Индонезийски хакери атакуваха Австралия заради шпионския скандал

| от |

Близо 200 малки австралийски компании станаха вчера обект на мощна хакерска атака. На първите страници в разбитите им сайтове се появи призивът: „Спрете да шпионирате Индонезия!“.

Отговорността бе поета от хакерската група „Анонимните Индонезия“, предаде ИТАР-ТАСС.
Миналата седмица австралийски медии съобщиха, че според анонимни източници и документи, разгласени от бившия служител на американски разузнавания Едуард Сноудън, австралийското
Управление за радиотехническа отбрана извършва електронен шпионаж в азиатски държави, използвайки базата на съответните посолства.

ans

Разузнавателни данни (от телефонни разговори, радиосигнали и интернет трафика) се събират според публикациите чрез мисиите в Джакарта, Банкок, Ханой, Пекин, Дили (Източен Тимор), в офисите
на върховните комисари в Куала Лумпур и Порт Морсби (Папуа – Нова Гвинея), също и чрез дипломатически представителства в други страни. Информацията се обработва в рамките на операция с кодово име „Каюта“ (Stateroom), водена от разузнаванията на петте държави от т. нар. група „Пет очи“ (Five Eyes) – САЩ, Австралия, Канада, Великобритания и Нова Зеландия.

Индонезия заяви, че е отправила силен протест към САЩ. В петък австралийският посланик Грег Мориарти бе извикан във външното министерство, където му бе заявено, че подобна „сериозна заплаха за сигурността е неприемлива“ и влиза „в противоречие с приятелските отношения между страните“.

Остава неясно защо хакерската атака бе насочена срещу австралийски частни фирми, които очевидно не са свързани с държавните структури, забелязва руската агенция.

 
 

10 известни момичета, които харесват други момичета

| от chronicle.bg |

Да се изправиш в един свят, в която липсата на толерантност и хомофобията все още са много мощни и масови, изобщо не е лесно, дори да си популярен. Изисква доста кураж да заявиш ясно, че си жена, която харесва други жени, или мъж, който харесва други мъже, или пък бисексуален/на. Критиката идва от всички страни и може да те помете.

Въпреки това, има хора, които наистина се приемат такива, каквито са, и не се страхуват да го заявят.

В галерията сме събрали няколко известни момичета, които са показали на света не само своята хомосексуалност, а и своите партньорки. Някои от тях използват социалните мрежи, за да демонстрират колко са влюбени и щастливи.

Ами браво на тях! Вижте кои са те.

 
 

Възходът на жените супергерои

| от chr.bg |

Въпреки, че мъжете супергерои доминират екрана и през 2018 година, има значителен и обещаващ напредък и при жените супергерои. По този повод в интернет се появи доста сполучливо фенско видео, което отбелязва това. То ни показва героините от вселената на DC и Marvel, както и техните най-добри моменти. Кадрите са от филми като „Wonder Woman“, „Avengers: Age of Ultron“, както и от трейлъра на „Captain Marvel“.

Фенските видеа в интернет – монтажи, пародии и т.н. – имат голямо значение. Виждали сме анимации, които представят героите по свой начин или пък възраждат стари такива. Понякога феновете се справят дори по-добре от екипа на филма. В този случай обаче gabi от Туитър прави нещо съвсем ново.

Тя редовно прави подобни видеа. Нека видим това:

 

 

Едно от най-хубавите неща е, че тонът на трелъра (нека го наречем така) е същия, какъвто би бил, ако се отнасяше за Капитан Америка, Железният човек, Батман и сие. Той показва тези способни жени в пика на силите им, както и в най-тъмните им моменти. Гласът зад кадър разказва история как героините преминават през трудности, за да станат това, което са сега; как взимат съдбата си в свои ръце. Дори можем да видим от някои от тях характерната супергеройска походка. Това е едно настина добро начало.

 
 

Джуди Денч: „Ще изтрием ли Кевин Спейси от историята?“

| от chronicle.bg |

Докато масовата аудитория в социалните медии все още не е „простила“ на Кевин Спейси, а последният му филм спечели малко над сто долара приходи, един от стожерите на световното кино изразява своята значително по-трезва позиция по повод скандала с великия актьор. След Катрин Деньов и Глен Клоуз, Джуди Денч е поредното голямо име, което застава против криворазбраната политкоректност на Холивуд.

