HBO, Netflix и албанската армия

| от |

Защо GO не идва само, а HBO толкова държи на операторите  

Дали оранжевото е новото черно или на Netflix много им се иска

images

“HBO, вземи ми парите” – така се казва една американска кампания, направена от фенове на HBO, които не искат да плащат за кабелна телевизия, а да ползват стрийминг услугата GO по модела на Netflix. Навлизането на HBO GO в България е свързано със същите въпроси: “Защо трябва да съм абонат на тези клети организации, за да ползвам HBO GO“ (via @elenko).

За момента HBO, собственост на Time Warner, са на позицията, че твърдо вярват в бизнес модела си – а именно партньорство с кабелните оператори – защото той е дълго граден … и защото сметката им излиза.

Предположението, че Netflix скоро ще стане „новото HBO“ досега не се оправдават, дори и след като Netflix получи историческите 14 номинации за наградите „Еми“, от които 9 за сериала „House of cards”. След церемонията в края на септември HBO си тръгна с 27 трофея, а Netflix с един, което не попречи на CEO-то на Netflix Рийд Хастинг да каже, че “Orange Is the New Black” (цветовете на двете фирми, както и едноименен сериал на Netflix). Хастинг не пропуска да сравнява компаниите при всеки удобен повод.

netflix-dec6-af

Вярно е, че и HBO и Netflix са на пазара на скъпите сериали, собствена продукция. Вярно е, че HBO беше „надцакано“ с “House of cards” от Хастинг и екипа му, който плати 100 млн. долара за 26-те епизода на сериала. Компаниите обаче са много различни в структурата, мащаба и подхода към пазарите, на които стъпват. HBO е установен играч – което означава, че има какво да загуби, докато Netflix има повече потенциал да расте, но съпътстван от множество рискове.

HBO е продуцент, докато Netflix купува съдържание

HBO притежава или продуцира около 95% от съдържанието, което се разпространява по каналите на компанията. Netflix предпочита да купуват лицензи за излъчване на вече готови продукции. Студийният модел на HBO позволява да си възвърне инвестицията в оригинално съдържание през своите 117 млн. абонати по света, както и чрез продажбата на DVD-та. HBO печели по 2.6 млн. долара от всеки епизод на Game of Thrones чрез продажбата на лицензи за излъчване на различни телевизии и разпространители по света.

Netflix нарича себе си „програма“, а не продуцент. Те купуват лицензионните права за “House of cards” от продуцента Media Rights Capital. Продуцентската къща е собственик на съдържанието и е подписала договор със Sony Pictures Television за продажбата на дисковете и разпространението на сериала в страни, в които Netflix  още не е влязъл.

Бизнес модел на HBO включва риска програмата да загуби от някоя неуспешна продукция (нещо, което няма как да се случи при Netflix), но и не всяка продукция, разпространявана по кабелните телевизии трябва да е хит, или дори да привлича големи групи зрители, както и Netflix не е длъжен да качва единствено невероятно успешни продукции на сайта си.

HBO създава много повече оригинални продукти от тези, които Netflix купува

През 2013-та година Netflix ще изхарчи около 150 млн. долара за оригинално съдържание (което ще бъде само лицензирано), докато бюджетът на HBO за собствени продукции е около 1 млрд. долара. Netflix планира да увеличи парите за собствени филми от около 5% до 10% – 12% – 15% през следващите няколко години, казва програмният директор на компанията Тед Сарандъс.

През 2013 Netflix представи няколко собствени продукции: “House of Cards“, сериалът на Ели Рут “Hemlock Grove”, новите епизоди на “Arrested Development,” “Orange Is The New Black” от създателя на “Weeds” Дженджи Кохан, Bad Samaritans  и втори сезон на “Lilyhammer.”

Сериалите на HBO са поне три пъти повече от това. Сред тях са “True Blood”, “Game of Thrones”, “Boardwalk Empire”, “The Newsroom”, “Enlightened”, “Hard Knocks”, “Hello Ladies“, „Family Tree”, “Getting On”, “Vice”, “Girls”, “Eastbound and Down”, “Veep”, “Real Time with Bill Maher”, “Real Sports with Bryant Gumbel” и “Treme”, както и минисериите “Parade’s End”. HBO също така произвежда и по-широк кръг от продукции от типа на “Behind the Candelabra”, около 30 документални филма на година и 16 боксьорски срещи на ринга (като не броим pay-per-view събитията).

