Филмите, които никога не печелят Оскар: Хари Потър, Джеймс Бонд и още

| от |

Днес, повече от 80 години история на Оскарите, е много по-лесно да посочим кои филми ще бъдат фаворитите. Епосите, военните филми и мюзикълите винаги са предпочитани от гласуващите в Акадамията, докато ако става дума за актьорската игра, изпълняващите роля на президент или известна историческа личност със сигурност ще привлекат вниманието към себе си.

oscars

Но какво става с филмите, които никога не получават това внимание? Определена група от прожекциите – без значение колко са успешни или колко са обичани от публиката, просто никога не стигат до голямата победа. Може би причината е в липсата на добра рекламна кампания от студиото или представата, че те не са “филми за Оскарите”.

Филмите за супергерои

movies-the-avengers-group-shot

Излезлият през 2009 “Черният Рицар” не е номиниран за най-добър филм, което според много хора е само защото е филм за батман. Две години по-късно Нолан все пак получава номинацията за друг свой филм – “Генезис”.

Друг филм за супергерои – “Watchmen”, също не получава номинация, макар и да е оценен много високо от повечето критици.

Младежки Блокбъстъри

 movies-the-hunger-games-catching-fire-jennifer-lawrence_1_2

“Властелина на Пръстените” на Питър Джаксън печели много оскари през 2004, но филми от поредицата “Хари Потър” никога не са номинирани. Макар и публиката да обожава “Даровете на Смъртта”, той не печели нищо. Дори не успява да вземе статуетка от британските БАФТА награди, освен утешителната “Принос към Британското кино”

Изглежда, че и нашумялите в момента “Игри на Глада” ги очаква същата съдба. И двата филма от поредицата, излезнали досега, са посрещнати с отворени ръце, но човек може да се обзаложи, че няма да спечелят нищо. Филми като “Генезис” и “9-ти Окръг” са успявали да променят тази тенденция в академията, но само за кратко.

Бонд

 skyfall_sam_mendes_daniel_craig

Изненадващо е, че при повече от 50 години филмова история, филмите за Джеймс Бонд не се представят по-добре на Оскарите. Засега този франчайз има само 4 спечелени такива, като най-скорошният отива при Адел за песента й “Skyfall”. Поредицата е много популярна откакто Дейниъл Крейг е агент 007, но дори изглежда това не помага.

Анимации

 movies-frozen-still-3

Съществува, разбира се, категория най-добър анимационен филм, но това на моменти може да ограничи даден филм. Най-добрия пример за това е тазгодишният “Frozen” – невероятен филм от Дисни със саундтрак, превърнал се в културен феномен. Със сигурност филми като този заслужават да са номинирани и в категорията най-добър филм.

Ако погледнем назад, филми като “Цар Лъв”, “Снежанка и седемте джуджета”, “Играта на Играчките”, “Да откриеш Немо” и “Wall-E” са напълно игнорирани от академията. Но има и случаи, в които анимационни филми получават полагащите им се номинации, като например “UP” и “Играта на Играчките 3”.

Комедии

 movies-bridesmaids-cast

Често филми с комедийни елементи са номинирани за най-добър филм, но чистите комедии в повечето случаи биват пренебрагнати. Филми като “Little Miss Sunshine”, “The Full Monty” и “Джуно”. В редките пъти, когато най-престижният оскар е печелен от комедия присъстват филми като “Annie Hall”, “Driving Miss Daisy”, “Влюбеният Шекспир” и “Артистът”, но това са само 4 филма за над 50 години.

Хорър

 movies_the_exocist_1_1

Когато става дума за Оскарите, въпросът при хорърите стои като при комедиите. Този жанр не се взима особено насериозно от Академията. “Екзорсистът” поставя прецедент през 1973, когато е номиниран за най-добър филм. Почти 20 години по-късно “Мълчанието на Агнетата” печели 5 оскара, включително тези за най-добър филм и най-добър режисьор. От тогава няма подобен случай, но това се дължи донякъде на факта, че този жанр е много клиширан и рядко излизат оригинални хоръри. Все пак има надежда, макар и извън Холивуд, като например “Лабиринта на фавна” от 2007, който печели 3 оскара. 

