Гръцкият парламент избира президент на трети тур

| от |

Гръцкият парламент днес ще проведе третият и последен кръг от гласуването на предложената от правителството кандидатурата на бившия еврокомисар Ставрос Димас за президент. Съгласно процедурата, депутати могат да гласуват само с „да“, да се въздържат, или да не присъстват на заседанието.

В първия и втория кръг, които се проведоха на 17 и 23 декември, депутатите не успяха да изберат президент. Кандидатурата на 73-годишния Димас не получи необходимите 200 гласа в 300-местния еднокамарен парламент. За президент на първия тур гласуваха само 160, а във втория – 168 депутати.

В последния кръг от президентските избори ще са нужни 180 гласа. За тази цел правителството, което разчита на 155 гласа, ще трябва да осигури подкрепата на още 25 депутати, което ще е изключително трудно. Анализаторите предпочитат да не рискуват с прогнозата, че ще може да бъде избран държавен глава.

Ако гласуването и в третия кръг не доведе до положителен резултат, парламентът се разпуска и ще бъдат обявени общи избори, в които, според проучвания на общественото мнение, фаворит може да бъде основната опозиционна партия Коалицията на радикалната левица (СИРИЗА). Тя обещава да преразгледа „заробващото споразумение“ с международните кредитори.

Управляващата коалиция очаква в последния момент към нея да се присъединят няколко независими депутати и представители на партиите Демократична левица и Независими гърци, въпреки позицията на ръководството на тези партии, които изискват от своите депутати да не гласуват за президент, за да се проправи пътят към предсрочни парламентарни избори. /ТАСС, БГНЕС

 
 

Jurassic World ще има и трета част

| от chronicle.bg |

Има почти четири месеца докато Universal пуснат по кината Jurassic World: Fallen Kingdom,  студиото вече планира третата част от динозавърския епос. Засега тя носи работното име Jurassic World 3 и сценарият й ще се пише от двама души – Емили Кармайкъл, за която това е дебют в поредицата, и Колин Тревороу, режисьор на първия филм от новата серия и сценарист на втората част „Джурасик свят: Рухналото кралство“.

Jurassic World 3 вече има и точна дата на излизане, която е 11 юни 2021 г. Тревороу ще бъде изпълнителен продуцент заедно със Стивън Спилбърг, който създаде оригиналните филми от 90-те години.

jurassic_world.0

През 2015 г. „Джурасик свят“ възкреси култовата трилогия „Джурасик парк“, която бе адаптация на бестселъра на Майкъл Крайтън. Филмът с Крис Прат и Брайс Далас Хауърд бе огромен успех и изкара над 1.6 милиарда долара.

„Джурасик свят: Рухналото кралство“ излиза на 22 юни и го очакваме с голямо нетърпение.

 
 

Анди Уорхол: от рекламист до икона на културата на ХХ век

| от chronicle.bg |

Анди Уорхол е най-високоплатеният и успешен рекламен илюстратор в Ню Йорк, дълго преди работите му да влязат в най-големите световни галерии. Всеки ще го познае по творбите му – принтираните многоцветни портрети на Мерилин Монро, десетките супени консерви, сензационни статии – всичко това става синоним на течението в изкуството и културата „попарт“.

Творецът спомогнал за мултиплицирането на изкуството в САЩ тръгва от нулата, роден в емигрантско семейство на източноевропейци, и става харизматичен бохем, в чието жилище се събира американският елит, за да се отдаде на удоволствието. Той е първият, който прави от попарта изкуство, което влиза в салоните на висшето общество. Творчеството му го превръща в икона, олицетворяващата новата слава на артиста и нов вид изкуство.

В първоначалните му рекламни изображения Уорхол усвоява основните методи за манипулация на вкуса на масите. Рисунките му често са комични, изглеждат декоративно, натруфено и нямат нищо общо със студа и безличието на неговия попарт.

Все още се водят дебати около принтираните изображения, които налагат на Уорхол репутацията на попарт артист в началото на 60-те години. Според някои, неговата серия Death and Disaster и многоцветните картини на Мерилин Монро са провокирани от тъгата му. Други ги виждат като първите форми на „умора от състраданието“ – загубата на способността на аудиторията да симпатизира на събития, от които се чувства премахната. Трети пък сравняват творбите му с екран, филтър между нас и ужасяващите събития.

