Избери си супергерой

| от |

Имам да направя едно важно признание. Едно от най-големите guilty pleasures, създадени от киноизкуството, за мен си остават филмите за супергерои. За мъжете това са филмите за порно индустрията, онези с голи мацки или може би треторазредни ужаси, в които някоя уплашена до смърт девойка тича полугола, за мен това е мистър Тони Старк.

Сори, момчета.

Моето запознаваме с безкрайната вселена на смели мъже, облечени в тесни костюми, започва в ранна детска възраст, където първо попадам на мрачния Батман, после на смешника Сайдърмен и накрая се срещам с абсолютния си любимец – Железния човек. И до този момент той държи първенството в моето сърце. Кастването на Робърт Дауни-Джуниър за негова екранна версия само засили това чувство у мен. Благодаря ви, Marvel.

Супергероите на кино са новите комикси за Пиф от моето време. Те са цветни, ефектни и макар че ти говорят с клишета, ги слушаш с отворена уста като риба. Филмите за супергерои носят онова усещане, че всичко е възможно и ако си го представяш, то ей сега ще се случи и на екран. Голяма част от тях прекаляват. Да, за вас говоря, Marvel.

Комикс гигантът, който заля филмовия пазар като вълна, предизвика, както ентусиазъм в очите на някои фенове, така и огромна вълна на недоволство от страна на любителите на по-качественото кино. Marvel предизвика основния си конкурент – DC Comics, които и до този момент, дори в комплект с Батман и Супермен не могат да надвият. 

Истината е, че Marvel предпочитат добрия стар комерс и не се притесняват да си го признаят. Те правят качествено комерсиално кино. Някои смятат, че филмите за супергерои са една от основните части на проблема със западащото младо поколение, но това не е точно така. Супергерои е имало и винаги ще има. Капитан Америка се е появил по време на Втората световна война, а неговата цел е била да повдига духа на хората. Във въображаемия свят на Капитана, той се бие със злото – Хидра, което е нещо като нацизма, ама със суперсили и успява да спаси света. Кой би отказал такъв човек? Аз не бих.

Фикцията, че някъде там стои човек (или група от хора), който те пази и ще спаси теб и дребния ти свят, стане ли прекалено напечено, е наистина успокояваща.

Marvel хванаха тази вълна и я водят умело като сърфист. Те са достатъчно предприемчиви, за да не повторят грешката си от началото на новия век, когато Холивуд се беше юрнал да филмира всичките им комикси, но го правеше по онзи лейм начин, по който само треторазрядна компания за ТВ филми би го направила. Вследствие на това получихме цели три филма за Спайдърмен с Тоби Макгуайър, един Дявол на доброто, заради което Бен Афлек винаги ще бъде подиграван и дори една ужасяваща Електра. DC Comics също отнесоха по няколко тупаника след два изключително слаби филма за Батман и един за Супермен, който дори не искам да коментирам.

Някъде по това време, супергероите бавно се прибраха на старите рафтове с комикси.

Marvel изчакваха перфектното време, за да нанесат съкрушителния си удар върху боксофиса и истината е, че им се получи добре.  Те започнаха своята нова серия, своето възраждане един вид, с филм за Хълк, след който Едуард Нортън се отказа от ролята и те бяха принудени да го сменят с Марк Ръфало. Вторият пък изживява някакъв страхотен подем в актьорско отношение, затова никой не трябва да съжалява, че именно той, а не Нортън е Хълк сега. Ръфало е великолепен актьор и Marvel го знаят. Той придава поне малко тежест на иначе мускулестите и леко тъповати Капитан Америка и Тор.

Комикс гигантът, въпреки тромавото начало, удря джакпота с първия „Железния човек“, където Дауни-Джуниър прилага своята магия и филмът е мегауспешен. Към това добавям и неподражаемия Джеф Бриджис. С тях не може да сбъркаш и Marvel са наясно. 

Няколко години по-късно те триумфират в боксофиса с „Отмъстителите“. Някъде след този момент Marvel вече са на върха. Комикс компанията се насочва към по-мрачната си вълна с филмите за Капитан Америка и започва да води зрителя към началото на края за тяхната серия от Отмъстители. Първият трейлър на „Captain America: Civil war“, който излезе днес, е типичното доказателство за това.

За сметка на това Marvel не пускат нишата и серията, в която са влезли. С обявяването на началото на края за Отмъстителите – където Marvel успяват да съберат една купчина качествени актьори и въпреки това да се промушат имена като Крис Хемсуърт – комикс компанията решава да пусне нова серия на себе си – филма „Пазители на галактиката“. И докато някои са се отчаяли, че вторият филм за Отмъстителите нещо не се е получил много добре, че нещо-си-не-е-станало, то „Пазители на галактиката“ оправдават всички очаквания. Не случайно The Hollywood Reporter определи филма за едно от четирите неща, които „промениха индустрията през 2014-а“. „Пазители на галактиката“ е безспорно една от най-добрите продукции, които Marvel е изкарвала от създаването на филмите си досега.

