shareit

Играчка дава възможност на бебетата да публикуват селфита във Facebook

| от |

Холандската дизайнерка Лаура Корнет е оттегчена от горди родители, които заливат Facebook със снимки на новородени, пише CNN . Според нея е странно да си въвлечен в живота на някой, който дори не подозира, че си видял всичко случващо се в живота му. Приятелите й родители са й обяснили, че публикуват фотографиите, защото се гордеят с хубавите си бебета и споделянето им онлайн е безобидно. Корнет обаче оспорва тези доводи и посочва, че собственото й проучване показва, че половината от новородените бебета се появяват онлайн в първите дни след идването си на бял свят. „Но бебетата не са се съгласили снимките им да се публикуват онлайн“, казва дизайнерката. Тази мисъл е довела до създаването на „New Born Fame” – играчка, която дава възможност на бебетата да заснемат селфита и да ги публикуват в социалните медии. Целта на Корнет е да провокира дебат за това кой има право да публикува фотографии на малки деца в интернет.

Висящата играчка, която се закача на легло, се състои от меки фигурки. Когато бебето ги докосне, устройство прави снимка или кратко видео и автоматично ги качва в социалните мрежи. Проектът на Корнет става повод за буря от реакции. Част от тях са били гневни, тъй като хората смятат, че е лудост да изложиш по такъв начин бебето си в социалните медии. Точно тези реакции са били целта на Корнет. „Доказах твърдението си и бях наистина щастлива“, отбелязва тя.

Изследване на Microsoft разкрива, че 62 процента от майките на деца под три години използват Facebook. Повече от 96 на сто от „Facebook майките“ заявяват, че публикуват фотографии на децата си в социалните мрежи. Проучването показва, че много от тези майки принадлежат към първото поколение потребители на Facebook, който са били в колежа, когато мрежата е стартирала.

Корнет обяснява, че първоначално е смятала идеята за бебета, който си правят селфита за „малко зловеща“. „Някои хора бяха изплашени, смятайки, че това е нещо като Биг Брадър, който гледа бебето им“, добавя тя. Но много хора са харесали идеята и искат да купят играчката, въпреки че проектът е замислен като изразяване на позиция, а не като комерсиален продукт. Сега дизайнерката преработва прототипа, така че да изпраща снимки и видео клипове директно на родителите, а не в социалните медии – концепция, която й допада повече./Агенция „Фокус“

 
 
Коментарите са изключени