Избери си супергерой

| от |

Имам да направя едно важно признание. Едно от най-големите guilty pleasures, създадени от киноизкуството, за мен си остават филмите за супергерои. За мъжете това са филмите за порно индустрията, онези с голи мацки или може би треторазредни ужаси, в които някоя уплашена до смърт девойка тича полугола, за мен това е мистър Тони Старк.

Сори, момчета.

Моето запознаваме с безкрайната вселена на смели мъже, облечени в тесни костюми, започва в ранна детска възраст, където първо попадам на мрачния Батман, после на смешника Сайдърмен и накрая се срещам с абсолютния си любимец – Железния човек. И до този момент той държи първенството в моето сърце. Кастването на Робърт Дауни-Джуниър за негова екранна версия само засили това чувство у мен. Благодаря ви, Marvel.

Супергероите на кино са новите комикси за Пиф от моето време. Те са цветни, ефектни и макар че ти говорят с клишета, ги слушаш с отворена уста като риба. Филмите за супергерои носят онова усещане, че всичко е възможно и ако си го представяш, то ей сега ще се случи и на екран. Голяма част от тях прекаляват. Да, за вас говоря, Marvel.

Комикс гигантът, който заля филмовия пазар като вълна, предизвика, както ентусиазъм в очите на някои фенове, така и огромна вълна на недоволство от страна на любителите на по-качественото кино. Marvel предизвика основния си конкурент – DC Comics, които и до този момент, дори в комплект с Батман и Супермен не могат да надвият. 

Истината е, че Marvel предпочитат добрия стар комерс и не се притесняват да си го признаят. Те правят качествено комерсиално кино. Някои смятат, че филмите за супергерои са една от основните части на проблема със западащото младо поколение, но това не е точно така. Супергерои е имало и винаги ще има. Капитан Америка се е появил по време на Втората световна война, а неговата цел е била да повдига духа на хората. Във въображаемия свят на Капитана, той се бие със злото – Хидра, което е нещо като нацизма, ама със суперсили и успява да спаси света. Кой би отказал такъв човек? Аз не бих.

Фикцията, че някъде там стои човек (или група от хора), който те пази и ще спаси теб и дребния ти свят, стане ли прекалено напечено, е наистина успокояваща.

Marvel хванаха тази вълна и я водят умело като сърфист. Те са достатъчно предприемчиви, за да не повторят грешката си от началото на новия век, когато Холивуд се беше юрнал да филмира всичките им комикси, но го правеше по онзи лейм начин, по който само треторазрядна компания за ТВ филми би го направила. Вследствие на това получихме цели три филма за Спайдърмен с Тоби Макгуайър, един Дявол на доброто, заради което Бен Афлек винаги ще бъде подиграван и дори една ужасяваща Електра. DC Comics също отнесоха по няколко тупаника след два изключително слаби филма за Батман и един за Супермен, който дори не искам да коментирам.

Някъде по това време, супергероите бавно се прибраха на старите рафтове с комикси.

Marvel изчакваха перфектното време, за да нанесат съкрушителния си удар върху боксофиса и истината е, че им се получи добре.  Те започнаха своята нова серия, своето възраждане един вид, с филм за Хълк, след който Едуард Нортън се отказа от ролята и те бяха принудени да го сменят с Марк Ръфало. Вторият пък изживява някакъв страхотен подем в актьорско отношение, затова никой не трябва да съжалява, че именно той, а не Нортън е Хълк сега. Ръфало е великолепен актьор и Marvel го знаят. Той придава поне малко тежест на иначе мускулестите и леко тъповати Капитан Америка и Тор.

Комикс гигантът, въпреки тромавото начало, удря джакпота с първия „Железния човек“, където Дауни-Джуниър прилага своята магия и филмът е мегауспешен. Към това добавям и неподражаемия Джеф Бриджис. С тях не може да сбъркаш и Marvel са наясно. 

Няколко години по-късно те триумфират в боксофиса с „Отмъстителите“. Някъде след този момент Marvel вече са на върха. Комикс компанията се насочва към по-мрачната си вълна с филмите за Капитан Америка и започва да води зрителя към началото на края за тяхната серия от Отмъстители. Първият трейлър на „Captain America: Civil war“, който излезе днес, е типичното доказателство за това.

За сметка на това Marvel не пускат нишата и серията, в която са влезли. С обявяването на началото на края за Отмъстителите – където Marvel успяват да съберат една купчина качествени актьори и въпреки това да се промушат имена като Крис Хемсуърт – комикс компанията решава да пусне нова серия на себе си – филма „Пазители на галактиката“. И докато някои са се отчаяли, че вторият филм за Отмъстителите нещо не се е получил много добре, че нещо-си-не-е-станало, то „Пазители на галактиката“ оправдават всички очаквания. Не случайно The Hollywood Reporter определи филма за едно от четирите неща, които „промениха индустрията през 2014-а“. „Пазители на галактиката“ е безспорно една от най-добрите продукции, които Marvel е изкарвала от създаването на филмите си досега.

