а върху филма “Желязната лейди” с Мерил Стрийп. За коментар на изборите в Италия потърсиха Унилсън. За шефа на МВФ говориха единствено когато си извади икономическия растеж и подгони с него камериерка в нюйоркски хотел. За Турция говорим само когато има земетресение. За Румъния при наводнение. За Сърбия при етнически размирици. На Македония броим паметниците. Новините от авиоиндустрията са свързани само със стачки и самолетни катастрофи.

Много обичаме да показваме земетресения и цунамита. На Соломоновите острови. Но не можем да ги показваме само с карта като онези аматьори от Сиенен. Не, ние имаме ексклузивни кадри. От друго земетресение, на друго място, преди 3 години, но кадри. И то ексклузивни.

Гостите на всички предавания са едни и същи. Сутрин коментират менструацията при Гала, вечер национализацията в “Лице в лице”… Национализация, менструация, няма значение. Кръв да има. Да, Карбовски, съгласен съм, че Мара Отварачката може да говори за финансовата криза. Така или иначе, не правя разлика между Кунева и Николета. Бойко и Стоичков са с еднакъв умствен багаж. А Станишев леко ми напомня на Азис. Словореда на Димитър Пенев и този на Цецо си приличат, а Яне е по-добър артист от Калин Врачански.

boyko-i-kamata-v-edin-otbor

Да, нормално е МП да го дават повече време в спортните новини. Да, нормално е кандидат-депутат да е главен герой в сериал. Или министър. Скоро Станка Златева може да е първата депутатка, която ще се бори на световно. Или пък Далаклиев. На ринга в синия ъгъл заместник-председателят на Народното събрание…

Да, нормално е кандидат за президент да обяви, че се кандидатира за този пост в Шоуто на Слави. Да, този кандидат трябва да отиде в Горещо, за да опровергае лъжите за себе си във вестник Шок. Да, нормално е лидера на най-голямата извън парламентарна партия да говори за завеси в Модерно в деня на национален протест. В същия ден още по-нормално е премиера да играе мач.

Да, защото всички цитирахте Антония Първанова и похода ѝ срещу чалгата. Защото Антония Първанова е рокерка. Аз досега не бях виждал рокерка така да играе кючек. На площада в Кърджали, където измори сръбски оркестър. На циганска сватба в Добрич. Но затова единствено “Сега” написа едно изречение.

Да, нормално е лидера на най-голямата извън парламентарна партия през 2008 да връчва награда за цялостен принос на Наградите на Планета. Защото като стана премиер му посветиха песен Екстра Нина и Никол…

Георги Първанов има повече участия в Шоуто на Слави, отколкото в Панорама.

Затова защо Сашка Васева да не коментира изборите. Кой по-добре от нея разбира електоралните нагласи. Тя може да говори и за валутния борд. Щом Мишо Шамара може да е депутат, защо да не пратим Колумбиеца посланик.

Анализ на изминалата година ще направим заедно с бат’ Венци, Август Попов, Милена Фучеджиева, Есил Дюран и Ернестина Шинова… Я пак? Обзор на седмицата на Милото, обзор на актуалните събития от Митю Пищова…

И така нататък. Няма да засягам безсмислените риалити и магазинни предавания, лоши копия на световни формати, турските сериали и всичко останало. Ще добавя само, че когато на Коледа ьТВ е в дома на Гергана, Нова тв е при Алисия, а ТВ7 е на гости на Андреа, докато по Планета дават предаване за народните традиции, се чудя коя е ‘чалга телевизията’. А когато на 3 март ьтв ни зарадваха с концерт от турнето на Пайнер, Нова тв с “Анелия в НДК”, а ТВ7 посетиха Галена във Велико Търново, Планета излъчи едночасово предаване от Националния исторически музей.

Цифровизацията е хубаво нещо. Но високо качество на картината комбинирано с ниско качество на продукта е като стар чипс в лъскава опаковка. Гадният вкус си остава, единствено разочарованието е по-голямо.

