ЕС позволява използването на повече електронни устройства в самолетите

| от |

Днес Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ) актуализира своите насоки относно използването на преносими електронни устройства на борда на самолети, включително смартфони, таблети и електронни четци. Тя потвърди, че тези устройства могат да останат включени в самолетен режим (т.е. без да предават) по време на пътуването (включително рулиране, излитане и кацане) без риск за безопасността. Комисарят по въпросите на транспорта и заместник-председател на Комисията Сийм Калас поиска от ЕААБ да ускори своя преглед за безопасността на използването на електронни устройства в режим на предаване на борда на самолети, като се очаква новите насоки да бъдат публикувани в началото на 2014 г.

British_Airways_G-CIVE

„Всички искаме да можем да използваме електронните си устройства за комуникация по време на полет, но сигурността е изключително важна. Поисках да бъде направен преглед, основан на ясен принцип: ако не е безопасно, не бива да се позволява, но ако е безопасно, тези устройства могат да се използват в рамките на правилата. Днес правим първата стъпка към безопасно разширяване на използването на електронни устройства в самолетите при рулиране, излитане и кацане. Следващата стъпка е да потърсим начин за осъществяване на връзка към мрежа по време на полет. Прегледът ще отнеме време и трябва да се основава на факти. Очакваме новите насоки на ЕС за използването на предавателни устройства на борда на самолети от страни от Съюза да бъдат публикувани през следващата година“.

Новите насоки

Актуализираните насоки за безопасност, публикувани днес, се отнасят до преносимите електронни устройства, използвани в режим, в който не е възможно предаване, по-известен като „самолетен режим“. Тези насоки позволяват за пръв път използването на преносими електронни устройства в самолетен режим във всички фази на полета.

Преди всички преносими електронни устройства трябваше да бъдат напълно изключени по време на рулиране, излитане и кацане.

Следващата стъпка — bluetooth, wi-fi, мобилни телефони

Комисарят по въпросите на транспорта Сийм Калас поиска от ЕААБ да ускори прегледа за безопасното използване на предавателни устройства на борда, като новите насоки ще бъдат публикувани през следващите месеци.

По принцип в момента авиокомпаниите не разрешават телефонна или безжична връзка от момента на затварянето на вратите на самолета до пристигането му и отварянето на вратите.

В момента свързването към мрежа е възможно само в специално оборудвани самолети, които могат да осъществят такава връзка. В тези случаи пътникът не се свързва с наземно базирана мрежа, а с бордова система, разполагаща със сертификат за безопасност. Засега има само няколко самолета с подобно оборудване, но се очаква броят им да нарасне през следващите години. За самолетите, които са оборудвани за предоставяне на тази услуга, Комисията наскоро взе решения в областта на телекомуникациите, за да се позволи използването на 3G и 4G с цел предоставяне на по-добри връзки за предавателни устройства.

Как всичко това ще се отрази на следващия ми полет?

Сега от авиокомпаниите зависи да актуализират оперативните си правила. Очаква се много от тях да го направят през следващите седмици. Във всеки случай пътниците винаги трябва да изпълняват инструкциите за безопасност на екипажа, така че можете да използвате електронните си устройства само ако екипажът ви позволи. Екипажът във всички случаи ще изисква да слушате внимателно инструкциите за безопасност, като могат да ви помолят да отстраните по-тежките устройства при излитане и кацане.

Кога мога да използвам моя смартфон, таблет, електронен четец или музикален плейър?

Самолетен режим — „включен“ Самолетен режим — „изключен“
На земята (рулиране) ДА, но слушайте внимателно инструкциите за безопасност и отстранете по-тежките устройства преди излитане НЕ
Излитане ДА НЕ
Движение с крейсерска скорост ДА ДА, но само в специално оборудвани самолети и когато екипажът позволява
Кацане ДА НЕ
 
 

Саундтракът към филма „Най-великият шоумен“ постави рекорд

| от chr.bg |

Саундтракът към филма „Най-великият шоумен“ оглави британската класация за албуми за 19-а непоследователна седмица и постави рекорд за последните 50 години.

