Филмът „Меси”: Недоразказаните истории от реалността

| от Любомир Найденов, Sportcafe.bg |

Филмът „Меси” е по кината у нас от началото на месеца, но едва днес отидох да го гледам. И бях изумен, когато трябваше да платя два билета, за да започне прожекцията.

Защото бях единственият зрител.

Това обаче направи гледането на филма доста по-лично и по-лесно можех да се концентрирам върху всеки един детайл, без да се влияя от мнението на други зрители около мен.

Филмът, като цяло, няма как да не се хареса на футболните фенове – показва израстването на един от най-добрите футболисти, раждали се някога, от малко, бедно, болно момче до живата легенда, която е в момента.

Но „Меси” е нещо повече. Лентата хвърля светлина върху някои от недоразказаните истории до момента.

Всички (или поне повечето) знаем, че Лео напуска Аржентина и се присъединява към Барселона, защото тогавашният му отбор Нюелс Олд Бойс отказва да плаща нужния му хормон на растежа.

Меси трябва да се инжектира с хормона, за да израсне, но лекарството струва много, а тогава страната преминава през изключително труден икономически период.

Дори големи клубове като Бока и Ривър не могат да си го позволят.

Затова татко Меси, който е на път да загуби работата си, води сина си на проби в Барселона. Двамата остават там почти цяла година – далеч от семейство, приятели и родина в очакване на решението дали каталунците ще предложат договор на 13-годишния тогава Меси.

Тази (и още многото други) история е прекъсвана постоянно от разговори за Меси.Легенди на футбола, негови съиграчи и актьори, играещи близки и членове на семейството, седнали на отделни маси, обсъждат аржентинеца в един ресторант.

На всяка маса се разисква различна част от живота на Меси. Футболни капацитети коментират качествата му на терена, неговите приятели си спомнят за интересните истории с него, съотборниците му разказват за това какъв е Меси не само на терена, но и в съблекалнята.

И докато подобни истории се очаква да бъдат включени в биографичен филм, една друга привлече вниманието ми.

Тази, която разкрива как в един момент Барселона започва да се гради като отбор само и единствено около Лео. На масата със съотборниците му, която включва Андрес Иниеста, Жерар Пике, Хавие Масчерано и Жозе Пинто, дори върви шеговит разговор, че Шави и Иниеста са оставени в отбора, защото са на една височина с Меси и се виждат най-лесно очи в очи с него.

Ако някой не се разбира с него – изхвърча. Ако някой се опита да привлече вниманието малко повече към себе си – бива продаден.

Всички знаем историята, разказана от Златан Ибрахимович, как е бил изгонен от Барса точно защото отказва да спазва стриктните указания на Гуардиола във всеки един момент да подава топката към Меси.

Същата съдба сполетява още Самуел Ето`о, Давид Вия и… Роналдиньо. Да, точно Роналдиньо, който приема като син Лео след идването му на „Камп Ноу”. Роналдиньо, който му подава за първия му гол с екипа на Барса.

Тези факти не ги чуваме за първи път, но разказани от Йохан Кройф и още много футболни легенди на едно място, по едно и също време, добиват много по-голяма тежест.

Една от най-интересните истории за Меси обаче не е застъпена във филма, за мое учудване. Легендата за това как аржентинецът е подписал първия си професионален договор с Барселона на салфетка. Което си остава легенда.

Лео не подписва първия си договор на салфетка, а само предварително споразумение. Сега – този „документ” е окачен гордо в музея на Барселона.

Освен всички истории, филмът има и едно голямо послание, изговорено от Кройф в светлината на всички сравнения между Лео и Марадона:

„Не ги сравнявайте, просто се наслаждавайте на играта им.

Както не можеш да сравняваш английските защитници от преди 30 години и тези сега, така не можеш да сравняваш и тези двамата”.

И е много прав. Футболисти от различни поколения са несравними. Играчи, които никога не биха могли да се срещнат на терена, не бива да бъдат сравнявани.

Та, да – филмът със сигурност си заслужава, особено ако искате да видите неподправени кадри как малкият Меси дриблира с топка в крака между 5-6, че и повече противникови играчи, въпреки че е с години по-малък от тях.

Лентата не е брилянтен шедьовър, но начинът, по който е поднесена историята на една жива легенда, си струва да бъде видяна от всеки футболен фен. И най-малкото – подобен филм не заслужава да има един-единствен зрител в салона.

 
 

Гола сцена на Мерилин Монро беше открита 56 години след смъртта й

| от chronicle.bg |

56 години след смъртта на Мерилин Монро, нейна гола сцена от филма на Джон Хюстън, „The Misfits“, беше открита. Сцената, която Джон Хюстън изрязва от филма, се смяташе за унищожена, предава Deadline.

Откритието е направено то Чарлз Касило, докато е събирал информация за книгата си „Marilyn Monroe: The Private Life of a Public Icon“. Книгата разказва за бурния личен живот на най-известната блондинка  в историята и по-специално, за отношенията с баща й (или липсата на такива) и многото любовници, които пресичат пътя й.

