shareit

Икономиката да се продават скъпи телефони в бедни страни

| от |

Елементарната математика показва, че в бедните страни трябва да продаваш възможно най-евтините телефони, за да може да продадете повече. Това правило е обратно пропорционално, когато трябва да продадеш скъп телефон на богатите в бедните страни.

Например основната версия на iPhone 5С (16 GB) в Индия се продава за 841 долара, в сравнение със САЩ, където е 649 долара, а за най-скъпата версия индийците плащат 257 долара повече, отколкото в САЩ. Телефонът в страната беше разпродаден за 24 часа, за това помогна и пускането само на 6000 бройки за цяла Индия.

Анализът нa индийския журналист Раджив Макни показва, че преди 3 години най-скъпите смартфони в страната стрували 30 000 рупии, iPhone 4S минава границата от 40 000 рупии, а миналата година най-скъпите модели са продавани за над 50 000 рупии. Сега 5С стига границата от 70 000 рупии. За сравнение Google Nexsus 5 се продава за 28 000 .

Според Макни, математиката pri телефони е съвсем различна, отколкото изглежда на пръв поглед. Става дума за разработена схема, която започва с абсурдно висока цифра и след това се намалява, тъй като намалява търсенето. Дори и Apple, който за да запази имиджа не намалява цената има цяла стратегия как да направи своите продукти, достъпни без да изглежда така .

„Новата мантра за всяка компания е да пусне на пазара телефон с цена от около 50 000 и след това тази цена драстично да започне да намалява през следващите седмици. Отново единствената компания, която не следва това правило е Apple. Цените остават стабилни докато продуктът е основната оферта на компанията. Това се промени миналата година , когато Apple започна с агресивни кампании за замяна на Iphone и други механизми замаскирани, така че да не изглежда като отстъпка“, пише Макни .

 
 
Коментарите са изключени