Френската се срива, но германската секс търговия е в подем

| от |

Screenshot_9С добър френски, с младежко излъчване и тесни дънки, Андреа може да бъде объркана със студентка. Всъщност, тя е самостоятелно заета бизнес дама, която работи в пазарна ниша на ръба на бум: трансгранична секс търговия между Франция и Германия.

Наполовина туркиня, наполовина румънка, Андреа се занимава с най-древната професия в света на тихо шосе с дървета от двата края в покрайнините на Саарбрюкен на само няколкостотин метра от границата с Франция. С цигара в уста, сгушена в якето си, за да се пази от студения вятър, тя споделя, че клиентите й са основно „не много германци, много французи“. Бизнес моделът на Андреа изглежда доста солиден на фона на решението на френската долна камара миналата седмица за налагане на санкции за клиентите на проститутки в размер на над 1500 евро.

На няколко километра от тук, Шарлот Бриц, кметът на Саарбрюкен, си седи в кабинета в неоготическата сграда на общината, поклаща глава и признава, че е разтревожена за последиците от френския закон върху германското градче. Бриц, която е от социалдемократическата партия, е притеснена и от възможен наплив на проститутки от България и Румъния след 1 януари, когато работници от двете най-бедни държави в ЕС ще имат правото да работят навсякъде в блока на 28-те.

„Вече отбелязваме увеличение на уличната проституция в града“, казва Бриц.

Търговията със секс е станала по-агресивна, казва тя и разказва за комични случаи на предлагане на услугите на паркинги, в супермаркети и дори на едно погребение. Тъй като проституцията е легална в границите на Германия, кметът на Саарбрюкен не може да я забрани. Затова тя планира да я ограничи в определени райони и проучва какво са предприели в Дортмунд, за да ограничат ходенето по улицата с данък.

Германия легализира проституцията през 2002 г. Законодателите стигаха до извода, че опитите да я елиминират като криминално деяние са обречени на провал и би било по-добре, ако жените в бранша имат възможността да плащат социални осигуровки, да имат здравно осигуряване и да работят в по-безопасна среда.

Законът получи силни критики, че легализацията е в полза на сводниците и собствениците на бордеи.

Според бивша проститутка, която не желае да бъде идентифицирана, много от тях принуждават секс труженичките сами да наемат стаи и им взимат повече пари за неща като кърпички и презервативи. „Някои сводници дори искат такса за тока, засичат електромера на всяка стая всеки ден“, казва тя.

В правителствен доклад от 2007 г. се казва, че либерализацията не е подобрила положението на мнозинството от около 700-те хиляди труженички, а кампанията срещу закона, оглавена от феминистката Алис Шварцер, набира сила. Десетки политици, актьори и журналисти миналия месец подписаха искането на Шварцер за отмяна на закона, който, според нея, превърнал Германия в „рай за сводници“.

Възможността от обратен завой на закона не отказва Михаел Беретин, предприемач, да планира отварянето на супер бордей с площ от 4500 кв. м. близо до Саарбрюкен до няколко месеца. В бордея ще могат да се настанят 50-60 проститутки. И жените, и клиентите ще трябва да заплащат входна такса от 69 евро. За труженичките ще има и допълнителна такса от 25 евро, за да могат да таксуват клиента със сума по тяхно желание.

Новият бордей се смята за „изкуство“, за „класно“ място, но според Армин Байер, местен жител, подобни места няма да направят нищо за жените по улиците. На Байер му е писнало да вижда десетките жени чакащи някой на път от работа да спре. Той се страхува, че човешкото нещастие, което се крие зад подобни сцени, само ще се засили от добронамерената реформа във Франция.

„Ако Франция започне да санкционира клиентите, тук ще ни залее като лавина“, смята Армин Байер.

 
 

Как Мадона промени музиката завинаги

| от chronicle.bg |

Тя има 300 млн. продадени албума, печалбата от турнетата й е над 1 милиард долара и е една от най-известните жени в историята. Днес Мадона Луиз Чиконе, Кралицата на попа, има става на 60 години.