Някъде по същото време Marvel подписват договор с телевизионната платформа Netflix, които се наемат да произведат четири отделни сериала за абсолютно отделна вселена от галактиката на комиксите – серията им за Hell’s Kitchen. След злощастния опит с „Daredevil: Дявол на доброто“ никой не би се наел да филмира слепия супергерои отново, но Netflix не са всеки – те накараха Кевин Спейси да се снима в сериал, по дяволите.

Резултатът? Daredevil e един от най-добрите сериали за миналия телевизионен сезон и един от най-добрите, правени за супергерои някога.

В него няма нищо bitter sweet, няма комерсиалност, няма самосъжаление, няма хиперболи… Дори това, че супергерой може да бъде сляп не е проблем. Наскоро Netflix пуснаха втория си сериал от серията Marvel – Джесика Джоунс. Може да се обзаложите, че е точно толкова добър, колкото и предният.

Междувременно DC Comics, хванали вълната на онези-които-все-пак-правят-по-добри-филми-за-супергерои, защото Кристофър Нолан се нави да направи три филма за Батман с тях, решават да догонят Marvel. Засега не успяват – нито като брой фенове, нито като материален успех. Дали филмите на Нолан  за Батман са добри? О, да. Но и тези на Бъртън бяха добри и всички видяхме какво се случи след това, нали? Когато Вал Килмър облече костюма, това беше краят за Батман, какъвто го познаваме. На Кристофър Нолан и Крисчън Бейл им отне много време и усилия, за да върнат вярата ни в него. Дали пък Бен Афлек няма да направи онова, което Килмър и Джордж Клуни свършиха през 90-те? Истински се надявам, че не, но човек трябва да бъде подготвен за всичко.

DC имат нов Батман, нов Супермен, който е секси и много як, замислен и мрачен. Въпреки това първият филм не му се получи толкова добре, колкото всички очакваха, както и нов Жокер – нещо, което предизвиква най-голямо вълнение сред хората.

Очертава се догодина отново да бъде годината на супергероите, след като горе-долу по едно и също време излизат филмите за Батман и Супермен, новият Капитан Америка и „Отряд Самоубийци“ – второто кроше на DC към Marvel, което има за цел да ги срази.

Лично аз си чакам 2017-а, когато трябва да се появи „Guardians of the Galaxy Vol. 2“. Но до тогава ще минат много супергерои през големия екран. Последният, който предизвиква фурор онлайн, е Капитан Америка и началото на края за Отмъстителите.

Трейлърът е тук.

 
 

Следващата мисия: два филма „Mission: Impossible“ един след друг

| от chronicle.bg |

Кристофър МакКуайър ще снима два поредни филма от поредицата „Mission: Impossible“ един след друг, които ще излязат съответно през 2021 и 2022 година. МакКуайър и Том Круз ще прекарат доста време заедно в близкото бъдеще, защото ще работят и по предстоящия „Top Gun: Maverick“.

Първите четири Мисии имаха все различни режисьори – Брайън Де Палма, Джон Ву, Дж. Дж. Абрамс и Брад Бърд в този ред – но сега Кристофър се установява като главен креатив на франчайза. Той режисира „Fallout“, беше съавтор и режисьор на „Rogue Nation“, а сега има и новите два проекта.

„Fallout“ получи еднакво силни и позитивни реакции както от зрителите, така и от критиката. Той беше наречен най-добрия екшън правен някога. Кристофър МакКуайър изгря с „The Usual Suspects“ от 1995, за който печели Оскар за най-добър сценарий. Други негови филми са „The Way of the Gun“ и „Jack Reacher“, където за първи път работи с Круз.

 
 

7 жени разкриват ерогенните си зони

| от chronicle.bg |

Къде е ваша ерогенна зона? Хората имат най-различни предпочитания в този аспект и затова трябва да се говори с половинката – за да разберете нейните и съответно да бъдат разбрани вашите желания.

Ето 7 жени, които свободно споделят ерогенните си зони. Нека да се знае!

Оливия, 31

Приятелят ми прекарва доста време със зърната ми преди да минем по същество. Това ми гарантира оргазъм.

Аника, 26

Когато съм в настроение, обичам да ме пляскат по дупето. Малко боли, но и предизвиква някакъв еротичен химикал у мен.

Софи, 24

Когато обръщат внимание на ключиците ми, цялото ми тяло се събужда за около 3 секунди.