Преди няколко дена актрисата се изказва в защита на актьора Кевин Спейси на Международния кинофестивал „Сан Себастиан“, предава Variety.

Пред журналисти тя си спомня за времето, когато със Спейси си партнират в драмата „The Shipping News“ (2001). По това време Денч губи съпруга си и Кевин Спейси й оказва „безценна подкрепа“ на снимачната площадка. След това тя добавя, че не  е редно актьори като него да бъдат изрязвани от филмите си, заради неясните и недоказани обвинения на няколко мъже.

По никой начин не одобрявам факта, каквото и да е направил той, да го изрязват от филмите. Ще заличим ли това, което се е случило, когато го заместим с Критофър Плъмър? Ще го изтрием ли от историята? Ще се върнем ли назад и всеки, който се е държал неприлично, или е нарушил закона, или е обидил някого… всички ли ще ги отрязваме? Ще ги заличим ли от историята? Не знам.

Случаят, за който споменава актрисата е свързан с филма „Всички пари на света“. След обвиненията в сексуален тормоз режисьорът Ридли Скот уволни Кевин Спейси и на негово място дойде Кристофър Плъмър. Всички сцени с участието на Спейси е трябвало да бъдат презаснети. Плъмър беше номиниран за „Оскар“ за ролята си.

„Не знам при какви условия е станало, но въпреки това той е прекрасен актьор.“ допълни носителката на „Оскар“ и ветеран в киното и театъра.

Джуди Денч беше на „Сан Себастиан“, за да  получи най-високото отличие на фестивала – почетната награда „Доностия“. Тази година заедно с актрисата, наградени са Робърт де Ниро и Хирокадзу Корееда. 

 
 

Какъв си ти според рекламите, които ти пускат

| от |

Рекламите са белите конци, които съшиват цялата икономика на света.

За да работят добре, им трябва детайлно дефиниран таргет. Няма смисъл да продаваш играчки, докато гледат майки. Играчките са ексклузивно таргетирани към деца и бащи. Те по-късно с фина манипулация ще убедят майката, че това е правилна покупка и че ако се цупи, е против най-доброто за семейството си. Или нещо от тоя сорт; в такива моменти традиционният страх от чувство за вина е най-често експлоатиран. Както и да е.

Ето една изключително ненаучна разбивка на рекламните публики. Към какви хора са отправени рекламите за:

Лекарства 

Предаването се гледа от най-социално екзотичната прослойка на обществото – средната класа. Само тя има пари за глупости. Бедните нямат пари за глупости, а богатите не си знаят парите. Само средната класа едновременно би имала гъбички и пари за крем против гъбички.

Кредити

Най-вече около риалити предаванията, рекламите за кредити казват: „Оо, виждаме, че се разсейвате от полуробския си живот като гледате резила на другите хора. Искате ли да се почувствате като тях за има-няма една седмица? Чудесно! Вместо да пестите и да покажете воля, отговорност и силен характер, вземете заем.“ Тези реклами са насочени предимно за хората от провинцията или както я наричат някои – Старата София.

Мобилни оператори

Публиката на тези реклами е, или поне Операторите се надяват да е, като публиката на Кредитите, само че вече изтеглила кредит.

Лотария

Лотарията на практика е  българската Коледа, когато не е Коледа – тя също взима по 1-3-5-10 лева от много и накрая ги дава на малцина. За разлика от българската Коледа обаче, лотарийните реклами не таргетират хора с добри сърца, а хора с празни джобове.

Храна

Рекламите на храна таргетират хората, за които храната е единственият лукс в живота.

Алкохол

„Хората от рекламата са на практика хората, които ние си мислим, че вие си мислите, че сте след като се напиете. Затова ви ги показваме.“ Ето защо рекламите на бира обикновено показват свободни млади хора хора сред природата. Защото бира се пие предимно след работа – след като като си бил заключен в един офис за пореден ден за поредна година. Рекламите за водка показват мъже с достойнство. Рекламите за ракия показват семейно щастие на мъжете, които не бият жените си… И така нататък.

Има страхотен шанс фирмите да ни познават по-добре от нас самите. Затова нека поиграем една забавна игра. Всеки път, когато в някоя реклама се появи човек, който някак си прилича на вас, забележете за какво е рекламата. Направете това и след една седмица ще сте много по-наясно със себе си, със своите демони и мечти. Приятно хоби само за 9.99 лв.