Така чи уважайеми чиливизии, радвам сйе, чи сйе чифровизирачи. Сига ако се и нормализирачи, цена няма да имачи…

 

 
 

Почина Кралицата на соул музиката, Арета Франклин

| от chronicle.bg, по Rolling Stone |

Кралицата на соул музиката, Арета Франклин е починала на 76 години в Детройт днес, предава списанието Rolling Stone. Преди дни стана ясно, че певицата е тежко болна и е настанена в болница в Детройт, заобиколена от близките си.  

Новината за смъртта й дойде от нейният говорител.

„С дълбока тъга съобщаваме за смъртта на Арета Луиз Франклин, Кралицата на соул музиката. Франклин почина в четвъртък сутринта, 16 август в 9:50 в дома си в Детройт, заобиколена от семейството и близките си. В един от най-тежките моменти от живота ни, не можем да намерим подходящите думи, за да опишем болката в сърцата ни. Изгубихме матриарха и основата на нашето семейство. Любовта, която тя изпитваше към своите деца, внуци, племенници и братовчеди не, не познаваше граници.“ казва Гуендолин Куин.

Родената в Мемфис през 1942 г. Арета Франклин  е една от най-известните певици в историята, автор на песни като „Think“, „I Say a Little Prayer“ и „Respect“.

Започва да пее в църковен хор още в младежките си години. Твори в областта на джаза, соул музиката, блуса, R & B и е пианист и текстописец също.

За своята кариера е получила 18 награди „Грами“ от общо 44 номинации.

През 1987 г., двадесет години след първото й оглавяване на класацията за хитове, е включена в Rock & Roll Hall Fame, а след това е обявена за най-великия певец на всички времена от списание Rolling Stone.

 
 

„Великият укротител“ на Димитрис Папайоану за първи път в България

| от chronicle.bg |

Световноизвестният хореограф Димитрис Папайоану ще представи за първи път в  България свой спектакъл. “ВЕЛИКИЯТ УКРОТИТЕЛ“ ще бъде показан на 28, 29 и 30 септември в Дом на културата „Борис Христов“, Пловдив, от 19:30 часа, в рамките на ONE DANCE WEEK 2018.

Димитрис Папайоану е най-успешният и значим артист в областта на съвременните изпълнителски изкуства в новата история на Балканите. Мнозина също разпознават Папайоану с грандиозните церемонии за Олимпийските игри в Атина (2004) и Европейските игри в Баку (2015). Работи в духа на създателката на жанра „танцов театър“, голямата Пина Бауш. Папайоану е първият режисьор, поставил спектакъл на сцената на  Танцувалният театър Вупертал (основан от Бауш) след нейната смърт през 2009 г. „ВЕЛИКИЯТ УКРОТИТЕЛ” е новото бижу в 30-годишната впечатляваща кариера на Папайоану.

В спектакъла човешкият живот е пътешествие до скрити съкровища, откривателство на съкровеното, вътрешно археологическо проучване на смисъла. Талантливият грък жонглира с препратки от историята на изкуствата, известни европейски картини, метафори и танцови техники. Зрелищните декори, типично в стила на Папайоану, са подвижна вселена, в която подът става вълна, отварят се неочаквани врати, създават се хибридни същества, докато десетимата танцьори на сцената разголват табутата за смъртта и тялото.

Премиерата на „ВЕЛИКИЯТ УКРОТИТЕЛ“ се състоя през миналата година в Онасис Център, Атина. Спектакълът ще бъде представен на българската публика преди британската си премиера в Лондон, а вече бе показан на най-престижните фестивали и сцени на два континента – в Париж, Мадрид, Барселона, Неапол, Стокхолм, Сеул, Тайпе и други.

ВЕЛИКИЯТ УКРОТИТЕЛ“ става част от програмата на 11-тото издание на международния фестивал за съвременен танц и пърформанс ONE DANCE WEEK, който ще се проведе между 24 септември и 14 октомври в Пловдив.

