Избираме емблематичната сграда на България

| от |

За голямата награда се надпреварват 12 сгради в различни градове на страната

Ожесточена е битката за първото място в конкурса за емблематична сграда на България. Целта е популяризирането на значимите реставрирани през последните години обекти.

Селекцията от 12 сгради от Габрово, Трявна, Русе, Велико Търново, село Белчин, Варна, Пловдив и София се надпреварват за голямата награда.

За архитектурното ни наследство можем да гласуваме на сайта http://emblematichnitesgradi.com. Там интерактивно можем да видим 360-градусова панорама на всяка сграда, да прочетем интересни факти за нея, както и да я оценим.

Най-много гласове към момента е събрал театралният комплекс „доходно здание“ в Русе. Най-малко пък гласове е получила Националната опера.

Останалите претенденти от София са и шедьоврите като Боянската църква, музеят под базиликата Света София, Народният театър и Националната художествена галерия. В надпреварата влиза Априлската гимназия в Габрово – люлката на българското светско образование. В надпреварата са и драматичния театър във Варна, построен с безпрецедентна дарителска кампания за времето си, събрала за по-малко от месец 1 милион лева. Участва и малката базилика в Пловдив, открита случайно при изграждането на панелен блок.

За победата се борят и Славейковото школо в Трявна – едно от първите светски училища у нас, единственият оцелял във Велико Търново хан – ханът хаджи Николи, построен от Кольо Фичето, както и старинното селище Цари Мали Град в село Белчин.

Всеки, който иска да подкрепи своя фаворит, може да го направи на сайта на инициативата. Крайният срок е 10 декември./Нова телевизия

 
 

Най-добрите роли на Мила Йовович

| от chronicle.bg |

Мила Йовович има специално място в сърцата ни, не само заради филма „Chronicle“ от 2012, в който участва. Тя ни е присърце и заради зелените си очи, славянския си произход и защото днес има рожден ден. По този повод събрахме 

Тя е родена в Киев, Украйна в семейството на сръбския лекар Богдан Йовович и руската актриса Галина Логинова. Семейството се премества в Лондон, след това и в Сакраменто, Калифорния, а накрая завършват в Лос Анджелис, Калифорния.

Тя следва съдбата на майка си и става актриса. Дебюта си като актриса прави на 13 години в „The Night Train to Kathmandu“ на Disney. Следват „Two Moon Junction“ и „Return to the Blue Lagoon“.

В семеен план Мила претърпява няколко неуспешни брака – първият на 16 години, когато се омъжва за актьора Шон Андрюс. Бракът им се проваля не след дълго и през 1997 година се омъжва повторно за режисьора Люк Бесон, с когото пък се развежда 2 години по-късно. През 2009 Йовович се омъжва за дългогодишния си приятел, режисьора Пол Уилям Скот Андерсън, от когото има дете. Сватбата се е състояла в дома им в Бевърли Хилс, Калифорния, пред 50 гости.

 
 

Музикален фестивал само за жени беше осъден за дискриминация

| от chronicle.bg |

Известен като първият в света голям музикален фестивал за жени и транссексуални, днес той беше обвинен в дискриминация. Мъже можеха да закупуват билети за събитието, но местата им са били ограничени до малко пространство зад сцената.

Фестивалът се казва Statement и се провежда в град Готенбърг, Швеция. Говорителят Клас Лундстед каза: „Важно е да отбележим какво е нарушението. Това е изявлението им преди фестивала, това написаха на уебсайта си. „Все още не успяваме да докажем, че някой би бил дискриминиран или отхвърлен.“

Организаторите на фестивала казаха, че са прекалено заети да променят света, за да коментират.

Те написа във Facebook: „Здрасти, Омбудсмане! Разбрахме за решението ти и смятаме, че е тъжно как заради 5 000 жени, хора, които не се идентифицират с нито един пол, и транссексуални, дошли на животопроменящ фестивал, няколко мъже се били ядосали.“

Успехът на фестивала Statement показва нуждата от него и решението не променя този факт. По другите въпроси нямаме коментар – прекалено сме заети да променяме света.“

Фестивалът е организиран от шведския комик Ема Никари в отговор на изнасилванията и сексуалното посегателство по фестивалите. Той беше финансиран в интернет с дарения като събра общо 3000 на стойност около 50 000 паунда.