Миша, 32

Гъделичкайте вътрешната страна на бедрата ми 10 минути и съм готова!

Кейт, 31

Обожавам по врата, зърната, ушите и коремчето. Освен ако не съм се подула.

Шарлот, 26

Най-еротичната ми част е устата. Доминиращ човек с игрив език може да ме разгорещи безобразно бързо.

Меган, 38

Отстрани по тялото ми, от гърдите до таза. Когато някой прокара ръце там, направо ме няма. Дори още по-добре – ако накрая ме хванат здраво през кръста.

 
 

Critics Choice Awards 2019: Глен Клоуз и Лейди Гага никога не са били толкова близо една до друга

| от chronicle.bg |

В разгара на филмовия сезон продължаваме да следим кои са най-добрите филми на годината според различните асоциации, които връчват награди. В неделя в Холивуд бяха раздадени едни от най-престижните призове в киното и телевизията – наградите „Изборът на критиците“ (Critics Choice Awards).

И сякаш наградите „Златен глобус“ не донесоха достатъчно неясноти, ами трябваше и „Изборът на критиците“ да направят ситуация още по-неясна. Това, което се случи в неделя прави още по-трудно да се предскаже кои филми и творци ще бъдат отличени на „Оскарите“ през февруари.

Несъмнено една от най-големите изненади на вечерта беше равният резултат на Глен Клоуз и Лейди Гага в категорията за най-добра актриса. Двете си поделиха мястото, като Глен Клоуз бе наградена за участието си във филма „Съпругата“ (The Wife), а Гага – за това в „Роди се звезда“ (A Star Is Born).

Това обаче не беше единственият равен резултат за вечерта. Ейми Адамс и Патриша Аркет също бяха отличени заедно в категорията за най-добра актриса в сериал или лимитиран сериал. Ейми Адамс спечели наградата за участието си в „Отворени рани“, а Патриша Аркет – за това в „Escape at Dannemora“.

Голямата награда за най-добър филм отиде при мексиканеца Алфонсо Куарон и неговия хит „Рома“. Първенец по номинации беше филмът на Йоргос Лантимос „Фаворитката“, който присъстваше в 14 категории, но спечели само в тези за най-добър актьорски състав и за най-добра актриса в комедия (за Оливия Колман).

Махершала Али и Реджина Кинг повториха триумфа си на „Златните глобуси“ и спечелиха наградите за най-добър актьор и актриса – Али за „Зелената книга“ (Green Book) и Кинг за „Ако Бийл стрийт можеше да говори“ (If Beale Street Could Talk).

Вечерта беше голяма и за „Убийството на Джани Версаче“, който спечели награда за най-добър лимитиран сериал, а Дарън Крис беше избран за най-добър актьор в категорията за сериал или лимитиран сериал (за ролята си на убиеца на Версаче, Андрю Кънанан).

От всичките големи награди, предхождащи „Оскарите“, „Изборът на критиците“ се смятат за най-точния показател, тъй като също както Академията, са определяни от голям брой хора от бранша. В конкретния случай става въпрос за над 330 журналисти от радиото, телевизията, онлайн медиите и пресата.

 
 

Създадоха робот, който помага на хора с болестта на Алцхаймер

| от chronicle.bg |

Робот, построен от учени в САЩ, може да помогне на възрастни хора с болестта на Алцхаймер да живеят самостоятелно.

Той работи с помощта на сензори, които се поставят в дома на болния, за да засичат къде се намира в момента, какво прави и дали имат нужда от помощ с ежедневните си задачи. Ако имат – специален робот-помощник е изпратен, за да им услужи. Той може да им представи прости инструкции как да извършат определена дейност или да ги заведе до желан предмет (като храна, лекарства).

Даян Кук, професор по електроинженерство и компютърни науки и директор на Центъра за адаптивни системи към Университета във Вашингтон, където е създаден роботът, твърди, че той може да помогне на възрастни хора да живеят самостоятелно в домовете си. „Около 90% от възрастните предпочитат да остаряват в дома си вместо в старчески дом. Искаме това да бъде опция за възможно повече хора без да се налага да наемат болногледач.“

1-wsusmarthome

Роботът е тестван от 26 студента, които трябва да изпълнят 3 задачи и след това да оценят асистенцията на робота. Повечето оценки са положителни, но системата все още е в ранен стадии на развитие.

Доктор Фиона Карагър от Alzheimer’s Society, Великобритания, казва: „Няма лек за болестта, а нови лекарства не са се появявали от повече от 15 години. Затова е важно да намерим и други начини за помощ на болните. Роботите могат да допринесат възрастните да не се чувства самотни и да са в по-добро настроение. Нищо обаче не може да замени човешките отношения.“