Григор загуби от 74-ия в света

| от chronicle.bg |

Григор Димитров отпадна на четвъртфиналите на турнира в Кула Лумпур след затуба от 74-ия в световната ранглиста Бенямин Бекер с 3-6 6-7(3). Българинът игра по-добре от мача срещу Жоао Соуса, но това се оказа недостатъчно срещу опитния германец, който наказа всяка слабост на първата ни ракета.

Първият сет започна така сякаш Григор си е взел поука от мача срещу португалеца. Сервираше значително по-добре и взе лесно първите си две подавания. Това обаче важеше и за Бекер. В петия гейм Григор се отпусна и това му костваше сета. След слабо сервиране и форхенд в аут резултатът стана 15-40. След поредица от отлични волета Димитров отрази първата заплаха, след което показа здрава психика и при втория брейкбол. Последваха обаче две непредизвикани грешки от бекхенд и пробивът стана факт.

Григор натисна за моментален рибрейк и бе близо до него, стигайки до брейкбол от 40-15 с невероятна къса топка. После обаче изкара лесен форхенд в аут и след още няколко равенства геймът завърши със слайс в мрежата от ракетата на българина. След това се заредиха няколко по-тихи гейма, а при 5-4 Бекер застана на линията да сервира за сета. Той направи двойна грешка за 15-15, но последва нов бекхенд на Григор в аут. След това пък форхенд се спря в мрежата, въпреки че нашето момче владееше инициативата, а с още една грешка се сложи край на първата част.

Все още нищо не беше загубено, а Григор неведнъж ни бе показвал, че може да обръща подобни мачове. Можеше ли да го стори отново? Така изглеждаше. Българинът видя колебания в сервиса на Бекер в четвъртия гейм на втория сет и стигна до точка за пробив при 30-40. Последва продължително разиграване, в което ударите на Григор бяха по-силни и по-прецизни и той осъществи така важния брейк.

Окрилен от развитието, Димитров затвърди светкавично със страхотен сервис гейм, а в този момент статистиката отчиташе 71% вкаран първи сервис от българина. Григор поддържаше преднината си и при 5-3 сервираше за изравняването на резултата. Геймът премина през няколко дюс, след което Бекер взе предимство с атака на мрежата, а след това върна пробива след неточност на Григор. Отлични шансове за затварянето на сета имаше и в десетия гейм, в който нашият поведе с 15-40, но германецът взе зрелищно разиграване, след което намери и сервиса си.

Гейм на нула за 6-5 означаваше минимум тайбрек за българина. Димитров не успя да притисне отново съперника и се стигна до дълъг гейм. Григор проби пръв за 2-1, но минибрейкът бе върнат веднага с техничен лоб. Двамата смениха полетата при 3-3, а Григор прати бекхенд в мрежата за 3-5, след което Бекер го наказа на мрежата, стигайки до три мачбола и реализира още първия с ас.

TennisKafe.com

 
 

Ела Фицджералд, Нина Симон и Далида „пеят“ на Киномания

| от chr.bg |

Ела Фицджералд, Нина Симон и Далида „пеят“ на Киномания. Филми за легендарните изпълнителки са в рубриката „Музикално кино“ на фестивала, съобщават организаторите.

Документалният „Ела Фицджералд: Струва си да живееш“ на Шарлот Зуерин описва шеметната кариера на уникалната джазпевица. Продукцията е номинирана за „Грами“ за музикален филм и е с участието на Рей Браун-син, Оскар Питърсън, Андре Превен и гласа на Тони Бенет.

Освен с талант, Ела Фицджералд печели публиката и с огромния си артистизъм и любов към пеенето, което личи във всяко нейно изпълнение. През 50-те и 60-те години на миналия век по популярност може да й съперничи единствено Франк Синатра, а записите й на песните на Коул Портър, Айра и Джордж Гершуин и Роджърс и Харт са изключително успешни. Киномания представя филма по случай 100-годишнината от рождението й – на 26 ноември от 11.30 ч. в кино „Люмиер Лидл“.

Зоуи Салдана играе Нина Симон в едноименния филм на Синтия Морт, който е в кино „Люмиер Лидл“ на 18 ноември от 15.00 часа. Участват и Дейвид Ойелоуо, Роналд Гътман, Кийт Дейвид, Ела Джойс, Ела Томас, Майк Епс, Майкъл Вартан. Филмът проследява най-славните години на изключителната певица и пианистка, с истинско име Юнис Катлин Уеймън и 15 номинации за „Грами“, психическите й сривовете и намирането на пътя обратно към себе си с помощта на Клифтън Хендерсън, неин асистент и мениджър.

