Филмите, които никога не печелят Оскар: Хари Потър, Джеймс Бонд и още

| от |

Днес, повече от 80 години история на Оскарите, е много по-лесно да посочим кои филми ще бъдат фаворитите. Епосите, военните филми и мюзикълите винаги са предпочитани от гласуващите в Акадамията, докато ако става дума за актьорската игра, изпълняващите роля на президент или известна историческа личност със сигурност ще привлекат вниманието към себе си.

oscars

Но какво става с филмите, които никога не получават това внимание? Определена група от прожекциите – без значение колко са успешни или колко са обичани от публиката, просто никога не стигат до голямата победа. Може би причината е в липсата на добра рекламна кампания от студиото или представата, че те не са “филми за Оскарите”.

Филмите за супергерои

movies-the-avengers-group-shot

Излезлият през 2009 “Черният Рицар” не е номиниран за най-добър филм, което според много хора е само защото е филм за батман. Две години по-късно Нолан все пак получава номинацията за друг свой филм – “Генезис”.

Друг филм за супергерои – “Watchmen”, също не получава номинация, макар и да е оценен много високо от повечето критици.

Младежки Блокбъстъри

 movies-the-hunger-games-catching-fire-jennifer-lawrence_1_2

“Властелина на Пръстените” на Питър Джаксън печели много оскари през 2004, но филми от поредицата “Хари Потър” никога не са номинирани. Макар и публиката да обожава “Даровете на Смъртта”, той не печели нищо. Дори не успява да вземе статуетка от британските БАФТА награди, освен утешителната “Принос към Британското кино”

Изглежда, че и нашумялите в момента “Игри на Глада” ги очаква същата съдба. И двата филма от поредицата, излезнали досега, са посрещнати с отворени ръце, но човек може да се обзаложи, че няма да спечелят нищо. Филми като “Генезис” и “9-ти Окръг” са успявали да променят тази тенденция в академията, но само за кратко.

Бонд

 skyfall_sam_mendes_daniel_craig

Изненадващо е, че при повече от 50 години филмова история, филмите за Джеймс Бонд не се представят по-добре на Оскарите. Засега този франчайз има само 4 спечелени такива, като най-скорошният отива при Адел за песента й “Skyfall”. Поредицата е много популярна откакто Дейниъл Крейг е агент 007, но дори изглежда това не помага.

Анимации

 movies-frozen-still-3

Съществува, разбира се, категория най-добър анимационен филм, но това на моменти може да ограничи даден филм. Най-добрия пример за това е тазгодишният “Frozen” – невероятен филм от Дисни със саундтрак, превърнал се в културен феномен. Със сигурност филми като този заслужават да са номинирани и в категорията най-добър филм.

Ако погледнем назад, филми като “Цар Лъв”, “Снежанка и седемте джуджета”, “Играта на Играчките”, “Да откриеш Немо” и “Wall-E” са напълно игнорирани от академията. Но има и случаи, в които анимационни филми получават полагащите им се номинации, като например “UP” и “Играта на Играчките 3”.

Комедии

 movies-bridesmaids-cast

Често филми с комедийни елементи са номинирани за най-добър филм, но чистите комедии в повечето случаи биват пренебрагнати. Филми като “Little Miss Sunshine”, “The Full Monty” и “Джуно”. В редките пъти, когато най-престижният оскар е печелен от комедия присъстват филми като “Annie Hall”, “Driving Miss Daisy”, “Влюбеният Шекспир” и “Артистът”, но това са само 4 филма за над 50 години.

Хорър

 movies_the_exocist_1_1

Когато става дума за Оскарите, въпросът при хорърите стои като при комедиите. Този жанр не се взима особено насериозно от Академията. “Екзорсистът” поставя прецедент през 1973, когато е номиниран за най-добър филм. Почти 20 години по-късно “Мълчанието на Агнетата” печели 5 оскара, включително тези за най-добър филм и най-добър режисьор. От тогава няма подобен случай, но това се дължи донякъде на факта, че този жанр е много клиширан и рядко излизат оригинални хоръри. Все пак има надежда, макар и извън Холивуд, като например “Лабиринта на фавна” от 2007, който печели 3 оскара. 

 
 

Да загреем преди „Убийството на Джани Версаче“

| от chronicle.bg |

Очакваме 17 януари 2018 от няколко месеца вече и еуфорията около втория сезон на American Crime Story е неистова. Премиерата на „Убийството на Джани Версаче“ беше снощи по американската мрежа FX.

