Интериорният дизайн днес: разказва Мая Велянова

| от Дилян Ценов |

Има мебели, които са красиви, естетични, привлекателни, а има и такива, които освен всичко това, са и създадени с грижа за потребителя. Именно това е и една от целите на интериорния дизайнер – да създаде пространство с грижа за съответния клиент. От самото зараждане на идеята, през идейния проект, решението за помещението или конкретната мебел, изборът на материали, цвят, размер, изработка, консултация и накрая евентуално монтаж в жилището ви, дизайнерите на ИКЕА черпят вдъхновение от ежедневието на хората.

Грижата за клиента е и основната мотивация ИКЕА България да обнови 6000 кв. м. от магазина си в София, като първи голям етап от усъвършенстването на клиентското преживяване. Променени са общо 8 отдела от търговската част на магазина – готвене, за трапезата, текстил за дома, текстил за спалня, килими, баня, организиране на дома и осветление. Реорганизацията цели да направи пазаруването по-удобно, както и да предостави повече продуктови решения.

Защо това е важно? Ако следваме максимата, че домът е много повече от място за пребиваване, то следва да обръщаме голямо внимание на това откъде и при какви условия купуваме това, с което ще напълним бъдещия си дом.

За всичко това, се срещаме с мениджър комуникации и интериорен дизайн на ИКЕА България Мая Велянова, която ще ни разкаже повече защо подобна пространствена промяна на магазина не е маловажна за клиента, кои са тенденциите и какви грешки допускаме българите при обзавеждането на ново жилище.

Какво наложи всъщност промяна на пространството в магазина?

ИКЕА постоянно променя асортимента си и през годините сме правили някакви адаптации и промени, защото обхватът в определена група се разширява. Например при кутиите, които може една година да са 5 вида, но другата да са 10. Когато се увеличи асортиментът, начинът на представяне трябва също да бъде увеличен. Обаче площта на магазина не се увеличава и решихме, че вече е нужно да направим нещо по-съществено. Някъде коридорите бяха по-дълбоки, клиентите губеха ориентация и си дадохме сметка, че интериора на места създава неудобства. Затова решихме, че е време да приемем по-сериозна промяна. А когато започнахме, си дадохме сметка, че щом ни предстоят тежки няколко месеца, по-добре и да оптимизираме пространството. Това е непрестанен процес, ние постоянно сме в ремонт, така да се каже. Моята функция е свързана именно с това – постоянно да подобрявам, да следя трендовете, да взимам максимума от тях и да ги адаптирам към нуждите на клиента на локално ниво.

Значи въпросните примерни обзавеждания, които предлагате в ИКЕА, са съобразени специално с нуждите на българина?

Точно така. Това е реалистично обзавеждане на цяло жилище на база на проучвания за това какви проблеми имат хората на нашия пазар. Например в България, въпреки че не е редно, масово се усвояват балкони и ние имаме решения, които показват как това може да се случи интелигентно. По начин, по който това усвоено пространство да не прилича на склад, пак може да се използва за съхранение, но да бъде решено по друг начин, да има възможност за някаква гледка или евентуално цветарство. По този начин, имайки богат асортимент, ние показваме решения.

Като говорим за проблемите на локално ниво, коя е най-голямата грешка, която допуска българинът, когато обзавежда?

Това е много дълга дискусия. Едното, което съм забелязала е, че хиляди идеи се събират, когато се обзавежда, но не се намират решения при координирането на тези идеи. Друго открих в последните години, когато много хора около мен си купиха къщи извън София. Те купиха огромни къщи, чието пространство изобщо не е усвоено. И така те плащат отопление за някакви места, които на практика не се използвани адекватно. Била съм на домашни посещения на домове в Швеция, в големи и малки домове, но независимо от размера, всичко е усвоено така че да няма загубени площи.

А какви са тенденциите в интериорния дизайн днес?

