Истината за калориите

| от |

slide-1

Ако не може да си спомните времената, в които думата “калории” не е била част от ежедневието ви, в това няма нищо случайно.

И то не само защото, накъдето и да погледнем, виждаме надписи “без калории” и “ниско калорично”. Американците са обсебени с количеството им от повече от сто години, откакто “научното хранене” излиза на мода в края на 19 век. Оттогава способността да измерваме количествено свойствата на храната, която ядем, се превръща в мания.

Кой не иска проста формула за изчисление на това дали една диета е “добра”? През 1923 г. даже се публикува романтичен роман, в който е наблегнато на броенето на калории. Да, точно така – двама влюбени, които разгорещено си говорят за… калории.

Ако ви се е случвало да станете жертва на строга диета с броене на калории, то вие най-вероятно гледате на калориите като на нещо много по-престъпно от това, което всъщност са – единица за измерване на количеството енергия, която тялото ви може да извлече от дадена храна (всъщност, “истинските калории” са мярка за енергия; единицата за измерване, която присъства най-често на етикетите на храните е килокалории, или 1000 калории). За съжаление, определянето на това какво и колко да ядем не е толкова просто, тъй като, както всички знаем, не всички калории са еднакви.

По правило различните видове храни съдържат различно количество калории. В един грам мазнина има девет калории, а в един грам протеин има четири. Така че, ако искате да намалите калориите просто трябва да се намалят мазнините, нали? Не бързайте със заключенията.

През последните години се вижда промяна в мисленето, като се отдалечаваме от просто “приети калории/загубени калории”. През 2011 излиза проучване, проследяващо над 120 хиляди индивида без проблеми с теглото, които над 20 години записват теглото и диетите си. Това е най-изчерпателното изследване по рода си досега и против на общоприетото мнение резултатите показват, че вида на храните, които ядем е от огромно значение. Водещият изследването д-р Дариуш Мозафарян от Харвард казва, че “Много е важно какъв тип храна ядете. Само броенето на калории няма да ви помогне особено ако не се вглеждате в това какъв вид калории са”.

“Тялото разгражда веществата по различен начин”, казва Ейми Шапиро от Real Nutrition NYC. “Въглехидратите например се разграждат бързо и се превръщат в захар в системата ни, за разлика от мазнините и протеините. Въглехидратите покачват нивото на инсулина и на кръвната захар, което кара тялото ни да съхранява мазнините, които не се използват за енергия. Мазнините и протеините се разграждат по-бавно и ни карат да се чувстваме сити по-дълго с по-малко калории. Важно е да се претеглят всички свойства на храните, които приемаме, включително тяхната фибрена композиция, калоричен състав и хранителни свойства”.

“Една от най-големите заблуди, която съм срещала, е практиката на хората да намалят драстично калориите с цел да отслабнат.”, споделя Мариса Липърт, диетоложка и собственик на ресторант. “Но за жените например е недопустимо да се спада под 1,100 калории на ден”. Тялото ви се нуждае от калории, за да функционира. Всъщност средностатистическата 25-годишна жена изразходва около 1300 калории на ден ако просто седи и не прави нищо. Ако добавим упражнения, или просто ходене, са нужни повече калории.

Когато нивото на калории в тялото ви намалее твърде много, мозъкът ви изпраща сигнал, че огладнявате – едва ли това е целта ви. В отговор на това метаболизма ви се забавя и тялото ви започва да складира мазнини, приготвяйки се за метафоричната зима. Така че, ако целта ви е да отслабнете – няма да стане само със следене на калориите, които консумирате.

Важно е също така да се отбележи, че самият факт, че в храните които приемате има калории не означава, че тялото ви ще ги абсорбира. Представете си, че храносмилателната ви система е касичка, като трябва да я счупите, за да вземете парите (калориите). Понякога колкото и силно да я клатите, не изпада нищо. Нещо подобно се случва с калориите в суровите и съответно готвените храни.

Когато готвим нещо, ние де факто го чупим още преди да е влязло в системата ни – клетките се разцепват, което позволява на тялото да ги абсорбира по-лесно. Когато се даде готвено месо и картофи на мишки, те нарастват много повече, отколкото когато се хранят със сурово месо. Затова е важно да се помни, че броят на калориите, които тялото ви ще приеме, варира.