Въпреки че ще продължи да рисува и след това, през 1965 г. се оттегля , за да се посвети на правенето на експериментални филми.  Blow Job е един  от тях и показва лицето на млад мъж, по време на орална любов. Друг от филмите му, Sleep, в продължение на часове показва спящ мъж. Филмите му са пренебрегвани дълги години, но днес той е смятан за ключова фигура в киното на тогавашната епоха и за пионер в развитието на независимото кино.

На 22 февруари 1987 г. Анди Уорхол умира след операция на жлъчката. Вижте в галерията горе най-влиятелните му творби, символизиращи американската култура, новото време и масовото производство. Те белязват и днешния свят, 50 години след създаването им.

„Винаги казват, че времето променя нещата, но всъщност ти сам трябва да ги промениш.“

„Всеки ще има своите 15 минути слава.“

„Всеки има нужда от въображение“

„Обичам Лос Анджелис, обичам и Холивуд. Те са красиви. Там всички са от пластмаса, но аз обичам пластмасата. Аз искам да бъда от пластмаса.“

„Всеки си има проблеми. Важното е да не правим проблем от своите проблеми.“

Andy Warhol

„Не обръщай внимание на това, което пишат за теб. Просто го измервай в инчове.“

„Ако човек не е красив,  пак може да има успех, стига да има подръка няколко шеги в джоба си. И много джобове.“

„Искам да нося сините си джинси, когато умра.“

„Искам да бъда машина.“

„Имам социална болест. Трябва да излизам навън всяка вечер. Ако някоя вечер си остана вкъщи, започвам да разказвам слухове на кучетата си.“

„Мисля си, че би било чудесно, ако всички хора бяха еднакви.“

Andy Warhol With Patrick Flaming Filming The Chelsea Girls

„Сексът винаги е по-вълнуващ на екрана или между страниците, отколкото между чаршафите.“

„Изкуството? Това е името на човека.“

„Щом престанеш да искаш нещо, то само идва при теб. Това е абсолютна аксиома, знам го от опит.“

„Понякога не отдаваш значение на даден момент, а после се оказва, че той е предопределил цял период от живота ти.“

„Хората трябва да се влюбват със затворени очи. Просто затвори очите си. Не гледай и магията ще се случи.“

„Целуни ме с очите си.“

 
 

Двойките, които ни изкарват акъла

| от Амелия Понд |

Нали знаете онази посредствена, но така великолепна идилия, която романтичните филми, пиеси, книги и музики, създават у нещастния незапознат с коварния живот човек, че щом срещнеш някой по-специален в живота си, всичко ще е идилия и птички ще сплитат косата ви сутрин? Е, ние няма да говорим за нея.

А нали знаете онези специални двойки, които правят специални неща само с ексклузивно специални хора? И за тях няма да говорим.

Но за сметка на това ще ви представим няколко двойки на голям екран, чиято колаборация може да ви накара да се изпуснете в гащите малко, да се скриете на тъмно и тихо и дори да кажете някоя молитва. Те са от тези уникални Тя и Той на кино, от които може да ви настръхне косата, особено, ако ви се наложи да ги срещнете в някой иначе започнал приятно следобед на тиха уличка, където никой няма да ви чуе, че викате…

 
 

По-малко женски образи в киното

| от chr.bg |

2017 г. бе белязана от появата на „Жената-чудо“, но според изследване, женските главни герои са намалели с 5 % в 100-те най-касови филми за годината.

Центърът за изследване на жените в телевизията и киното към университета на Сан Диего публикува годишния си доклад, според който жени са 24 % от главните образи миналата година.

За сравнение, през 2016 г. те са 29 %. Спадът е значителен, въпреки появата на филми като „Междузвездни войни: Последните джедаи“ и „Красавицата и Звяра“, които заемат първите две места в бокс-офис класацията за 2017 г.

Продукциите, в които има поне 10 актриси с реплики, са 32 %, докато филмите, в които участват поне 10 актьора с реплики, са 79 %.

Чернокожите жени обаче са повече, като са се увеличили от 14 % до 16 %, а актрисите от Латинска Америка са станали 7 %, сравнено с 3 % от предишната година.

„В наградния сезон, в който темата за жените и половото равноправие е основна, трябва да разграничим хиперболата от реалността. Числата все още не отразяват голяма промяна в киноиндустрията“, каза директорката на центъра Марта Лаузен, цитирана от БТА.