„Далида“ на Лиса Асуелос пресъздава трагичния живот, завършил със самоубийство, на една от най-известните френски певици от края на 50-те до 80-те години, продала над 170 млн. плочи в целия свят. „Далида“ – от афиша на Фестивала на френския филм в рамките на Киномания, може да се види в „Люмиер Лидл“ на 20 ноември от 20.30 часа.

Сред докосващите душата заглавия на Киномания е и „За паметта и музиката“ на Ричи Адамс по романа на Никълъс Базан, директор на Центъра по неврология към Луизианския държавен университет. Вдъхновен е от научно изследване, но се превръща в красива, вълнуваща история за Ню Орлиънс и джаза, направил го известен. Талантливата Онжаню Елис е в ролята на Уна Вида – джазпевица, която пее по улиците на Френския квартал и страда от болестта на Алцхаймер, заради която е загубила и майка си. Неврохирургът д-р Крус не остава безразличен към историята й и се стреми да й помогне. Прожекцията в „Люмиер Лидл“ е на 29 ноември от 21.00 часа.

 
 

Люк Бесон и Жан Дюжарден в нов неясен, но интересен проект

| от chronicle.bg, по БТА |

 

Френският режисьор Люк Бесон работи над пилотен епизод за сериал на телевизия Ей Би Си, който ще е с участието на носителя на „Оскар“ Жан Дюжарден, предаде Франс прес.

Сериалът, озаглавен „Френският детектив“, е адаптиран по романи на Джеймс Патерсън, в които се описват приключенията на парижкия детектив Люк Монкриеф. Той започва да работи в нюйоркската полиция, за да загърби мрачното си минало. Сериалът ще покаже как Монкриеф и колежката му се опитват да открият извършителите на сложни престъпления. Повече подробности не се съобщават.

Става въпрос за първата роля на Дюжарден в американски телевизионен сериал и за първия сериал, заснет от Бесон – най-популярния в САЩ френски режисьор. Той получи ласкави отзиви в САЩ за филмите си „Люси“ и „Твърде лично“.

Жан Дюжарден е сред малкото френски актьори, отличени с награда „Оскар“ – за ролята си във филма „Артистът“ през 2012 г.

 
 

Любимите ни „бижута“ на Джани Версаче

| от chronicle.bg |

Помните ли Карла Бруни, Кейт Мос, Клаудия Шифър, Наоми Кембъл, Синди Крауфорд, Хелена Кристенсен? В онези години, когато те владееха не само модния подиум, но и милиони сърца по света. Включително това на Джани Версаче. Дизайнерът, който взима всички гореизброени имена и ги прави свои музи. А те позират до него на снимки както години по-рано манекенките на Ив Сен Лоран се снимат до своя откривател.

Връзката между модел и дизайнер (при истинските дизайнери) е повече от работа – тя е необходимост. Не просто да имаш красива жена, на която да нахлузиш дрехата, а да създадеш силует, вдъхновен от тази жена, силует само за нея. Той ще й стои така, че тя ще изпъкне и ще привлича погледите. А това в крайна сметка ще накара хората да обичат и двете – и дрехата, и модела.

Над моделите на Джани Версаче сякаш има ореол, който винаги ги представя в най-добрата светлина, дори двадесет години след смъртта на дизайнера. Все още първата асоциация, когато чуем имената им, е „секси“. Някак не можем да си представим Наоми Кембъл като стара баба или дори жена на средна възраст. Да не говорим, че все още си мечтаем за среща със Кейт Мос.

По повод наближаването на премиерата на „Убийството на Джани Версаче“ си припомняме неговите „бижута“. Ако сте ги позабравили, незабавно прегледайте галерията горе – за ваше добро е, не че нещо…

 
 

Виктория Джъстис – новото лице на Холивуд

| от chr.bg |

Виктория Джъстис e изгряваща, дори вече изгряла актриса и певица. Първата си роля получава, когато е едва на 10, а от тогава участва в няколко филма и сериала, в това число „Zoey 101″, „Victorious“ и „Eye Candy“.

Джъстис играе и в театъра!

Тя е родена в Холувуд, Калифорния. Баща й има английски, немски и ирландски корени, а майка й – пуерторикански. Виктория, както ще видите от снимките в галерията ни, има и полусестра Мадисън.