Енигма на деня – демонизиране

| от |

С алхимията на цитирането  може да се обясни тревожността, заляла социалнита мрежа.
Рефлексът на заглавията сработи, произведе реакция, описана като синдром на Турет.
В миналото синдромът е бил свързван предимно с неволните ругатни и неуместните коментари, които страдащите от него произнасят натрапчиво, докато интелектът и физическото здраве остават незасегнати. Лечението се изразява в овладяване на най-проблемните тикове чрез психотерапия и поведенчески тренировки. Рядко се налага лекарствено лечение.
А синдромът на заглавията е добре да се лекува със съдържанието, след заглавието.
Натрапчиво се набива на очи подбран от повечето описващи цитат, което може да се види.

1395018_10201120905279840_1618801959_n

 

Какво е искал да каже авторът е един стар рефлекс.

Винаги проверявай цитатите: своите – преди да ги кажеш, чуждите – след като са казани.

Казал го е Чърчил.
Незнаен друг човек е казал, че политиците са като памперсите, трябва често да се сменят. Определено ни е съвременик и има особено мрачно чуство за хумор.
А проверката на чуждите цитати може да се направи ето тук:

http://www.btv.bg/shows/neka-govoriat/videos/video/1115900642-Chestna_duma__gostuva_Ivan_Kostov.html

 
 

5 екранизации на книги, които очакваме през 2018 г.

| от chronicle.bg |

Отдавна известен факт е, че най-добрият източник на истории за киното е литературата. Едни от най-добрите филми на всички времена водят своето начало от хартиения лист – „Отнесени от вихъра“, „Кръстникът“, „Полет над кукувиче гнездо“… списъкът е много дълъг, а това са само три неоспорими примера.

Всяка година едни от най-добрите филми са именно екранизации на известни или не толкова известни романи, разкази или биографии. 2018-а не прави изключение.

Вече видяхме достатъчно екранизации на романи. Имаше достатъчно хубави, и предостатъчно лоши. Към първите слагаме „On Chesil Beach“, „You Were Never Really Here“, „BlackKKKlansman“ и още няколко. Във втората група само ще споменем „Red Sparrow“ и няма да ви отегчаваме повече. Днес обръщаме внимание на хубавото, което предстои да видим.

2018-а се откроява с редица очаквани и обещаващи екранизации на книги. Някои от тях вече бяха показани по кинофестивалите и спечелиха одобрението на критиците. Други ще получат присъдите си директно от киносалоните. И в двата случая ще има приятни и неприятни изненади. Но преди да сме сигурни, показваме 5 от тазгодишните екранизации на книги, които очакваме да видим. Вижте ги в галерията горе.

 
 

Колко дни трябва да работите за новия iPhone XS?

| от chronicle.bg, по Picodi |

Както всяка година, есента е времето за излизане на новите модели iPhone. Този месец на пазара бяха представени последните „членове“ на семейството на Apple – iPhone Xs, Xs Max и Xr. На българския пазар iPhone Xs ще се появи на 28 септември. 

Повече подробности за техническите характеристики на можете да намерите тук и тук. Новите моделите ще струват 999 дол. (Xs), 1099 дол. (Xs Max)  и 749 дол. (Xr – т.нар. бюджетен модел).

Какво означават тези цени от потребителска гледна точка? На този въпрос отговаря нова статистика, дело на Picodi, която представя цените на новия модел Xs в работни дни за различни държави по света.

Колко дни трябва да работите, за да си купите новия айфон?  Зависи къде живеете.

В Швейцария са необходими 5 работни дена, а във Филипините 156 дена. Това са двете крайности в списъка, който подрежда 46 държави според броя на работните дни, необходими за събиране на пари за новия модел. От показаните резултати става ясно, че страните от Еврозоната най-лесно могат да си позволят iPhone Xs, а към тях се добавят и САЩ и ОАЕ. В челната петица са Швейцария (5 дни), Люксембург (7), Норвегия (7.5), ОАЕ (7,6), Дания (7.7), а на дъното са Филипините (156), Украйна (136), Пакистан (88), Аржентина (60) и Индия (60).

България се нарежда веднага след Индия с необходими 56 работни дена. У нас iPhone Xs (64 GB)  ще се продава на цена от 2329 лв. 

Получените резултати се базират на средния месечен доход във всяка страна. Повече информация за статистиката можете да намерите тук.

kolko-trudodni-struva-iphone-xs

 

 
 

Краят на Инстаграм, какъвто го знаем

| от chr.bg |

Тази седмица на Кевин Систром и Майк Крийгър им дойде до гуша.

Напрежението между основателите на Инстаграм и компанията собственик Фейсбук се трупа от месеци. Въпреки, че е нормално обстановката по такива нива да е напрегната, Систром и Крийгър се справяха доста умело през последните 6 години.