А какво да кажем по въпроса за епичната битка между преработените и пълнозърнестите храни? При направен експеримент, в който на едните участващи е даден пълнозърнест хляб и сирене чедар, а на другите бял хляб и “кашкавален продукт”, участниците изяли непреработените продукти, изразходвали двойно повече калории от другите.

Следенето на калориите, които приемаме, вероятно е полезно – то ни дава приблизителна представа за това дали приемаме достатъчно храна всеки ден. Но здравословното хранене е много по-сложно от това да използваме калкулатор, чудейки се дали да изядем две филии хляб. Какво ядем е не по-малко важно от колко ядем.

 
 

Кои са номинирани за „незасивимите Оскари“?

| от chronicle.bg, по БТА |

Драмата „Призови ме с твоето име“ за съзряването на двама млади влюбени мъже води по номинации за наградите „Независим дух“ с шест на брой, предадоха световните информационни агенции. Във водещата категория за най-добър филм освен „Призови ме с твоето име“ са номинирани още „Бягай!“, „Лейди Бърд“, „Ездачът“ и „Проектът Флорида“.

С по пет номинации за отличията, наричани „независими Оскар-и“, са филмите „Бягай!“ и „Добри времена“. Следват продукциите „Лейди Бърд“ и „Ездачът“ с по четири.

Сред номинациите за „Призови ме с твоето име“ са за най-добър филм, най-добър актьор (Тимъти Шаламет) и най-добър актьор в поддържаща роля (Арми Хамър). Наградата за най-добър актьор Тимъти Шаламет ще си оспорва с Харис Дикинсън за „Плажни плъхове“, Даниел Калуя за „Бягай!, Робърт Патинсън за „Добри времена“ и Джеймс Франко за „Катастрофалният артист“.

Носителката на приза за най-добра актриса ще бъде избрана измежду Салма Хайек за „Беатрис на вечеря“, Франсис Макдорманд за „Три билборда извън града“, Марго Роби за „Аз, Тоня“, Сирша Ронан за „Лейди Бърд“ и Реджина Уилямс за „Живот и нищо повече“.

Режисьорският приз ще си оспорват Шон Бейкър за „Проектът Флорида“, Джонас Карпиняно за „A Ciambra“, Лука Гуаданино за „Призови ме с твоето име“, Бени и Джош Сафди за „Добри времена“ и Клои Чжао за „Ездачът“.

Изненадващо извън номинираните останаха филмът „Формата на водата“ на Гилермо дел Торо, спряган за претендент за „Оскар“, и режисьорката Грета Геруиг за „Лейди Бърд“. Геруиг получи номинация в категорията за сценарий.

Наградите „Независим дух“ се присъждат от организацията „Независимо кино“. Те се връчват на оригинални и провокативни нискобюджетни филми. Продукциите могат да участват в надпреварата, ако бюджетът им е под 20 милиона долара със значителна подкрепа от независими източници извън холивудската студийна система.

Отличията са смятани за едни от ключовите по пътя към „Оскар“-ите. Последните четири филма, спечелили награди „Независим дух“ – „Лунна светлина“, „Спотлайт“, „Бърдмен“ и „12 години в робство“, бяха отличени и с най-престижните призове в света на киното.
Отличията „Независим дух“ ще бъдат раздадени за 33-и пъти на 3 март 2018 г. в Санта Моника, Калифорния – ден преди най-бляскавото събитие в света на киното – наградите „Оскар“.

 
 

Как да бъдем като Григор?

| от |

Григор Димитров е висок, красив, млад и известен милионер, с очарователна приятелка и хиляди почитатели. Дори да искаш да се заяждаш с него, няма за какво да се хванеш. Той не мрази понеделниците, не седи в задръствания, не пие ракия със салата (даже отказваше на Шарапова да пие вино с нея, като ходеха), не се нервира на цени и политики, и на велоалеята на ул. Раковски, и на Пешо Волгин.

Това, приятели, е здравословен начин на живот!

Но как и ние да бъдем толкова яки? Еми трудно, но с много постоянство може и да се доближим.

Дисциплина.

Дисциплината е измислена, за да плаши недостойните. Когато паднеш и всичките ти фенове, цяла нация, са разочаровани от теб, другия път трябва да биеш не за тях, не заедно с тях, а въпреки тях. Трябва да биеш въпреки феновете си. Само това изисква безумна дисциплина, а още не сме говорили и за тренировките.

