Европейското финансиране е довело до ръст на пазара на бизнес софтуер у нас

| от |

За първи път общият брой на проектите за внедряване на системи за управление на бизнеса е надхвърлил 200 за една година

Европейското финансиране е довело до сериозно развитие на пазара на системи за управление на бизнеса през 2013 г. и 2014 година. В резултат на това за първи път общият брой на проектите за внедряване на решения от клас ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management) и BI (Business Intelligence) е надхвърлил двеста за една година. Тези тенденции бяха представени от независимата агенция за пазарни и бизнес проучвания CBN – Pannoff, Stoytcheff & Co. в рамките на годишния финансов форум „Бизнес решения във финансовия сектор“ 2014, който беше организиран през отминалата седмица от лидерите на пазара за софтуерни решения за финансовия сектор – Балкан Сървисис.

Друга важна тенденция е, че внедряванията на системи от типа CRM и BI сумарно достигат около 1/3 от броя на проектите за внедряване на ERP решения. По данни на CBN – Pannoff, Stoytcheff & Co. Балкан Сървисис е лидер при внедрителите на софтуер за бизнес анализи (BI – Business Intelligence) с 40% от пазара. Любопитно е също, че въпреки нарасналата популярност на т. нар. „облачни“ системи и на модела софтуер като услуга (SaaS – Software as a Service) такива проекти почти няма и на практика този тип решения отсъстват, става ясно още от данните, представени на конференцията. „Облачните“ решения представляват софтуерни системи, които не са внедрени на сървърите на клиента, а се използват отдалечено посредством уеб интерфейс. През последните години те набират популярност основно сред малките и средни фирми, но банките и големите предприятия все още предпочитат традиционния on-premise модел.

 

Балкан Сървисис ООД e лидерът на BI пазара в България, според независимо проучване на агенцията CBN – Pannoff, Stoytcheff & Co. Фирмата предлага консултантски услуги в сферата на приложенията за бизнес управление, с акцент върху BI (Business Intelligence), ERP (Enterprise Resource Planning), и CRM (Customer Relationship Management) сегментите, а от скоро е и сертифициран партньор на IBM за BPM (Business Process Management), както и на немската LucaNet AG за решения за финансова консолидация, планиране и бюджетиране. Освен с внедряване на бизнес софтуер, фирмата доставя цялостна IT поддръжка и услуги, както и изготвяне и управление на Европейски Проекти. Ефективните бизнес решения, които внедрява компанията, са насочени към оптимизация на бизнес процесите. Сред клиентите на компанията, възползвали се от нейните BI услуги са: Coca-Cola Hellenic, Бони Холдинг, Винпром Пещера, Дерони, Фикосота Синтез, Юниливър, Интерснак и много други.

 
 

На крачка сме от практичен летящ костюм

| от chronicle.bg |

От години във военните среди се полагат усилия за развитие на технологиите, които да помагат на войниците, в най-разнообразни посоки. Ричард Браунинг, основател и изпълнителен директор на Gravity Industries, разходи реактивния си костюм по тренировъчната площадка на UK Royal Commando в Лимпсоун, Великобритания

Браунинг започва компанията през 2017 година. Костюмът се казва Daedalus Mark 1 и използва 6 малки реактивни двигателя – 2 на гърба и по 2 на всяка ръка – които позволяват контролиран полет.

В момента костюмът изглежда като от филм на Marvel. Костюмът има и специална каска с дисплей, на който се вижда информация за горивото и други данни.

Технологията все още не е готова за ползване от армия или цивилни, но не изглежда далеч от финалния си вид. Шумът от двигателите е един от най-забележимите проблеми за изглаждане, например. Очакваме съвсем скоро подобна играчка да се появи и на „цивилния“ пазар.

 
 

Франция глоби Google 50 милиона евро

| от chronicle.bg |

Френският регулатор по защита на личните данни издаде глоба на Google от 50 милиона евро за нарушаване на GDPR нормите. Това е най-голямата GDPR глоба от европейски регулатор и първата, която се издава на някой от технологичните гиганти.

Французите се мотивираха с аргумента, че Google не е показвал достатъчно информация на потребителите за политиките си относно съхранение и ползване на лични данни, с които те се съгласяват. Според регулаторът компанията все още не е поправила грешките си.

GDPR задължава получаването на изрично съгласие от страна на потребителите със събирането на информация за тях. Съгласие, от което те могат да се откажат по всяко време.