HBO  инвестират много пари, докато Netflix, разчита на бързото разрастване на пазара

HBO завърши 2012г. с 1.5 млрд. долара печалба при повече от 4.5 млрд. долара приходи. Netflix обяви печалба от 17 млн. долара при 3.6 млрд. долара приходи (от които 1.1 млрд. долара идват от продажбата на DVD дискове с филми и игри по пощата).

fb5ea_IMG_0280_610x458

41-годишната компания HBO има пълно покритие в САЩ през кабелни и сателитни оператори, продукциите ѝ присъстват зад граница в 151 държави, а абонатите на телевизията по света са 117 млн.. Netflix едва започва да навлиза на международния пазар с присъствие в Латинска Америка, Великобритания и Холандия, като инвестициите зад граница са причината дружеството да не излезе на голяма печалба през последната година.

Netflix разполага с правото да ползва в дългосрочен период съдържание на стойност 5.7 млрд. долара. За да плати за него Netflix разчита, че увеличението на абонатите му ще продължи със същата скорост, като същевременно компанията се стреми да запази ниската цена на продукта. През третото тримесечие на 2013 Netflix успя да изпревари HBO в Америка с 31 млн. абонати срещу 29 млн., по данни на SNL Kagan. Ако това темпо на растеж спре обаче, компанията може и да се изправи пред сериозни финансови затруднения.

За HBO въпросът е дали ще успее да продължи да изгражда или поне да запази досегашните си мрежи от потребители, разчитайки на нуждата им да плащат за телевизия, ако или когато нуждата от икономии удари хората в сериозен мащаб.

Закупуването на Netflix е по-лесно от достъпа до каналите на HBO, но моделът „директно до потребителя“ си има своята цена

Месечната такса за Netflix е 8 долара за неограничен стрийминг, но изисква добра връзка с интернет. HBO иска от потребителите си да са абонати на телевизионен оператор, а таксата за телевизията е между 10 и 15 долара, срещу които се полага и стрийминг услугата GO. В България цените са по-ниски – между 8 и 9 лева, а в GO има над 1500 часа филми.

hbo2

HBO не поддържа мащабни кол центрове – при проблем с някоя от услугите, абонатите се обаждат на оператора си. Освен асистанс за клиентите си, Netflix поддържа множество сървъри, които осигуряват безпроблемния стрийминг.  HBO все още се гледа повече през телевизор и това намалява цената на абонат за поддръжката на стрийминг услугата GO. HBO работи със своите дистрибутори, които не само се грижат за обслужването на клиентите, но и  допринасят за бюджета за маркетинг и промоции. И още една добра новина за HBO – приложението GO е прекрасно.

Малко след като станаха ясни номинациите за наградата Еми, Рийд Хeстингс написа на стената си във Фейсбук,: „ Албания мина едно ниво по-горе“. Това е  в отговор на закачка на CEO-то на Time Warner Джеф Бюкс в едно интервю за New York Tmes през 2010г. Когато го питат за Netflix, той коментира: „Това е малко като Албанската армия да тръгне и да завземе света. Възможно ли е – не мисля.“

 
 

Сериалът „Забравена“ ще има втори сезон

| от chronicle.bg |

След първоначалния успех на първия сезон на сериала „Завръщане“ (Absentia) беше очаквано да видим какво още може да се случи с агент Емили Бърн. За щастие на феновете й, вече е ясно, че сериалът „Забравена“, ще се завърне през 2019. Продукцията вече е в ход, а снимките отново ще бъдат изцяло в България – основно в София, покрайнините и подбрани локации.

В главната роля отново ще видим сърбо-хърватката, известна у нас от сериала „Касъл“ – Стана Катич.

Докато е по следите на известен бостънски, сериен убиец, агентът от ФБР Емили Бърн (Катич) изчезва без следа и е обявена за мъртва. Шест години по-късно, е открита в изоставена хижа в гората, полужива и без никакъв спомен за случилото се с нея през целия период, в който е била в плен. Завръщайки се вкъщи, тя разбира, че съпругът ѝ Ник (Патрик Хюсингер) се е оженил повторно, а синът ѝ е отглеждан от друга майка, всъщност единствената, която детето познава. Твърдо решена да събере липсващите парчета от пъзела, Емили скоро се оказва въвлечена в нова серия от убийства.