Позната или непозната на днешните поколения, атакувана или възхвалявана, Мадона е Икона. Неоспорима. Тя променя не само световната популярна култура, а културата изобщо. Жена, която за дългата си кариера, е устоявала на всякакви атаки.

Без влиянието на Мадона днешната музика, мода и концепция за знаменитостите не биха съществували изобщо.

Мадона променя стереотипите за по-възрастните жени и се изправя срещу остарелите представи за това, че жените на години не трябва да говорят открито за сексуалността си. Тя има връзка с по-млади мъже, а професионалните й успехи продължават – Мадона е певицата с най-големи продажби за всички времена. Когато получава наградата „Жена на годината“ на „Билборд“ през 2016 г., изброява в благодарствената си реч правилата, които се е очаквало да спазва като певица.

„Не остарявай, защото възрастта е грях. Ще те критикуват, хулят и определено няма да звучиш по радиото“. През цялата си кариера тя се противопоставя на тези норми, с които се очаква да са съобразяват жените.

Още с издаването на дебютния си сингъл „Everybody“ през 1982 г. Мадона се превръща в глобално явление. Откакто издава едноименния си албум през 1983 г., е направила 10 концертни турнета. Вписана е в Книгата на рекордите на Гинес като певицата с най-големите продажби за всички времена. Тя е най-богатата певица, работеща в САЩ – със състояние от 600 милиона долара. След нея са Селин Дион с 400 милиона долара и Барбра Стрейзанд. Най-популярната песен на Мадона в Spotify е „Like a Virgin“, a след нея са „Hung Up“ „Holiday“, „La Isla Bonita“, „Like a Prayer“. Най-дълго в класациите се задържа албумът й „Immaculate Collection“.

По повод рождения ден на една от най-влиятелните жени в историята на популярната култура вижте в галерията горе как тя промени музиката завинаги.

 
 

Чарлз Буковски: „На 25 всеки може да бъде гений. На 50 трябва все нещо да си направил.“

| от chronicle.bg |

„Без да се опитва да се представи героически или в добра светлина, Буковски пише с истинността на човек, който няма какво да губи, което го отделя от повечето други „автобиографични“ писатели и поети.“ пише за него критикът Стивън Кеслер.

„Буковски е… феномен. Той се е утвърдил като писател с постоянен и настойчив стил, базиран на това, което самият той определя като своя „личност“, резултат от едно трудно и напрегнато съществуване“ пише друг.

Чарлз Буковски е един от най-известните американски съвременни автори на поезия и проза и, според мнозина, най-влиятелният и имитиран поет. Роден е на 16 август 1920 г. в Германия. Баща му е американски военен, майка му – германка. На 2 години пристига в САЩ, отгледан е в Лос Анджелис и живее там над 50 години.

Буковски разчита на собствения си опит, емоция и въображение, когато пише. Езикът му е директен, груб, рязък, картините изобилстват от насилие и секс. Някои критици определят стила му като обиден, други твърдят, че това е сатира на мачизма, която си служи с постоянната употреба на секса, алкохола и насилието.

Оставяме на вас да прецените, предлагайки няколко цитата от великия автор.

Charles Bukowski on "Apostrophes"  French Talk Show

„На 25 всеки може да бъде гений. На 50 трябва все нещо да си направил.“

„Ако ти се получи да излъжеш някого, това съвсем не означава, че той е глупак. Значи, той ти се доверил повече, отколкото го заслужаваш.“

„Свободната душа се среща рядко, но го знаеш, когато човекът срещу теб притежава такава – основно защото се чувстваш приятно, много приятно, когато си близо до него.“

„Дори и хиляди пъти да си прав, какъв е смисълът, ако жена ти плаче.“

„Болници, затвори и бардаци – това са университетите на живота. Аз имам няколко висши образования. Заслужавам малко уважение.“

Charles Bukowski

„Точно това е проблемът с пиенето. Ако се случи нещо лошо, пиеш, за да забравиш; ако се случи нещо хубаво, пиеш, за да го отпразнуваш; а ако нищо не се случва, пиеш, за да се случи нещо.“