Касило разбира за оцелелия запис по време на  интервю с Къртис Тейлър, син на продуцента на „The Misfits“, Франк Тейлър. Мъжът споделя, че е пазил записа в заключена стая откакто баща му умира през 1999 г.

misfits-the-1961-010-marilyn-monroe-in-plaits-clark-gable-00m-f45-00o-hmu
С Кларк Гейбъл в „The Misfits“

Лентата съдържа любовна сцена между персонажа на Кларк Гейбъл и този на Монро. В нея тя маха чаршафа, с който е покрита, и открива голото си тяло. Ако е била включена във филма, това най-вероятно е щяла да бъде първата гола сцена на американска актриса в голяма продукция от епохата на говорещото кино.

Режисьорът Джон Хюстън отказва да остави сцената във финалния вариант, защото според него не е била необходима на историята. Но продуцентът Франк Тейлър е осъзнавал важността на записа и го е съхранил. „The Misfits“ е заснет през 1961 г., а сценарият е на тогавашния съпруг на Мерилин Монро, Артър Милър. Той разказва историята на трима каубои, които се състезават за вниманието на красива жена. Това е последният филм на Монро.

Къртис Тейлър казва още, че не е решено какво ще се случи със записа.

 
 

Сам Смит не харесва Майкъл Джексън… и това е непростимо?

| от chronicle.bg |

Майкъл Джексън може да има милиони фенове по света, но очевидно Сам Смит не е сред тях. И това, представете си, беше повод да бъде нападнат в последните дни…

Певецът и участник в „American Idol“ Адам Ламбърт публикува видео как той и Сам Смит си почиват на яхта. Чува се гласът на Смит, който казва, „Не харесвам Майкъл Джексън, но тази песен е добра“. В същото време песента на Джако „Human Nature“.

Реакцията на Смит бързо отекна в социалните мрежи. Видеото е изтрито от Instagram, но все още може да бъде намерено в Twitter.

 

Множество фенове на Джако отправиха остри критики към носителя на „Оскар“ Смит и неговото мнение. Сред тях е и певицата Стефани Милс, която твърди, че е излизала с Джексън.

„Не закачай МАЙКЪЛ ДЖАКСЪН, след като си мечтаеш да си продал толкова албуми, колкото него и да бъдеш Крал на попа, както него. Толкова съм уморена от вас, които изучавате нашата музика и артисти и твърдите, че не ги харесвате.“ пише Милс в профила си в Instagram.

Сам Смит е споменавал Уитни Хюстън и Марая Кери като изпълнители, които са му повлияли. Доколко обаче е „грешка“, че личният му вкус не отговаря на този на милиони хора по света, не се ангажираме да коментираме. Просто показваме поредното проявление на народния съд на социалните мрежи.

 
 

Втори тийзър трейлър на „The Romanoffs“: всеки е наследник на Романови

| от chronicle.bg |

Ти, който четеш този текст, сигурен ли си, че не си потомък на Романови? И да не си, след като изгледаш втория тийзър трейлър на „The Romanoffs“ (оригинална продукция на Amazon Prime) напълно възможно е тази мисъл да те споходи.

Първата антология на Amazon е дело на създателя на „Mad Men„, Матю Уайнър и се състои от осем епизода, всеки от които разказва отделна история за хора от 21 век, смятащи се потомци на последната руска династия - Романови. Действието се развива в 7 страни на 3 контиента – Европа, Америка и Далечния изток. Всяка серия се развива на различно място и включва различни персонажи, защитаващи синята си кръв.

Вече ви показахме първият тийзър трейлър, а вторият изглежда още по-обещаващо и зарибяващо.

В актьорския състав влизат познатите ни лица от „Mad Men“ на Кристина Хендрикс, Джон Слатъри, Джей Р. Фъргюсън и Кара Буоно. Освен тях ще видим и Изабел Юпер, Даян Лейн, Джак Хюстън, Андрю Ранълс, Арън Екхарт и много други актьори, всеки от които участва само в един епизод.

Първите два епизода на „The Romanoffs“ излизат на 12 октомври, а всяка седмица ще получаваме нови две истории за потенциални наследници на най-дългоуправлявалата руска династия. Оставяме ви компанията на тийзъра. 

 
 

CRF450L: Машина за всички пътища

| от chronicle.bg |

От януари 2019 започва производството на CRF450L: моделът, създаден да допълни On/Off гамата на Honda. Разработен на базата на CRF450R, този мотоциклет с лекота преодолява тежките офроуд терени, но подлежи на регистрация.

Добре познатите dual-purpose мотоциклети трябва да отговарят на много условия: за безпроблемната offroad експлоатация трябва да бъдат леки, с висококачествено окачване, лесно управление, здрави и надеждни. Двигателят трябва да е мощен, с висок въртящ момент в целия работен диапазон, а сцеплението: перфектно, независимо от терена. За безпроблемното движение в градския трафик мотоциклетът трябва да е компактен и маневрен, с добро ускорение и плавно управление, да пали лесно, и да е с удължени междусервизни интервали.

Разбира се, CRF450L разполага и с фар, с подсвет на регистрационната табела, стоп-светлини и мигачи: LED, гарантиращи с над 30% по-добра осветеност.

Основната идея на проекта е възможността за използване на мотоциклета в изключително широк диапазон: от магистралата през града до калните планински пътеки и каменните сипеи.

Няма да откажем тестдрайв, с който скоро да ви запознаем.