Предишният рекордьор – саундтракът към филма „Треска в събота вечер“, оглавяваше британската класация 18 непоследователни седмици през 1978 г.

Най-успешният албум със саундтрак в британската класация обаче е „Звукът на музиката“. Той я оглавява 50 седмици от 1965 г. до 1968 г.

Успехът на саундтрака към филма „Най-великият шоумен“ в британската поп класация обаче е за сметка на новите албуми на Джорджа Смит и „Бийч бойс“. Дебютният албум на Джорджа Смит „Lost & Found“ зае третото място. На второто е „Staying at Tamara’s“ на Джордж Езра. „Бийч бойс“ в сътрудничество с Кралския филхармоничен оркестър заеха четвъртото място. На пето е Ед Шийран с „Divide“.

В класацията на синглите Джес Глин надделя над „Клийн бандит“ и зае първото място с „I’ll Be There“. Така тя подобри рекорда си за най-много хитове на певица в британската класация – 7.

„Solo“ на „Клийн бандит“ зае второто място, а „2002“ на Ан Мари – третото. Четвърти е Джордж Езра с „Shotgun“. Пета е Ариана Гранде с „No Tears Left to Cry“.

 
 

Оперната певица Весела Янева отива на „Белведере“, а ние стискаме палци

| от chronicle.bg |

Трамплин за кариера в операта. Уолстрийт на оперното изкуство. Стоковата борса на оперните певци. Всичко това са жаргонни наименования на най-престнижния световен конкурс за млади оперни певци, „Белведере“. Тази година домакин на конкурса е латвийската столица Рига, а българското участие ни дава повече от един повод за гордост.

Да представи България на 37-мия Международен оперен конкурс „Белведере“ беше избрано нашето мецосопрано Весела Янева. 24 годишното откритието на Фондация “Стоян Камбарев” е и най-младият от всички селектирани певци в елитния световен конкурс, което прави задачатa й още по-отговорна. Тя бе избрана след кастинг с международно жури, чиято задача беше да селектира участниците за класическата надпревата, в която се включват 76 световни столици.

1.Vessela v Riga s roklia na Gabriela Koleva
Весела Янева в Рига в рокля на Габриела Колева

За тоалетът на нашето мецосопрано се грижи г-жа Габриела Колева – създател и стилист на модна къща „Мезон Сант-Ерем“. Вдъхновена от епохата на 18-ти век, в която изтънчеността и пищността са били високо ценени, и от френския стил като цяло, модната къща предлага финес и разкош във вечерния тоалет, с който Весела ще се представи на световната сцена.

Vesela i Gospel Chorale s nagrada S.Kambarev - 2013
Весела и Gospel Chorale с награда „Стоян Камбарев“ през 2013 г.

А ето какво сподели и Деси Тенекеджиева в качеството си на Председател на Фондация “Стоян Камбарев” за обещаващата млада оперна певица:  “Весела Янева е мецосопран с уникален нисък, красив и плътен тембър. Следим таланта й още от ученичка и се радвам, че е едно от големите музикални открития на Фондацията. Веси бе солист на Gospel Choralе и спечели Голямата награда за Полет в изкуството още през 2013-та, заедно с диригента на госпъла – Страцимир Павлов. Весела направи много силен дебют на сцената на Софийска опера, в “Евгений Онегин“ на Чайковски, още като студентка в Националната музикална академия, а в края на миналата година спечели конкурс и стипендия за специализация в Академия „Борис Христов“ в Рим с преподаватели Анна Ванди и Валентина Марафа, които също бяха очаровани от прекрасния й глас. Сега пред нея стои ново изключително предизвикателство – да представя България на един от най- големите и престижни световни оперни конкурси „Белведере“! Фондация “Стоян Камбарев” я подкрепя и в това важно за нейната кариера начинание, защото вярва безрезервно в нейния потенциал и ще бъде до нея и в бъдеще. Бих искала специално да благодаря на верните ни партньори от туристическа агенция Premiere Tours с изпълнителен директор Росица Георгиева, както и на проф. Любомир Стойков и дизайнера Габриела Колева за приятелството и професионализма. Младите ни таланти имат нужда от подкрепа и е прекрасно, когато я получават!”. Това споделя председателя на Фондация „Стоян Камбарев“, Деси Тенекеджиева за нашата оперна певица.