Първият сезон, „Народът срещу О Джей Симпсън“, беше успешен във всяко отношение и сме нетърпеливи да разберем къде спрямо него ще застане „Убийството на Джани Версаче“. От мащабната рекламна кампания, преливаща от тийзъри и трейлъри разбрахме само, че ни очаква пищност до безкрая и отвъд, че ще гледаме красиви мъжки и женски тела и че семейство Версаче са на тръни да не би Мърфи да ги очерни. Дали всичко това е вярно, в България предстои да разберем. Официалната премиера у нас е на 23 януари в ефира на FOX.

А засега най-доброто, което можем да направим, е да обобщим какво, що и всичко останало, за което си струва да следите този сериал, независимо дали си падате по и без това уникалния Раян Мърфи или империята на Джани Версаче.

Какво?

„Убийството на Джани Версаче“ е базиран на романа на американския автор Морийн Орт Vulgar Favors: Andrew Cunanan, Gianni Versace, And The Largest Failed Manhunt In US History. Център в книгата са събитията около убийството на известния дизайнер, случило се на прага на дома му в Маями бийч на 15 юли 1997 г. Основателят на модната империя „Версаче“ е прострелян няколко пъти от 27-годишния сериен убиец Андрю Кънанан, който по онова време вече има най-малко четири извършени убийства зад гърба си. Част е от списъка на ФБР с 10 най-издирвани престъпници, докато не се самоубива осем дни след като убива Версаче.

Кой?

Още в началото на миналата година разбрахме, че Дарън Крис (който работи с Раян Мърфи в Glee) се присъединява към актьорския състав редом до венецуелския актьор Едгар Рамирес. Първият играе Андрю Кънанан, а втория – Версаче. Пенелопе Крус е Донатела Версаче, а Рики Мартин е Антонио Д’Амико – дългогодишният партньор на дизайнера, който пие кафе на терасата на дома, когато чува изстрелите. Другите имена в състава са Макс Грийнфилд (в ролята на братът на Джани и Донатела, Санто), Фин Уитрок (Джефри Трейл, първата жертва на Кънанан), Аналий Ашфорд и Нико Евърс-Суиндел (Лизи и Фил Коут, приятели на Кънанан).

Versace’s bell

A post shared by Ryan Murphy (@mrrpmurphy) on

Къде?

По време на TCA Press Tour през 2016 Раян Мърфи разкрива, че снима в самото имение на дизайнера. Години след убийството къщата е продадена и е превърната в хотел. По тази причина екипът е имал възможност да заснеме голяма част от сцените в къщата, където са се случили. Дори сцената с убийството е заснета на същото място.

С какво е по-различен?

Ако се притеснявате, че „Убийството на Джани Версаче“ е реплика на „Народът срещу О Джей Симпсън“ (което по принцип не е лошо, но не това е целта на втория сезон), можете да си отдъхнете. Сюжетът може да е в същата епоха и да включва богати знаменитости, но тук става въпрос за истински, ожесточен лов на мъже, а не за съдебен процес. Всичко всъщност е различно. На първо място знаменитостите – О Джей няма много общо с Версаче. Единият е афроамерикански спортист, а другият италиански диазайнер, който царува не само в модата, но и на дансинга на всички партита по онова време. С три думи – всичко е различно!

Защо?

Защо да го гледате? Откъде да започнем? Раян Мърфи е зад проекта. Дарън Крис го разкрасява. Пенелопе Круз по принцип е уникална и трябва да се гледа навсякъде. Рики Мартин е повече от секси. Костюмите! Декорът, музиката, съспенса и всички други пинизи на Мърфи. Ако това не стига, добавете историята на едно от знаковите убийства в края на миналия век и дано това е достатъчно.

 
 

Какво се случва, когато правосъдието срещне социалните мрежи и blockchain технологията?

| от chronicle.bg |

Бихте ли одобрили правосъдна система, която разчита на peer-to-peer директно гласуване и на изчислителната мощност на информационните технологии? Представете си Фейсбук на справедливостта. Идеята може и да звучи странно, но е напълно реалистична, ако вземем предвид развитието на социалните мрежи и blockchain технологията.

За ефектите от едно такова възможно бъдеще ще говорят участниците в дискусията „Vox Nihili: Краят на индивидуалността“ на 19 януари, 20:00 часа в Club Terminal 1.

