HBO, Netflix и албанската армия

| от |

Защо GO не идва само, а HBO толкова държи на операторите  

Дали оранжевото е новото черно или на Netflix много им се иска

images

“HBO, вземи ми парите” – така се казва една американска кампания, направена от фенове на HBO, които не искат да плащат за кабелна телевизия, а да ползват стрийминг услугата GO по модела на Netflix. Навлизането на HBO GO в България е свързано със същите въпроси: “Защо трябва да съм абонат на тези клети организации, за да ползвам HBO GO“ (via @elenko).

За момента HBO, собственост на Time Warner, са на позицията, че твърдо вярват в бизнес модела си – а именно партньорство с кабелните оператори – защото той е дълго граден … и защото сметката им излиза.

Предположението, че Netflix скоро ще стане „новото HBO“ досега не се оправдават, дори и след като Netflix получи историческите 14 номинации за наградите „Еми“, от които 9 за сериала „House of cards”. След церемонията в края на септември HBO си тръгна с 27 трофея, а Netflix с един, което не попречи на CEO-то на Netflix Рийд Хастинг да каже, че “Orange Is the New Black” (цветовете на двете фирми, както и едноименен сериал на Netflix). Хастинг не пропуска да сравнява компаниите при всеки удобен повод.

netflix-dec6-af

Вярно е, че и HBO и Netflix са на пазара на скъпите сериали, собствена продукция. Вярно е, че HBO беше „надцакано“ с “House of cards” от Хастинг и екипа му, който плати 100 млн. долара за 26-те епизода на сериала. Компаниите обаче са много различни в структурата, мащаба и подхода към пазарите, на които стъпват. HBO е установен играч – което означава, че има какво да загуби, докато Netflix има повече потенциал да расте, но съпътстван от множество рискове.

HBO е продуцент, докато Netflix купува съдържание

HBO притежава или продуцира около 95% от съдържанието, което се разпространява по каналите на компанията. Netflix предпочита да купуват лицензи за излъчване на вече готови продукции. Студийният модел на HBO позволява да си възвърне инвестицията в оригинално съдържание през своите 117 млн. абонати по света, както и чрез продажбата на DVD-та. HBO печели по 2.6 млн. долара от всеки епизод на Game of Thrones чрез продажбата на лицензи за излъчване на различни телевизии и разпространители по света.

Netflix нарича себе си „програма“, а не продуцент. Те купуват лицензионните права за “House of cards” от продуцента Media Rights Capital. Продуцентската къща е собственик на съдържанието и е подписала договор със Sony Pictures Television за продажбата на дисковете и разпространението на сериала в страни, в които Netflix  още не е влязъл.

Бизнес модел на HBO включва риска програмата да загуби от някоя неуспешна продукция (нещо, което няма как да се случи при Netflix), но и не всяка продукция, разпространявана по кабелните телевизии трябва да е хит, или дори да привлича големи групи зрители, както и Netflix не е длъжен да качва единствено невероятно успешни продукции на сайта си.

HBO създава много повече оригинални продукти от тези, които Netflix купува

През 2013-та година Netflix ще изхарчи около 150 млн. долара за оригинално съдържание (което ще бъде само лицензирано), докато бюджетът на HBO за собствени продукции е около 1 млрд. долара. Netflix планира да увеличи парите за собствени филми от около 5% до 10% – 12% – 15% през следващите няколко години, казва програмният директор на компанията Тед Сарандъс.

През 2013 Netflix представи няколко собствени продукции: “House of Cards“, сериалът на Ели Рут “Hemlock Grove”, новите епизоди на “Arrested Development,” “Orange Is The New Black” от създателя на “Weeds” Дженджи Кохан, Bad Samaritans  и втори сезон на “Lilyhammer.”

Сериалите на HBO са поне три пъти повече от това. Сред тях са “True Blood”, “Game of Thrones”, “Boardwalk Empire”, “The Newsroom”, “Enlightened”, “Hard Knocks”, “Hello Ladies“, „Family Tree”, “Getting On”, “Vice”, “Girls”, “Eastbound and Down”, “Veep”, “Real Time with Bill Maher”, “Real Sports with Bryant Gumbel” и “Treme”, както и минисериите “Parade’s End”. HBO също така произвежда и по-широк кръг от продукции от типа на “Behind the Candelabra”, около 30 документални филма на година и 16 боксьорски срещи на ринга (като не броим pay-per-view събитията).