Във втори сезон, след като успява да открие похитителя си и да го убие, Емили отново се опитва с всички сили да установи нормални отношения със сина си Флин и бившия си съпруг Ник. Но, обсебена от търсенето на отговори на въпросите, които остават неразкрити, тя попада на следите на сериен убиец и неусетно е въвлечена в конспирация, която този път може да струва много повече от безопасността на семейството ѝ. И във втори сезон ще видим Патрик Хюсингер в ролята на бившия съпруг на Ейми и специален агент Ник Дюран.

Zabravena_1_1

Изпълнителен продуцент и режисьор е Одед Ръскин (False Flag), заедно с Джули Глюксман, Стана Катич и Мария Фелдман, a AXN ще излъчва сериала. Режисьори на продукцията са Адам Сандерсън и Каша Адамик. Сериалът е създаден по идея на Гая Виоло и Мат Кирюлник.

Във втория сезон на „Забравена“, актьорският състав ще бъде допълнен от Матю Ле Невез (The Widow) и Наташа Литъл (The Night Manager). Ле Невез е в ролята на Кал Исак – бивш морски тюлен, склонен към обезоръжаващ оптимизъм, Кал познава демоните, които гонят Емили и се оказва лоялен и състрадателен партньор. Наташа Литъл е в ролята на специален агент Джулиан Гюнарсен – високо квалифициран и енигматичен профайлър от ФБР. Надарена с хладна ефективност, Джулиан се присъединява към бостънската служба на бюрото, след като смъртоносно терористично нападение разтърсва града. В новия сезон ще видим отново Ейнджъл Бонани, Нийл Джаксън, Кара Теобалд и Пол Фрийман.

 
 

„Stranger Things“ се завръща със сезон 3

| от chr.bg |

Снимките на сезон 3 на великия (засега поне) „Stranger Things“ приключва снимки през ноември, по думи на изпълнителния продуцент Шон Леви.

След дебюта си през 2016 година сай-фай хорърът стана любим на зрителите заради чудесната си комбинация от приключение, осемдесетарска носталгия и харизмата на актьорския състав. За съжаление, имаше някои забавяния около новия сезон и това остави феновете да чакат до средата на 2019 година за „Stranger Things“ номер 3 по Netflix.

Като имаме предвид тъмния край на сезон 2, продължението може да започне отвсякъде. За сега няма детайли около действието, но се очаква да започне със значителен скок напред във времето. Единайсет вече се казва Джейн Хопър и живее нормалния за един тийнейджър живот. Въпреки този тийзър:

новият сезон няма да бъде лек и хумористичен, дори напротив, ще бъде доста тъмен и изпълнен с екшън.

Леви също така нарече новият сезон „най-амбициозният ни досега“.

Забавянето може да се дължи на допълнителни мерки за безопасност след като сериалът вече е толквоа популярен. Най-любопитно е, че сезонът ще има повече време за пост продукция (от ноември до лятото на 2019 година). Това време може да означава повече визуални ефекти.

 
 

Дж. К. Роулинг потвърди фенска теория

| от chr.bg |

Хърмаяни Грейнджър е известна с патологичното си коригиране на останалите, най-известното от които е на заклинанието „левиОса“, а не както Рон Уизли си мислеше „левиосА“. Дълго време читателите също имаха нужда от една Хърмаяни до себе си, защото често бъркаха произношението на много от персонажите в книгата, включително и нейното. Поне докато Дж. К. Роулинг не включи параграф в „Огнения бокал“, където обяснява как точно се произнася името на малката вещица.

Туит от фен на книгите засегна отдавна съществуваща теория за този параграф. В него нашият сънародник Виктор Крум нарича Хърмаяни „Хър-май-оун“. Тя го поправя като казва „Хър-май-ъ-ни“, бавно и ясно. Магьосникът обаче повторя „Хърм-оун-нини“, на което момичето се засмива и казва „Достатъчно близо“. Джоан Роулинг отговаря на туита като потвърждава, че е написала сцената, за да научи читателите как правилно се произнася името.

„Хари Потър и Огнения бокал“ излезе през 2000 година след 3 години мъки и фрустрация относно произношения. Как да знаем, че т-то във Волдеморт е глухо?

С първия филм от серията се сложи край на всякакви артикулярни съмнение. Той също така изстреля Ема Уотсън във върховете на Холивуд. Тя игра в „Beauty and the Beast“ и „The Circle“, а скоро получи място и в „Little Women“. Роулинг пък продължава с „Fantastic Beasts And Where To Find Them“ и „Fantastic Beasts: Crimes of Grindlewald“, който предстои на 16 ноември.

