Готвачи, младоженци и лични истории ще гледаме по телевизиите напролет

| от |

Едва затихнали скандалите в Къщата на „Биг брадър” на Нова и сред участниците в „Сървайвър” по Би Ти Ви тези дни, двете медии вече са готови за пролетния тв сезон, пише Труд. Нищо че тепърва предстои времето на коледните филми и концерти – плановете в бранша се правят доста преди старта на самите предавания. Все още не e ясно кога точно ще започнат новите продукции, но кастингите за участие в част от тях текат с пълна сила, докато за други се събират екипи и се търсят добри сценаристи.

И двете частни медии тази пролет ще ни предложат нови формати.

Според източници на „Труд” Нова тв се очаква да направи датското шоу „Женени на първа среща”. Това е социален експеримент, на който се подлагат шестима смелчаци – три дами и трима господа. Идеята е три двойки да сключат легален брак в момента на тяхната първа среща. За целта в екипа на шоуто има сексолог, психолог и социолог, които трябва да направят така, че да съберат перфектната двойка измежду кандидатите за тв слава и брачно свидетелство. Двамата избрани никога досега не трябва да са се срещали. Камерата на шоуто пък проследява медения месец на младоженците, както и първите им стъпки в семейния живот. След няколко седмици заедно те трябва да решат дали остават заедно, или ще се разделят. Очаква се този формат да бъде дело на Нико Тупарев и компания.

В помощ на социалния експеримент в борбата за зрители Нова тв ще пусне трети сезон на „Като две капки вода”. След като заради шоуто водещите Васил Василев-Зуека и Димитър Рачков вече се бръснаха нула номер и слагаха къси поли, феновете им вече залагат каква ли ще е следващата им „мутация”. Хората на Маги Халваджиян, който стои зад „Като две капки вода”, в момента работят върху музикалното шоу „Х фактор”. Заедно с участниците в надпредварата екипът ще почива по Коледа и после в средата на януари „Х фактор” ще продължи още около 2 седмици. Това е любопитен ход, защото по правило първият месец от годината се счита за „мъртъв” и често тогава телевизиите не влагат пари и усилия за продукции. Причината – рекламодателите вече са се охарчили за края на годината и през януари не отпускат сериозни бюджети за рекламирането на своята дейност.

Сред тв гилдията се носят слухове, че може да има и нов сезон на „Денсинг старс”, но засега няма потвърждение за тази опция. Забавното „Кошмари в кухнята” със строгия, но справедлив шеф Манчев, който вкарва в ред кръчми със затихващи функции, обаче остава в ефир. Със сигурност Нова тв ще продължи напролет и да събира „Съдби на кръстопът”. Стартиралото като непретенцизно шоу с актьори аматьори намери своята постоянна аудитория и повече от година е в ефира. Освен това наскоро стана ясно, че е било и най-търсеното предаване в гугъл за 2014 г. според класацията на световната търсачка. Страницата на „Съдби на кръстопът” предизвиква оживени коментари и във фейсбук.
Именно заради интереса към подобни аматьорски превъплъщения в чужди драми Би Ти Ви реши да направи собствен вариант и пусна 2 пилотни издания на „Истински истории”. Предаванията бяха правени по случаи от практиката на психоложката Ани Владимирова и са дело на екипа на продуцентите Иван и Андрей. В момента се работи върху
следващите епизоди от поредицата за злощастни съдби с щастлив край, които телевизията вероятно ще излъчи в началото на следващата година.

Пак за тогава е планирано и кулинарното състезание MasterChef, за което вече се набират любители готвачи за участие. Условията за кандидатите е да са над 16 г. и никога да не са работили като главен готвач в заведение. На готвачите ще се задават задачи като това да направят ястие само с определени продукти и подправки или „под напрежение” – за кратко време нещо по-фино и завъртяно. Участниците в шоуто ще доказват кулинарните си умения пред жури – в САЩ сред тройката съдии е и безпощадният Гордън Рамзи, който води курс по готварство по тв 24 Kitchen и има верига ресторанти по цял свят. Победителят ще получи пари и ще може да издаде книга с авторски рецепти. Шоуто е по формат на щатската телевизия „Фокс”, а в САЩ наградата е от 250 000 долара. Изпълнителен продуцент на кулинарното шоу е германската компания Constantine Entertainment, която за първи път стъпва на БГ пазара.
Почти сигурно е, че Би Ти Ви ще прави и следващия сезон на „България търси талант”, като за негов продуцент се спряга Слави Трифонов. В момента неговият екип прави музикалното шоу „Гласът на България”, което ще приключи на 21 декември.

