shareit

Формула 1 седмица преди старта за голямата награда на Индия

| от |

С наближаването на поредния старт от Формула 1 за голямата награда на Индия, който ще се проведе от 25 до 27 Октомври на пистата “Буд Интернешънъл”, спекулациите, че тя ще е последната надпревара проведена на това трасе, само след три състезания нарастват. Продадените билети за събитието тази година са катастрофално малко в сравнение с първия старт през 2011г. През 2014г. пистата отсъства от календара на Формула 1, но организаторите имат надежда, че тя отново ще бъде включена с ранен старт през сезон 2015г., но дали това ще се случи, зависи от направените инвестиции и най-вече от Бърни Екълстоун. На въпроса какъв е проблемът с пистата в Индия, той лаконично отговаря: “Много политически!”.

hi-res-130783349_crop_650x440

Всички прогнози за предстоящото състезание сочат, че именно тук Себастиан Фетел от отбора на Ред Бул ще спечели четвъртата си поредна световна титла и с това ще стане един от четиримата пилоти във Формула 1 спечелил четири и повече отличия, заедно с Михаел Шумахер, Хуал-Михаел Фанджо и Ален Прост.

И ако предположенията за спечелването на титлата при пилотите и конструкторите са лесно предвидими, то борбата за второто място тепърва предстои. При пилотите Фернандо Алонсо има известна преднина пред Кими Райконен и Люис Хамилтън, но тя съвсем не му гарантира второто място в шампионата. От една страна, Кими няма да пропусне възможността да се бори за позиция пред бъдещия си съотборник и да завърши пред Фернандо още преди началото на следващия сезон, от друга, Люис с малко повече късмет може да се окаже и пред двамата.

F1-India-Ferrari-Alonso-2

При конструкторите битката за второто място между Ферари, Мерцедес и Лотус ще се води до последния старт. От Маранело вече признаха, че запазването на втората позиция е под съмнение и ако искат да успеят, трябва да намерят начин да изстискат още малко скорост от болида си и да подобрят значително представянето в квалификациите, където изостават както от Мерцедес, така и от Лотус. В същото време Доменикели обяви, че техническият отдел на Ферари вече работи върху проекта за следващия сезон и никакви ресурси няма да бъдат отклонявани от там. Мерцедес също декларираха, че целта им е точно второто място при отборите, макар и те вече да са спрели развитието на болида си. Те могат да разчитат на традиционно по-доброто им представяне в квалификациите в сравнение с Ферари, но отбора от Маранело показват по-добра форма по време на състезание. Макар и на четвърта позиция към настоящия момент, шефът на Лотус Ерик Булие вярва, че отборът му е в състояние да завърши шампионата също втори при конструкторите. Ако успеят да запазят силното си представяне от последните три старта, подобряващата се форма на Грожан напоследък и се опазят от технически проблеми, в крайното класиране Лотус могат да се подредят веднага след отбора на Ред Бул. Едновременно с това, двигателите Рено отново имат възможността да доминират над всички останали, заемайки за втори път в историята на Формула 1 първите две места след 1995г.

Ако за Себастиан Фетел и Ред Бул спечелването на титлите изглежда почти сигурно, то разпределянето на местата след първото, както при пилотите, така и при конструкторите тепърва предстои да бъде решено.

За chronicle.bg Формула 1 следи Христина Димитрова (@christindim)

 
 
Коментарите са изключени