 
 

Audi Q8: върховният SUV на марката

| от chronicle.bg |

Хайде честито – изцяло обновеният Audi Q8 вече е в България. Луксозният SUV заяви претенциите и способностите си на демонстрация в Интер Експо Център, от която стана ясно, че обновеният модел е амбициран да постави нов стандарт в сегмента на премиум класа.

Моделът има едно от най-големите купета в класа си, нова система за управление на функциите и технологии на ходовата част, както и интелигентните електронни системи за асистенция на водача.

Дизайнът: изчистени линии и силно изразени контури. Внушителна осмоъгълна версия на предната решетка Singleframe. Шест вертикални хромирани ламели, радиаторната решетка, правеща внушението за здравина и мощ. Благодарение на вратите без рамки на прозорците, типичната за спортните купета линия на покрива създава визуално впечатление за ниско преминаване по протежение на страничния силует на каросерията, завършвайки с дългия спойлер в края на автомобила. Задната част на каросерията е изпълнена в спортни компактни пропорции, с много нисък покрив и силно скосен прозорец.

Интересен елемент от колата е силовият тракт на новия Audi Q8 – той е базиран на новата mild хибридна технология (MHEV). В режим на намаляване на скоростта или пълно спиране, ремъчният стартер-алтернатор BAS преминава автоматично в режим на рекуперация, в който може да възстанови и съхрани в акумулаторната батерия до 12 кВт електроенергия. Работният режим на системата старт-стоп започва още при 22 км/ч, а в условия на реално пътно движение, технологията MHEV е в състояние да намали разхода на гориво с до 0,7 литра на 100 километра.

Audi_Q8_2018_1

Концепцията за управление на функциите в новия Audi Q8 не изисква почти никакви бутони, превключватели и регулатори на арматурното табло и е изцяло фокусирана върху двата сензорни екрана с висока разделителна способност.

Audi Q8 дебютира в Европа с двигател 3.0 TDI във версията Q8 50 TDI. Средният разход на гориво е между 6,8-6,6 литра на 100 км. Максималната му мощност е 210 кВт или 286 к.с, а максималният въртящ момент – 600 Нм.

Ускорението на големия SUV модел от 0 до 100 км/ч става за 6,3 секунди. Максималната скорост на Q8 e 245 км/ч. Предостатъчно за нашите пътища, а и не само. Нали знаете, повече от това – на писта.

Много е хубаво, че Q8 не е предвиден да се кара само по асфалт: благодарение на системата за постоянно двойно предаване quattro и клиренса от 254 милиметра, новото SUV Coupé може да продължи и в нивата.

Багажникът на новия SUV модел разполага серийно с минимален обем от 605 литра, което може да се увеличи с лекота до 1 755 литра със сгъване на задните облегалки. Това е предостатъчно, за да побере два напречно разположени сета за голф. В случай че не сте голф-хора, този багажник означава и че може да отидете на къмпинг с петчленно семейство, без жената да се отказва да си носи ютията и с опция всяко дете да си носи собствения надуваем басейн.

Audi_Q8_2018_3

В тези време на умни коли няма как да не обърнем внимание и на интелигентната съврзаност, когато говорим за нови коли. Q8 е оборудван серийно със системата MMI navigation plus, която използва новия стандарт LTE Advanced за мобилен трансфер на данни. Навигационната система дава интелигентни предложения за избор на дестинация въз основа на предишни пътувания и черпи от опита на системата за продължителността на шофиране и натоварването на трафика. Маршрутът се изчислява онлайн от сървърите на доставчика на картова информация и навигационни услуги HERE, използвайки данни в реално време за общата пътнотранспортна обстановка.

Audi_Q8_2018_2

Приятен гъдел е управлението на част от функциите с гласови команди с разговорни фрази. Системата обработва всички въпроси и команди от страна на водача и неговите спътници по два начина – на основата на съхраняваната на борда информация и с помощта на много по-подробните масиви от данни и изчислителни възможности в облака. Това значи, че можете да изкажете въпросите и командите си към колата съвсем свободно, а системата ще разбере изречение като „Гладен съм“ и съответно ще даде своите предложения за намиращи се наблизо ресторанти.

Моделът се предлага в 11 тоналности на външното лаково покритие, включително най-новите цветове „Dragon orange“ и „Galaxy Blue“.

Audi Q8 вече може да бъде поръчван в България, като в дилърската мрежа има осигурени и тестови автомобили. Цените на модела в България стартират от 152 461 лв. с ДДС.