shareit

Fibank напомня: Изчакайте за своята карта

| от |

Бел. ред. /Александър Николов/

Може би поради факта, че постоянно пътувам и ми се е налагало да тегля пари от най-различни места леко ме изненада истерията и вълната от оплаквания по повод факта, че Fibank са променили реда, по който банкоматите им пускат пари/карта. Да си призная, никога не съм се замислял. Дали защото банкомата ми говори ту на гръцки, ту на корейски, ту на немски и се налага да си търся по-разбираем за мен език, просто съм свикнал да чета инструкциите на екрана. А там най-често пише „Въведете ПИН“, „Вземете своята карта“ и така нататък. А и в крайна сметка едва ли е сложно да отидеш да теглиш пари с идеята, че трябва да вземеш от банкомата парите и своята карта. Има ли значение реда наистина? Ако седнете в заведение и ви донесат сметката преди поръчката какво правите? Плащате и си излизате? Или чакате това, което сте поръчали? Оказа се, че за доста хора тегленето на пари е автоматизирано и им развалят алгоритъма. Доста са забравили своите карти. От банката казват „Преди това имаше хора, които забравяха изтеглените пари“. Затова припомняме указанията на Fibank как се ползва банкомат. Пред употреба прочетете листовката.

Cyber Thefts

Десислава Богданова (http://blog.fibank.bg)

Вероятно повечето от Вас са забелязали в последните няколко месеца промяната в последователността при изпълнение на трансакция „Теглене на пари в брой” от АТМ устройства на Fibank. До скоро редът при провеждане на трансакция беше Карта -> Пари, т.е. устройството първо връща Вашата картата и след това подава банкнотите, докато в момента последователността е Пари -> Карта. И в двата случая картата се явява ключът, който Ви дава достъп до ATM устройството, разликата е, че вече не я получавате преди да сте получили желаната сума, а в края на самата операция взимате „ключа” – Вашата карта.

Основната причина за промяната е с цел да се сведе до минимум ситуацията, в която клиентите забравят парите си. Досегашната практика показваше, че по-разсеяните от нас, в момента, в който вземат картата от банкомата, забравят за парите и вероятността те да бъдат взети от друг беше много по-голяма. В резултат на въвеждането на новата последователност първото нещо, което ще се презентира на клиента, са именно неговите банкноти и дори случайно, ако забравите да вземете картата и тя бъде задържана в устройството или попадне в чужди ръце, на недобросъвестни граждани, това по никакъв начин не трябва да Ви притеснява, т.к. без необходимия ПИН код, няма как да бъдат направени каквито и да било трансакции.

За тези от Вас, които все още изпитват затруднения с новата последователност, при която се извършва трансакцията, ето няколко полезни съвета:

  • Винаги, когато отивате с идеята да теглите банкноти, помнете че трябва да вземете от банкомата Вашите пари, разписка (ако сте поискали такава) и Вашата карта.
  • При въвеждане на ПИН код, закрийте със свободната Ви ръка клавиатурата на банкомата. Не записвайте Вашия ПИН код върху картата. Никога не споделяйте Вашия ПИН код. Сменяйте често Вашия ПИН код.
  • Избягвайте да говорите по мобилния телефон до приключване на трансакцията, това Ви разсейва допълнително.
  • Четете диалозите и следвайте указанията от клиентския дисплей. Потребителският интерфейс е направен така, че максимално да Ви улесни от началото на трансакцията до нейното приключване.
  • Допълнително, за напомняне на потребителите, всички банкомати са оборудвани със светлинна и звукова сигнализация, която се активира, както при подаването на банкнотите, така и при подаването на картата.

И ако все пак Ви се случи да забравите на АТМ устройство карта, веднага се обадете в банката издател, за да я блокирате. Ако картата е издадена от Fibank, можете да се обадете на един от следните телефони:

  • +359 2 817 1143
  • +359 2 817 1142
  • +359 888 68 10 10

Ако картата Ви, издадена от Fibank, е задържана от банкомат на банката, ще можете да си я получите срещу документ за самоличност в офис на банката.

Важно е да знаете, че картите, издадени от Fibank и задържани от банкомати на други банки, се подновяват от съображения за сигурност. За целта посетете най-близкия клон на Fibank и попълнете заявка за подновяване.

И в заключение не забравяйте най-важното: Бъдете внимателни, пазете Вашата дебитна или кредитна карта, съхранявайте правилно и информацията за Вашия ПИН.

 
 

Повече информация Виж всички