Весела вече е в Латвия и се подготвя за представянето си на сцената, а ние й стискаме палци.

 
 

Дейвид Линч и вдъхновението за онзи смразяващ кадър в „Туин Пийкс: Завръщането“

| от chronicle.bg |

Феновете на Дейвид Линч знаят, че той не обича да обяснява намеренията си зад режисьорските си решения. Една сцена обаче от „Туин Пийкс: Завръщането“ е прекалено добра, за да устоят зрителите да не искат повече подробности директно от създателя на поредицата. Става въпрос за финалната сцена на епизода „Part 8″ от „Туин Пийкс: Завръщането“ – онази, в която младото момиче отвори устата си, а в нея влезе създанието кръстоска между жаба и муха. Дейвид Линч вдига завесата над този момент от кариерата си (и на редица други) в новата си книга, „Room to Dream“.

В откъс от книгата, публикуван от The New York Times, Личн разказва откъде е дошла идеята за този кадър и създанието в него. 

Всичко се случва, докато Линч е на ваканция из Европа. Той бил на борда на „Ориент Експрес“, пътувайки от Атина до Париж. На гарата в Югославия,  по време на почивката, Линч забелязва множество туристи как се втурват в една посока. „Всички отиваха към тези шарени шатри, където се продават оцветени напитки (които всъщност са просто вода със захар). Когато слязох от влака, стъпих в този мек прах, дълбок около 30 сантиметра, пълен с огромни насекоми, приличащи на жаби, които скачаха, летяха, излитаха и се връщаха обратно. От там ми дойде идеята за жабата-буболечка – тези неща просто попадат в света на „Туин Пийкс“.

Случката се развива прекалено рано, за да знае Линч, че огромните летящи насекоми ще свършат във финала на „Туин Пийкс“, но обяснява, че образът е изскочил в главата му, докато е пишел сценария на „Part 8″. Режисьорът завършва разказа си с кратък анекдот и не дава повече подробности зад една от най-абстрактните му сцени във филмите му.

„Всеки има свои теории за шоуто, което е прекрасно, и няма значение дали аз ще обяснявам моята теория.“ пише Линч в книгата. „Нещата имат своя собствена хармония и ако ти си верен на идеята, тогава хармонията ще си проличи, дори образът да е абстрактен. Можеш да го гледаш отново след 10 години и да го видиш в тотално различен начин, а може да видиш още нещо – но онзи потенциал ще бъде там, ако си бил верен на първоначалната идея.“

Припомняме си сцената:

 
 

Кристо представя инсталацията си „Мастаба“ в Хайд парк

| от chr.bg |

От днес до 23 септември 2018 г. в езерото в Хайд парк ще бъде инсталирана първата голяма творба на открито във Великобритания на родения в България художник Христо Явашев – Кристо, съобщават британски медии.

Работата си по инсталацията „Мастаба“ от скупчени варели, която ще се носи по водите на езерото, творецът започва в началото на април.

Мастабите са гробници с трапецовидна форма, характерни за Древен Египет.

Инсталацията на Кристо е съставена от 7 506 варела. Теглото й е 500 тона.

2f665dd1d4b73d2ecc978e2b2166e77c

 

Снимка: www.christojeanneclaude.net

Кристо е познат с предишни свои забележителни проекти, сред които опаковането на Райхстага в Берлин и „Плаващите кейове“ в езеро в Северна Италия.