HBO  инвестират много пари, докато Netflix, разчита на бързото разрастване на пазара

HBO завърши 2012г. с 1.5 млрд. долара печалба при повече от 4.5 млрд. долара приходи. Netflix обяви печалба от 17 млн. долара при 3.6 млрд. долара приходи (от които 1.1 млрд. долара идват от продажбата на DVD дискове с филми и игри по пощата).

fb5ea_IMG_0280_610x458

41-годишната компания HBO има пълно покритие в САЩ през кабелни и сателитни оператори, продукциите ѝ присъстват зад граница в 151 държави, а абонатите на телевизията по света са 117 млн.. Netflix едва започва да навлиза на международния пазар с присъствие в Латинска Америка, Великобритания и Холандия, като инвестициите зад граница са причината дружеството да не излезе на голяма печалба през последната година.

Netflix разполага с правото да ползва в дългосрочен период съдържание на стойност 5.7 млрд. долара. За да плати за него Netflix разчита, че увеличението на абонатите му ще продължи със същата скорост, като същевременно компанията се стреми да запази ниската цена на продукта. През третото тримесечие на 2013 Netflix успя да изпревари HBO в Америка с 31 млн. абонати срещу 29 млн., по данни на SNL Kagan. Ако това темпо на растеж спре обаче, компанията може и да се изправи пред сериозни финансови затруднения.

За HBO въпросът е дали ще успее да продължи да изгражда или поне да запази досегашните си мрежи от потребители, разчитайки на нуждата им да плащат за телевизия, ако или когато нуждата от икономии удари хората в сериозен мащаб.

Закупуването на Netflix е по-лесно от достъпа до каналите на HBO, но моделът „директно до потребителя“ си има своята цена

Месечната такса за Netflix е 8 долара за неограничен стрийминг, но изисква добра връзка с интернет. HBO иска от потребителите си да са абонати на телевизионен оператор, а таксата за телевизията е между 10 и 15 долара, срещу които се полага и стрийминг услугата GO. В България цените са по-ниски – между 8 и 9 лева, а в GO има над 1500 часа филми.

hbo2

HBO не поддържа мащабни кол центрове – при проблем с някоя от услугите, абонатите се обаждат на оператора си. Освен асистанс за клиентите си, Netflix поддържа множество сървъри, които осигуряват безпроблемния стрийминг.  HBO все още се гледа повече през телевизор и това намалява цената на абонат за поддръжката на стрийминг услугата GO. HBO работи със своите дистрибутори, които не само се грижат за обслужването на клиентите, но и  допринасят за бюджета за маркетинг и промоции. И още една добра новина за HBO – приложението GO е прекрасно.

Малко след като станаха ясни номинациите за наградата Еми, Рийд Хeстингс написа на стената си във Фейсбук,: „ Албания мина едно ниво по-горе“. Това е  в отговор на закачка на CEO-то на Time Warner Джеф Бюкс в едно интервю за New York Tmes през 2010г. Когато го питат за Netflix, той коментира: „Това е малко като Албанската армия да тръгне и да завземе света. Възможно ли е – не мисля.“

 
 

Шакира укрила данъци в размер на 15 милиона евро

| от chr.bg |

Певицата Шакира е обвинена за укриване на данъци в размер на почти 15 милиона евро.

Обвиненията идват от испанската прокуратура, която преследва колумбийската ззвезда за неизплатени задължения към хазната в периода 2012 – 2014 година.

Въпреки колумбийска гражданка, Шакира живее в Барселона, заедно със звездата на каталунците Жерар Пике от 2011 година.

Според местното законодателство, всеки, който пребивава на територията на страната повече от шест месеца, автоматично става данъчно задължен към Испания.

Следствието подозира, че Шакира е укрила над 14,5 милиона евро данъци в споменатия период.

В последно време испанските власти погнаха редица известни личности за неплатени данъци, включително и звездите на футболните грандове Барселона и Реал Мадрид, сред които Лионел Меси, Кристиано Роналдо и др.

 
 

Игра на „топло и студено“: открий деликатесите с Джина

| от chronicle.bg |

Декември е най-вкусният месец в годината – с аромат на печена пуйка, борови иглички и балончета от шампанско.

За да ви спестим време, разгледахме каталога на Kaufland и изпратихме тайния ни агент Джина на маратон по бързо ориентиране сред омари, скариди, шоколад, салчичон и много хамон! Мммм.

Нашият агент под прикритие имаше 20 минути, в които да напълни количката си с top of the top и creme de la creme от Kaufland.

Джина всъщност е от Солун, което означава две неща – че харесва хубавата храна и си пада по морски деликатеси.

Между другото, ако се чудите кои са дните с най-много клиенти за търговската верига, то това са 23-ти и 30-ти декември. Така че за да сте подготвени и да не ви се налага да чакате на големи опашки, направете си план. В Kaufland има 22 000 артикула, а по празниците – допълнителни над 1300 предложения.

Оказва се, че и в храната има доста мода. Хамонът от луксозната марка на Kaufland – EXQUISIT, който веригата предлага ексклузивно по празниците, бележи троен ръст в продажбите през 2018 г. в сравнение с 2017-а. В последните години нараства значително и продажбата на пуйки. До момента те са с 22% повече, отколкото за цялата 2017 г.