Някъде по същото време Marvel подписват договор с телевизионната платформа Netflix, които се наемат да произведат четири отделни сериала за абсолютно отделна вселена от галактиката на комиксите – серията им за Hell’s Kitchen. След злощастния опит с „Daredevil: Дявол на доброто“ никой не би се наел да филмира слепия супергерои отново, но Netflix не са всеки – те накараха Кевин Спейси да се снима в сериал, по дяволите.

Резултатът? Daredevil e един от най-добрите сериали за миналия телевизионен сезон и един от най-добрите, правени за супергерои някога.

В него няма нищо bitter sweet, няма комерсиалност, няма самосъжаление, няма хиперболи… Дори това, че супергерой може да бъде сляп не е проблем. Наскоро Netflix пуснаха втория си сериал от серията Marvel – Джесика Джоунс. Може да се обзаложите, че е точно толкова добър, колкото и предният.

Междувременно DC Comics, хванали вълната на онези-които-все-пак-правят-по-добри-филми-за-супергерои, защото Кристофър Нолан се нави да направи три филма за Батман с тях, решават да догонят Marvel. Засега не успяват – нито като брой фенове, нито като материален успех. Дали филмите на Нолан  за Батман са добри? О, да. Но и тези на Бъртън бяха добри и всички видяхме какво се случи след това, нали? Когато Вал Килмър облече костюма, това беше краят за Батман, какъвто го познаваме. На Кристофър Нолан и Крисчън Бейл им отне много време и усилия, за да върнат вярата ни в него. Дали пък Бен Афлек няма да направи онова, което Килмър и Джордж Клуни свършиха през 90-те? Истински се надявам, че не, но човек трябва да бъде подготвен за всичко.

DC имат нов Батман, нов Супермен, който е секси и много як, замислен и мрачен. Въпреки това първият филм не му се получи толкова добре, колкото всички очакваха, както и нов Жокер – нещо, което предизвиква най-голямо вълнение сред хората.

Очертава се догодина отново да бъде годината на супергероите, след като горе-долу по едно и също време излизат филмите за Батман и Супермен, новият Капитан Америка и „Отряд Самоубийци“ – второто кроше на DC към Marvel, което има за цел да ги срази.

Лично аз си чакам 2017-а, когато трябва да се появи „Guardians of the Galaxy Vol. 2“. Но до тогава ще минат много супергерои през големия екран. Последният, който предизвиква фурор онлайн, е Капитан Америка и началото на края за Отмъстителите.

Трейлърът е тук.

 
 

Лишиха бившата порно звезда Чичолина от депутатска пенсия

| от chronicle.bg |

Легендата на европейското порно и бивш член на италианския парламент Чичолина се оказа с блокирана пожизнена депутатска пенсия.

Бившата порнозвезда от унгарски произход Илона Сталер, известна като Чичолина, ще търси отговорност от лицата, които я лишиха от депутатска пенсия, като за целта ще се обърне към прокуратурата, пише в. „Кориере дела сера“.

За решението на налоговата служба съобщи адвокатът на бившата порнозвезда Лука ди Карло. По неговите думи сметката на 66-годишната Сталер била блокирана в банковия отдел на италианския парламент. Замразяването станало по искане на данъчните служби. А това противоречало на италианското законодателство.

Чичолина не била платила свои данъчни задължения в размер на 100 хиляди евро. По думите на Ди Карло според местните закони пожизнените пенсии не могат да бъдат запорирани или конфискувани.

Родената през 1951 година в Будапеща Илона Сталер е дъщеря на чиновник от МВР на Унгария. В Италия тя разви кариера в порнобизнеса, а през 1987 година влезе в италианския парламент с листата на Радикалната партия.

 
 

Глен Клоуз за Скарлет Йохансон: „Всеки трябва да може да играе всеки“

| от chronicle.bg |

Великата Глен Клоуз получи последната си от общо шест номинации за „Оскар“ преди 5 години. Ролята й беше на жена, която се представя за мъж, за да се издигне в ирландското общество на XIX век. Актрисата се справи брилянтно с ролята си. От екипа на филма „Алберт Нобс“ още тогава заявяват, че ролята на Глен Клоуз не е на транссексуална.

По повод последните полемики в развлекателната индустрия относно това кои актьори, какви роли могат да играят, актрисата от „Опасни връзки“ коментира, че разбира напрежението, образувало се около Скарлет Йохансон. Преди седмици Йохансон получи редица критики, защото беше избрана да играе транссексуална роля. В резултат на тези критики тя беше принудена да се оттегли от проекта.

Мнението ми е, че хора, които продуцират и режисират филми на такава тематика, трябва да осигурят работа на транссексуалните актьори… но също така трябва да имат възможността да вземат най-добрия човек„, казва Глен Клоуз, цитирана от IndieWire. „Актьорството е занаят… и лично аз смятам, че всеки трябва да може да играе всеки.

