Георги Кадиев: За Uber трябва не забрана, а нови регламенти

| от |

Георги Кадиев написа във Фейсбук профила си:

Връщам се на темата Uber. Днес имах среща с регионалния им представител, базиран в Лондон. Представям ви част от презентацията им. Ето няколко нови момента, които не знаех:

– Uber и министерство на транспорта вече преговарят за регулаторната рамка. Все още не е готова позицията на министерството.

– Единственият развоен софтуер център на Uber извън САЩ е в България. Вече са наети 30-40 инженери, част от тях върнали се от чужбина. Считам това за изключително положително. Така се създават качествени работни места, така се връщат българи.

– компанията е регистрирана данъчно в България и подава декларации и плаща данъци като всяка друга компания

– шофьорите са самонаети лица и съответно отговорни за данъците си. Тъй като всички плащания са безкасови и по електронен път, НАП не би трябвало да имат проблем с контрола върху платените данъци и осигуровки.

– повечето шофьори имат друга постоянна работа и возят като такси средно по един час на ден.

Признавам, че харесвам бизнес модела им. Най-вече това, че контролът на качеството се извършва от самите криенти чрез рейтингова система, а не от корумпирани или неработещи контролни органи. Харесвам, че не могат да ме излъжат в маршрута (накрая получавам по имейл маршрута си и ако шофьорът умишлено ме е разхождал из София, мога да се оплача и поискам обезщетение). Харесвам, че пътуванията ми се пазят онлайн и ако примерно забравя нещо в колата, мога да стигна до шофьора. Харесвам, че не се разправям с пари, а всичко се дърпа от кредитната ми карта. Харесвам, че не може са ми откаже пътуване за къс маршрут- защото ще му убия рейтинга. И т.н., и т.н.

Мисля, че такъв тип услуги е бъдещето. И вместо да го забраняваме, трябва таксиметровите компании да вземат добрите неща от този модел. А ние като законотворци трябва да изравним режима за всички. Например не такситата да са на преглед на 6 месеца, а Uber шофьорите- на 12. И да махнем максимално от всевъзможните стикери, лицензи, разрешения и т.н. Те са мислени в 20 век, когато такива услуги не е имало. Сега трябват нови закони и нови регламенти.
10422338_10206144457270938_1146263488396599796_n

 
 
Коментарите са изключени за Георги Кадиев: За Uber трябва не забрана, а нови регламенти