Това, над което ние много работим, е устойчивият живот, който е отворен към природата. При него се използват естествени материали, бързо възобновяеми, бамбук, ратан – това е нещо, на което наблягаме. В тази група влизат и смесители, при които не се разхищава вода. А когато става въпрос за помещения , особено малки, гледаме да усвоим максимално височините, опитваме се да бъдат по – затворени обемите. Например, хората днес все още купуват книги, но електронните четци все повече присъстват, може да четеш от много различни източници и съответно тези безкрайни библиотеки, които имахме навремето, вече са по-компактни.

А чисто визуално?

Обикновено са светли цветове, защото произходът на ИКЕА е скандинавски. Там лятото е доста кратко, съответно прозорците са големи и в момента, в който излезе слънце, всеки насочва глава и почва да го „събира”. Начинът на живот тук и там, разбира се, е различен (например там не е практика да се слагат пердета на прозорците във всекидневната), но като цяло цветовете са светли, координирани са с текстилите, за да не се дразни окото и това също дава много решения. Позволява на човек да обнови мигновено дома си с една бърза промяна на текстила.

А всъщност какво е предимството на малкото пространство? Има ли такова изобщо?

Малкото пространство не е предимство, а по-скоро тренд, продиктуван от нуждата. Хората се местят в градовете , апартаментите са с високи цени и съответно днес вече дневната на родителите ми, която е близо 80 кв.м. няма нищо общо с моята, в която на 24 кв. м. са побрани всички функции. Животът го налага. Освен това големите пространства са скъпи, а и поддръжката изисква средства.

Кога да очакваме новия каталог на ИКЕА?

Около последната седмица на август.

 
 

Останете си в леглото тази неделя с Рита Ора

| от chr.bg |

Рита Ора засне поредната си провокативна фотосесия, този път за руското издание на списание In Style.

27-годишната певица позира гола на корицата в легло, „облечена“ в нищо друго освен черни ръкавици, които стигат над лакътя й.

Знаем, че певицата, която зарадва българските си почитатели с концерт това лято във Варна, никога не е имала проблем с голотата си, а ние лично сме много доволни от това.

Малко по-рано тази година Ора отново беше гола, но този път за корицата на сп. Clash.

А, бе, много голотия, много нещо, но нищо неочаквано от Рита. Затова, ако не ви се прави нищо тази неделя, ви предлагаме да си останете в леглото с Рита.

Порадвайте й се в галерията.

 
 

IQOS 3 и IQOS 3 MULTI: новото поколение устройства за бездимно пушене

| от chronicle.bg |

Верни на своята кауза и амбиция за осигуряване на по-добър избор на пушачите по целия свят, компанията лидер в бездимните иновации и научни изследвания – Филип Морис Интернешънъл Инк. (ФМИ) – представи следващото поколение IQOS устройство (I Quit Original Smoking). Сред редицата подобрения в новите модели е възможността за последователно пушене на 10 тютюневи стика с едно зареждане. 

Новите версии IQOS 3 и IQOS 3 MULTI са с подобрен дизайн и функционалност. Разработени са на базата на обратната връзка и мненията, получени от потребителите до сега, като същевременно запазват облика на устройството и ритуала при употребата. Целта на новите версии е да бъдат насърчени пушачите да се преориентират към бездимните алтернативи, което ще донесе ползи за тяхното собствено и за общественото здраве.

IQOS 3 _ (6)

Новите версии бяха представени в Токио, Япония – мястото, което се смята за родина на IQOS и откъдето той тръгна по света.

Според статистиките, които „Филип Морис“ дават, почти 6 милиона пълнолетни пушачи вече се отказали от пушенето на цигари и повече от половината от тях са в Япония.

