shareit

Instagram ще се персонализира според вашите интереси

| от chronicle.bg |

Приложението за споделяне на снимки Instagram следва примера на Twitter и Facebook с въвеждането на формула, която дава приоритет на снимки, които се подреждат според интересите на потребителя.

Instagram се обнови с нов персонализиран алгоритъм, според който потребителите ще виждат по-малко скучните залези на случайните познати и повече по-важниет актуализации от известни личности и близки приятели. Този ход следва стъпките на Facebook и Twitter и се отдалечава от традиционната организация на показването на новините в хронологичен ред. Вместо най-новите снимки да се появяват в горната част, приложението ще даде приоритет на снимки от обхвата на интересите на потребителя.

Сайтът обясни: „Ако любимия ви музикант сподели видео от снощния концерт, то ще чака вас, когато се събудите, без значение колко акаунта следвате или в коя часова зона се намирате. А когато най-добрият ви приятел пусне снимка на новото си кученце, вие няма да го пропуснете. “

Промяната идва месец след като Twitter предизвика сериозна реакция със създаването на #RIPTwitter хаштаг – сайтът обяви промените в неговия график, след които потребителите ще виждат първо „най-добрите“ туитове, а чак след това – най-новите.

Обявяването на Instagram все още не среща остра критика, за разлика от Twitter. И все пак някои лоялни Instagram фенове казаха, че не искат да виждат снимките като във Facebook.

Facebook многократно коригира своя алгоритъм, отдалечавайки се от модела на обратно хронологичния ред и се фокусира върху показването на мнения и истории, за да увеличи ангажираността и интереса на потребителя.

Като цяло, потребителите на Instagram губят 70% от техните новини, тъй като сайтът се разшири. Компанията среща все по-сериозни затруднения да се справя с огромното количество снимки и видео.

Instagram има повече потребители, отколкото Twitter (надминават ги с повече от 400 млн.). Ако преминаването към новия Insta-алгоритъм е успешен, това би могло да допринесе за стимулиране на бизнеса, тъй като колкото повече време хората прекарват в сайта, толкова по-добре за рекламодателите.

 
 
Коментарите са изключени