„Разберете ме. Не съм от този обикновен свят. Имам си лудост, аз живея в друго измерение и нямам време за неща, които нямат душа.“

„Бях привикнал към най-лошите неща: харесваше ми да пия, бях мързелив, не вярвах в Господ, политици, идеи, идеали. Бях посредата на нищото, нещо като не-съществуване и го приех. Не го правех, за да заинтересувам някого. Не исках да съм интересен, беше прекалено изтощително. Това, което всъщност исках, беше единствено уютно и скрито местенце, на което да живея и да бъда оставен насаме.“

Writer Charles Bukowski

„Дори и хиляди пъти да си прав, какъв е смисълът, ако жена ти плаче.“

„Красивите мисли и красивите жени никога не се задържат.“

„Началото на една връзка винаги е най-лесно. След това започват разкритията – и никога не свършват.“

„Трябва да умреш няколко пъти, преди да започнеш да живееш истински.“

„Адвокати, доктори, зъболекари, всички те печелят пари. Писателите? Писателите гладуват. Писателите се самоубиват. Писателите полудяват.“

 
 

Готови ли сте за Натали Портман във „Vox Lux“?

| от chronicle.bg |

Тази година очакваме две обещаващи заглавия на широкия екран, в които ще видим историите на две поп певици. Едното е „A Star Is Born“, където в главната роля е Лейди Гага, а другото е рядко споменавания филм (засега) „Vox Lux„, който се надяваме, че ще бъде поредното голямо заглавие за Натали Портман след изключителния „Джаки“, който й донесе номинация за „Оскар“ миналата година.

Vox Lux“ разказва историята на Селест (Натали Портман), световно известна поп звезда, която се изправя пред миналото си часове преди голям концерт. Зрителите се връщат 15 години назад, за да се запознаят с възходите, паденията и пътят до голямата слава на певицата.

В началото на годината стана ясно, че Руни Мара, която трябваше да играе главната роля, ще бъде заменена от Портман. Изпълнителката Sia е автор на саундтрака, а Брадли Корбет е режисьор на музикалната драма. Това е вторият филм на Корбет след дебюта му „The Childhood of a Leader“.  Вчера от екипа показаха първия кадър на Натали Портман в ролята на Селест.

Премиерата на филма е на тазгодишното издание на кинофестивала във Венеция, който ще се състои между 29 август и 8 септември.

Поддържащите роли се поемат от Джъд Лоу, Дженифър Ел и Стейси Мартин.

Въпреки че филмът ще бъде показан във Венеция,  а премиерата по киносалоните се очаква да бъде през септември.

 
 

Почина Кралицата на соул музиката, Арета Франклин

| от chronicle.bg, по Rolling Stone |

Кралицата на соул музиката, Арета Франклин е починала на 76 години в Детройт днес, предава списанието Rolling Stone. Преди дни стана ясно, че певицата е тежко болна и е настанена в болница в Детройт, заобиколена от близките си.  

Новината за смъртта й дойде от нейният говорител.

„С дълбока тъга съобщаваме за смъртта на Арета Луиз Франклин, Кралицата на соул музиката. Франклин почина в четвъртък сутринта, 16 август в 9:50 в дома си в Детройт, заобиколена от семейството и близките си. В един от най-тежките моменти от живота ни, не можем да намерим подходящите думи, за да опишем болката в сърцата ни. Изгубихме матриарха и основата на нашето семейство. Любовта, която тя изпитваше към своите деца, внуци, племенници и братовчеди не, не познаваше граници.“ казва Гуендолин Куин.

Родената в Мемфис през 1942 г. Арета Франклин  е една от най-известните певици в историята, автор на песни като „Think“, „I Say a Little Prayer“ и „Respect“.

Започва да пее в църковен хор още в младежките си години. Твори в областта на джаза, соул музиката, блуса, R & B и е пианист и текстописец също.

За своята кариера е получила 18 награди „Грами“ от общо 44 номинации.

През 1987 г., двадесет години след първото й оглавяване на класацията за хитове, е включена в Rock & Roll Hall Fame, а след това е обявена за най-великия певец на всички времена от списание Rolling Stone.