Холивудско съзвездие рекламира България

| от chronicle.bg |

 

„България е мястото!“, казва Силвестър Сталоун в новия рекламен клип на България, в който участват още пет холивудски звезди. Във видеото те не просто рекламират страната ни, а всеки от тях разказва собствените си впечатления.

Клипът беше представен по-рано днес от министъра на туризма Николина Ангелкова. Тя се похвали, че в рекламното видео не са инвестирани държавни средства.

Във видеото участват Салма Хайек, Антонио Бандерас, Силвестър Сталоун, Джейсън Стейтъм, Ейдриън Броуди, Шохрех Агдашлу, както и режисьорът Том Кърк и продуцентите Алън Сейгъл и Лез Уелдън.

„Работим по този клип близо 10 месеца и мога да кажа, че това е сред най-добрите примери за публично-частно партньорство. Видеото е продукт на „Nu Boyana Film Studios“​, които предоставят кадрите за видеото.

Министърът на туризма и изпълнителният директор на филмовите студиа Ярив Лернер подписаха Споразумение за партньорство по силата, на което всички права се прехвърлят на Министерството на туризма и видеото може да бъде използвано безвъзмездно за популяризиране на възможностите за туризъм в страната ни.

„Клипът показва и тясната връзка между туризма и киното, с което се надяваме да привлечем още по-голямо внимание към България“, посочи Николина Ангелкова. По думите й примерите в световен мащаб са красноречиви – туристите в Англия са нараснали с около 50% след излъчването на поредицата за Хари Потър. В Тайланд са отчели ръст от около 22% след премиерата на „Плажът“ с Леонардо ди Каприо, а Хърватска се позиционира като кинодестинация след снимките на шестте сезона на сериала „Игра на тронове“. „Киноиндустрията може да ни помогне да преодолеем и сезонността в туризма“, допълни министърът на туризма.

Ярив Лернер подчерта колко е важно да се използва по най-добрия начин факта,  че толкова филмови звезди идват да снимат в България. Според него това фокусира вниманието към страната ни и я прави много по-популярна и желана дестинация. Той обърна внимание и че киноиндустрията носи много косвени ползи на държавата, като ръст на посещенията в хотелите и заведенията за хранене, разкриване на нови работни места и др.

Ангелкова отбелеляза, че се създава и работна група, която да разработи и предложи стимули за насърчаване на киноиндустрията.

Новият клип ще се излъчва в интернет и по телевизията, както и по време на изложения и на представянето на българската номинация за Оскар в Лос Анжелис на филма „Съдилището“. Така не само ще бъде подпомогната българската кандидатура, но и ще бъдат представени на световния филмов елит големите възможности, които България предлага за реализация на техните продукции.

Ето го и самия клип:

 
 

Гушкането на крави e следващата модна терапия

| от chr.bg |

Планинска конна ферма в щата Ню Йорк предлага психотерапия, която включва гушкането на крави, и според някои експерти тя може да се превърне в поредния моден тренд.

Здравните сеанси могат да бъдат особено полезни за хората, които обичат животните. Пациентите, преминали през курса на прегръдките с рогатия добитък, твърдят, че се получава невероятно чувство за релаксиране и за изцеряване. При гушкането на крави се преодоляват страхови неврози, чувство за тревожност, фобии, като пациентите изграждат по-голямо доверие в себе си.

От фермата „Horse&Cow experience“ уверяват, че и на самите крави им е много приятно да бъдат прегръщани, тъй като те са едни извънредно чувствителни животни в емоционално отношение. „По време на своята дълга еволюция, те са се научили да разчитат езика на тялото на хората“, изтъкват организаторите на новата терапия.

По този начин животните приемат пациентите като член от своето стадо и отгатват дали хората са щастливи или нещастни, дали изпитват чувство на страх или тревожност. Като съответно им отдават от своето излъчване, което си има съответните характеристики.

Кравите имат леко по-висока телесна температура от човешката и пулс, леко по-бавен от нашия. Именно тази комбинация прави гушкането им релаксиращо.

Сеанс от час и половина с рогатите лечители струва 300 долара за двама.