 
 

Арета Франклин е тежко болна

| от chronicle.bg |

Легендарната певица Арета Франклин е много тежко болна, съобщава журналист и близък приятел на семейството ѝ.

Певицата, която е на 76 години е „тежко болна в Детройт. Семейството ѝ призова почитателите ѝ да се молят за нея и да уважат уединението ѝ“, написа журналистът Роджър Фридман на сайта си Showbiz 411.

Кралицата на соула се разболя от рак през 2010 г. Тя не е пяла от ноември 2017 г., когато се включи в гала на фондацията на Елтън Джон срещу СПИН. Последният й концерт беше във Филаделфия през август 2017 г.

През дългата си кариера Арета Франклин е спечелила 18 награди „Грами“. Сред най-големите й хитове са „I Say a Little Prayer“, „(You Make Me Feel Like) A Natural Woman“, „Day Dreaming“, „Jump to It“, „Freeway of Love“, „A Rose Is Still A Rose“. През 2005 г. тя получи Медала на свободата – най-високото американско гражданско отличие. През януари 2009 г. Арета Франклин пя на церемонията за встъпване в длъжност на президента Барак Обама.

Арета Франклин е първата жена, въведена в Залата на славата на рокендрола.

През 2008 г. списание „Rolling Stone“ я обяви за най-великата певица в историята.

 
 

9 професионални съвета за добра снимка

| от chr.bg |

Леятото е чудесен повод да обърнем внимание на една категория визуално изразяване, доста различна в своите техники и ефект от самостоятелния кадър. Ще я срещнете под имената „разказ в картинки“, „фото есе“, „история в снимки“ и други вариации, а в конкурса за мобилна фотография Huawei Next Image awards – като категория Story Board”, в която аранжирате 9 снимки в 3×3 квадратна решетка.

Какво е важно да имаме предвид, когато заснемаме своята визуална история? Първо, тя е преди всичко и на първо място история, и ако една снимка е запечатан момент, то във фото есето имаме развитие на момента във времето и пространството. На практика има два основни подхода при заснемането й – тръгвате да снимате като вече сте я композирали в главата си, или в последствие се връщате към голям набор от снимки, които сте правили по някакъв повод, и избирате няколко от тях – оптималното е между 6 и 12, с които да разкажете история. Визуалните истории следват основните правила за всеки разказ – въдеждане, обстановка, завръзка, развръзка, главни герои и т. н., поради което при втория подход може да се окаже, че любимата ви снимка като самостоятелен кадър просто не стои на място в историята. Използвайте я самостоятелно като такава, а с другите разкажете история.

Ето и няколко практически съвета от Вера Гоцева- lomovera, споделени на последния от серията уъркшопи за мобилна фотография.

Photo_by_Lomovera_3

  1. Изберете или заснемете въвеждащ кадър: такъв, който вкарва зрителя в историята. Тoй задава контекст и обикновено указва мястото на развитие на историята. Пътна табела, разпознаваем интериор с надписи са добри примери, ако търсите конкретика, морски пейзаж също става, ако искате да кажете просто, че историята ви се развива на морето и т. н.
  2. Покажете детайл – снимките с детайли създават наситеност и плътност на историята.
  3. Включете пострети – хората са най-важното нещо за добрата история и е добре да имате поне един портрет. Отново припомняме, че портретът не е задължително да е буквално лице, по-скоро търсете одушевено присъствие – силует, ръка, животно и други според идеята на историята ви.
  4. Предайте настроение – настроението е привлекателно и заразително във фото есетата.
  5. Внимавайте за цветовата тоналност – добре е историята да бъде в една хомогенна тоналност.
  6. Предайте конфликт – добрата история разчита на конфликт. Това е аналогът на завръзката в традиционните разкази. Във фотографията тази роля играят контрастите – емоционални или чисто геометрични и цветови.
  7. Моментът e важен и в серията и от снимки – опитайте да уловите кадър, който е извън линеарната част на историята и я показва под друг ъгъл.
  8. Покажете общата картина чрез поне един кадър, който дава общ поглед върху историята.
  9. Завършващ кадър: ако правите затворена история, сложете кадър, който едновременно да препраща към началото, но и да ви извежда от историята. Това е развръзката и тя е много важна.

