Ирландците харчат най-много по Коледа

| от |

Сред 12-те изследвани страни от PwC най-малко по Коледа харчат бразилците и руснаците

Ирландците са похарчили средно над 960 евро на човек по Коледа през 2013 г., което ги превръща в най-големите потребители от западните икономики, показва изследване на института PwC, цитирано от Франс прес и БГНЕС.

С разходи от 963 евро на човек ирландците изпреварват значително англичаните (854 евро) и американците (622 евро). Французите са похарчили 460 евро на човек по Коледа миналата година или спад с 26 евро спрямо 2007 г., последната година, сочат още данните.

В абсолютни стойности потребителите в основните западни икономики са похарчили близо 445 милиарда долара по Коледа миналата година, уточняват авторите на изследването. „Някои белези от финансовата криза все още са видими в навиците за потребление по Коледа“, отбелязва Оливие Салес. В Гърция разходите на човек намаляха с около 60% в последните шест години и днес достигат максимум 150 евро.

Спадът е сериозен и в Испания (117 евро, -28%) и в по-малка степен в Португалия (286 еврор -23%). За сметка на това Великобритания и Германия (417 евро) са се върнали към нивата си на разходи отпреди кризата.

Сред 12-те изследвани страни от PwC най-малко по Коледа харчат бразилците (133 евро) и руснаците (74 евро), но все пак в двете страни разходите на човек чувствително са се увеличили от 2007 г. За целите на изследването PwC използва данните на Световната банка за ежегодното потребление на домакинствата и за продажбите на големите вериги за разпространение, предоставени от националните статистически служби.

След това институтът изчислява и определя разходите по Коледа като отбелязва, че те са най-значителни през ноември и декември. Китай, Индия и Япония, където Коледа не е традиционен празник, са изключени от изследването на PwC./С Нова телевизия

 
 

Катастрофата с китовете става все по-сериозна

| от chr.bg |

Все повече китове се оплитат в риболовни мрежи край бреговете на САЩ, сочи доклад на американското Национално управление за изследване на океаните и атмосферата.

Оплитането в мрежи е най-голямата заплаха за китовата популация. През 2018 г. цели 76 от огромните морски бозайници са станали жертва на рибарски мрежи, което повече от средния им брой – 70, през последното десетилетие, се уточнява в доклада.

В шест от тези случаи през 2018 г. са загинали китове. За щастие, останалите са спасени, но проблемът остава сериозен.

Най-застрашеният вид е бискайският кит, наричан още северноатлантически гладък кит. Според прогноза на Консорциума за защита на гладките китове в Северния Атлантик, към момента има едва 411 представители на този вид в целия свят.

 
 

Официалното заглавие на Avengers 4

| от chronicle.bg |

Официалното заглавие на четвъртата част на Avengers вече е известено. Преди години Marvel разкри планове за „Avengers: Infinity War – Part 1″ за 2018 и „Avengers: Infinity War – Part 2″ през 2019, но плановете се промениха, когато режисьорите Антъни и Джо Русо изгладиха цялата история заедно със сценаристите Кристофър Маркъс и Стивън Макфийли. Така двата филма станаха от две части на една и съща история, две отделни самостоятелни истории.

Въпреки че „Avengers“ се усещаше като част 1, следващият филм би трябвало да бъде съвсем различен. Как точно, предстои да видим. Има всякакви слухова – за пътуване във времето, за показване на минали момент, които вече сме виждали, от различна гледна точка.

За да разкрие максимално малко за филма, заглавието му се пазеше в тайна… до сега. 

Avengers 4 ще се казва „Avengers: Endgame“. Заглавието беше разкрито с официалния трейлър.  Endgame – дума за последно казана от Doctor Strange в „Avengers: Infinity War“.

Филмът показва финалния напън на супергероите в борбата им с Танос. Ето и трейлъра:

 
 

Netflix работи по ново „Ghost in the Shell“ аниме

| от chronicle.bg |

Netflix обръща силно внимание и на аниметата. Сега компанията планира ново „Ghost in the Shell“ аниме, което ще дебютира през 2020 година. 

Официалното му заглавие е „Ghost in the Shell: SAC_2045″, а режисьори ще бъдат Кенджи Камияма („Ghost in the Shell: Stand Alone Complex“) и Шинджи Араки („Appleseed“). За сега не е ясно дали продукцията ще бъде филм или сериал.

„Ghost in the Shell“ тръгна като много популярна манга, писана и илюстрирана от Масамуне Широу. Тя беше екранизирана през 1995 година като филм със същото заглавие с режисьор Мамору Оший. Анимето силно повлиява научната фантастика на 21 век, най-вече саунтрака на „The Marix“.

Netflix не споменава повече детайли, но феновете се надяват ролите да се озвучават от културно подходящ актьорски състав. Последната поява на „Ghost in the Shell“ в медиите беше заради силно нехаресания филм на Рупърт Сандърс от 2017. Той ще остане запомнен най-вече с това, че режисьорът избра Скарлет Йохансон за гласа на главната роля, което отново постави Холивуд под обвинения в лансиране на бели актьори за сметка на малцинствата.

„Ghost in the Shell: SAC_2045″ е поредното аниме попълнение към платформата Netflix, която има и игрална адаптация на „Cowboy Bebop“ – сайтът поръча сезон с 10 епизода през ноември. Компанията работи и по игрална адаптация на „Avatar: The Last Airbender“.

Новият „Ghost in the Shell“ ще е съвместна работа между Production I.G. и SOLA Digital Arts. Той беше определен като „анимационен филм от ново поколение“.

 
 

„България Ер“ с три приза на авиационните награди Sky Awards 2018

| от chronicle.bg |

„България Ер“ бе отличена с голямата награда „Най-предпочитана авиокомпания на българския пазар“ на годишните престижни награди Sky Awards 2018.  Отличията бяха връчени на Международния ден на гражданската авиация в присъствието на официални гости, представители на авиокомпании, собственици и управители на туристически агенции и медии. Te се присъждат от международно жури въз основа на онлайн гласуване сред българските пътници и професионалисти. Номинирани за наградата в същата категория бяха Lufthansa и Turkish Airlines.

Националният превозвач спечели награди и в още две категории – „Най-предпочитана авиокомпания за къси и средни полети от/до България“ (Sky short/middle haul) и “Най-предпочитана авиокомпания от професионалистите“ (Sky Friend). Победителите в отделните категории се определят на база на онлайн проучване сред пътници и професионалисти, което се e провело от организаторите на конкурса APG Bulgaria в периода 30.10-29.11.2018 г. В него са участвали 237 професионалисти от туристическия бизнес и 3 940 пътници.