Фарел Уилямс: Ако се пристрастите към успеха сте прецакани

| от |

Като дизайнер, музикант и продуцент Фарел Уилямс има безброй успехи. Звездата на тазгодишните награди Грами говори за новия си албум G I R L и за нещата, които музикалната индустрия никога не успявала да разбере, пред колегите от френското списание Red Buletin.

pharrell-williams

Мъжът със шапката е точно толкова готин на живо, колкото си го представяте. Вече 23 години се занимава с музиката си, която звучи постоянно по целия свят. 2013 година е особено успешна за Фарел с “Get Lucky”, “Blurred Lines” и най-наскоро “Happy”. Той е една от най-значимите и дискутирани фигури в света. И не на последно място разбира се и небезисвестната му шапка, превърнала се в интернет феномен.

Фарел обаче споделя, че не е очаквал успех и не следва никакъв план в кариерата си. Зад усмивката му не се крие нищо повече от желанието да твори, като художник наблюдаващ света, в който живее. Това се усеща още повече в новият му албум G I R L, в който създадената от Фарел секси фънки атмосфера през 2013 допълнително се разраства.

Кое е първото нещо, което забелязваш когато някой музикант влезе в студиото ти?

Три неща. Първо походката, която издава за какво е дошъл. След това се опитвам да усетя настроението в стаята. Много бързо мога да разбера дали някой е дошъл за да разговаряме спокойно, дали е при мен за да ми се бърка в работата или дали иска да ми каже нещо конкретно. И, на последно място се вслушвам в гласа му и по специфично в интонацията.

Ако видя, че трите неща се подреждат правилно може да се захващаме за работа и ще излезе нещо хубаво от това, че сме се срещнали.

Притеснява ли те ако няма химия в студиото или ако някой албум не е успешен?

Ако единственото, което искаш е успех в класациите трябва много бързо да си смениш професията. Нашата работа се базира на емоция, а това е нещо, което не може да се измери или изчисли. Когато бях по-млад възприемах нещата другояче, защото виждах как хората гледат на щастието си като на резултат от успехите им. Всички ние, разбира се, искаме работата ни да бъде призната от обществото но границата между това да искате да сте оценени и това да се отрази върху музиката ви е много тънка. Ако се пристрастите към успеха сте прецакани.

Някои продуценти претендират, че могат да правят хитови песни по поръчка. При теб така ли е?

Не. Музиката не е като лотарията, където трябва да уцелиш джакпота. Този начин на мислене не е за мен, аз обичам разнообразието. Не съм съгласен, че има “рецепта” за хит. Представете си свят, в който има само три вида мебели и всички се специализират в правенето им, без да опитат нещо ново. Смешното в случая е, че музиката е може би единствената сфера, в която все още някои хора си мислят, че има магическа формула за успех

Мислиш ли, че това се отнася и за холивудските продукции?

Филмите имат предимството да използват зрението и слуха, докато музиката използва само един елемент. Ако има едно нещо, което хората не могат да разберат в музикалната индустрия, това е, че не само музиката е важна. Младите хора искат изображения и нови идеи, които няма как да бъдат предложени единствено от музика. Това е и причината YouTube да е много по-популярно място от което и да е радио.

Колко време ти отне да осъзнаеш това?

Нека кажем, че не спирам да се уча. Така всъщност се появи песента “Happy”. На 9 пъти бях сигурен, че песента е готова, но не я предадох на звукозаписната компания, нещо липсваше. Отне ми девет различни версии за да постигна това, което чувате.

Но все пак кариерата ти е изградена с натрупването на огромен опит…

Напротив, кариерата ми е изградена благодарение на страстта ми към музиката, макар и на моменти да съм се заблуждавал от външни фактори, че аз съм отговорен за успеха на музиката ми. Ако песента ти стане хит, то това не е благодарение на теб. Изработването на музиката е твое дело. Успехът идва от публиката, никога не трябва да забравяме това.

Какво искаш да споделиш с новия си албум?

Исках да представя на хората себе си, емоциите си, мислите си. Исках да е много лично и уникално. Често прикриваме емоциите си, което е грешно, защото именно те ни правят различни един от друг. Това е нещото, което ни различава от животните. Понякога презираме чувствата си, но в този албум се опитах да направя точно обратното, да се възползвам от тях и да сътворя нещо строго индивидуално.

Какво трябва да разберем за жените ако искаме  да пишем песни за тях?

Повечето песни, които чуваме са написани за жени, но от гледна точка на това да им се харесат. Съществува вид маркетинг, специално целящ се в заниманията на жените, породен от куп предубеждения спрямо това как трябва да се държи една жена.

