shareit

Фетел с девета победа на „Сузука“ , все по-близо до четвърта световна титла

| от |

На легендарната писта „Сузука“ за голямата награда на Япония от шампионата на Формула 1, Себастиан Фетел спечели своята пета поредна победа от общо девет за сезон 2013, но това не му беше достатъчно за да грабне световната титла още тук. Фетел избра по-добрата стратегия от съотборника си Марк Уебър при смяната на гуми и това се оказа решаващо за победата на германеца. Стратегията на Уебър с три спирания в бокса се оказа губеща, за разлика от останалите лидери, които спираха само два пъти. Така той завърши след съотборника си на втора позиция, а последното призово място на подиума зае френската надежда Ромен Грожан. Фернандо Алонсо и Кими Райконен завършиха съответно четвърти и пети. Десетката допълниха  Нико Хулкенберг – Заубер, Естебан Гутиерес – Заубер, Нико Розберг – Мерцедес, Дженсън Бътън – Макларън и Фелипе Маса – Ферари.

podium

За разлика от повечето състезания тук, когато обикновено сме свидетели на силни валежи, днес Сузука изненада с чудесни климатични състезателни условия. С перфектен старт Ромен Грожан излезе начело още в първия завой пред Уебър и Фетел, като успя да  запази лидерска позиция в състезанието почти 40 обиколки. Динамичният старт се оказа фатален за Хамилтън, който спука задна дясна гума в бронята на Фетел, но предното крило на Ред Була се оказа без поражения от контакта с болида на Мерцедес. След много загубени позиции още в първата обиколка, Хамилтън беше прибран в бокса поради повреда на пода на болида му и не завърши състезанието. Неговият съотборник в Мерцедес, Нико Розберг за малко не се удари със Серхио Перес при излизане от бокса и заради опасното му шофиране бе наказан с минаване през питлейна. Това като цяло провали състезанието му и надеждите за по-предно класиране. Станахме свидетели на  поредното силно представяне за Нико Хулкенберг, който финишира на шеста позиция, но в по-голямата част от състезанието се движеше пред Маса и Алонсо. След първото спиране в бокса за смяна на гуми, той успя да прескочи и двете Ферарита и да се озове на четвърта позиция. Съотборникът му в отбора на Заубер, Естебан Гутиерес, финишира  на седма позиция, зад Хулкенберг и това затвърди доброто представяне на целия отбор в топ десет. Кими Райконен с неговия Лотус стартира лошо, като изостана още на старта до тринадесета позиция. През втората половина на състезанието, успя да извади достатъчно скорост от болида си и след поредно зрелищно изпреварване от външната страна на завоя се пребори за петата позиция с Хулкенберг. Основният конкурент на Фетел за титлата, Фернандо Алонсо успя да финишира четвърти и с това само запази чисто теоретично шанса да остане в борбата за приза. В първата част на състезанието той дълго време се движи на шеста позиция, зад съотборника си Фелипе Маса и не успя да го изпревари. С по-добро темпо през втората част все пак финишира четвърти. Изоставането му от болида на Фетел в края на състезанието беше над 45 секунди и както @BazeLazevski написа  в социалната мрежа Туитър „Да изоставаш 45 секунди във Формула1 и да си претендент за титлата е все едно да си загубил с 9:0 на футбол“

 vettel

Наблюдавайки надпреварата на „Сузика“ и следейки радиовръзката и указанията от боксовите към пилотите, написах в Туитър „С този болид Фетел прави точно това, което му поръчат от бокса“. За никого не е тайна, че Ред Бул имат прекрасна машина и този сезон, но трябва да се отдаде заслуженото и на Себастиан Фетел, който пилотира безгрешно почти през цялото състезание, успя да изпълни всичките му поставени задачи от бокса, този път обузда невъздържания си състезателен дух когато това беше наложително и показа на какво е способен в заключителните турове от състезанието. Няма да има шампионско парти за него тази вечер във Япония, но спечелването на четвъртата му поредна световна титла с преднина от 90 точки и четири оставащи старта в календара е само въпрос на време.

До момента Фетел има 297 точки – точно толкова, колкото имат двамата пилоти на Ферари взети заедно, единият от които е основния му претендент за титлата.

За chronicle.bg Formula 1 следи Христина Димитрова (@christindim).

 
 
Коментарите са изключени