Всички фенове на „Столичани в повече” очакват и осмия сезон на сериала, който вече е заснет, но си чака времето в програмната схема на телевизията. Още повече че тази есен освен „На границата” по БНТ1 родни поредици липсваха в ефира.
Въпреки орязания бюджет на БНТ за догодина слуховете носят, че медията мисли да пусне втори сезон на „Най-хубавите години на нашия живот”. ТВ7 засега е извън играта с големи риалити формати, но нищо чудно и оттам да изскочи някой заек.

 
 

По-малко женски образи в киното

| от chr.bg |

2017 г. бе белязана от появата на „Жената-чудо“, но според изследване, женските главни герои са намалели с 5 % в 100-те най-касови филми за годината.

Центърът за изследване на жените в телевизията и киното към университета на Сан Диего публикува годишния си доклад, според който жени са 24 % от главните образи миналата година.

За сравнение, през 2016 г. те са 29 %. Спадът е значителен, въпреки появата на филми като „Междузвездни войни: Последните джедаи“ и „Красавицата и Звяра“, които заемат първите две места в бокс-офис класацията за 2017 г.

Продукциите, в които има поне 10 актриси с реплики, са 32 %, докато филмите, в които участват поне 10 актьора с реплики, са 79 %.

Чернокожите жени обаче са повече, като са се увеличили от 14 % до 16 %, а актрисите от Латинска Америка са станали 7 %, сравнено с 3 % от предишната година.

„В наградния сезон, в който темата за жените и половото равноправие е основна, трябва да разграничим хиперболата от реалността. Числата все още не отразяват голяма промяна в киноиндустрията“, каза директорката на центъра Марта Лаузен, цитирана от БТА.

 
 

Анди Уорхол: от рекламист до икона на културата на ХХ век

| от chronicle.bg |

Анди Уорхол е най-високоплатеният и успешен рекламен илюстратор в Ню Йорк, дълго преди работите му да влязат в най-големите световни галерии. Всеки ще го познае по творбите му – принтираните многоцветни портрети на Мерилин Монро, десетките супени консерви, сензационни статии – всичко това става синоним на течението в изкуството и културата „попарт“.

Творецът спомогнал за мултиплицирането на изкуството в САЩ тръгва от нулата, роден в емигрантско семейство на източноевропейци, и става харизматичен бохем, в чието жилище се събира американският елит, за да се отдаде на удоволствието. Той е първият, който прави от попарта изкуство, което влиза в салоните на висшето общество. Творчеството му го превръща в икона, олицетворяващата новата слава на артиста и нов вид изкуство.

В първоначалните му рекламни изображения Уорхол усвоява основните методи за манипулация на вкуса на масите. Рисунките му често са комични, изглеждат декоративно, натруфено и нямат нищо общо със студа и безличието на неговия попарт.

Все още се водят дебати около принтираните изображения, които налагат на Уорхол репутацията на попарт артист в началото на 60-те години. Според някои, неговата серия Death and Disaster и многоцветните картини на Мерилин Монро са провокирани от тъгата му. Други ги виждат като първите форми на „умора от състраданието“ – загубата на способността на аудиторията да симпатизира на събития, от които се чувства премахната. Трети пък сравняват творбите му с екран, филтър между нас и ужасяващите събития.

Въпреки че ще продължи да рисува и след това, през 1965 г. се оттегля , за да се посвети на правенето на експериментални филми.  Blow Job е един  от тях и показва лицето на млад мъж, по време на орална любов. Друг от филмите му, Sleep, в продължение на часове показва спящ мъж. Филмите му са пренебрегвани дълги години, но днес той е смятан за ключова фигура в киното на тогавашната епоха и за пионер в развитието на независимото кино.

На 22 февруари 1987 г. Анди Уорхол умира след операция на жлъчката. Вижте в галерията горе най-влиятелните му творби, символизиращи американската култура, новото време и масовото производство. Те белязват и днешния свят, 50 години след създаването им.