Според мен наистина трябва да се замислим за жените, да пишем песни все едно си говорим тях. Не с идеята какво трябва да бъдат, а реалистично погледнато какви са жените и колко са важни за всички нас. Единственият начин това да се получи е като разговаряме с тях и разберем как се чувстват.

Променя ли се подхода ти към музиката с развитието на кариерата ти?

Винаги съм “усещал” музиката, но едва последните 10 години осъзнах, че това е таланта ми. Преди въобще не мислех за това. Мислех само за полети с частни самолети и ферарита, но това е безмислено. Все още обичам колите, разбира се. Но най-важните неща са емоциите, мислите и опита, който човек натрупва през живота си.

 
 

Жулиет Бинош спечели награда French Cinema

| от chronicle.bg, по БТА |

Жулиет Бинош спечели наградата „Френч синема“ за популяризиране на френското кино в чужбина, предаде Франс прес.

„Впечатляващо е да получиш награда в родината си – каза 53-годишната актриса, след като бе удостоена с приза на организацията „Юнифранс“, отговаряща за популяризиране на френското кино в чужбина. – Френското кино се отличава с изключително разнообразие. Осигурена му е система за поддръжка, популяризиране и финансиране, която трябва да бъде съхранена.“

„Жулиет винаги намира своето място, независимо каква е националността на филма, в който участва“, заяви президентът на „Юнифранс“ Серж Тубиана. Наградата й бе връчена от министърката на културата на Франция Франсоаз Нисен.

Жулиет Бинош е сред най-известните френски актриси в чужбина. През 1997 г. тя спечели „Оскар“ за актриса в поддържаща роля за „Английският пациент“. По този начин стана втората френска актриса, грабнала престижната статуетка, след Симон Синьоре.

Миналата година наградата „Френч синема“ бе присъдена на Изабел Юпер.

 
 

Чат програма работи, само когато имате по-малко от 5% батерия

| от chr.bg |

Изразохдваме страшно много мисъл в опит да изстискаме още малко батерия от телефоните си. Apple дори предлагат евтина смяна на батерията на айфоните, a телефоните с Android ще показват коя програма колко енергия източва.

Не е изненада в такъв случай черният хумор на програмиста, създал чат програма, която работи само когато телефонът има по-малко от 5% батерия. Тя доста подходящо се казва Die with me.

Създателите на програмката са белгийци. Те казват: „Искахме да изкараме нещо положително от момента, когато човек има малко батерия. Супер много се забавлявахме, докато я създавахме.“

Проектът им започва през 2016 година и вече е завършен и готов за сваляне.

 
 

Един от най-великите колажи на Google Photos

| от chr.bg |

Повечето пъти, когато технологиите не функционират както трябва, се фрустрираме безутешно. Понякога обаче резултатът е трогателен и учудващ.

Такъв е случаят с тази снимка, която софтуерът на Google Photos е съшил автоматично. На нея млад човек се вижда огромен между дървета и сняг.

Снимката избухна в reddit.com, пусната от потребител на сайта под псевдоним MalletsDarker. Той е направил три снимки – с приятеля му, със снежния пейзаж и на дърветата на фона.

Една от опциите, които софтуерът на Google автоматично предлага, е ако усети, че няколко снимки са снети близо една до друга, да ги съедини в колаж.

Резултатът е просто прекрасен!

Технически обач изпълнението е лошо защото програмата пренебрегва разпознаването на обекти и пропорция. Много хора също се оплакаха, че Google Photos е направила албум от снимките им от предходната година и всички от тях са селфита, от които хората са изрязани.

Ето и няколко други не толкова сполучливи колажи на програмата.

47OR7ST

 

hWh8b7r

 
 

Как Ким Кардашиян Уест и Кание Уест кръстиха дъщеричката си?

| от chr.bg, БТА |

След Норт и Сейнт, третото дете на риалити звездата Ким Кардашиян Уест и рапъра Кание Уест – дъщеричка, износена от сурогатна майка, бе кръстено Чикаго, съобщиха Асошиейтед прес и Франс прес.

„Норт, Сейнт и Чикаго“, е написала на страницата си в Туитър 37-годишната Ким, която има 58 милиона последователи в социалната мрежа.

Освен наскоро появилата се на бял свят дъщеричка, Ким, която е родена в Лос Анджелис, но е отрасла в Чикаго, и Кание имат също 4-годишна дъщеря Норт и двегодишен син Сейнт.

Сурогатната майка, чието име не се съобщава, е получила 45 000 долара за износването на Чикаго, оповести сайтът за знаменитости TMZ.com.

Ким имала проблеми с плацентата, довели до сериозни усложнения, при раждането на Сейнт. Затова лекарите я предупредили, че евентуално трето раждане може да застраши живота й.