Миналия месец стана ясно, че Йохансон ще играе известният Данте „Текс“ Гил във филма „Rub & Tug“ – реална личност, която живее през 70-те години на миналия век, държи  масажистки салон и таен публичен дом. След това редица транссексуални актьори критикуваха избора на хетеросексуална актриса за ролята на транссексуален персонаж. След малко повече от седмица Скарлет Йохансон се оттегли от филма, а все още не е избран неин заместник за ролята.

На този фон продължават да се чуват гласове, които настояват ролите на хомосексуални и транссексуални да бъдат играни само от такива актьори. Такъв е случаят с Руби Роуз отпреди няколко дена. Актрисата, която се определя като „gender fluid“ беше избрана да играе Batwoman, чийто персонаж е на еврейка лесбийка. Руби Роуз беше заклеймена в социалните мрежи,  а настояванията са за ролята на еврейка лесбийка да бъде избрана актриса еврейка и лесбийка. В резултат Роуз изтри профила си в Twitter.

В същото време някои актриси, като Глен Клоуз, с подобни изказвания доказват, че все още има трезви умове в развлекателната индустрия, които разбират същността на истинското актьорско майсторство.

 
 

Как Мадона промени музиката завинаги

| от chronicle.bg |

Тя има 300 млн. продадени албума, печалбата от турнетата й е над 1 милиард долара и е една от най-известните жени в историята. Днес Мадона Луиз Чиконе, Кралицата на попа, има става на 60 години.

Позната или непозната на днешните поколения, атакувана или възхвалявана, Мадона е Икона. Неоспорима. Тя променя не само световната популярна култура, а културата изобщо. Жена, която за дългата си кариера, е устоявала на всякакви атаки.

Без влиянието на Мадона днешната музика, мода и концепция за знаменитостите не биха съществували изобщо.

Мадона променя стереотипите за по-възрастните жени и се изправя срещу остарелите представи за това, че жените на години не трябва да говорят открито за сексуалността си. Тя има връзка с по-млади мъже, а професионалните й успехи продължават – Мадона е певицата с най-големи продажби за всички времена. Когато получава наградата „Жена на годината“ на „Билборд“ през 2016 г., изброява в благодарствената си реч правилата, които се е очаквало да спазва като певица.

„Не остарявай, защото възрастта е грях. Ще те критикуват, хулят и определено няма да звучиш по радиото“. През цялата си кариера тя се противопоставя на тези норми, с които се очаква да са съобразяват жените.

Още с издаването на дебютния си сингъл „Everybody“ през 1982 г. Мадона се превръща в глобално явление. Откакто издава едноименния си албум през 1983 г., е направила 10 концертни турнета. Вписана е в Книгата на рекордите на Гинес като певицата с най-големите продажби за всички времена. Тя е най-богатата певица, работеща в САЩ – със състояние от 600 милиона долара. След нея са Селин Дион с 400 милиона долара и Барбра Стрейзанд. Най-популярната песен на Мадона в Spotify е „Like a Virgin“, a след нея са „Hung Up“ „Holiday“, „La Isla Bonita“, „Like a Prayer“. Най-дълго в класациите се задържа албумът й „Immaculate Collection“.

По повод рождения ден на една от най-влиятелните жени в историята на популярната култура вижте в галерията горе как тя промени музиката завинаги.

 
 

Втори тийзър трейлър на „The Romanoffs“: всеки е наследник на Романови

| от chronicle.bg |

Ти, който четеш този текст, сигурен ли си, че не си потомък на Романови? И да не си, след като изгледаш втория тийзър трейлър на „The Romanoffs“ (оригинална продукция на Amazon Prime) напълно възможно е тази мисъл да те споходи.

Първата антология на Amazon е дело на създателя на „Mad Men„, Матю Уайнър и се състои от осем епизода, всеки от които разказва отделна история за хора от 21 век, смятащи се потомци на последната руска династия - Романови. Действието се развива в 7 страни на 3 контиента – Европа, Америка и Далечния изток. Всяка серия се развива на различно място и включва различни персонажи, защитаващи синята си кръв.

Вече ви показахме първият тийзър трейлър, а вторият изглежда още по-обещаващо и зарибяващо.

В актьорския състав влизат познатите ни лица от „Mad Men“ на Кристина Хендрикс, Джон Слатъри, Джей Р. Фъргюсън и Кара Буоно. Освен тях ще видим и Изабел Юпер, Даян Лейн, Джак Хюстън, Андрю Ранълс, Арън Екхарт и много други актьори, всеки от които участва само в един епизод.

Първите два епизода на „The Romanoffs“ излизат на 12 октомври, а всяка седмица ще получаваме нови две истории за потенциални наследници на най-дългоуправлявалата руска династия. Оставяме ви компанията на тийзъра.