Въпреки че глобата изглежда голяма, тя е доста малка в сравнение с максимумът, който се допуска в тази област. Той е до 4% от годишния доход на компанията. Това може да означава милиарди.

Глобата не е прецедент. През декември болница в Португалия беше глобена 400 000 евро за подобни нарушения, германска социална мрежа получи глоба от 20 000 евро през ноември, а австрийска фирма – 4 800 евро.

Говорител на Google каза, че компанията е „силно посветена“ на посрещне „високите изисквания за прозрачност и контрол“, които хората очакват. Отделно от този прецедент, Google търпи критики по отношение на боравенето с лични данни от потребителски групи в 7 други европейски държави.

 
 

12 роли в памет на Хийт Леджър

| от chronicle.bg |

Всички умираме, но някои оставят следа след себе си и тази следа стои дълго в умовете на хората.

Хийт Леджър беше един от най-талантливите актьори на времето си и си отиде толкова рано, че не може някак да не се ядосаме.

Хийт Андрю Леджър е роден на днешната дата през 1979г. в Западна Австралия. Има ирландски и шотландски произход. Живее в Западна Австралия до навършването на 16 години, след което напуска училище и се премества в Сидни с приятеля си Тревър Дикарло.

През  1999г. Леджър започва снимките на холивудския филм „10 неща, които мразя у теб“ , като в същото време има главна роля в австралийския филм „Две ръце“  с режисьор Грегор Джордан.

Хомосексуалната драма „Планината Броукбек“ обаче е филмът, в който талантът на младия Леджър се бетонира като безспорен.  За главната си роля във филма на Анг Ли получава номинация за Оскар и Златен глобус  за „Най-добър драматичен актьор“.

Един от последните филми, в които Хийт Леджър участва, е номинираният за ОскарI’m Not There“.

Там той е един сред няколкото актьори, пресъздаващи образа на певеца Боб Дилън.

Последната завършена лента с участието на актьора е „Черният рицар“ („The Dark Knight“) на Кристофър Нолан , продължението на „Батман в началото“ . Леджър изиграва ролята на Жокера , която в първата лента е пресъздадена от Джак Никълсън.

През ноември, в интервю за New York Times , актьорът заявява, че ролята го е изтощила и не успява да спи повече от два часа на денонощие, защото не можел да спре да мисли за снимките. Тогава той споменава, че едно сънотворно хапче не му стига и е принуден да взема второ, за да поспи поне час.

Хийт Леджър е намерен мъртъв в своя апартамент на 421 Broome Street в Ню Йорк на 22 януари 2008 г. в 15:26 часа местно време. В близост до тялото му са намерени сънотворни, отпускани с рецепта, както и опаковки от други препарати, които се продават свободно. Извършената аутопсия  не изяснява причината за смъртта на 28-годишния актьор. В резултат на проведеното разследване официално е съобщено, че причина за смъртта е „остро отравяне, предизвикано от комбинирания ефект на шест различни лекарства“.

В чест на рождената му дата, вижте 12 роли, в които може да гледате Хийт Леджър. В галерията горе.

 
 

Съвсем скоро ще можем да създаваме петиции във Facebook

| от chronicle.bg |

Съвсем скоро ще можем да създаваме петиции във Facebook. Опцията се казва „Community Actions“ и ще позволява да се свързваме с местните управници, за да разбират по-лесно обществените желания и нагласи.

Опцията ще излезе първо в САЩ и ще се съдържа в това да направим петиция и да тагнем в нея хора или организации, към които тя би се отнасяла. Поддръжниците на петицията ще могат да я обсъждат с останалите, а също така ще могат и да организират събития и набиране на средства.

Facebook вече е известен със организационната си силата собено в САЩ – например групата Pantsuit Nation или The Women’s March. В последните години социалната мрежа все повече осъзнава своята политическа мощ, давайки място за мнения и организация на толкова много хора. „Даваме на хората възможност на хората да предлагат промени в обществото си и да си партнират в избора на техни представители.“

От TechCrunch обаче подчертава, че през последните години недоброжелатели също се възползваха силно от възможностите на Facebook. Въпреки взетите мерки е лесно да си представим как с петициите също може да се злоупотреби. Както и с мерките за безопасност, които могат да се използват пък за спирането или забавянето на положителна инициатива.