„Нашата мечта бе да създадем по-добра алтернатива за пушачите и IQOS превърна тази мечта в реалност; IQOS представлява революция за онези 1.1 милиарда души, които пушат“ – каза Андре Каланцопулос, Главен изпълнителен директор на ФМИ. „IQOS 3 и IQOS 3 MULTI предлагат съществени нововъведения и подобрения, с което се превръщат в още един убедителен аргумент за мъжете и жените, които в противен случай биха продължили да пушат, да преминат на бездимни алтернативи. Потребителите на IQOS знаят, че преминаването на този продукт носи много промени в техния живот – ние им благодарим и благодарим на Япония за лидерската роля в този процес на положителна промяна.“

IQOS 3 _ (2)

При употребата на IQOS се образува аерозол, който съдържа средно с 90% по-ниски концентрации на вредни вещества в сравнение с цигарения дим. Съвкупността от данните, получени от предклинични и клинични изследвания на ФМИ, показва, че пълното преминаване на IQOS представлява по-малък риск от вредно въздействие в сравнение с продължителното пушене. Данните също така показват, че ползването на IQOS няма негативно въздействие върху качеството на въздуха в затворени помещения. Средно 70 до 80 % от потребителите на IQOS са спрели напълно цигарите, което превръща IQOS в една от най-убедителните бездимни алтернативи в момента.

Какво казва още Андре Калацопулос за новите продукти, можете да прочетете тук

 
 

Двата най-нови модела на Huawei вече са у нас

| от chronicle.bg |

България е една от първите страни, в която продажбата на смартфоните започва броени дни след световната им премиера. На 16 октомври в Лондон китайският технологичен гигант представи нoвaтa cи флaгмaнcĸa cepия с моделите Маtе 20 и Маtе 20 Рrо.

Huawei Mate 20 Pro приляга плътно към ръката и е изключително удобен и лек, въпреки големия дисплей –  6.39 инча. За това допринася почти безрамковия дисплей и нестандартното съотношение на страните му – 19.5:9. На устройството се намира тройна Leica камера и една светкавица. Синият вариант на се отличава със релефна текстура, която предотвратява плъзгането, надраскването му и оставянето на отпечатъци. Четецът на пръстови отпечатъци е интегриран директно в дисплея. Централният процесор Kirin 980 е 75% по-бърз и с 58% по-висока енергийна ефективност в сравнение с предишното 10-нанометрово поколение. Смартфонът има батерия с капацитет 4200mAh и зарядно Max 40W Super Charge за светкавично зареждане. Цената му е от 1249,98 лв. еднократно плащане или 53,98 лв. в комбинация с план Smart U от Vivacom.

Huawei Mate 20 Pro

Huawei_Mate_20Pro

Huawei Маtе 20 също paбoти c пъpвaтa в cвeтa 7-нaнoмeтpoвa eднoчипoвa cиcтeмa Кіrіn 980, която извeждa мoбилния изĸycтвeн интeлeĸт нa пo-виcoĸo ниво. Разполага с тpoйнa ĸaмepa Lеіса c yлтpaшиpoĸoъгълeн oбeĸтив и видeo фyнĸции c изĸycтвeн интeлeĸт зa cнимĸи c paзшиpeнo зpитeлнo пoлe. Дисплеят му е с размер 6,53 инча. Смартфонът прави яcнo фoĸycиpaни мaĸpo cнимĸи, както и такива нa далечни oбeĸти, а също и ĸлипoвe c пpoфecиoнaлнo ĸaчecтвo. Mate 20 се предлага със ЅuреrСhаrgе зapяднo ycтpoйcтвo за бързо зареждане c мoщнocт oт 22.5W.  Бaтepията издържа пoвeчe oт eдин дeн интeнзивнa yпoтpeбa бeз зapeждaнe. Huawei Маtе 20 е на цена от  749,98 лв. еднократно плащане или 34,98 лв. на изплащане в комбинация със Smart U от Vivacom.

Huawei Маtе 20

Huawei_Mate_20

Цените на смартфоните са с до 50 лева по-ниски, ако бъдат поръчани през сайта на телекома в комбинация с тарифен план Smart L+.