 
 

Глен Клоуз за Скарлет Йохансон: „Всеки трябва да може да играе всеки“

| от chronicle.bg |

Великата Глен Клоуз получи последната си от общо шест номинации за „Оскар“ преди 5 години. Ролята й беше на жена, която се представя за мъж, за да се издигне в ирландското общество на XIX век. Актрисата се справи брилянтно с ролята си. От екипа на филма „Алберт Нобс“ още тогава заявяват, че ролята на Глен Клоуз не е на транссексуална.

По повод последните полемики в развлекателната индустрия относно това кои актьори, какви роли могат да играят, актрисата от „Опасни връзки“ коментира, че разбира напрежението, образувало се около Скарлет Йохансон. Преди седмици Йохансон получи редица критики, защото беше избрана да играе транссексуална роля. В резултат на тези критики тя беше принудена да се оттегли от проекта.

Мнението ми е, че хора, които продуцират и режисират филми на такава тематика, трябва да осигурят работа на транссексуалните актьори… но също така трябва да имат възможността да вземат най-добрия човек„, казва Глен Клоуз, цитирана от IndieWire. „Актьорството е занаят… и лично аз смятам, че всеки трябва да може да играе всеки.

Миналия месец стана ясно, че Йохансон ще играе известният Данте „Текс“ Гил във филма „Rub & Tug“ – реална личност, която живее през 70-те години на миналия век, държи  масажистки салон и таен публичен дом. След това редица транссексуални актьори критикуваха избора на хетеросексуална актриса за ролята на транссексуален персонаж. След малко повече от седмица Скарлет Йохансон се оттегли от филма, а все още не е избран неин заместник за ролята.

На този фон продължават да се чуват гласове, които настояват ролите на хомосексуални и транссексуални да бъдат играни само от такива актьори. Такъв е случаят с Руби Роуз отпреди няколко дена. Актрисата, която се определя като „gender fluid“ беше избрана да играе Batwoman, чийто персонаж е на еврейка лесбийка. Руби Роуз беше заклеймена в социалните мрежи,  а настояванията са за ролята на еврейка лесбийка да бъде избрана актриса еврейка и лесбийка. В резултат Роуз изтри профила си в Twitter.

В същото време някои актриси, като Глен Клоуз, с подобни изказвания доказват, че все още има трезви умове в развлекателната индустрия, които разбират същността на истинското актьорско майсторство.

 
 

Ема Томпсън: „Нуждаем се от повече роли за възрастните актриси“

| от chronicle.bg |

59-годишната Ема Томпсън призова шоубизнеса за повече роли, в които да могат да влизат възрастни актриси на големия екран.

Носителката на две статуетки „Оскар“ в момента играе ролята на съдия в Семейния отдел на лондонски съд, която си има свои семейни проблеми в лентата „The Children Аct“ (Законът за детето). Тя трябва да решава съдбите на множество непълнолетни деца и на техните семейства.

На премиерата на филма Ема Томпсън обясни, че е приела ролята, тъй като е била заинтригувана от съдбата на героинята си, сдобила се с власт в един много мъжки свят.

Когато произнесем думата съдия, първо си представяме мъж. Харесах историята за тази съдийка и веднага се включих в проекта“, казва Томпсън. Тя изтъкна, че липсата на достатъчно добри роли за актрисите, които не са в първа младост, е проблем, който очаква своето решение, било то и в дългосрочен план.

"The Meyerowitz Stories" UK Premiere - 61st BFI London Film Festival
Getty Images

„Мъжете в нашия бранш не са поставени по същия начин. Нещата не са се променили от много дълго време. Но понякога се появяват някои добри роли и това ме изпълва с надежда“, коментира звездата от „Имението Хауърдс Енд“, Остатъците от деня“, „Разум и чувства“ т.н.