 
 

Джей Райън ще влезе в ролята на Бен Ханском в продължението на „ТО“

| от chronicle.bg |

След чудесната новина, че Джесика Частейн ще изиграе порасналата Бевърли във втората част на „ТО“ по Стивън Кинг, и още по-добрите новини, че Бил ще бъде поет от Джеймс Макавой, а Ричи – от Бил Хейдър, сега става ясен още един член на каста на „It: Chapter 2“.

Вече знаем кой ще бъде актьорът, избран да влезе в кожата на големия Бен Ханском. Малкият Бен е дебелото дете, на чийто тресящ се корем Хенри Бауърс изрязва инициалите си, малко преди Бен да попадне в Пущинака и да стане част от групата на неудачниците.

Бен е влюбен в Бевърли и тази детска любов не го напуска и след като напуска Дери и се превръща в сексапилен мъж, но подобно на другите от компанията: с непълноценен, дори разбит живот.

benhanscom

Във физическо отношение изборът на Райън е удачен, тъй като актьорът определено изглежда добре.

Дали ще се справи с ролята на порасналия Ханском – предстои да видим на премиерата на филма на 6 септември 2019.

Режисьор на лентата отново ще бъде Андрес Мушети, а сценарият е на Гари Дауберман.

landscape-1505731747-pennywise-teeth-it-movie

Още веднъж: в главните роли ще видим Джесика Частейн, Джеймс Макавой, Бил Хейдър, Бил Скарсгард, Джей Райън, Джеймс Рансън и Анди Бийн.

 
 

Защо човешкият мозък е толкова голям?

| от chr.bg |

Британски учени твърдят, че уголемяването на човешкия мозък е резултат от предизвикателствата на околната среда, с които предшествениците ни е трябвало да се справят.

В сравнение с хоминидите, мозъкът на Хомо сапиенс е над три пъти по-голям. Според една от най-разпространените теории, той е еволюирал така заради все по-сложния социален живот, с който човекът се е сблъсвал.

Както при загадката с яйцето и кокошката, обаче е трудно да бъде определено, кое се е случило първо. Дали мозъкът е нарастнал, защото човекът е трябвало да действа заедно със себеподобните, или по-големият мозък му е позволил да установи по-сложни социални и културни отношения?

За да разграничат причините от следствията, Маурисио Гонсалес-Фореро и Анди Гарднър от университета “Сейнт Андрюс” са разработили модел, симулиращ еволюцията на мозъка в различни ситуации (екологични, социални, конфликти между индивиди или групи . . . ). Така учените са разкрили в какъв контекст мозъкът нараства като на Хомо сапиенс.

“Констатирахме, че човешкият мозък се увеличава, когато е конфронтиран с проблеми в естествената му среда”.

Тези трудности са принудили нашия вид непрекъснато да търси нови решения, дори само за да се храни “в огромната африканска савана, където средата се променя сезонно”, или да се запасява с вода, да запазва и обработва храната си, особено с откриването на огъня.

Макар и трудните условия в околната среда да изглеждат основен двигател в еволюцията на мозъка, трябва да бъде добавена и способността предците ни да се учат от другите, както и от собствения си опит.

Според компютърния модел около 60 процента от уголемяването на мозъка се дължи на справянето на индивида със средата, като намиране, съхраняване, готвене на храна и изработване на сечива. Други 30 процента се дължат на общите усилия за справяне със средата, като съвместния лов. Последните 10 процента произлизат от съперничеството в групата.

“Резултатите ни показват, че именно взаимодействието между трудните условия в околната среда и културата са определили размера на човешкия мозък”, обобщава Маурисио Гонсалес-Фореро.

 
 

С дъвка и ходене срещу затлъстяването

| от chr.bg |

Дъвката, съчетана с ходенето, могат да се окажат добри съюзници срещу затлъстяването при мъжете над 40-годишна възраст. Агенцията цитира изследване на японски учени, според които когато дъвчем, ние инстинктивно започваме да крачим по-бързо. А това води до свалянето на излишните килограми.

Японските специалисти провели тестове по време на ходене на 46 мъже на възраст между 21 и 69 години. Били отчитани техният сърдечен ритъм, изминатото разстояние, скоростта им, направените крачки и калорийното изразходване.

На половината от участниците била дадена дъвка. При мъжете над 40 години билазабелязана тенденция да крачат по-бързо, когато дъвчат. Те изминавали по-голямо разстояние и изгаряли значително повече калории.