Специалната задача на Джина беше да намери някои от 100-те продукта на Kaufland, които са за ценители. Селектирани от три континента – Европа, Северна и Южна Америка, те включват висококачествени месни специалитети като уругвайски говежди ростбиф, испански и италиански колбаси, сурово сушена шварцвалдска шунка, френски терини – от заек, глиган и патешко месо, пастети и деликатеси от гъши дроб.

Допълнителната празнична брошура е валидна само до 31 декември.

Джина се справи особено добре с канадския омар и маринованите белени скариди, които откри за отрицателно време.

И нещо, което ще ви е полезно да знаете преди Бъдни вечер, е, че в свежата витрина на веригата можете да намерите готови всички традиционни ястия за постната трапеза.

Освен да и пожелаем добър апетит…

1170x1753 (3)
STAR FISH – Мариновани скариди

1170x1753 (2)
ГУРМЕНИЦА – Пеперончини със сирене в олио

1170x1755 (1)
NORDIC SEA FOOD – Омар, който перфектно се допълва с пенливо вино LUNCIEN LALAPDIER

1170x1753
Коледа, изпълнена със свежест с над 120 вида плодове и зеленчуци

1170x1753 (1)

Снимки: Мирослава Дерменджиева

Грим: Росина Георгиева

Гардероб: Marc O’Polo

 
 

Идва ли краят на „Шоуто на Елън Дедженеръс?

| от chronicle.bg |

Тя е любимка на американците. Любимка на европейците. Любимка на всички, които обичат да се смеят, имат нужда да се смеят или някога са имали нужда да се уверят, че е окей да не си окей.

Тя е Елън Дедженръс и в последните 15 години стремглаво върви към престола на „Кралицата на дневните предавания“, който Опра Уинфри освободи през 2011 г. Елън Дедженеръс е фигура, без която съвременната телевизия неминуемо би променила драстично облика си.

Затова и новините след публикуването на нейно интервю в „Ню Йорк Таймс“ преди два дена, създадоха доста шум сред милионите й фенове по света. Изглежда, че любимата на милиони зрители телевизионна водеща обмисля да сложи край на предаването си, „Шоуто на Елън Дедженеръс“, предава CNN.

В интервюто за медията тя казва, че обмисля какво да прави след като изтече настоящия й договор с телевизията през 2020 г.

Дедженеръс поднови договора си през 2016 г., но тогава е била на прага на отказване.

Към момента комедийната актриса и водеща е разкъсвана между противоположните съвети, които получава от най-близките си хора: съпругата й Порша де Роси и брат й Ванс Дедженеръс. Според него, да продължи да води такова предаване в ерата на  Тръмп, е от изключително важно значение.

„Порша се ядосва на брат ми, когато той ми казва, че не мога да спра“, казва Елън през „Ню Йорк Таймс“, цитирана от CNN. Порша е казвала, отново пред „Ню Йорк Таймс“, че според нея Елън има „други неща за вършене“.

Важно е да се уточни, че Елън е далеч от момента, в който ще се пенсиорнира. В момента очакваме да гледаме комедийната й поредица Relatable в мрежата на Netflix (18 декември), а евентуалните й планове извън шоуто включват завръщане на комедийната сцена. Преди да започне своето предаване Дедженеръс е популярна фигура в стенд-ъп комедията.

„Шоуто на Елън Дедженеръс“ е спечелило общо 57 награди „Еми“ от своя дебют през 2003 г.

 
 

6 от най-добрите комедии на 2018 г.

| от chronicle.bg |

Отиващата си година определено беше достатъчно пъстра, поне що се отнася до жанровото и тематичното разнообразие в киното. Днес обръщаме внимание на един от най-гледаемите жанрове от създаването на киното, до днес. Комедиите.

Не смешните филми. Макар това да са две сходни за много зрители понятия, невинаги е така. Комедията понякога може да бъде смешен филм. Но за един филм не е достатъчно да бъде смешен, за да го бъде комедия. Освен разбира се, ако не искаме да го оценим по-високо, отколкото заслужава.

Добрата комедия може да предложи много повече от смях и за щастие през изминалите месеци видяхме нагледни примери за такива филми. Днес те вече доминират списъците с награди и оглавяват боксофис класациите.

И няма нищо по-добро от това да видиш голям режисьор като Йоргос Лантимос да се справя с проблемите на две объркани жени, които ще си оскубят косите (и душите, ако можеха) за своята любимка. Това е комедия, която заслужава да оглавява класациите, защото освен смях, донася и естетическа наслада на зрителя – на визуално, актьорско, режисьорско, драматургично ниво.

На базата на мненията на критици, медии и нашият скромен вкус, подбрахме 6 от най-добрите комедии на 2018 г. Можете да ги видите в галерията горе.