„Винаги казват, че времето променя нещата, но всъщност ти сам трябва да ги промениш.“

„Всеки ще има своите 15 минути слава.“

„Всеки има нужда от въображение“

„Обичам Лос Анджелис, обичам и Холивуд. Те са красиви. Там всички са от пластмаса, но аз обичам пластмасата. Аз искам да бъда от пластмаса.“

„Всеки си има проблеми. Важното е да не правим проблем от своите проблеми.“

Andy Warhol

„Не обръщай внимание на това, което пишат за теб. Просто го измервай в инчове.“

„Ако човек не е красив,  пак може да има успех, стига да има подръка няколко шеги в джоба си. И много джобове.“

„Искам да нося сините си джинси, когато умра.“

„Искам да бъда машина.“

„Имам социална болест. Трябва да излизам навън всяка вечер. Ако някоя вечер си остана вкъщи, започвам да разказвам слухове на кучетата си.“

„Мисля си, че би било чудесно, ако всички хора бяха еднакви.“

Andy Warhol With Patrick Flaming Filming The Chelsea Girls

„Сексът винаги е по-вълнуващ на екрана или между страниците, отколкото между чаршафите.“

„Изкуството? Това е името на човека.“

„Щом престанеш да искаш нещо, то само идва при теб. Това е абсолютна аксиома, знам го от опит.“

„Понякога не отдаваш значение на даден момент, а после се оказва, че той е предопределил цял период от живота ти.“

„Хората трябва да се влюбват със затворени очи. Просто затвори очите си. Не гледай и магията ще се случи.“

„Целуни ме с очите си.“

 
 

Какво ни очаква по National Geographic през март

| от chronicle.bg |

Обичайно следим какво се случва по National Geographic, един от малкото телевизионни канали, които си струват гледането.

С настъпването на март с неговите кокичета и мартеници, от NG са подготвили и премиери, които ще заковават зрителите по диваните им, докато „женският“ месец върлува навън.

В галерията сме ви показали кои са предстоящите премиери.

 
 

Тайни от кухнята на MasterChef 2018

| от chronicle.bg |

Часовникът, който гледаме в ефира на БТВ в последните три години всяка пролет, в момента отброява последните минути. Атмосферата в студиото на MastefChef е по-спокойна от тази на екрана, защото до печките са хора, вече минали през този процес и някои от тях вече имат свой бизнес. „Стоп“! След минути групата ни се потапя в света на екзотична веджи супа, патешко с крем кашу, шоколадов сос с тютюн, шоколадовата торта с няколко слоя и ободряващо кафе от Кения.

Журито и бившите участници не само напомниха какво отличава това предаване от всички кулинарни телевизионни формати, но и ни накараха да очакваме с нетърпение премиерата на четвъртия сезон, която е на 26.02 от 21:00.

Юрист с привлекателна външност, жена открила силата на готвенето след претърпяване на инцидент и още 19 участници, чиито истории са като извадени от филмов сценарий. Всичко това, както обикновено, се случва под зоркия поглед на тричленното жури, което тази година има ново попълнение. Ресторантьорът Лео Бианки ще застане на подиума до шеф Петър Михалчев и шеф Андре Токев, и ще оценява както кулинарните умения на участниците, така и техния нюх да превърнат хобито си в успешен бизнес.

Image uploaded from iOS (3)

Всъщност кулинарното представление беше само загрявката преди същинската битка. Финалистите от предишните три сезона бяха разделени на три отбора и в продължение на един час показаха процеса, който стои зад добре плейтната чиния с хипнотизиращи цветове и експлозия от вкусове.

Image uploaded from iOS

Грижата за предястието беше поверена на Симеон (победител), Аврам и Стефан от първия сезон, които приготвиха екзотична веджи супа (с царевица, джинджифил, кокос и лимонена трева), пикантни скариди и хрупкава изненада. А ние имахме възможност да наблюдаваме прецизността и бързината , с която се приготвят всички ястия от терасата, като привилегировани участници във формата.

Image uploaded from iOS (1)

Финалистите от втори сезон Евгени, Йоана и Севда (победител) ни изненадаха със патешки гърди с крем кашу, бадемов чипс, бульон от манатарки във вид на пяна и… шоколадов сос с черешов тютюн.

Image uploaded from iOS (9)

Десертът беше поверен на финалистите от третия сезон на предаването – Божана (победител), Росица и Цветомир. За доброто начало на събитието се погрижи Роси, която приготви специално кафе от Кения, с приятна сладост и алтернативен начин на приготвяне. Тематичната торта с формата на логото на предаването не беше просто шоколадово изкушение, а три слоя шоколадово пътешествие от вкусове и усещания, завършени от най-различни декорации като шамфъстък, ядливо злато, захарен памук и др.

Всичко гореизброено, както вече казахме, е само кратко откриване на завесата преди същинската част, която предстои. Шоуто не обещава нищо повече от това поредна година да се докаже като фаворит на зрителите, защото наред с напрежението и сензацията показва и другата страна – тази, която може да вкара и най-непохватните зрители в кухнята, стига те да имат желание.