Тренировки.

Независимо дали ще ставаш тенисист или ще лееш кофраж, трябва да се развиваш. Имам приятел, който прави скеле по строежите и казва, че ромите не са работливи, но по-добре те, отколкото българите, че българите съвсем зле. Та да тренираме с внимание и спокойствие, без да ни интересува мнението на лешниците в туитър.

Коментари.

Коментарите в интернет са като дъжд на дъното на океана. Някой си там има някакво си там мнение, голяма работа. Човек е толкова голям, колкото големи са проблемите му.

Предварителна подготовка.

Но преди дисциплината, тренировките и коментарите, редно е първо да сложим на стената портрет на Григор. На стената срещу леглото ни, за да е първото нещо пред очите ни сутрин и последното нещо пред очите ни вечер. Така ще помним делото му. Когато се намерите в колебание, запитайте се какво би направил Григор в този момент и направете това. Ако чуете някой да казва виц за Григор, предайте го на полицията! Преместете Коледа на 16 май, когато познайте кой се е родил*.  Това са само основните неща.

 

* Григор Димитров. Но първо изчакайте тази Коледа да мине, че да хванем почивните дни. Иначе няма да ги хванем.

 
 

Най-мокрите модели на бански от Instagram

| от chronicle.bg |

Навън вече е студено, гадно, мокро (в лошия смисъл), хората са намръщени, а на всичкото отгоре скоро ще завали и сняг. И така в следващите в няколко месеца. Изминалото и следващото лято изглеждат все по-далечни. Лятото обаче, дори в идните месеци, може да бъде една идея по близо, ако следваме най-секси моделите на бански… в Instagram. Какво по-лесно (и приятно) от това?

Тези жени никога не пътуват само с един бански в сака. Защото това облекло им стои нечовешки секси. И разбира се, защото изкарват пари от това.  За нас е повече от приятно да ги виждаме в различни бански костюми. Именно те са инфлуенсърите, които откриват следващото модерно облекло за лятото.

В случай, че искате да помечтаете за лятото, банските, плажа, морето и хубавата плът, сме подбрали най-секси моделите на бански в Instgram. Едва ли ще навреди на някого да ги последва – на нас със сигурност не ни навреди. Вижте в галерията горе жените, които превърнаха ваканциите си в печеливш бизнес.

 
 

Теленор призовава бизнеса в България да работи с хората с увреждания

| от chr.bg |

Теленор призова бизнеса в България да работи по-активно с хората с увреждания, като сподели с представители на социално-ангажирани компании своя ценен опит от работата си по програмата Open Mind, както в България, така и на централно ниво. Представители на телекома разказаха за това какви са стъпките, които една организация трябва да направи, за да бъде успешна за всички заинтересовани страни подобна инициатива, какви са спецификите при адаптирането на сградата, подбора на служителите, работата с тях и развитието им като личности и професионалисти.

Инициативата Open Mind дава възможност на хора с увреждания да повишат квалификацията и конкурентоспособността си чрез работа. Теленор обяви старта на третото издание на програмата, в което тази година трима нови служители ще се присъединят към екипа на телекома. Днес те бяха представени от главния изпълнителен директор на компанията Оле Бьорн Шулстъд и бяха приветствани от колегите си в звена „Клиентски жалби“, „Обслужване на клиенти“, „Устойчиво развитие“. Те ще работят по конкретен проект за период от две години, а Теленор ще им осигури отворена и достъпна работна среда и съответното за заеманата позиция финансово възнаграждение. През този период участниците ще могат да обогатят знанията и уменията си, да се учат от най-добрите професионалисти в Теленор и да натрупат опит и увереност. След приключване на участието си, те ще получат възможност да останат на постоянна работа или подкрепа за професионална реализация извън компанията.

Telenor Open Mind_1

Програмата за хора с увреждания се провежда ежегодно като част от дългосрочната стратегия по корпоративна отговорност на Теленор и глобалната инициатива на Теленор Груп Open Mind. През 2015 година компанията посрещна първите петима участници в програмата, които работиха в дирекциите „Управление на процеси“, „Правни отношения“, „Финанси“, „Технологии“ и „Грижа за клиента“, а през 2016 следващата вълна от участници – отново петима на брой се присъединиха към екипите на „Човешки ресурси“, „Грижа за клиента“, „Маркетинг“.

Telenor Open Mind_2