Германия като данъчен рай

| от |

Който печели много, но иска да внася колкото може по-малко данъци, търси оазиси за парите си – като например Германия, където властите се оказват крайно благосклонни към онези, които предпочитат да не плащат, пише Дойче веле.

Германия е рекордьор – и то не само на футболния терен или в продажбите на автомобили. Организацията Таx Justice Network /TJN/ оповести класация на данъчните оазиси в света, в която Германия е доста напред – на осмо място, което означава, че изпреварва дори британския остров Джърси и Панама. Неоспорим лидер в тази класация впрочем е Швейцария.

Tax Justice Network е международна неправителствена организация, която се застъпва за глобална данъчна справедливост и разпространява информация за установените нарушения. През 2012, например, от организацията обявиха, че укритите данъци в световен мащаб възлизат на до 280 милиарда евро годишно.

За целите на актуалната си класация, неправителствената организация e проучила в коя страна е най-лесно да се прикрие произхода на парите. След което тази „инфраструктура на данъчните измами“ е съпоставена с ролята, което съответната държава играе в международния финансов обмен. Така Германия, по силата на икономическата си значимост, попада в първата десятка.

tax-haven

Биотоп за измамници и други престъпници

Водещото място на Германия се дължи на факта, че във Федералната република е относително лесно да се укриват печалби, казва Маркус Майнцер, който е сред авторите на класацията на TJN. Така например фирмите не са длъжни непременно да публикуват годишните си финансови отчети – съществува специална клауза за изключения, която им позволява да се въздържат от подобна публичност.

Оттам нататък е много трудно да се разбере какво точно правят фирмите, какъв е оборотът им и колко данъци плащат, посочва Майнцер. И отбелязва, че в други държави ситуацията е по-различна – там от фирмите принципно се изисква да представят годишен отчет.

Съществуващият в Германия регламент улеснява не само прикриването на размера на печалбите и приходите, но и на произхода на парите. Освен това фирмите не са задължени да разкриват които са действителните им собственици. От всичко това ползи извлича най-вече организираната престъпност – в Германия годишно се изпират между 29 и 57 милиарда евро, предполагат експертите. А печалбите са за поръчителите: мафиотски организации, корумпирани политици, диктатори.

„Ползата“ от пролуките в системата

Наистина ли Германия е данъчен оазис и рай за измамници, престъпници и мафиоти? Председателят на синдиката на германските данъчни служители Томас Айгенталер не е съгласен с тази формулировка и говори за „пролуки, от които някои с възползват“. Една от тези пролуки например е липсата на достатъчно кадри във финансовата и в данъчната администрация. Айгенталер дори смята, че персоналът в тези служби е изкуствено свит. За броя на служителите има разчети, но финансовите министри на федералните провинции не се придържат към тях. И се получава така, че във финансовите служби работят между 80 и 85 процента от действително необходимия брой хора.

Че германската данъчна система не е особено ефективна става ясно от разкритата наскоро информация, че банките не са отчели коректно пред държавните власти над 10 милиарда евро данък върху капиталовите печалби. Показателен е и случаят с президента на „Байерн“ /Мюнхен/ Ули Хьонес, укрил от данъци няколко милиона евро.

Uli Hoeness

Швейцария със строгата си банкова тайна неслучайно е номер едно в класацията на данъчните оазиси, но междувременно Германия се е превърнала в предпочитано място за швейцарците, желаещи да укрият приходите си, сочат данните на TJN. При това положение обвиненията към Швейцария – че подпомагала данъчните злоупотреби, както бе заявил бившият германски финансов министър Пеер Щайнбрюк, са „върхът на лицемерието“, според оценката на Маркус Майнцер.

Тъй като от една страна политиците ползват тайно придобитите информации за данъчни измами като тези от „Офшорлийкс“, но от друга не са готови да приемат реформи, които биха обезсмислили този начин на разкриване на данни. От различията в европейското данъчно законодателство се възползват най-вече големите международни концерни, които намират и най-добрите методи за избягване на данъчното облагане.

 
 

Най-обичаните животни в киното

| от chronicle.bg |

Милиони деца по света отрастват с поне един филм с животно в главна роля. И в повечето случаи това се превръща в любимо животно и е начало на връзката с бъдещ домашен любимец.

В киното има специална ниша именно за филми, в които животните заемат централно място. И това са едни от най-добрите филми за деца (и не само), идеални за всеки период. Защото могат да ни научат на старата максима, че животните в много случаи са по-добри от нас.

За щастие на хората с различни вкусове, ако тръгнем да събираме всички животни от киното, ще имаме генетичен материал за няколко природни парка с размерите на „Серенгети“. В галерията горе сме подбрали само част от едни от най-обичаните животни, които сме гледали и ще продължаваме да гледаме от екрана.