Ема предложи идеята след като се появиха обвинения за 4 изнасилвания и 23 сексуални посегателства на най-известният фестивал в Швеция – Bravalla – през юни 2017 година. Заради това фестивалът, на когото пяха групи и изпълнители като Killers, Linkin Park и Травис Скот, вече няма да се провежда. През 2016 обвиненият са за 5 изнасилвания и 12 сексуални посегателства на същото събитие.

Организаторите твърдят, че тези инциденти имат силно влияние върху продажбите на билети, които са паднали от 52 000 през 2016 на 45 000 през 2017 година.

Лундстед допълни: „Разбира се, смятаме сексуалните престъпления, особено по фестивали, за сериозен проблем. Затова се и опитваме да поправим това. Въпреки всичко, това не трябва да се случва с нарушаване на закона, което изявлението им в медиите и на сайта им прави.“

 
 

Най-нехаресваното видео в YouTube е на… YouTube

| от chronicle.bg |

Имиджът на  YouTube пострада тежко след като едно от собствените видеа на компанията стана най-нехаресваното видео на целия сайт. Потребителите на платформата показаха силното си недоволство от тазгодишния YouTube Rewind заради чувството на нелепост и предателство, което създава.

YouTube Rewind е видео, което сайтът пуска към края на всяка година, за да обобщи какво какво се е случило на него и какво е било популярно за последните 12 месеца. Традицията започна през 2010 като ретроспекция към най-популярните видеа на сайта за годината.

„YouTube Rewind 2018: Everyone Controls Rewind“ („YouTube Пренавиване 2018: Всеки Контролира Пренавиването“) беше пуснато на 6 декември и за една седмица получи 10 милиона нехаресвания (дислайкове). То е дълго около 8 минути и в него можем да видим звезди като Уил Смит, Джон Оливър и Тревър Ноа, както и много от най-популятните ютюбъри. Един от тях, Маркъс Браунли, в свое видео казва:

„Та YouYube Rewind се превърна в това: „Ей, вижте колко подходящи за рекламиране канали имаме, на които можете да похарчите парите си – никой от тях не псува и спокойно можете да рекламирате при тях.“

Феликс Килберг, по-известен като PewDiePie – собственика на (все още) най-големият канал на сайта, не беше включен във видеото за поредна година. Той защити тезата на Браунли в свое видео като каза, че той и другите участници в Rewind 2018 не заслужават негативността да се прехвърли върху тях. Феликс допълни и че е „почти радостен“, че не участва.

Друг супер популярен влогър, Кейси Найстат, признава, че иска да се въздържи от коментар, но казва, че видеото „не е чудесно“. „Идеята не беше да се направи 8-минутен парад на неловкостта, а да се подчертае алтруистичния характер на платформата.“

С тазгодишното си видео YouTube показва, че поставя на първо място рекламодателите, а потребителите остават на второ. Предстои на да видим дали тази бизнес философия ще се промени през 2019.

 
 

Еротичен календар с горещи снимки на Путин стана хит

| от chronicle.bg |

Президентът на Русия явно е супер популярен в Япония, защото календар с негови полуголи снимки стана хит. Успехът му се дължи най-вече на мнозина младите японки, които наричат себе си „Фенките на Путин“. 

В календара можем да видим Владимир Владимирович в горещи кадри – да тренира джудо, да вдига тежести и да плакне полуголото си тяло в полузамръзнало езеро. Той дори изпреварва календари с местни звезди, за да стане най-горещият за 2019 година според  Japan Today.

Японската верига магазини Loft предлага разнообразие от календари с известни личности още от септември. 34-годишната кино звезда Кей Танака и 24-годишният състезател по кънки на лед Юзуру Ханя също са популярен избор. Тези с Путин обаче доминират и то във всичките магазини от веригата.

Част от хората, разбира се, купуват календара „иронично“ и на шега. Но в Япония се наблюдава и нарастване на хора самообявили се за фенове на Путин. Това са предимно млади жени, които признават обожанието си към руския лидер, наричайки го на галено Пуучин. Именно те може да увеличават продажбите на календара толкова значително.

Причината за симпатиите им самите те обясняват с чиста привързаност. 

Това не се случва за първи път. Календари с лика на Путин бяха хит и през 2015, 2016 и 2017. Някои от по-апетитните изображения представят лидера да лови риба гол до кръста, да си играе с кучета в снега и да и да гледа през бинокъл.

Loft има изключителни права върху продукта.