 
 

Какво е FOMOMG и как ни съсипва?

| от chronicle.bg |

Всеки иска да успее. За да успееш обаче трябва да се насочиш нанякъде. За това служат мечтите. Американците го наричат „американска мечта“, но мечтаенето в тази посока въобще не е тяхно; те просто му дават име. Правим го всички и всички знаем стандартния списък с цели:

  • Да стана милионер
  • Да съм женен/омъжена с 2 деца, преди да стана на 30
  • Да си купя собствено жилище
  • Да имам куче

На писане е лесно, но когато дойде време за изпълнение, напрежението може да стигне страхотни величини.

Американците имат „дума“ и за това: FOMOMG – Fear Of Missing Out [on] My Goals (СНЦ – Страхът от Непостигане на Целите).

Моделът Леоми Андерсън използва съкращението в текст за сайта LAPP.


Вижте тази публикация в Instagram.

Dark skin is beautiful word to buffie the body ‍♀️

Публикация, споделена от Leomie Anderson (@leomieanderson) на

Въпреки успешната си кариера на модел, огромна фен база и собствена модна линия, 25-годишната Леоми все още се улавя, че поставя под критика постиженията си.

„Защо имам усещането, че крайният срок да постигна целите си изтича?“

„На 18 исках къща преди да стана на 23, на 23 исках да изкарвам по около милион на година преди да стана на 25. На 26 искам майка ми да може да се пенсионира.“

„Нито едно от тези неща не ми се случи и всеки ден се притеснявам кога ли ще дойде големият ми моден пробив, кога ли голямата модна компания ще повярва в мен.“

_103904922_emiliethomas

Емили Томас на 25 от Манчестър знае за какво говори Леоми.

Тя се омъжи през юли, със съпругът й имат къща и работи в PR сферата, но въпреки това е под влияние на FOMOMG.

„Месец след сватбата си взех почивка заради стреса. Дори си изтрих  акаунтите си във Facebook, Instagram and Twitter“

„Чувствах се отвратително и не можех да видя какво ме очаква в бъдеще.“

Емили смята, че би трябвало да е щастлива, но не е, защото не постигнала мечтата си да пътува.

„На 25 все още карам колата, която майка ми ми купи, а на работа върша все същото без да непредвам. Мислех си, че вече ще изкарвам повече.“

_103904928_fionafomopic

Фиона Ара на 29 от Оксфордшър се запознава с FOMOMG след като 7-годишната й връзка приключва.

Целта й – на 29 вече на е омъжена – не е постигната.

„Лежа будна нощем и си мисля как не съм в крак. Това ме тревожи и фрустрира. Нямам идея къде сбърках.“

„Щастлива съм, но това, че не срещнах подходящия човек, не се оженихме, не си взехме дом и куче, ме натъжава адски много“

Фиона казва, че иска да оправи нещата и това не влияе на самочувствието.

***

Психотерапевтът Хилда Бюрк казва, че да следим постиженията си и да се сравняваме с другите не е нищо ново. Тя вярва, че социалните медии играят голяма роля в целия FOMOMG процес, защото ни предоставят повече хора, с които да се сравняваме.

„Преди имахме за сравнение съучениците, приятелите, а сега – всички на света.“

Тя казва още, че това сравнение може сериозно да навреди на потенциала ни като ни накара да си мислим, че „не можем да започнем нищо ново“.

„Важно е да погледнем цялата картинка отгоре и да си кажем „Добре, не съм наясно с всичко, но има някой места, в който съм добре и щастлив“ и да започнем да надграждаме от там“.

Емили, която изтри акаунтите си в социалните мрежи, твърди, че това й е помогнало, защото „направих стъпка назад и преосмислих с какво разполагам и какво правя“.

Не трябва да забравяме, че някои хора имат предимство (в което няма нищо лошо). Понякога просто са на правилното място в правилния момент. Но всеки си има собствен път, който трябва да измине.