Напускането на хора от високи постове – и особено във Фейсбук – се прави по определен начин и на етапи, за да се минимализира драмата. Обявява се заместник, прави се пиар план, пише се пост с новината в блога на компанията, а Зукърбърг и други хора от Фб пишат статуси с благопожелания.

Кевин и Майк напуснаха като стюардеса, която изпива бутилка водка на екс и скача от самолета с единствения парашут. Най-стряскащото беше, че след това никой не знаеше какво се случва.

И още повече: Систром използва служебния блог, където почти потвръди, че с Крийгър ще направят нова компания.

Приближен до двамата казва, че те мразят и избягват драматични прояви. Какво тогава ги е провокирало към такива резки действия? Какво ли недопустимо за тях нещо са ги накарали да правят? Най-вероятно ни предстои да видим.

Какво знаем със сигурност и какви изводи можем да си направим?

Повечето материали по темата подозират стандартния път след закупуване на компания: компромисите и несъгласията между двете страни са се трупали и накрая чашата е преляла (т. нар. смърт от хиляди порязвания). Последното спорно решение е било Фейсбук да премахне брандинга на Инстаграм от споделените снимки в нюзфийда си.

Една от най-достоверните теории за напускането на Кевин Систром и Майк Крийгър е на журналистката Дийпа Ситараман: Зукърбърг е реорганизирал Инстаграм, така че сега основателите му отговарят пред Крис Кокс, продуктов мениджър и дългогодишен приятел на Марк. Това слага стена в комуникацията между Систром и Зукърбърг в момент, в които Инстаграм става все по-важен за бъдещето на Фейсбук.

В същото време Фейсбук вече години наред оставя Инстаграм да се справя сам, докато се опитва да изкара възможно повече пари от рекламите в нюзфийда. През 2016 година обаче се случи кризата на доверие в социалните мрежи около президенстските избори в САЩ, от която само Инстаграм се отърва сравнително незасегнат.

Решението на Фейсбук да премахне брандинга на споделените от IG снимки (взето по-рано тази година) е нещо много значимо за Систром. Той се бори и с желанието на Марк да сложи бутони за отваряне на Фейсбук в нюзфийда на Инстаграм. Нищо от тези решения на подобрява Инстаграм, те са просто част от цената на това ФБ да те купи.

Изглежда, че ден след ден Кевин и Майк са заливани с искания от новите им собственици и все повече и повече от времето им е минавало в чудене с какво могат да се примирят и с какво не. Въпреки, че това се очаква, може би не беше нужно всичко за тях да свършва така.

Но какво следва?

На първо време, със сигурност това е краят на Инстаграм, какъвто го знаем. Без внимателния и избирателен поглед на основателите му, ФБ може да прави каквото си иска. Въпреки, че доста от отговорните лица все пак остават, автономия вече няма.

Сега ще трябва да се решат съдбите на много функции: IGTV, например, която за малко да пропадне, защото се конкурира с Facebook Watch, или пък проекта за отделно пазарското приложение на Инстаграм, както и Instagram Direct (отделно чат приложение).

Систорм и Крийгър имат вече уговорени интервюта с „The Information“ и „Wired“, от които ще разберем повече за случващото се.

Във всеки случай са ясни две неща – и двамата напускат много преди да са приключили с Инстаграм, а каквото и да направят след това, то ще бъде наблюдавано от Зукърбърг.

 
 

Възходът на жените супергерои

| от chr.bg |

Въпреки, че мъжете супергерои доминират екрана и през 2018 година, има значителен и обещаващ напредък и при жените супергерои. По този повод в интернет се появи доста сполучливо фенско видео, което отбелязва това. То ни показва героините от вселената на DC и Marvel, както и техните най-добри моменти. Кадрите са от филми като „Wonder Woman“, „Avengers: Age of Ultron“, както и от трейлъра на „Captain Marvel“.

Фенските видеа в интернет – монтажи, пародии и т.н. – имат голямо значение. Виждали сме анимации, които представят героите по свой начин или пък възраждат стари такива. Понякога феновете се справят дори по-добре от екипа на филма. В този случай обаче gabi от Туитър прави нещо съвсем ново.

Тя редовно прави подобни видеа. Нека видим това:

 

 

Едно от най-хубавите неща е, че тонът на трелъра (нека го наречем така) е същия, какъвто би бил, ако се отнасяше за Капитан Америка, Железният човек, Батман и сие. Той показва тези способни жени в пика на силите им, както и в най-тъмните им моменти. Гласът зад кадър разказва история как героините преминават през трудности, за да станат това, което са сега; как взимат съдбата си в свои ръце. Дори можем да видим от някои от тях характерната супергеройска походка. Това е едно настина добро начало.