Vox Nihili е серия от събития, обединяващи наука, технологии, етика и философия в общ разговор за бъдещето. Събитията се организират от научната организация Ratio и правния сайт „Предизвикай правото“. Всяко събитие разглежда различно технологично решение и резултатите, до които то може да доведе в обществото ни.

Предстоящото трето издание на Vox Nihili се фокусира върху ролята на технологиите за съвместно вземане на решения и постигане на „кошерен ум“ – колективно съзнание на човечеството. Основен фокус на разговора ще бъде потенциалът на технологиите да създават “автоматични” общества, управлявани от „умни“ алгоритми. Тук влизат не само социалните медии като Twitter и Facebook, но и децентрализираните мрежи като Bitcoin и Ethereum.

Как бихме могли да взимаме решения в такова бъдеще, какви нови възможности ще се отворят пред обществото ни и какви са проблемите, които могат да възникнат? На тези въпроси ще отговорят Константин Василев – програмист, специализиран в развитието на изкуствения интелект, Стоян Ставру, юрист и основател на „Предизвикай правото!“, Валентин Калинов, философ, и Любомир Бабуров, основател на Ratio.

След първоначалната дискусия между четиримата участници, публиката ще може да се включи с въпроси, мнения и коментари.

Vox Nihili: Краят на индивидуалността“ ще се състои на 19.01.2018 от 20:00 часа в Club Terminal 1 като част от ежемесечната серия срещи за популярна наука, организирани от екипа на Ratio. Повече за събитията може да видите във Facebook и на сайта на Ratio.

 
 

Почина разказвачът от Прованс, Питър Мейл

| от chronicle.bg, по БТА |

Британският автор Питър Мейл, чието установяване във Франция го вдъхнови да създаде бестселъра „Една година в Прованс“, почина на 78 години, предаде Асошиейтед прес. Мейл е един от популярните чуждестранни автори в България и книгите му ни накараха да обикнем френската провинция.

Издателят му Алфред Кнопф съобщи, че Мейл е починал след кратко боледуване в болница, близо до дома му в Южна Франция.

Книгата „Една година в Прованс“ излезе през 1989 г. От нея са продадени милиони екземпляри и по нея Би Би Си създаде сериал.
Други произведения на писателя са „Добра година“, „Винена афера“, „Прованс завинаги“, „Отново Прованс“ и „Марсилска афера“. През 2006 година романът „Добра година“  беше екранизиран за киното, а в главните роли влязоха Ръсел Кроу и Марион Котияр.

 
 

IAMX издава нов електронен рок албум Alive in New Light

| от chronicle.bg |

Измъчван от засилена депресия, която подхранва последните му два албума, Chris Corner със сценичното име IAMX издава новото си LP Alive in New Light (AINL) на 2 февруари 2018. Проектът празнува напускането на демоните, които отдавна са го измъчвали и улавя жестоката фаза на метаморфозата, когато вече не си същия като преди, но не си и напълно този, в който се превръщаш.

В четири от парчетата се включва и ексцентричната татуистка, кралица на грима и суперфен на Corner, Kat Von D. Представянето на албума включва и линия от еротични стоки, направени от Ryan Clark и вдъхновени от дизайна на обложката. Една от песните от AINL беше използвана в епизод от сериала How To Get Away With Murder, което прави общо петнадесет песни на IAMX, включени в блокбастъра на ABC TV от стартирането му през 2014г.

Chris Corner and Kat Von D (2)

Записан, изпълнен и миксиран от Chris Corner в пустинята на Калифорния, в каравана с изглед към планината, AINL представя девет песни алтернативна електроника.

Парчето Stardust открива албума със звучене, което наподобява Personal Jesus от Depeche Mode, а заглавието на песента символизира издигането от пепелта. Ритъмът на Break the Chain, второто парче от албума, повишава напрежението с ескалиращите, меланхолични лирики и вокали на певеца.

IAMX-Alive In New Light cover (hi res)

Следва електро фънк парчето Body Politics, което наподобява звученето на рок бандата Nine Inch Nails. Според IAMX, то символизира превръщането му в част от клуба, загубата на себе си в ритъма и отдаването на първичното, освобождавайки се от мислите. Песента Exit, която е пета в албума, наподобява баладичното звучене на артистичната Bjork, с добавен пулсиращ ритъм. Следва Stalker, която пренася слушателя в екзотичен, съблазнителен и тайнствен паралелен свят, където любовта и манията се сблъскват.

Може да чуете за какво става дума тук.