Photo_by_Lomovera_2

 
 

Алфред Хичкок: „Драмата е животът, лишен от скучните моменти.“

| от chronicle.bg |

 Той е не просто „Кралят на ужаса“, а една от най-култовите икони на популярната култура на миналия век. Дори само линията на профила е достатъчна, за да разберете, че на снимката пред вас стои един от най-влиятелните режисьори в киното – Алфред Хичкок.

Стилът му е един от най-разпознаваемите в киното. Ще го познаем по съспенса, който е във всеки кадър. По красивите жени, с които е работил – Грейс Кели, Ингрид Бергман, Типи Хедрън, Джоан Фонтейн и други. По мъжете, които винаги спасяват положението – Кари Грант, Джеймс Стюарт. По ролите му на статист в собствените му филми. И по още други редица отличителни белези, които правят Хичкок толкова известно име в киното.

Във филмите му зрителят е подтикван да се идентифицира с камерата, която се движи по начин, имитиращ нечий поглед. Хичкок манипулира чувствата на публиката, усилвайки тревогата, страха или съчувствието, и използва новаторски подход към монтажа , за да демонстрира гледната точка на героите. В използваните от него сюжети често присъстват бегълци, преследвани от правосъдието, наред с красивите жени (повечето от които, блондинки).

Думите му са пропити със сарказъм. И е удоволствие да бъдат препрочитани. В чест на рождената му дата споделяме някои от тях с вас.

GettyImages-115096126-1200x800

„Драмата е животът, лишен от скучните моменти.“

„Дори провалите ми носят пари и се превръщат в класики година след създаването им.“

„Киното – това е животът, от който са изрязани скучните сцени.“

„Да те ударят не е толкова ужасно, само очакването е ужасно.“

„Винаги карай публиката да страда колкото е възможно повече.“

Alfred Hitchcock Aims

„Щастлив брак е този, в който мъжът разбира всяка дума на жената, която тя не е казала.“

„Жената трябва да бъде като добър филм на ужасите – колкото повече неща оставя на въображението, толкова по-добре.“

„Няма нищо по-страшно от затворената врата.“

„Човек не е беден, ако все още може да се смее.“

„Телевизията е като тостера – натискаш бутона и всеки път изскача едно и също.“

„Телевизията е направила много за психиатрията – освен че разпространява информация за нея, точно толкова добре и допринася за необходимостта от нея.“

maxresdefault

„Отмъщението е сладко и от него не се пълнее.“

„Добрият филм е тогава, когато парите за вечерята, билета и детегледачката са си стрували.“

„Да обичаш – това значи да престанеш да сравняваш.“

„Жена, която се съблича публично, ми напомня на режисьор, който в началото на филма съобщава развръзката.“

„Най-страшното нещо у злодеите е тяхната външна привлекателност. Как иначе щяха да спечелят доверието на жертвите си?“

„Единственият начин  да се отърва от страховете си е да ги заснема.“

„Не съм срещу хората. Просто съм уплашен от тях.“

 
 

Бенисио Дел Торо ще участва в следващия филм на Оливър Стоун

| от chronicle.bg |

Бенисио дел Торо ще участва в новия филм на Оливър Стоун „Бели лъжи“. Филмът ще проследи героя на Дел Торо Джак – дете на разведени родители, докато се опитва да избегне техните грешки в собствения си брак и отношенията със сина си. 

Чувствайки се в капан, героят на Дел Торо се впуска в пътешествие, изпълнено със страст, което още повече замъглява пътя към собствената му душа. Срещайки жена, чийто живот представлява точно обратното на неговото положение, той се решава на преоткриване.

Последният филм, по който Стоун и Дел Торо са работиха заедно, беше „Диваци“ от 2012 г., базиран на едноименната книга на Дон Уинслоу.

Бюджетът за филма вече е уреден и Стоун се надява снимките да започнат през пролетта, в Ню Йорк. Докато това се случи, всики  можем да очакваме Бенисио дел Торо в новия сериал на Showtime, озаглавен Escape at Dannemora, който се очаква да стартира на 15 октомври тази година.

А в близките дни имате последен шанс да го гледате на кино в „Сикарио 2: Солдадо“.