 
 

5 екранизации на книги, които очакваме през 2018 г.

| от chronicle.bg |

Отдавна известен факт е, че най-добрият източник на истории за киното е литературата. Едни от най-добрите филми на всички времена водят своето начало от хартиения лист – „Отнесени от вихъра“, „Кръстникът“, „Полет над кукувиче гнездо“… списъкът е много дълъг, а това са само три неоспорими примера.

Всяка година едни от най-добрите филми са именно екранизации на известни или не толкова известни романи, разкази или биографии. 2018-а не прави изключение.

Вече видяхме достатъчно екранизации на романи. Имаше достатъчно хубави, и предостатъчно лоши. Към първите слагаме „On Chesil Beach“, „You Were Never Really Here“, „BlackKKKlansman“ и още няколко. Във втората група само ще споменем „Red Sparrow“ и няма да ви отегчаваме повече. Днес обръщаме внимание на хубавото, което предстои да видим.

2018-а се откроява с редица очаквани и обещаващи екранизации на книги. Някои от тях вече бяха показани по кинофестивалите и спечелиха одобрението на критиците. Други ще получат присъдите си директно от киносалоните. И в двата случая ще има приятни и неприятни изненади. Но преди да сме сигурни, показваме 5 от тазгодишните екранизации на книги, които очакваме да видим. Вижте ги в галерията горе.

 
 

Какъв си ти според рекламите, които ти пускат

| от |

Рекламите са белите конци, които съшиват цялата икономика на света.

За да работят добре, им трябва детайлно дефиниран таргет. Няма смисъл да продаваш играчки, докато гледат майки. Играчките са ексклузивно таргетирани към деца и бащи. Те по-късно с фина манипулация ще убедят майката, че това е правилна покупка и че ако се цупи, е против най-доброто за семейството си. Или нещо от тоя сорт; в такива моменти традиционният страх от чувство за вина е най-често експлоатиран. Както и да е.

Ето една изключително ненаучна разбивка на рекламните публики. Към какви хора са отправени рекламите за:

Лекарства 

Предаването се гледа от най-социално екзотичната прослойка на обществото – средната класа. Само тя има пари за глупости. Бедните нямат пари за глупости, а богатите не си знаят парите. Само средната класа едновременно би имала гъбички и пари за крем против гъбички.

Кредити

Най-вече около риалити предаванията, рекламите за кредити казват: „Оо, виждаме, че се разсейвате от полуробския си живот като гледате резила на другите хора. Искате ли да се почувствате като тях за има-няма една седмица? Чудесно! Вместо да пестите и да покажете воля, отговорност и силен характер, вземете заем.“ Тези реклами са насочени предимно за хората от провинцията или както я наричат някои – Старата София.

Мобилни оператори

Публиката на тези реклами е, или поне Операторите се надяват да е, като публиката на Кредитите, само че вече изтеглила кредит.

Лотария

Лотарията на практика е  българската Коледа, когато не е Коледа – тя също взима по 1-3-5-10 лева от много и накрая ги дава на малцина. За разлика от българската Коледа обаче, лотарийните реклами не таргетират хора с добри сърца, а хора с празни джобове.

Храна

Рекламите на храна таргетират хората, за които храната е единственият лукс в живота.

Алкохол

„Хората от рекламата са на практика хората, които ние си мислим, че вие си мислите, че сте след като се напиете. Затова ви ги показваме.“ Ето защо рекламите на бира обикновено показват свободни млади хора хора сред природата. Защото бира се пие предимно след работа – след като като си бил заключен в един офис за пореден ден за поредна година. Рекламите за водка показват мъже с достойнство. Рекламите за ракия показват семейно щастие на мъжете, които не бият жените си… И така нататък.

Има страхотен шанс фирмите да ни познават по-добре от нас самите. Затова нека поиграем една забавна игра. Всеки път, когато в някоя реклама се появи човек, който някак си прилича на вас, забележете за какво е рекламата. Направете това и след една седмица ще сте много по-наясно със себе си, със своите демони и мечти. Приятно хоби само за 9.99 лв.

 
 

Бри Ларсън със страхотен шамар срещу хейтърите

| от chr.bg |

Интернет може да е тъмно място и никой не е в безопасност, дори супер героите!

„Капитан Марвел“ е първият филм с главна женска роля на Marvel. Наскоро излезе трейлърът му, а след него заваляха неумесни критики от интернет троловете, че Карол Денвърс не се усмихва достатъчно. Въпреки че на трейлъра ясно се вижда как героинята пада от небето и няма спомен за нищо, някои фенове смятат, че Бри Ларсън (в ролята) трябва да си показва зъбките повече. Някои дори направиха колажи като сложиха усмивки на нейни снимки. Капитан Марвел обаче не смята да търпи такива неща и отговори като поста в коментарите картинки като тези:

DneULfgU0AA6Mas DneULfgVYAMUCzC DneULfiVsAAyzXA

Колажът на Капитан Америка бе постнат в Инстаграм акаунта на Бри!

Това е доста находчив шамар от нейна страна към хейтърите.